Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2005, 21:05
Donny must die
Donny must die is offline
Als je ooit gaat trouwen of samenwonen, is de religie van die persoon dan belangrijk voor jou? Zo ja, waarom? Ik zou graag met een of andere Ali van 50 willen trouwen die me mept.
Advertentie
Oud 28-04-2005, 21:06
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 28-04-2005 @ 22:05 :
Ik zou graag met een of andere Ali van 50 willen trouwen die me mept.
Oud 28-04-2005, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Als je ooit gaat trouwen of samenwonen, is de religie van die persoon dan belangrijk voor jou? Zo ja, waarom? Ik zou graag met een of andere Ali van 50 willen trouwen die me mept.
Wat een toeval!
Ik ook!
Oud 28-04-2005, 21:21
Weiße Rose
Weiße Rose is offline
Oud 28-04-2005, 21:30
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik ga niet trouwen, mag dat ook?
Oud 28-04-2005, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 28-04-2005 @ 22:30 :
Ik ga niet trouwen, mag dat ook?
Citaat:
Als je ooit gaat trouwen of samenwonen
Ontopic: Op zich vind ik het niet zo belangrijk, maar ik denk niet dat er een vrouw is die wil samenwonen met iemand die continu haar religie afkraakt.
Oud 28-04-2005, 21:36
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Om in de traditie van mohammed te blijven had je al met die Ali moeten trouwen toen je 6 was.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Oud 28-04-2005, 21:41
Weiße Rose
Weiße Rose is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 28-04-2005 @ 22:36 :
Om in de traditie van mohammed te blijven had je al met die Ali moeten trouwen toen je 6 was.
Dat was een andere tijd.
Oud 28-04-2005, 21:44
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Geachte VW,

Zou je zo vriendelijk willen zijn om te stoppen met je zinloze onwaarheden uit je duim te zuigen?

Met voorbaat dank.
Oud 28-04-2005, 21:52
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
imène schreef op 28-04-2005 @ 22:44 :
Geachte VW,

Zou je zo vriendelijk willen zijn om te stoppen met je zinloze onwaarheden uit je duim te zuigen?

Met voorbaat dank.
Geachte Imène,

Dit is een algemeen bekend feit, er wordt getwijfeld als het 6 jaar was toen ze trouwde of 9 jaar, iig had mohammed sex met haar toen ze 9 was.

Boechari deel 7, nummer 65:

Dat de profeet het huwelijkscontract met haar toen zij zes jaar oud was en hij consumeerde zijn huwelijk toen ze negen jaar oud was. Hisjaam zei: “Ik werd geïnformeerd dat Aisja bij de profeet bleef gedurende negen jaren (dat wil zeggen tot zijn dood).
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Oud 28-04-2005, 21:53
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 28-04-2005 @ 22:52 :
Geachte Imène,

Dit is een algemeen bekend feit, er wordt getwijfeld als het 6 jaar was toen ze trouwde of 9 jaar, iig had mohammed sex met haar toen ze 9 was.

Dat de profeet het huwelijkscontract met haar toen zij zes jaar oud was en hij consumeerde zijn huwelijk toen ze negen jaar oud was. Hisjaam zei: “Ik werd geïnformeerd dat Aisja bij de profeet bleef gedurende negen jaren (dat wil zeggen tot zijn dood).
wt* omg onzin!!!!
ze was ouder.
Oud 28-04-2005, 21:53
Subject
Subject is offline
Twee geloven op één kussen, daar komt de duivel tussen.

Maar serieus, ik denk niet dat een gelovige het lang met mij uithoudt (en andersom ook niet).
Oud 28-04-2005, 22:15
Donny must die
Citaat:
Tis helaas de 6de eeuw niet meer
Oud 28-04-2005, 22:25
Global
Global is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 28-04-2005 @ 22:52 :
Geachte Imène,

---------------------------------------------------------------

Dat de profeet het huwelijkscontract met haar toen zij zes jaar oud was en hij consumeerde zijn huwelijk toen ze negen jaar oud was. Hisjaam zei: “Ik werd geïnformeerd dat Aisja bij de profeet bleef gedurende negen jaren (dat wil zeggen tot zijn
dood)
-----------------------------------------------------------------

.
mag ik de link van waar je die teks hebt?
Oud 28-04-2005, 22:33
Donny must die
Citaat:
Global schreef op 28-04-2005 @ 23:25 :
mag ik de link van waar je die teks hebt?
de profeet trouwde idd met Aysa toen ze 6 was. Omdat hij zelf geen jonge kinderen meer had, had ie toch iemand nodig die zijn overleveringen doorgaf. Iemand die van kleins af aan met de profeet doorbrengt, weet (prive) dingen over de profeet perfect aan andere mensen te overleveren. Ze was dus ook een overleveraar. Onze moeder aysa was de eerste vrouwelijke leider, na de dood van de profeet. Zowel mannen als vrouwen kwamen haar om advies vragen. Als de profeet echt Aysa zou 'misbruikt' hebben, is het wel heel erg vreemd dat ze toch zo sterk geworden is. Verder was de profeet ook met een hoogbejaarde vrouw getrouwd. De huwelijken gingen dus echt niet om de lust Maarja sommige mensen willen graag de Islamz wart maken. Maak je maar geen zorgen, dat is natuurlijk, doen mensen altijd als ze bang zijn
Oud 28-04-2005, 22:37
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 28-04-2005 @ 23:33 :
de profeet trouwde idd met Aysa toen ze 6 was. Omdat hij zelf geen jonge kinderen meer had, had ie toch iemand nodig die zijn overleveringen doorgaf. Iemand die van kleins af aan met de profeet doorbrengt, weet (prive) dingen over de profeet perfect aan andere mensen te overleveren. Ze was dus ook een overleveraar. Onze moeder aysa was de eerste vrouwelijke leider, na de dood van de profeet. Zowel mannen als vrouwen kwamen haar om advies vragen. Als de profeet echt Aysa zou 'misbruikt' hebben, is het wel heel erg vreemd dat ze toch zo sterk geworden is. Verder was de profeet ook met een hoogbejaarde vrouw getrouwd. De huwelijken gingen dus echt niet om de lust Maarja sommige mensen willen graag de Islamz wart maken. Maak je maar geen zorgen, dat is natuurlijk, doen mensen altijd als ze bang zijn
Het is niet heel moeilijk om in 3 jaar tijd een meisje van 6 over te halen tot vrijwillige seks.
Oud 28-04-2005, 22:39
Donny must die
Citaat:
Bloedpropje schreef op 28-04-2005 @ 23:37 :
Het is niet heel moeilijk om in 3 jaar tijd een meisje van 6 over te halen tot vrijwillige seks.
Je praat uit ervaring?
Oud 28-04-2005, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 28-04-2005 @ 23:33 :
Omdat hij zelf geen jonge kinderen meer had, had ie toch iemand nodig die zijn overleveringen doorgaf.
Daarvoor hoeft het niet je vrouw te zijn. Adoptie had meer voor de hand gelegen.

Citaat:
Iemand die van kleins af aan met de profeet doorbrengt, weet (prive) dingen over de profeet perfect aan andere mensen te overleveren. Ze was dus ook een overleveraar.
Daarvoor hoeft het niet je vrouw te zijn. Adoptie had meer voor de hand gelegen.

Citaat:
Als de profeet echt Aysa zou 'misbruikt' hebben, is het wel heel erg vreemd dat ze toch zo sterk geworden is.
Zwak argument. Je gaat er voor het gemak maar vanuit dat iedereen die misbruikt is zwak wordt, terwijl er geen enkele aanleiding is om dat te denken.

Citaat:
Verder was de profeet ook met een hoogbejaarde vrouw getrouwd. De huwelijken gingen dus echt niet om de lust
Ja, natuurlijk is één ander huwelijk met een hoogbejaarde vrouw hét bewijs voor de algemene stelling dat een huwelijk nooit om de lust ging.

Citaat:
Maarja sommige mensen willen graag de Islamz wart maken. Maak je maar geen zorgen, dat is natuurlijk, doen mensen altijd als ze bang zijn
Inderdaad, dat is een heel sterk argument. Iedereen is altijd tegen je, en daarom hebben ze ongelijk. Want de groep van ongelovigen heeft zich verzameld om ons aan te vallen, maar ze kunnen ons niet aanvallen! Ha!
Oud 28-04-2005, 22:46
Verwijderd
Anyway, om maar ontopic te gaan voordat dit hele topic weer uitmondt in een nutteloze mohammed-was-een-pedo-discussie, geef ik antwoord op de vraag. Het wordt voor mij moeilijk met iemand die gelovig is te trouwen, aangezien ik een hekel heb aan geloof. De kans dat ik met een gelovige meid trouw is dus op zijn zachtst gezegd erg gering.
Oud 28-04-2005, 22:46
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 28-04-2005 @ 23:39 :
Je praat uit ervaring?
Uit verstand.
Oud 28-04-2005, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Bloedpropje schreef op 28-04-2005 @ 23:46 :
verstand.
Hee, niet vloeken, er zitten hier gelovigen.
Oud 28-04-2005, 22:47
Donny must die
Citaat:
nare man schreef op 28-04-2005 @ 23:42 :

*kuch* 6de eeuw *kuch*

Citaat:
Zwak argument. Je gaat er voor het gemak maar vanuit dat iedereen die misbruikt is zwak wordt, terwijl er geen enkele aanleiding is om dat te denken.
Het was een intelligente vrouw, anders had ze nooit zon hoge status kunnen krijgen, als er echt wat verkeerds was gebeurd had ze zich dat wel gerealiseerd. Het was in die tijd normaal om in je pubertijd te trouwen (dus ook op seksueel gebied).

Citaat:
Ja, natuurlijk is één ander huwelijk met een hoogbejaarde vrouw hét bewijs voor de algemene stelling dat een huwelijk nooit om de lust ging.
Hij trouwt voor de lol met een bejaarde?

Citaat:
Inderdaad, dat is een heel sterk argument. Iedereen is altijd tegen je, en daarom hebben ze ongelijk. Want de groep van ongelovigen heeft zich verzameld om ons aan te vallen, maar ze kunnen ons niet aanvallen! Ha!
Ja vet cool
Oud 28-04-2005, 22:48
Donny must die
Citaat:
nare man schreef op 28-04-2005 @ 23:47 :
Hee, niet vloeken, er zitten hier gelovigen.
Je bent aan het provoceren?
Oud 28-04-2005, 22:50
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 28-04-2005 @ 23:48 :
Niet zo serieus, ik vond het iig erg grappig.
Oud 28-04-2005, 22:51
Donny must die
Citaat:
Bloedpropje schreef op 28-04-2005 @ 23:50 :
Niet zo serieus, ik vond het iig erg grappig.
Ik ben blij dat jij het grappig vond

nare man is ook altijd zon lolbroek
Advertentie
Oud 28-04-2005, 22:54
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik heb nog niet eens antwoord gegeven op de echte vraag dus dat zal ik maar eens doen. Ik denk dat de kans erg klein is dat ik met een gelovige ga samenwonen, omdat de manier van denken van gelovigen ontzettend verschilt met die van mij, maar niets is onmogelijk.
Oud 28-04-2005, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 28-04-2005 @ 23:48 :
Niet meer dan jij aan het happen bent.
Oud 28-04-2005, 22:57
Donny must die
Citaat:
nare man schreef op 28-04-2005 @ 23:56 :
Niet meer dan jij aan het happen bent.
*hap*
Oud 29-04-2005, 00:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
imène schreef op 28-04-2005 @ 22:53 :
wt* omg onzin!!!!
ze was ouder.
Het staat er, leef ermee, zeik niet als anderen daar vervolgens een oordeel over vellen.
Oud 29-04-2005, 08:20
Gatara
Gatara is offline
Ik snap niet waarom er altijd zo angstig op gereageerd wordt dat Mohammed seks had met een 9 jarige.

Hoewel zeldzaam zijn er wel vrouwen die in de pubertijd komen vanaf hun 9e.

In het familierecht wat o.a. in Gaza geldt, mag je trouwen met een meisje wanneer ze de pubertijd bereikt heeft. De minimumleeftijd voor dit is 9 jaar.

En hoewel het ongewoon is volgens onze westerse maatstaven om seks te hebben met 9 jarigen, komt het overal op de wereld vaker voor en is het zeker vaker voorgekomen. Mohammed leefde tig jaren terug, dus dan zou het helemaal niet raar zijn.
Volgens onze huidige westerse maatstaven valt het onder pedoseksualiteit, want wij zien een 9 jarige nog als kind (en gelukkig maar!), maar als je haar al als vrouw begint te zien (omdat ze de pubertijd in gegaan is), dan kun je misschien niet over pedoseksualiteit praten.

(ik vind t btw wel pedoseksualiteit)
Oud 29-04-2005, 08:40
Bart Klink
Bart Klink is offline
Ik denk ook niet dat ik het lang met een gelovige partner uit zou houden. Gelukkig is mijn vriendin ook ongelovig.
Oud 29-04-2005, 08:42
Verwijderd
dit topic wordt niks.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten