Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
weet je zxeker dat ze niet wat anders zegt? Ik heb er iig nog nooit van gehoord! google anders wat.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Het is Yiddisch, geloof ik.
Ah: 'schlepper', a drip, an untidy, unkempt person In most common parlance, a "schlepper" is thought of as a lazy, sloppy person... But the word schlepper has a variety of usages. To schlep is to carry or drag onerously ("Don't shlep those packages; let the store deliver them"), so the literal meaning of shlepper is "a porter". A porter's job is drudge work, serving as a beast of burden, perhaps leading to AHD's definition, "shlepper: a clumsy or stupid person". Retail salesmen can refer to their customers as "shleppers". etc. Ligt waarschijnlijk een beetje aan de context, maar je begrijpt het idee.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het doet mij denken aan schlagers maar dat is vast weer heel wat anders ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() jaaaaaa ros d'r in elkaar!
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Als ze het nog eens zegt spreek ik haar er wel op aan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als het wel zo is, dan geef ik S. gelijk, maar dan wil ik wel weten waar dat staat.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De Heilige Ka'aba, gebouwd door Abraham en zijn zoon Ismael, staat in Mekka. De naam Mekka wordt een keer in de Koran als Bekka aangeduid. Surah (3:96) "Zeker, het eerste Huis (van aanbidding) aangewezen voor de mensheid was dat in Bekka, vol zegeningen en een leiding voor al-alamien (mensen en djinn)". En "Bekka" wordt genoemd door de profeet David (sa) in zijn psalm 84:6 : "Die door de vallei van Bekka trokken, maakten er een bron, de regen vulde ook de plassen..." De bron die hiermee bedoeld wordt, is de zamzam bron.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En er zijn nog meer voorbeelden, maar dat is iets meer voor de subforum: Religie. Ontopic: geen idee wat het is.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|