Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2005, 15:13
rode_wodka
rode_wodka is offline
Mjaa zie titel
Oud 23-03-2005, 15:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ja, zolang je maar een nieuwe indoet voor je gaat slapen en de tampon gelijk vervangt als je opstaat kan dat.
Oud 23-03-2005, 15:33
rode_wodka
rode_wodka is offline
Ok danku
Oud 23-03-2005, 16:00
Verwijderd
Slaapt zoveel fijner
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 16:09
Verwijderd
's nachts wekker zetten
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 16:25
GetchaGood
GetchaGood is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 23-03-2005 @ 17:09 :
's nachts wekker zetten
Waarom wekker zetten?
Dat zou ik dus écht niet doen, gewoon lekker laten zitten en mocht je s nachts toevallig naar de wc moeten, dan gewoon vervangen, en zo niet gewoon lekker s ochtends!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 16:25
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 23-03-2005 @ 17:09 :
's nachts wekker zetten
Doe je dat echt ja? Hm, ik heb 's nachts ook altijd een tampon in en als ik me dan 's ochtends verschoon merk ik dat ik 's nachts veel minder 'verlies' dan overdag. Komt omdat je dan gewoon ligt en niet beweegt denk ik. Maar het kan dus wel gewoon
Oud 23-03-2005, 16:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-03-2005 @ 17:00 :
Slaapt zoveel fijner
Zoveel fijner 's ochtends als je niet een heel bloedbad aantreft
Oud 23-03-2005, 16:47
Mara
Mara is offline
Wou dat ik dat kon, maar 't lijkt dat als ik te lang een tampon in heb alles van binnen 'opzwelt' ofzo Dan is 't op een gegeven moment heel moeilijk om er een in te krijgen.

Ik gebruik dus 's nachts maandverband zodat alles een beetje kan, tsja, genezen?
Gelukkig ben ik maar 3-4x per jaar ongesteld Ik slik pil door, voor het gevraagd wordt
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 16:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-03-2005 @ 17:47 :
Wou dat ik dat kon, maar 't lijkt dat als ik te lang een tampon in heb alles van binnen 'opzwelt' ofzo Dan is 't op een gegeven moment heel moeilijk om er een in te krijgen.

Kan het dan niet zijn dat die tampon alles een beetje te goed opzuigt zodat het heel droog wordt en je er daarom geen meer in krijgt?
Oud 23-03-2005, 16:51
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-03-2005 @ 17:50 :
Kan het dan niet zijn dat die tampon alles een beetje te goed opzuigt zodat het heel droog wordt en je er daarom geen meer in krijgt?
Ik weet 't niet, ik gebruik namelijk bijna constant mini, alleen 1e en evt 2e dag normal.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 17:04
Vlinderr
Vlinderr is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-03-2005 @ 17:47 :

Ik gebruik dus 's nachts maandverband zodat alles een beetje kan, tsja, genezen?
Gelukkig ben ik maar 3-4x per jaar ongesteld Ik slik pil door, voor het gevraagd wordt
Zo vaak em doorslikken, kan toch niet goed zijn
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 17:08
Mara
Mara is offline
Citaat:
Vlinderr schreef op 23-03-2005 @ 18:04 :
3-4 maanden. Kan geen kwaad, het is voor mij erger om om de 3 weken ziek, zwak en misselijk op bed te liggen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 17:54
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Vlinderr schreef op 23-03-2005 @ 18:04 :
In de VS raden ze juist vrouwen aan om altijd door te slikken.
Oud 23-03-2005, 18:33
Havik
Havik is offline
De enige reden waarom je een stopweek hebt is omdat het anders niet "natuurlijk" is en dat vond men toendertijd dus niet goed.

De enige reden waarom ik niet altijd doorslik is de angst dat ik er na 3 maanden pas achter zou komen als ik ondanks de pil toch zwanger zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 18:51
Verwijderd
andere reden om een stopweek te houden kan zijn dat je je anders de tweede strip voortdurend voelt alsof je bijna ongesteld bent of dat bijwerkingen pas optreden als je doorslikt.
maar doorslikken kan op zich totaal geen kwaad
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:16
annetjuh
annetjuh is offline
ja,het kan natuurlijk wel, maar het beste is om maandeverband te gebruiken, omdat je een tampon na 4 uur ofzietsoficieel minstens moet verwisselen en meestal wordt je niet wakker om de 4 uur.
maar voor een keer kan dat best
Oud 23-03-2005, 19:29
Xonzo
Xonzo is offline
nee het kan echt best. Het is ook gewoon properder.
En een tampon mag je 8 uur inhouden, dat mag best.
En slapen met een tampon is ook geen probleem, omdat je 's nachts normaal gezien ietsjes minder verliest, dus als je hem meer dan 8 uur zou inhouden, is dit ook totaal niet erg.
Oud 23-03-2005, 19:43
11568
11568 is offline
Ach boeiend, alsof die tampon een soort tijdbom is die precies na 8 uur infecties gaat veroorzaken ofzo. Het boeit niet, gewoon doen. Maandverband is smeriger.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 21:36
Verwijderd
Citaat:
11568 schreef op 23-03-2005 @ 20:43 :
Ach boeiend, alsof die tampon een soort tijdbom is die precies na 8 uur infecties gaat veroorzaken ofzo.
Nee precies, soms wordt daar zo moeilijk over gedaan.

Natuurlijk is het wel zo dat je een tampon geen dagen moet laten zitten. Dus voor het slapen gaan een schone tampon in, en als je s morgens wakker wordt weer een schone is (niet dat dat echt heel erg snel hoeft hoor...)
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 22:08
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik gebruik altijd tampons, dus ook s'nachts. No way dat ik daar m'n wekker voor zou zetten, gewoon net voordat je gaat slapen indoen, s'morgens wanneer je wakker word meteen verschonen easy.
Oud 24-03-2005, 06:40
Verwijderd
Voor mensen die denken dat je een tampon niet een hele nacht in mag houden;
lees de bijsluiter.
Daar staat duidelijk in dat je gerust met een tampon in kan slapen, en je kan hem dan ook gerust langer in houden dan 8 uur, zolang je hem maar voor het slapen gaan verwisselt en na het opstaan weer. 's Nachts beweeg je veel minder én lig je, daarom kan een tampon veel langer mee
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 10:32
waves
waves is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-03-2005 @ 17:00 :
Slaapt zoveel fijner
Oud 24-03-2005, 12:06
coopergirl
coopergirl is offline
Pfff, ik ga echt geen wekker zetten Maar ik zweer wel bij tampons. Dat TSS wordt zo overdreven. De ziekte an sich is dodelijk, maar de kans erop is nihil.
Oud 24-03-2005, 15:03
sofie3
sofie3 is offline
Een vriendin van me heeft 't gehad, dus dat de kans nihil is is helemaal niet waar.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 15:58
Verwijderd
Citaat:
sofie3 schreef op 24-03-2005 @ 16:03 :
Een vriendin van me heeft 't gehad, dus dat de kans nihil is is helemaal niet waar.
Dat een vriendin het heeft gehad verandert niets aan de kans. Natuurlijk zijn er mensen die het gehad hebben, en natuurlijk zijn er mensen die mensen kennen die het gehad hebben.. maar dat vergroot de kans niet ineens.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten