Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2005, 14:33
Lunatsy
Lunatsy is offline
Mijn moeder, hoewel ze nu 43 is heeft geleerd open te staan voor het paranormale en af en toe ziet ze beelden van gedachten van andere mensen.

Laatst liep ze van de brievenbus weer terug naar dr werk en toen zag ze een klein meisje op dr driewieler die daar liep/fietste met dr moeder en oma. Opeens wou dat meisje niet meer verder fietsen. Ze was doodsbang voor wat er voor dr was.
Mn moeder zag dat er een kikker was.. ofja.. ze zag dat dat meisje een soort van kikker zag.
De moeder van het meisje zag alleen een stok liggen.

Dit soort dingen gebeurden steeds vaker en ik en mn moeder hebben er veel over gepraat, vooral met mensen die er meer verstand van hebben
We zijn tot de conclusie gekomen dat geesten achtergebleven energie. Zo kan je soms een overleden persoon denken te zien bjvoorbeeld, de energie van die persoon is dan nog aanwezig.

Wat vinden jullie ervan? Wat denken jullie van geesten?
Oud 03-04-2005, 16:25
Verwijderd
Ze bestaan niet.
Oud 03-04-2005, 17:07
Raven
Raven is offline
Citaat:
Lunatsy schreef op 03-04-2005 @ 15:33 :
Mijn moeder, hoewel ze nu 43 is heeft geleerd open te staan voor het paranormale en af en toe ziet ze beelden van gedachten van andere mensen.

Laatst liep ze van de brievenbus weer terug naar dr werk en toen zag ze een klein meisje op dr driewieler die daar liep/fietste met dr moeder en oma. Opeens wou dat meisje niet meer verder fietsen. Ze was doodsbang voor wat er voor dr was.
Mn moeder zag dat er een kikker was.. ofja.. ze zag dat dat meisje een soort van kikker zag.
De moeder van het meisje zag alleen een stok liggen.

Dit soort dingen gebeurden steeds vaker en ik en mn moeder hebben er veel over gepraat, vooral met mensen die er meer verstand van hebben
We zijn tot de conclusie gekomen dat geesten achtergebleven energie. Zo kan je soms een overleden persoon denken te zien bjvoorbeeld, de energie van die persoon is dan nog aanwezig.

Wat vinden jullie ervan? Wat denken jullie van geesten?
het is heel simpel ( zoals ik het zie tenminste)
alle "denkende" wezens zijn geesten, jij en ik ook. Alleen, wij hebben een stoffelijk lichaam.
Er zijn echter ook wezens die geen stoffelijk lichaam meer hebben of die er zelfs nooit een gehad hebben. Die hebben dus alleen een geest.
het zijn dus zeker niet alleen overleden mensen of stukjes rest energie, de wereld zit er vol mee. alleen sommige geesten zijn makkelijker waar te nemen dan anderen en sommige mensen kunnen ze ook makkelijker waarnemen dan anderen
Oud 03-04-2005, 17:09
Raven
Raven is offline
Citaat:
Mortification schreef op 03-04-2005 @ 17:25 :
Ze bestaan niet.
gefeliciteerd, je hebt zojuist je eigen bestaan ontkent.
en da's bijna wazige logica
Oud 03-04-2005, 17:20
Nona
Nona is offline
Citaat:
Raven schreef op 03-04-2005 @ 18:09 :
gefeliciteerd, je hebt zojuist je eigen bestaan ontkent.
en da's bijna wazige logica
In jouw wereld. Maar veel mensen gaan er ook van uit dat alleen het stoffelijke bestaat, materialisme noemt men dat. En steeds meer dingen kunnen inderdaad vanuit de biologie verklaard worden. Zo zien we dat het injecteren van bepaalde stofjes gevoelens kan opwekken en zelfs gedrag tot op zekere hoogte kan uitlokken. Iets dat door veel mensen alleen als 'geest' gezien wordt.
Oud 03-04-2005, 18:03
Raven
Raven is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 03-04-2005 @ 18:20 :
In jouw wereld. Maar veel mensen gaan er ook van uit dat alleen het stoffelijke bestaat, materialisme noemt men dat. En steeds meer dingen kunnen inderdaad vanuit de biologie verklaard worden. Zo zien we dat het injecteren van bepaalde stofjes gevoelens kan opwekken en zelfs gedrag tot op zekere hoogte kan uitlokken. Iets dat door veel mensen alleen als 'geest' gezien wordt.
sluit het een het ander uit ?

bovendien ..
het feit dat je iemand's geest kan beinvloeden wil dat zeggen dat die niet bestaat ?
het omgekeerde is namelijk net zo goed mogelijk.. je kan met je geest ook weer stofjes vrijmaken

Laatst gewijzigd op 03-04-2005 om 18:05.
Oud 03-04-2005, 21:38
Nona
Nona is offline
Citaat:
Raven schreef op 03-04-2005 @ 19:03 :
sluit het een het ander uit ?

bovendien ..
het feit dat je iemand's geest kan beinvloeden wil dat zeggen dat die niet bestaat ?
het omgekeerde is namelijk net zo goed mogelijk.. je kan met je geest ook weer stofjes vrijmaken
Nee hoor, het één sluit het ander zeker niet uit. Je kunt het zien als een continuüm, met aan de ene kant lichaam (tastbaarheid) en aan de andere kant geest (zo ontastbaar als mogelijk is). De een hecht meer waarde aan lichaam en schrijft alles aan tastbare feiten toe, de ander hecht meer waarde aan geest en denkt precies andersom. Voor beide kanten is wat te zeggen, aan beide kanten is er wat tegenin te brengen.
Oud 04-04-2005, 02:14
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 03-04-2005 @ 22:38 :
Nee hoor, het één sluit het ander zeker niet uit. Je kunt het zien als een continuüm, met aan de ene kant lichaam (tastbaarheid) en aan de andere kant geest (zo ontastbaar als mogelijk is). De een hecht meer waarde aan lichaam en schrijft alles aan tastbare feiten toe, de ander hecht meer waarde aan geest en denkt precies andersom. Voor beide kanten is wat te zeggen, aan beide kanten is er wat tegenin te brengen.
Zo jij praat tenminste zinnig
Oud 04-04-2005, 11:08
Raven
Raven is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 03-04-2005 @ 22:38 :
dat bedoelde ik dus
het gaat om de "Bril" waardoor je kijkt ..
Oud 04-04-2005, 17:46
one.
one. is offline
Ik ga toch liever voor het stoffelijke, aangezien er geen direct bewijs is voor het bestaan van een geest.
Oud 04-04-2005, 17:54
RanC
RanC is offline
Geesten zijn slechts hersenspinsels.
Oud 04-04-2005, 19:14
legatus
legatus is offline
Citaat:
Lunatsy schreef op 03-04-2005 @ 15:33 :
Wat denken jullie van geesten?
Naar wat ik hoor zijn ze nogal asociaal en hebben ze een slecht gevoel voor timing. Zou ze wel willen leren kennen, maar ze negeren me.

Regels voor berichten