Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2005, 19:54
Touché
Touché is offline
Mensen die hun ervaringen ermee willen delen?

Vanwege gezondheidsredenen zit ik niet meer op school, wat jammer is want ik deed de vooropleiding van het conservatorium en het was redelijk gezellig. Maar ik mag er niet meer terugkomen, dus ga ik volgend jaar mijn VWO 5 en 6 in een jaar proberen te halen.

Is het leuk? Is het te doen?
Oud 28-03-2005, 22:13
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
sja of dat leuk is.. ?????

eerder heel erg moeilijk om 2 jaar vwo in 1 jaar te doen

lijkt me dat je dan heeeeeeeeeeeeeeeel erg veel voor school moet doen, en niet erg veel vrije tijd hebt..
Oud 29-03-2005, 00:56
Touché
Touché is offline
Citaat:
*** Sido *** schreef op 28-03-2005 @ 23:13 :

lijkt me dat je dan heeeeeeeeeeeeeeeel erg veel voor school moet doen, en niet erg veel vrije tijd hebt..

Valt wel mee, je maakt niet zulke lange dagen en doet het meeste huiswerk op school. Bovendien wordt het mijn derde keer 5VWO, ik zal toch wel iets hebben opgestoken van de uren dat ik er uberhaupt was.
Oud 29-03-2005, 11:45
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Touché schreef op 28-03-2005 @ 20:54 :
Mensen die hun ervaringen ermee willen delen?

Vanwege gezondheidsredenen zit ik niet meer op school, wat jammer is want ik deed de vooropleiding van het conservatorium en het was redelijk gezellig. Maar ik mag er niet meer terugkomen, dus ga ik volgend jaar mijn VWO 5 en 6 in een jaar proberen te halen.

Is het leuk? Is het te doen?
Ik zit op Roc en daar doe ik havo top. Dat houdt in dat ik de laaste twee jaar versneld doe in éen jaar. Ik heb havo 4 al wel gehad, maar ben blijven zitten. Dit is wel een voordeel omdat je sowieso iets op pakt.
Op mijn school zijn er ochtend, middag en avond lessen. Als je een beetje gelukt hebt sluit het allemaal netjes aan. Ik heb op maandag, dinsdag en woensdag ochtend en avond les. De rest heb ik vrij en is eigenlijk voor thuiswerken. Het is allemaal heel zelfstandig en dat moet je wel aankunnen.
Je moet er wel rekening mee houden dat je alles in een jaar moet doen. Werkstukken, verslagen, boeken, toetsen,practica, enz. Op mijn school is het wel zo dat je dingen die je op je oude school gedaan of gemaakt hebt mag laten staan. Hiervoor heb je wel een bewijs nodig van je oude school.
Als je nog meer wilt weten kun je me dat gewoon vragen.
Oud 29-03-2005, 18:32
Liss
Liss is offline
Citaat:
*** Sido *** schreef op 28-03-2005 @ 23:13 :

Dat valt reuze mee hoor. Ik doe 5+6 vwo in 1 jaar en heb hiervoor havo examen gedaan en echt veel drukker dan in 5 havo heb ik het toch niet.
Voordeel is dat het volwassenonderwijs is wat betekend dat je zelf mag komen als je er zin in hebt en anders gewoon niet. Huiswerk wordt ook niet gecontroleerd enz..
Vakken als geschiedenis en Nederlands enz die ik ook wel alleen kan doen ben ik dus ook niet te vinden, zo heb je meer tijd over voor andere vakken die wel lastiger zijn en is het echt niet te druk.
Oud 01-04-2005, 07:49
A*
A* is offline
Nouja, dat vakken niet gecontroleerd worden is ook niet volledig waar.
Ik zit op het ROC en daar doen ze superstreng over huiswerk. Heb je je leertaken niet af, dan mag je ook niet mee doen met de toets en heb je een toets niet gemaakt dan mag je niet meedoen met het centraal examen.
En het huiswerk wat ze opgeven is onmenselijk veel, ik erger me er dood aan want zo kan ik 2 dagen besteden aan huiswerk wat perse af moet zijn, terwijl ik het allang kan en juist doordat het toch wel tijd vereist raffel ik het allemaal af.

Maar je kan wel weer bepalen hoeveel vakken je gaat doen. Je mag ook gewoon 3 jaar daar zitten en rustig al je vakken halen.

En trouwens, als je bij ons niet naar de lessen komt, wordt je gewoon uitgeschreven naar een maand of 3.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 11:35
Liss
Liss is offline
Citaat:
A* schreef op 01-04-2005 @ 08:49 :
Nouja, dat vakken niet gecontroleerd worden is ook niet volledig waar.
Ik zit op het ROC en daar doen ze superstreng over huiswerk. Heb je je leertaken niet af, dan mag je ook niet mee doen met de toets en heb je een toets niet gemaakt dan mag je niet meedoen met het centraal examen.
En het huiswerk wat ze opgeven is onmenselijk veel, ik erger me er dood aan want zo kan ik 2 dagen besteden aan huiswerk wat perse af moet zijn, terwijl ik het allang kan en juist doordat het toch wel tijd vereist raffel ik het allemaal af.

Maar je kan wel weer bepalen hoeveel vakken je gaat doen. Je mag ook gewoon 3 jaar daar zitten en rustig al je vakken halen.

En trouwens, als je bij ons niet naar de lessen komt, wordt je gewoon uitgeschreven naar een maand of 3.
Oh, dat is wel streng idd. Bij ons komen de meeste gewoon niet opdagen en sommige werken en nemen als ze een toetsweek hebben eventjes vrij
Er wordt ook geen huiswerk opgegeven, bij sommige vakken krijg je wel aan het begin van een blok een planner waar het huiswerk op staat maar niet bij allemaal.
Oud 02-04-2005, 22:52
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
neeeee joh, moet hartstikke goed te doen zijn! de zesde klas bestaat sowieso vooral uit herhaling uit de 5de
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 22:54
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
vooral omdat je de 5de al een aantal keer hebt gehad zal dit ook vooral uit herhaling bestaan...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 23:03
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
waar heb jij het over? de vijfde is ook geen herhaling (tenzij je het voor de tweede keer doet)... de zesde wel voor een groot deel
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 12:18
Liss
Liss is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 02-04-2005 @ 23:52 :
neeeee joh, moet hartstikke goed te doen zijn! de zesde klas bestaat sowieso vooral uit herhaling uit de 5de
Als je er wat voor doet is het goed te doen ja maar verkijk je er niet op zo.
Normaal is ongeveer de helft van de 6e klas idd herhaling van de 5e maar vergeet niet dat er in het examenjaar maar les is tot eind april, totaal 8 maanden dus. Normaal is de 5e en de helft van de 6e 10+4=14 maanden. Je gaat dus echt wel sneller door de stof heen maar als je een beetje plant is het wel goed te doen
Reageren

Regels voor berichten