Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2005, 13:37
Verwijderd
Ok aangezien het zo interessant is tegenwoordig, laten we het hier dan ook maar eens over hebben.

Gebruiken jullie rituelen en spells? Waarvoor en wanneer. Hoe doen jullie ze, haal je ze kant en klaar van het internet, schrijf je ze zelf, doe je het met de hele poespas errond ivm kleuren en voorwerpen? Werken ze, geloof je er eigenlijk zelf in?

Ik doe vooral rituelen met feesten, de sabbats. ook af en toe tussendoor als ik iets wil vieren of een speciale gelegenheid heb. Het liefst doe ik het buiten, op blote voeten, in een cirkel gemaakt van natuurlijke elementen. Ik gebruik kaarsen in de juiste kleuren en probeer zoveel mogelijk voorwerpen te vinden die verbonden zijn aan dat specifieke ritueel. Ik probeer mijn teksten van buiten te kennen, voor de openingsriten en het aanspreken van de Wachters is dat geen probleem, maar bepaalde dingen moet ik toch lezen.

Ik schrijf mijn rituelen zelf, ik zoek er informatie over, lees de tradities, maar er is niets zo krachtig en eigen als een zelfgeschreven ritueel.
Mijn spells zijn ook zelfgeschreven en eigenlijk voer ik ze ook zo uit als de rituelen, maar deze in zeer mindere mate.
Advertentie
Oud 05-05-2005, 18:33
Verwijderd
Wat geweldig. Allemaal pubertjes die over niets anders weten te praten maar dan is er een topic over en hoor je niemand.

Ach ja. Ik vier wat feesten af en toe met wat eigen rituelen.
Oud 05-05-2005, 19:21
Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
Riven schreef op 05-05-2005 @ 19:33 :
Wat geweldig. Allemaal pubertjes die over niets anders weten te praten maar dan is er een topic over en hoor je niemand.
Als ik het niet dacht --> Kunstacademie
Oud 05-05-2005, 21:44
Weylyn
Weylyn is offline
Hehe, inderdaad niet echt een stortvloed aan reacties...

Ik heb zelf niet zo veel op met paranormale zaken, dus het antwoord is voor mij "nee". Ik heb enkele persoonlijke methoden om mijself tot rust te manen en dergelijke, maar daar is voor mij niets "magisch" aan.
Oud 08-05-2005, 22:43
Dauron
Dauron is offline
Rites: mijn ding, het liefst snachts tussen 3 en 5 (dan is het heerlijk rustig wat mensen betreft en de natuur wordt wakker). Ik schrijf al mijn ritueelen op perkament voor ik ook maar een stap richting mijn bos doe. ik schrijf ze ook zelf die werken beter dan welk rite die je maar pakt, maar doe dit altijd met de intentie waar de rite voor is bedoeld(anders werkt ie niet).

ok nu voor de sceptisie die dit lezen en denken: wtf?

een ritueel of rite is een manier om je onderbewustzijn iets duidelijk te maken, dit gebeurt door iets simpels als een kaars te branden, of door een groot vuur met een cirkel van alle elementen in een bepaalde omgeving en tijd.
Oud 09-05-2005, 14:58
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
ik vind het maar onzin....
Oud 09-05-2005, 15:38
Sneaksie Thief
Sneaksie Thief is offline
Ik weet niet wat ik er van moet geloven, maar ik ben open-minded... maar werken al die riten en spells wel?? Is er echt duidelijk bewijs? Dit zou ik dan wel graag willen zien.
Oud 09-05-2005, 18:22
nicklesswarior
nicklesswarior is offline
zou graag mijn rituelen buiten uitvoeren maar ben bang in het donker en het bos is best dark 's nachts...
verder schrijf ik spells wel vaak zelf omdat het inderdaad zoals mutant al zei een stukjje eigen kracht toevoegd.
Oud 09-05-2005, 18:30
Verwijderd
Citaat:
El Chupacabras schreef op 09-05-2005 @ 15:58 :
ik vind het maar onzin....
Advertentie

Regels voor berichten