![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Versta der echt niks van.. Trouwens me collega zei vandaag dat als je de lens beetje dubbelvouw t(naar elkaar toe) en de randen komen dicht naar elkaar (sluiten mooi) dan is het de goede kant en de verkeerde kant is als ze niet mooi sluiten dus ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Mij werd aangeraden m'n lenzen de eerste dag 4 uur te dragen, de dag erna 6 uur, dan 8 uur en vervolgens gewoon hele dagen. Als ze al eerder vervelend aan begonnen te voelen, dan moest ik ze gewoon eerder uit doen. Nooit langer in houden dan zou mogen voor die dag. Volgens mij is dat 'ritme' erg gangbaar. Laatst gewijzigd op 14-02-2005 om 20:47. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik moest van de oogarts opbouwen, maar ik heb ze bijna meteen ingehouden. Je moet het zelf een beetje voelen, denk ik. Neem in ieder geval lenzenvloeistof en je houder mee en als je voelt dat je ogen te droog worden, haal je ze een tijdje uit.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar het indoen ![]() ![]() Vandaag ben ik ook een half uurtje eerder opgestaan, na zo'n 20-25 minuten zat de eerste lens erin en 5-10 minuten later ook de tweede. Ik hoop maar dat het snel went en dat ik ze er dan meteen inkrijg, ik ben al niet zo'n ochtendmens ![]() ![]() Maar lenzen zijn in ieder geval, vind ik, veel handiger dan een bril ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Ja, ik heb maandlenzen, ik heb ze nu nog op 'proef' zeg maar, dus binnen twee weken moet ik terug naar de oogarts om te zeggen of ik tevreden ben, en of ik dus lenzen wil. (Ja!! ![]() Dus normaal gezien worden het maandlenzen, yep. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() En yep, khoop ook dat het een kwestie van oefenen is!! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar met wat oefenen zal dat ook wel in orde komen zeker ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Sorry wazig verhaal maar je moet maar eens kijken op je lens, op je wijsvinger houden en dan de lens afspeuren ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Overigens; die van mij raakt nooit zomaar binnestebuiten, alleen als ik daarmee help, 'zomaar' binnenstebuiten floepen zat hij dus niet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb direct mijn lenzen ingekregen, na ongeveer 5 minuten of zo. Het enige waar ik last van heb af en toe is dat mijn ogen droog zijn en dan irriteren mijn lenzen me. Dan knipper ik wat of doe wat vloeistof in. 'k Vermijd btw zoveel mogelijk mascara of potloodlijntjes, want dat kan de ogen zwaar irriteren. Het insteken zelf kost me ook geen moeite, behalve dan als mijn ogen beginnen te prikken (of hoe zeg je dat in het AN? Normaal zeg ik pieken). Dan beginnen mijn ogen spontaan te tranen en moet ik ze er echt uithalen voor ik zot word. Wat uitspoelen kan dan soms wel eens helpen... of wachten tot ik langer wakker ben. (Ik dacht, nu ik bezig ben kan ik evengoed wat meer vertellen over mijn ervaring met lenzen en enkele tips geven ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Maar ik zal wel volgende vragen of dat in dat flesje mag ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat je oogwit wat rood is, dat kan gebeuren. Je ogen moeten wennen aan die lenzen, en ja, het kan zijn dat ze dan iets geirriteerd raken. Dat gaat - als het goed is - vanzelf weer over. Als het blijft, kan je misschien een andere lensvloeistof proberen, soms irriteert die. Pijnlijke ogen horen daar ook wel bij, dat kan je de eerste paar dagen/weken wel last van hebben. (Zo staat het in het boekje van mijn lenzen en ook in het boekje van mijn lensvloeistof.) Misschien heb je er wat aan; ik doe mijn lenzen zo uit: Ik trek m'n onderste ooglid omlaag, kijk recht vooruit en dan pak ik de lens aan de onderkant vast. Ik knijp en dan komt er vanzelf lucht onder, van onderen, en klapt hij dubbel. Heel makkelijk. Nu lukt het me ook wel op andere manieren, maar deze manier is het makkelijkst. Je moet er even aan wennen, zorgen dat je oog niet gaat knipperen. Zodra je doorhebt dat het geen pijn doet wanneer je aan je oog zit, knipperen je al een stuk minder. Als je hem er niet meteen uitkrijgt, ga dan niet verwoed plukken; wacht even, knipper een beetje, druppel wat vloeistof in je oog en probeer het dan nog eens rustig. ![]() (Ik heb nu trouwens ook dat mijn bril al heel snel vies aanvoelt, voorheen had ik dat echt niet zo vaak.. ) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En met lenzen in doen kan het helpen een druppeltje inzet vloeistof in de lens te doen; dan zit er geen lucht onder en zuigt hij zich een beetje vast aan je oog als een zuignapje. Met mijn lenzen gaat het nog steeds super. Nooit verwacht dat ik er zo weinig problemen mee zou hebben. Indoen moet ik absoluut wel zittend doen, als ik sta dan doe ik hem scheef in en dat doet pijn. Maar ja, dat maakt me werkelijk niets uit. Ik kan mijn lenzen ook echt lang inhouden; pas na zo'n 20 uur worden ze wat droog. En dat is fijn wanneer je 23 uur lang op moet zijn ![]() Laatst gewijzigd op 01-04-2005 om 12:12. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Goedkope lenzen Greenscarfed | 7 | 23-04-2012 22:24 | |
Lichaam & Gezondheid |
Harde lenzen Verwijderd | 6 | 05-06-2008 10:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
Nieuwe lenzen Verwijderd | 2 | 10-05-2008 23:11 | |