Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2006, 13:38
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ben sinds ongeveer 1,5 maand lenzen. Eerst had ik wel eens wat rode vlekjes in m'n oog, omdat ik soms nog moest proppen om de lenzen erin te krijgen. Maar daarna ging het beter en waren m'n ogen gewoon wit, net als altijd. Echter, sinds een week of 2 heb ik van die rode adertjes in m'n oog. Ik heb gehoord dat je van zachte lenzen (die ik heb) na een loop van tijd adersvorming kan krijgen in je ogen. Maar ik heb ze nog niet zo heel lang, dus ik zou het haast gek vinden als dat nu al zou gebeuren..
Ik heb verder geen last van m'n lenzen. Ik voel ze niet, ze prikken niet en zelfs in rokerige omgevings merk ik er nog niets van. Maar die adertjes vind ik wel een beetje zorgwekkend eigenlijk. Ik ben van plan af en toe m'n lenzen gewoon uit te doen en 1 of 2 dagen ze gewoon niet te dragen en kijken of het wegtrek. Maandagmiddag ga ik sowieso weer langs de opticien voor controle (ze moeten namelijk nog iets sterker).

Ik heb wat foto's gemaakt. Voor mensen die dat niet willen zien, stop ik ze wel even weg.

Oog 1
Oog 2

Maak ik me nou zorgen om niets, of zijn mijn ogen waarschijnlijk toch niet zo geschikt voor lenzen? Volgens de opticien had ik heel mooie vochtige ogen met regelmatige traanproductie enzo, maar dit vind ik toch niet zo grappig.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 14:09
Boef
Boef is offline
Ik heb het ook, lenzen en dat van die adertjes . Zelfs nog wat meer gesprongen adertjes dan bij jou, soort vlekje is het geworden. Ik heb het al een paar jaar nu. Of het tegelijkertijd met m'n lenzen gekomen is, weet ik niet meer.
De opticien zei dat ik koude compressen op m'n oog moest houden en dat het daarna over zou moeten gaan. Anders zou ik even langs de oogarts moeten gaan. Heb ik nooit gedaan () en het zit er dus nog steeds. Heb er verder geen last van.

Ben benieuwd wat ze bij jou zeggen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 14:52
gurl19
gurl19 is offline
Ik heb hetzelfde probleem als jou.. Ontzettend veel adervorming en rode ogen. Maar ik heb al wel een aantal jaren lenzen. Ik heb nu een bril gekocht en wil deze vaker gaan dragen zodat mijn ogen meer rust hebben.

Ik heb wel een beetje last van geirriteerde ogen soms.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 15:05
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik heb het ook, sinds ik zachte lenzen draag. Ik geloof dat het komt doordat er minder zuurstof wordt doorgelaten. Als je je lenzen op een dag lang draagt (meer dan 12 uur), kan je adertjes krijgen. (tenminste, als ik goed heb opgelet bij de opticien
Mijn ogen worden om het half jaar gecontroleerd. Je hebt verschillende stadia. Op zich zijn de adertjes niet zo erg, maar wel als je in een later stadium komt. Je kan daarom voor 's avonds er een bril bij nemen. Je kan in het begin misschien ook adertjes zien omdat je ogen moeten wennen. Ik denk dat je geen zorgen hoeft te maken. In het begin hoef je er ook geen bril naast, maar de opticien zal het misschien aanraden. Als je straks langer lenzen hebt, is het wel verstandig om er een bril bij te kopen. Vooral als je 's avonds last begint te krijgen. (ik heb nu 2.5 jaar lenzen en zit nog niet in een gevaarlijk stadium, maar neem er nu wel een bril bij, omdat ik de opticien het aanraadt en ik 's avonds last heb).
Voor de zekerheid zal ik de opticien wel even naar de adertjes vragen (als je er toch bent
Oud 28-04-2006, 15:57
Verwijderd
Dat heb ik ook, maar ze trekken heel snel weer weg wanneer mijn lenzen uit zijn. Na ong. 5 uur lenzen te hebben gedragen, zijn er duidelijk adertjes, dan draag ik ze meestal nog 5 uur, doe ze uit en twee uur later zijn mijn ogen weer helemaal normaal.

Volgens mijn opticien is het niets om me zorgen over te maken....
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 16:08
Brack
Brack is offline
Ik heb ook lenzen, af en toe heb ik ook wel van die adertjes. Dat is meestal nadat ik ze lang gedragen heb (bijvoorbeeld na een avondjes stappen), als ik dan 's ochtends wakker wordt zijn ze weg........dus lijkt het me niet echt iets om je zorgen over te maken
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 17:06
duivelaartje
duivelaartje is offline
Oh, gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 18:27
Oekie
Oekie is offline
Ik heb dat ook, maar eigenlijk nooit last van gehad.
Oud 29-04-2006, 19:34
gurl19
gurl19 is offline
kben vandaag na een andere opticien gegaan

en:

verdikt hoornvlies
hoge bloedruk in de ogen
redelijk veel adervorming

Vond ik toch wel heftig! Het zijn wel je ogen.. je kunt altijd vragen als je er geen goed gevoel over hebt
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 11:47
Oekie
Oekie is offline
Best vervelend ja, maar ik wordt elk half jaar een keer getest op m'n ogen en ik loop ook nog in het ziekenhuis bij oogheelkunde.
Oud 30-04-2006, 12:01
GozerT
GozerT is offline
draag nu ook 3-4 jaar lenzen en na 3 jaar kreeg ik hier ook last van... ze hebben me een bril aan geraden voor savonds enzo, die heb ik nu dus ook en draag m regelmatig (alleen thuis ) of het helpt weet ik eigenlijk niet.. heb trouwens niet meer aders gekregen, bij mij verdikte ze alleen maar...
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 18:15
duivelaartje
duivelaartje is offline
De opticien vond het geen probleem. Als het wat te erg zou worden en ik er last van krijg moet ik dan waarschijnlijk voor 's avonds een bril. Maar als ik nu de lenzen niet te lang draag en bijvoorbeeld als ik uitga de uren ervoor ze even uitheb, maakt het niets uit. Hij vond het er verder oke uitzien.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 09:48
Verwijderd
Ik heb er alleen last van als ik m'n lenzen ongeveer een week lang echt van 's morgens vroeg tot 's avonds laat draag. M'n opticien had me al aangeraden gewoon af en toe m'n lenzen uit te doen als ik het toch niet nodig heb, en dan gewoon m'n bril op te doen. Dat werkt wel moet ik zeggen: heb op die manier nergens last van. Dus doe gewoon je lenzen een uurtje eerder uit voor je gaat slapen, zodat je ogen nog wat zuurstof krijgen
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten