Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2004, 00:35
Kurogane
Kurogane is offline
Wat vinden jullie van een bril? het maakt niet uit of het bij iemand staat maar t gaat gewoon om de bril zelf wat het uitstraalt, ik heb namelijk zon hekel aan me lenzen ik heb gewoon soort allergie voor contactlenzen en ook heel hinderlijk is, ik vergeet ze altijd uit te doen voordat ik in slaap val. nu wil ik voor de bril gaan maar lijk me zo kneuzig iets maar mischien heb ik ook ongelijk..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2004, 00:36
Ragnar
Ragnar is offline
Ik heb een bril
Oud 20-07-2004, 00:38
Kurogane
Kurogane is offline
had je liever lenzen?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 00:40
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 20-07-2004 @ 01:38 :
had je liever lenzen?
opzich wel, maar kan er niet mee omgaan, laat me ogen wel een keer laseren ofzo
Oud 20-07-2004, 00:42
]{ing
]{ing is offline
Er zijn een paar mogelijkheden, er is bijvoorbeeld een grote kans dat je gewoon niet goed omgaat met je lenzen (zoiets als je lenzen vergeten uit te doen is natuurlijk wel vrij achterlijk..)
Je zou ook kunnen proberen om van maandlenzen naar daglenzen te gaan wat een hoop irritatie wegneemt, altijd schone lenzen want je smijt ze 's avonds gewoon weg. Een bril ziet er altijd wel meer 'kneuzig' uit maarja dat is slechts mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 00:45
Ragnar
Ragnar is offline
Ik krijg die kankerdingen gewoon nauwelijks in en uit

En tja volgens velen staat me mijn bril best goed dus ja...
Oud 20-07-2004, 00:46
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 20-07-2004 @ 01:45 :
Ik krijg die kankerdingen gewoon nauwelijks in en uit

En tja volgens velen staat me mijn bril best goed dus ja...
Hm ja oefening baart kunst
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 00:48
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
]{ing schreef op 20-07-2004 @ 01:46 :
Hm ja oefening baart kunst
Had ik er maar tijd en geduld voor
Oud 20-07-2004, 00:49
]{ing
]{ing is offline
Hehe en ik vind het zo simpel, kan het bijna met mn ogen dicht..
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 00:50
Ragnar
Ragnar is offline
Jij wel, ik vind een bril opzetten toch makkelijker
Oud 20-07-2004, 00:53
Kurogane
Kurogane is offline
he ik ben niet achterlijk
bril is altijd gemakkelijker je hoef em niet elke dag in de lenzenvloeistof te doen en je raakt em minder snel kwijt, lenzen kunnen je ogen irriteren als bijv stofje blijft hangen tussen je lens en oog of als die vies is (waar je niet altijd iets tegen kan doen bijv wind) en lenzen zijn ook wat gevoeliger van zichzelf en als je bij iemand gaat logeren ofzo heb je altijd vloeistof nodig en iets om in te doen, en door wind of zon kunnen ze makkelijk droog raken in je ogen dan moet je ze weer vochtig maken. allemaal heel veel werk dus

Laatst gewijzigd op 20-07-2004 om 00:56.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 00:56
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 20-07-2004 @ 01:53 :
en waar was die post op van toepassing, waarde topicstarter?
Oud 20-07-2004, 00:57
Kurogane
Kurogane is offline
ja sorry ik had em al geedit hihi
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 00:59
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 20-07-2004 @ 01:53 :
bril is altijd gemakkelijker je hoef em niet elke dag in de lenzenvloeistof te doen en je raakt em minder snel kwijt, lenzen kunnen je ogen irriteren als bijv stofje blijft hangen tussen je lens en oog of als die vies is (waar je niet altijd iets tegen kan doen bijv wind) en lenzen zijn ook wat gevoeliger van zichzelf en als je bij iemand gaat logeren ofzo heb je altijd vloeistof nodig en iets om in te doen, en door wind of zon kunnen ze makkelijk droog raken in je ogen dan moet je ze weer vochtig maken. allemaal heel veel werk dus
Bril is breekbaar, zeker als je em niet op je hoofd hebt. Lenzen irriteren pas zodra je ze niet goed inbrengt en dus een stofje eronder kunt hebben zitten. Het verhaal van de vloeistof en al dat gedoe eromheen gaat alleen op bij maandlenzen enz. Bovendien merk ik dat mn ogen helemaal nooit meer moeilijk doen sinds ik overgegaan ben naar daglenzen, afgezien van het feit dat je er gewoon geen omkijken naar hebt.

Hier; http://www.focuscontacts.com/free_tr...=focus_dailies
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 01:04
Kurogane
Kurogane is offline
oke bedankt maar me lenzen irriteren soms halvewege de dag, das best irritant omdat je natuurlijk vanuit gaat dat ze goed zitten..bij daglenzen gooi je ze tog elke weer weg na 24 uur gaat dat niet veel kosten daglenzen ik heb trouwens halfjaar lenzen van hans anders
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 01:10
Vice
Vice is offline
Ik vind een bril soms best hip staan.
Oud 20-07-2004, 01:21
Faery
Faery is offline
Nerds!
Oud 20-07-2004, 01:25
Vice
Vice is offline
Nerds kunnen soms best hip zijn.
Oud 20-07-2004, 01:26
Mark-The-Local-Hero
Mark-The-Local-Hero is offline
Ik ben 120 euro aan daglenzen per 3 maanden kwijt, van Bausch en Lomb. Maar daardoor hoef ik nooit te pielen met schoonmaken etc. Wat wel zo handig is aangezien harde lenzen op festivals en andere buitenhuize locaties me niet helemaal bevielen om de schoonmaakreden. Verder bespaar je ook weer vloeistofkosten.

Over de bril/lenzen kwestie: esthetisch gezien vind ik zonder bril toch vaak (lees:bijna altijd) mooier, en heb het geld er daarom ook voorover. Bril kan ook wel zo z'n charmes hebben though,
maar toch. Verder kan ik ze net zoals King gewoon 'plop' in en uit
doen, zonder enige moeite. Andere nadelen zijn natuurlijk het beslaan van brillen, is het lastig in de regen en onder sport. Ook ben je tijdens de 'woestere' danssessies/concerten kwetsbaarder.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 02:19
Hagel
Hagel is offline
Ik heb een aantal brillen gehad maar ik ging er steeds op zitten of staan Nu heb ik een lens en dat staat me sexy. Ik vind ene bril een beetje overdreven omdat ik hem maar toch voor 1 oog nodig heb
Oud 20-07-2004, 02:21
Verwijderd
Een bril kan heel leuk staan en heel stom
Ligt aan persoon zelf en de bril
Vind ik dan
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 02:22
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
TheFragile schreef op 20-07-2004 @ 03:21 :
Een bril kan heel leuk staan en heel stom
Ligt aan persoon zelf en de bril
Vind ik dan
ja, je moet er inderdaad wel een hoofd voor hebben, dan kan het sehr leuk staan
Oud 20-07-2004, 09:26
sofuckingme
sofuckingme is offline
Ik heb een hele coole rode bril
en ik had een blauwe maar die is kwijt en nog een rode die heeft mijn hond gesloopt ,en een bruine daar ben ik op gaan zitten
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 09:46
Verwijderd
ik vind lenzen ook gedoe. heb zelf ook een bril. brillen zijn best cool als je hoofd erbij staat
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 09:47
NERD
NERD is offline
Citaat:
Faery schreef op 20-07-2004 @ 02:21 :
Nerds!
Die dragen brillen ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2004, 10:49
Anteverta
Anteverta is offline
ik vind dat een bril wel uitstraling kan hebben. Maar dat heeft er toch mee te maken wie hem draagt. En bril opzich kan best leuk zijn maar als de verkeerde persoon hem draagt is die uitstraling zo weer verdwenen.

ik heb zelf lenzen en een bril. Ik wissel het eignelijk een beetje af. En lenzen zijn zo moeilijk eigenlijk niet. In het begin vergeet je ze misschien een keer, maar dat veranderd vanzelf. En dat in en uit doen valt na een paar keer oefenen ook best mee.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 11:08
Ramble On
Ramble On is offline
ik heb ook lenzen. ik heb ook een bril voor 's avonds zodat ik mn lenzen niet te lang indoe maar die vergeet ik er vaak toch uit te halen. ik weet nog wel dat ik een paar jaar geleden de eerste dag heel hard heb gejankt omdat ik mn lenzen er niet uitkreeg, nu gaat het echt zonder moeite bijna
Oud 20-07-2004, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Mark-The-Local-Hero schreef op 20-07-2004 @ 02:26 :
Ik ben 120 euro aan daglenzen per 3 maanden kwijt
duur

Ik heb al sinds groep 7 een bril. Ik heb ook weleens lenzen geprobeerd, maar ik heb dus kleine spleetogen en daar gaat het het verdomd lastig mee. Verder kan ik er echt totaal niet tegen als ik of iemand aan mn oog zit, zoals een oogdokter, of zo'n blaasapparaat bij de opticien, dus ik durf ook vooral niet lenzen in en uit te doen.

En bril is veel makkelijker, en goedkoper. Mijn nieuwe is 150 euro en daar doe ik vast wel weer een jaar of 2, 3 mee.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 12:05
Kurogane
Kurogane is offline
hehe ik heb ook spleetogen daar zal vast aan liggen
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 12:19
Blackeyed
Blackeyed is offline
Ik heb al 7 jaar een bril en zou er eigenlijk niet meer zonder willen. Ik heb een tijdje lenzen geprobeerd maar maakte er eiwitten door aan dus ik kon ze niet verdragen. Ik vind het zalig om brillen te passen en kijk er altijd naar uit een nieuwe te kopen.
Oud 20-07-2004, 12:29
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Brilletjes kunnen zo sexy zijn. Ik heb het zelfs een tijd jammer gevonden dat ik te goed zag .
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 12:45
Verwijderd
Ik vind mijn bril wel lastig, bij sporten of als het regent en bij het uitgaan enzo... maar mijn ogen kunnen niet goed tegen lenzen, en groeien er adertjes in mijn ogen als ik te vaak lenzen draag, en die nemen dan een stukje gezichtsveld weg ofzo, als ik geen lenzen draag en mijn ogen open heb gaan die adertjes weer weg. Mijn oplossing (na een halfjaar met bril te hebben gelopen en me er toch vaak aan te ergeren): 2 paar maandlenzen per halfjaar, die ik dan dus gemiddeld zo'n 5 uur per dag in mag . Lenzen voor als ik lenzen nodig heb, bril de rest van de tijd

Maar er zijn in elk geval heel veel coole brillen te koop, dus kneuzig hoeft 't zeker niet te zijn
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 12:46
Kurogane
Kurogane is offline
ik heb net een bril besteld bleek dat me glazen ongeveer halve centimeter dik zou worden jampot glazen dus... maar me opticien zou er iets gaan d oen ofz want me montuur is maar 1,5mm dik ziet er dus niet uit he
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 12:46
schimmel
schimmel is offline
heb een bril, waarvan 1 glas tering dik is dus mn oog ook gelijk groter. sexy hoor.
maar ik heb nu weer lenzen, vind ik veel fijner.
en als ze dat eenmaal kunnen bij mijn afwijking laat ik mn ogen ook laseren/opereren.
Oud 20-07-2004, 12:53
Hagel
Hagel is offline
ohja ik heb gewoon een kruidvatlens van 6 euro ofzo Moet binnekort maar eens een goede halen, maar ik wil graag mijn ogen laten laseren, hopend dat mijn heel slechtziende oogje misschien weer kan kijken dan
Oud 20-07-2004, 12:57
Rieno
Rieno is offline
Ik heb een bril en wil absoluut geen lenzen....ik heb die bril ook niet gewoon alleen omdat het moet, ik vind m gewoon koel
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 13:03
Briseïs
Briseïs is offline
Ik heb al 11 jaar een bril

Maarja, als je een hippe bril hebt die goed staat vind ik brillen wel leuk. En volgens velen heb ik een brillenhoofd, dus tsja.

Maar ik ga wel een keer lenzen proberen, maar dan niet voor altijd, gewoon voor erbij.
Oud 20-07-2004, 13:07
Snuitermans
Snuitermans is offline
Msn vindt mensen met een bril sukkelig.
Oud 20-07-2004, 13:11
Verwijderd
Ik heb nu bijna 3 jaar een bril. Brillen kunnen heel erg leuk staan vind ik, ik vind hem bij mezelf ook goed passen. Het heeft idd wel lastige kanten, maar dat is met lenzen ook. Het heeft allebei voor en nadelen

Ik begin mn bril nu wel soms een beetje moe te worden, en ik vind zonder bril ook mooier bij mij de laatst tijd. Dus ik ben vorige week naar de opticien geweest, en nu krijg ik deze week lenzen die ik een maand gratis kan proberen. Ik wilde al langer lenzen, maar ik vond het idee om zoiets in mn oog te doen supereng. Nu ben ik daar wel een beetje overheen, en afgelopen week heb ik bij de opticien ook even lenzen ingekregen. Die werden er door de opticien ingezet, en het was helemaal niet zo eng als ik dacht

Dus ik ga het nu een maandje proberen, en dan zie ik wel verder
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 13:19
Verwijderd
Mijn bril is sucky,maar ik ga de hulp inroepen van bart inroepen die me aan een kekke bril helpt
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 16:11
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Ik neem binnenkort ook een bril, die tering lenzen krijg ik er nooit in, ben er altijd een half uur mee bezig. Mn bril zal ik dan wel alleen dragen wanneer ik het ECHT nodig heb, dus meestal zal ik wel geen flikker zien.....
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 16:13
Kosmopolitian
Kosmopolitian is offline
Citaat:
sofuckingme schreef op 20-07-2004 @ 10:26 :
Ik heb een hele coole rode bril
en ik had een blauwe maar die is kwijt en nog een rode die heeft mijn hond gesloopt ,en een bruine daar ben ik op gaan zitten

Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 16:15
Verwijderd
ik wil ook eeen nieuwe bril
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 16:21
--Pipeloi--
--Pipeloi-- is offline
Ik had eerst ook een bril, maar ben heel erg blij dat ik lenzen heb....bij mij staat een bril niet en ik vind het vaak zo dat mensen met lenzen een leuker gezicht krijgen dan dat ze een bril dragen. Maar dat is niet bij iedereen zo. Ik ben iig blij met mijn lenzen!
Oud 20-07-2004, 16:21
hoeva
hoeva is offline
ik vind het allebei kunnen

met sommige dingen vind ik me lenzen fijner --> bijvoorbeeld met sporten, uitgaan enz.
maar een bril is wel makkelijk, je doet um 's ochtends op, en verder vergeet je hem gewoon... tenminste ik wel, dan ben ik soms naar mijn bril aan het zoeken, en dan merk ik dat ik goed zie, en heb ik um dus op.
maar dat heb ik ook als ik mijn lenzen in heb, dan zit ik ook naar mijn bril te zoeken.
ik vind persoonlijk een bril niet kneuzerig staan, dat licht echt aan de bril. als je gewoon een leuke bril uit zoekt die bij je past, dan is het echt wel vet!

btw, een vriendin van mij wil juist een bril kopen, ook al heeft ze er geen nodig, omdat ze het ziet als een kledingsstuk
Oud 20-07-2004, 16:25
Verwijderd
deze bril zoek ik (of een soortgelijke)
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 16:26
hoeva
hoeva is offline
Citaat:
cut_off schreef op 20-07-2004 @ 17:25 :
deze bril zoek ik (of een soortgelijke)
bij hans anders hebben ze heel veel van zulke brillen, en zijn niet duur
kheb zelf ook van hans anders
Oud 20-07-2004, 16:33
Kurogane
Kurogane is offline
zo een hebben echt veel mensen niet dat t lelijk is maar t valt wel op je kan ze alleen draagen als je een beetje een neu s hebt anders glijden ze steeds af want t heeft geen ''neusvleugels''
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 16:36
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 20-07-2004 @ 17:33 :
zo een hebben echt veel mensen niet dat t lelijk is maar t valt wel op je kan ze alleen draagen als je een beetje een neu s hebt anders glijden ze steeds af want t heeft geen ''neusvleugels''
Eh, dat is echt onzin. De bril is gewoon zo gemaakt dat de 'neusvleugels' een soort van ingebouwd zijn. Ik heb er ook zo een, en met mijn neus valt het wel mee.
Oud 20-07-2004, 16:42
Kurogane
Kurogane is offline
mm ja oke dan zou ik wel een misvormd neus hebben ofzo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten