Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2002, 17:34
sunnevot
sunnevot is offline
Twee hele goede vrienden van me zijn nu pas uit elkaar, na zo'n lange tijd. Niemand had dit ook ooit maar verwacht, ze waren al zo lang bij elkaar en leken altijd erg gelukkig samen. Maar dan opeens is het over.
Hoe dit kan, waarom gebeurt het? Ik snap er gewoon niks van. Je bent samen met iemand, probeert samen een gelukkig leven op te bouwen, wat lijkt te lukken, en opeens zoiets. Zonder ruzie, uit elkaar gegroeid. Iets waar je op zich wel iets aan kan doen, maar dit is toch wel de meest frustrerende manier van uit elkaar gaan, vind ik persoonlijk. Als je met ruzie uit elkaar gaat, kun je jezelf of elkaar tenminste nog iets verwijten.
Ik kan hier erg onzeker over worden. Ik ben nu zielsgelukkig met mijn vriend, weet dat hij dat ook is. Ik denk altijd dat dit voor eeuwig is, en daar sta ik ook helemaal achter. Maar als je dan die twee vrienden ziet, en ook de verhalen hier leest op het forum... Dan ben je opeens nergens zeker meer over en ga je overal aan twijfelen. Het kan opeens over zijn. Hebben jullie deze gadachtes en gevoelens ook wel eens of denk je daar niet echt over na?
Oud 19-06-2002, 18:41
Dy|_uCK
Dy|_uCK is offline
ja vooral bij stelletjes die al een jaar of langer bij elkaar zijn -> it scares the shit out of me, maakt me idd onzeker over m'n eigen relatie.. Ook bijv als iemand het besluit uit te maken terwijl niemand het had zien aankomen

dan denk ik relaties hangen aan een zijden draadje
Oud 19-06-2002, 18:41
sweatbear
sweatbear is offline
Ik ben zo ongeveer 3 weken geleden ook uit elkaar gegaan...
Voor de buiten wereld leek alles goed maar mijn vriend wist niet meer of hij wel verder wilde..
Dus we zoende nog wel enz maar toen begon ik me zwaar depri te voelen...
Ik wist niet meer wat hij meende en wat hij niet meende..
Dus toen ben ik naar hem toe gegaan en hebben we besloten dat het beter uit kon zijn...
Niemand had dit verwacht omdat wij zo tegen de buitenwereld deden en eigelijk was ik best wel blij dat hij gewoon nog met me zoende enz maar toen we besloten het uit te maken had ik er wel de grootste moeite mee..
Nu zijn we vrienden... beste vrienden, we hebben veel meegemaakt in de tijd dat we hadden en hij heeft me altijd geholpen..
Kheb 6 maanden met hem gehad en heb daar geen spijt van!
Nu zie je dus hoe het kan zijn...
Je doet je beter voor tegen de rest dan dat het eigelijk is...

kissies sweatbear
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 22:24
Verwijderd
Ja en die onzekerheid is niet altijd onterecht. Iets langer dan een maand geleden was toch het zogenaamde virus? Overal om je heen gingen relaties kapot, gingen verkeringen uit, gingen mensen vreemd, hadden mensen relatieproblemen, enzovoort enzovoort.

En ik werd er onzeker door, was bang de 'ziekte' ook te vatten en ja hoor: 2 weken later ging het uit tussen mij en mijn (inmiddels weer) vriend.

Maar zo gaat het ook als het overal goedgaat. Want 2 weken daarna zag ik iedereen in m'n klas weer vrolijk doen, verliefd zijn, relaties ontstonden en iedereen bleek weer gelukkig. En je raadt het nooit Het is drie weken uit geweest tussen mij en mijn vriend en in de tijd dat het met iedereen weer goedging, is het ook goedgekomen tussen ons

Wonder maybe?

Mjah maar dit is allemaal offtopic Ik vind het heel logisch, omdat de mens toch geneigd is om de situatie van anderen te gaan betrekken op zichzelf, of er iig bang voor te zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 08:22
Verwijderd
Ja, ik ken dat heel erg. En wat dacht je van je ouders? 20 jaar bij elkaar? je hebt geen idee.. en ineens.. over! Ja, dat maakt je wel onzeker in je eigen relatie, zo onzeker dak ut zelfs had uitgemaakt met mn vreind, wat inmiddels weer aan is..

Ik heb nu begrepen dat je er nooit vanuit kunt gaan, je kunt dromen over een toekomst samen, je kunt fantaseren over voor eeuwig, maar je moet leven per dag. Je hebt het nu toch leuk met je vriend? Dan moet je er niet aan gaan denken dat dit ooit over zal gaan, als dat gebeurt, het zij zo.. maar op dit moment zijn jullie gelukkig samen, en that's what counts.

Praat er met je vriend over, als je daardoor onzeker wordt. hij heeft er ms wel net zo veel last van!

En ja, het kan ineens over zijn. Maar hoe ineens iets voor jou lijkt, hoe verwacht het was voor diegene bij wie het gebeurd. Er zijn veel dingen die je niet ziet als buitenstaander, en die er wel zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 10:49
sunnevot
sunnevot is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Ja, ik ken dat heel erg. En wat dacht je van je ouders? 20 jaar bij elkaar? je hebt geen idee.. en ineens.. over! Ja, dat maakt je wel onzeker in je eigen relatie, zo onzeker dak ut zelfs had uitgemaakt met mn vreind, wat inmiddels weer aan is..

Ik heb nu begrepen dat je er nooit vanuit kunt gaan, je kunt dromen over een toekomst samen, je kunt fantaseren over voor eeuwig, maar je moet leven per dag. Je hebt het nu toch leuk met je vriend? Dan moet je er niet aan gaan denken dat dit ooit over zal gaan, als dat gebeurt, het zij zo.. maar op dit moment zijn jullie gelukkig samen, en that's what counts.

Praat er met je vriend over, als je daardoor onzeker wordt. hij heeft er ms wel net zo veel last van!

En ja, het kan ineens over zijn. Maar hoe ineens iets voor jou lijkt, hoe verwacht het was voor diegene bij wie het gebeurd. Er zijn veel dingen die je niet ziet als buitenstaander, en die er wel zijn.
Ja Dusjcrib, ik heb jouw verhaal ook gelezen. Echt zo erg vervelend voor je. Maar ik ben echt heel blij voor je dat het tenminste weer goed is tussen jou en je vriend.
Met mijn vriend heb ik het hier ook al over gehad. Hij is er ook wel eens bang voor, dat het over kan zijn. Maar hij zegt ook: 'We zijn nu gelukkig samen en dat gaan we proberen te blijven. Mochten we ooit uit elkaar gaan groeien of elkaar minder leuk gaan vinden, dan moeten we dat probleem dan op gaan lossen, maar er nu niet teveel mee zitten'. Ik weet dat hij hier helemaal gelijk in heeft, maar dat neemt niet weg dat ik er toch soms nog bang en onzeker over kan zijn.
Bedankt voor je reactie en veel succes met alles.
xxx.
Oud 20-06-2002, 12:54
casey
casey is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:

Wonder maybe?
Dat denk ik niet.. je ziet al die mensen om je heen splitten en dan denk je zelf aan niets anders meer en dan gaat het plots slecht.. en dan zie je iedereen weer samenkomen en dan komen jullie ook samen. Hmm, beïnvloedt door modetrends lijkt 't bijna.
Maar dat zal ook wel just een toeval zijn..

Succes verder met je vriend!!
Oud 20-06-2002, 13:22
Verwijderd
Citaat:
casey schreef:

Dat denk ik niet.. je ziet al die mensen om je heen splitten en dan denk je zelf aan niets anders meer en dan gaat het plots slecht.. en dan zie je iedereen weer samenkomen en dan komen jullie ook samen. Hmm, beïnvloedt door modetrends lijkt 't bijna.
Maar dat zal ook wel just een toeval zijn..

Succes verder met je vriend!!
Ja dankjewel!

Het is ook wel gewoon toeval, maar ik vind het ook wel weer typisch.. Ik bedoel, wat zou de reden daarvan zijn??
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 13:47
makita
makita is offline
geen zorgen voor de dag van morgen !!!!

je kan je er wel zorgen om gaan maken maar daar schiet je niets mee op. Als het gebeurt dan gebeurt het en daar kan je weinig aan veranderen. Als het zover is kan je altijd nog zien of jullie er samen nog uitkomen of niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten