Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2005, 23:38
Shortiej
Shortiej is offline
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet... Al sinds een aantal jaar doe ik aan zelfbeschadiging. En gister had ik een inzinking waarbij dit weer is voorgevallen. Ik heb dit verder niet aan bekenden verteld maar wel aan mijn vriend omdat ik alles met hem wil kunnen delen en hij wist dat ik dit weleens deed. Maar vandaag toen hij bij me kwam moest ik meekomen naar mijn kamer waar hij me huilend vertelde dat ik ermee moest ophouden en dat hij zo bang was me kwijt te raken. Ik weet niet hoe ik hierop moet reageren... Moet ik hulp gaan zoeken? Meer met mijn vriend hierover praten? Proberen het zelf op te lossen? Wat denken jullie dat ik het beste kan doen?

Liefs,
Shortiej
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2005, 23:45
bamiPoep
bamiPoep is offline
nou gewoon niet meer in je gaan snijden enzo he
Oud 30-03-2005, 23:47
Shortiej
Shortiej is offline
Ja maar dat is makkelijker gezegd als gedaan hoor...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 23:48
Mariekje*
Mariekje* is offline
Daarom, hulp zoeken.
Oud 30-03-2005, 23:49
Verwijderd
ik zou maar hulp gaan zoeken.
jezelf beschadigen is tot daar aan toe, maar een ander een trauma bezorgen is lulliger
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 23:55
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
HvJ schreef op 31-03-2005 @ 00:48 :
Daarom, hulp zoeken.
En ik vind het heel logisch dat je vriend in tranen was. Als ik die vriend was geweest, had ik al sinds dat ik het wist, hulp geregeld.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 00:18
sgaapje
sgaapje is offline
Hulp zoeken! Dat snijden is iets waar je heel moeilijk zelf vanaf kunt komen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 00:36
Foresight
Foresight is offline
niet direct zo panicken als bovenstaande mensen hier... zelfverminking is iets dat heel veel voorkomt (ondanks dat het niet "gewoon" is) en in veel gevallen ook wel weer is op te lossen.

ga in ieder geval een keer goed praten met je vriend erover, want het is wel een hele serieuze zaak. denk ook zelf na over alternatieve manieren om van je nare gevoelens af te komen. koop een boksbal of zet keihard muziek aan of iets dergelijks waarvan je denkt dat het werkt en je er goed bij voelt, die iets minder slecht zijn voor je als zelfverminking.

sterkte =/
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 01:32
Lorelei
Lorelei is offline
Hulp zoeken.
En ook met je vriend praten, ja.
Oud 31-03-2005, 08:51
Jolt
Jolt is offline
Een vriend van mij deed dat ook, heb ik hem toch mooi vanaf kunnen praten, hij moest zijn ei gewoon kwijt en dat niet alleen, hij heeft andere dingen gevonden waar hij zijn frustratie kwijt kon, en niet een beetje zelfverminking/zelfsnijden.

Je zou er met je vriend over kunnen praten, al weet ik niet hoe hij het zou opvatten.
Oud 31-03-2005, 09:19
Lelle_*
Lelle_* is offline
Hij voelt zich gewoon machteloos en hij wil je helpen. En hij kan het waarschijnlijk niet aanzien dat jij jezelf pijn doet en jezelf beschadigd. Daarom huilde hij. Hij wil gewoon echt graag dat je er mee ophoudt. Dus vraag jezelf eens af: moet ik er mee stoppen? Vind je dat je moet stoppen? Dan is het misschien beter dat je hulp zoekt, dan kan je er misschien vanaf komen..
Oud 31-03-2005, 09:31
Verwijderd
Therapie en een boksbal kopen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 10:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je moet hulp zoeken. Jezelf verwonden heeft vaak een diepere oorzaak en als het zich op die manier uit denk ik niet dat je het goed in je eentje (of samen met je vriend) kan oplossen. Je hebt nu een goede motivatie om eraan te gaan werken want je doet het niet alleen voor jezelf maar ook van hem en ik denk dat hij je daar zeker bij wil steunen.
Oud 31-03-2005, 12:10
*Lady Sting*
*Lady Sting* is offline
Hulp zoeken, en met je vriend erover praten misschien wilt die je wel helpen ermee om te stoppen! Zo te zien houd je vriend heel veel van je! Dus ik denk wel dat die wel wilt helpen om je ervan af te helpen!

Veel suc6 ermee!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 12:15
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Shortiej schreef op 31-03-2005 @ 00:38 :
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet... Al sinds een aantal jaar doe ik aan zelfbeschadiging. En gister had ik een inzinking waarbij dit weer is voorgevallen. Ik heb dit verder niet aan bekenden verteld maar wel aan mijn vriend omdat ik alles met hem wil kunnen delen en hij wist dat ik dit weleens deed. Maar vandaag toen hij bij me kwam moest ik meekomen naar mijn kamer waar hij me huilend vertelde dat ik ermee moest ophouden en dat hij zo bang was me kwijt te raken. Ik weet niet hoe ik hierop moet reageren... Moet ik hulp gaan zoeken? Meer met mijn vriend hierover praten? Proberen het zelf op te lossen? Wat denken jullie dat ik het beste kan doen?

Liefs,
Shortiej
Je moet voor jezelf natrekken waar de behoefte vandaan komt om jezelf te snijden (ik beschadig mijn gezicht mijn nagels, door krabben en knijpen, komt voort uit stress). Daarbuiten moet je een manier vindne om tegen jezelf in te praten als je de neiging hebt naar een mes toe te lopen. Schreeuw tegen jezelf of ga desnoods ergens zitten waar andere mensen zijn zodat je niet kan gaan snijden.

Blijf openlijk naar je vriend, zodat hij je misschien kan steunen en probeer wat aan het probleem te doen zodat de behoefte verdwijnt om te snijden.

Veel succes en als het niet lukt, idd hulp zoeken
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 12:23
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-03-2005 @ 10:31 :
Therapie en een boksbal kopen.
Oud 31-03-2005, 16:45
WolterB
WolterB is offline
Hulp zoeken idd

Of hij moet zo sterk zijn dat hij je ermee op kan laten houden, maar dat is blijkbaar niet zo
Oud 31-03-2005, 21:10
boe-1986
boe-1986 is offline
ik wil ff zeggen dat ik ook aan zelfbeschadiging heb gedaan, heb gedaan jah, ik ben er van af weten te komen, bij mij lag het heel ingewikkeld over het hoe en waarom en zo en zit nu al iets van drie jaar in de psychiatrie,
maar zelfbeschadiging is niet zo ongewoon als iedereen dnekt. het komt veel vaker voor dan gedacht wordt, zelfs door psychologen/psychiaters.

een ding is zeker, er is zelf van af te komen van zelfbeschadiging. maar het is moeilijk en vaak hard knokken tegen je zelf, en je gaan afvragen wat je nou egt wilt bereiken met dat te doen.
het was handig als je er met iemand over kan praten die je egt vertrouwd. bijvoorbeeld als je het moeilijk hebt en wilt gaan snijden krassen branden wat dan ook. dat kan een psych zijn maar ook een vriendin of je vriend die ervan af weet. als diegene dit wilt.

het lijkt me wel goed als je gewoon met je vriend blijft praten ook hierover.

als je meer wilt vragen moet je maar ff een pm sturen.

groetjes boe-1986
Reageren

Regels voor berichten