Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2005, 08:21
PrimRose
PrimRose is offline
Ik heb vrijdag mijn Acer Aspire 1671WMLi ontvangen, en daarbij een LinkSys Wireless router. Nu ben ik de handleiding door gaan lezen. Staat er dat je toch alle computer met een kabel aan de router moet aansluiten. Dat noem ik geen wireless netwerk. Doe ik iets fout. Of heb ik gewoon een verkeerde router?
Oud 03-04-2005, 09:32
M@rco
M@rco is offline
Sommige wireless routers kunnen én wireless, én met een kabel worden aangesloten, misschien is dat het?
Oud 03-04-2005, 09:41
PrimRose
PrimRose is offline
maar waarom zeggen ze dan bij de installatie alleen iets over het aansluiten met kabels, en niet dat je dat ook kun skippen?
Oud 03-04-2005, 09:51
Koning
Koning is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 03-04-2005 @ 10:41 :
maar waarom zeggen ze dan bij de installatie alleen iets over het aansluiten met kabels, en niet dat je dat ook kun skippen?
omdat er wel een kabel van het internet naar je router moet, verder niet..
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 09:58
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Koning schreef op 03-04-2005 @ 10:51 :
omdat er wel een kabel van het internet naar je router moet, verder niet..
jah idd, er moet wel een kabel van je telefoonlijn in je router. voor de rest zou je geen kabels nodig moeten hebben bij een wireless router.
Oud 03-04-2005, 10:01
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
heb je niet gewoon de verkeerde handleiding ?
Oud 03-04-2005, 10:56
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-04-2005 @ 11:01 :
heb je niet gewoon de verkeerde handleiding ?
"Hoe de senseo aan te sluiten"

Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 11:37
Jolt
Jolt is offline
Misschien als je hem moet instellen dat de router rechstreeks met de pc of laptop moet worden verbonden.

Zo is het tenmiste bij gewone routers.
Oud 03-04-2005, 12:17
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
Jolt schreef op 03-04-2005 @ 12:37 :
Misschien als je hem moet instellen dat de router rechstreeks met de pc of laptop moet worden verbonden.

Zo is het tenmiste bij gewone routers.
en dat je naderhand de kabeltjes eruit kunt trekken? (zover was ik nog niet bij de handleiding)

Het is een: Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54G, iemand ervaring mee??

En bij ons komt het internet gewoon "uit de muur" (zitten op een netwerk van de universiteit in het studentenhuis.) Dus dan moet ik het ethernetkabeltje gewoon in de muur en in de router steken toch?

Thnx alvast.
Oud 03-04-2005, 12:19
Koning
Koning is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 03-04-2005 @ 13:17 :
en dat je naderhand de kabeltjes eruit kunt trekken? (zover was ik nog niet bij de handleiding)

Het is een: Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54G, iemand ervaring mee??

En bij ons komt het internet gewoon "uit de muur" (zitten op een netwerk van de universiteit in het studentenhuis.) Dus dan moet ik het ethernetkabeltje gewoon in de muur en in de router steken toch?

Thnx alvast.
Ja, dan moet je hem niet in de WAN maar in één van de LAN poorten doen zodat je router als access-point fungeert.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 12:51
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
Koning schreef op 03-04-2005 @ 13:19 :
Ja, dan moet je hem niet in de WAN maar in één van de LAN poorten doen zodat je router als access-point fungeert.
en WAN is dat poortje waar Internet op staat, en LAN zijn de poorten waar je je pc/laptop op aansluit?

Heb de handleiding volledig doorgelezen, en d'r staat nergens dat ik de kabeltjes weer uit de computer/router moet halen. Zou iemand in makkelijke taal kunnen uitleggen hoe ik dit ding moet aansluiten? Ben bang dat m'n vriend d'r namelijk ook niets van gaat snappen....
Oud 03-04-2005, 17:03
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
De Linksys WRT54G is absoluut een wireless router.
Je kunt hem echter ook gedraad gebruiken.
Om de router te programmeren is het echter beter om hem eventjes gedraad aan te sluiten zodat je de verbinding met de router niet verliest tijdens deze actie.
Je Acer laptop heeft zowel een normale netwerkkaart (gedraad) ingebouwd als ook een wireless kaartje.
Dit kun je zien door in het configuratiescherm van Windows naar netwerkverbindingen te gaan.
Je zult hier als het goed is zowel een normale LAN als een Wireless Lanverbinding aantreffen.
De router moet altijd met een draad aan het Internet hangen.
Als je de router ook echt als router wilt gebruiken verbind je de WAN van de router met de contactdoos op de muur.
Nu sluit je op een van de Lan poorten je Laptop aan.
Door een bepaal IP adres in de Internet Eplorer te kiezen( meestal begint dit met 192.168 enz. Zie hiervoor de handleing van de router) kom je in het configuratiescherm van de router.
Hier moet je het type verbinding instellen en nog wat gegevens.
Deze gegevens moeten je bekend zijn want het is het type verbindig dat je Internet provider gebruikt.
Ik bedoel hiermee bijv. PPTP of PPOE of een dynamische IP verbinding.
Nadat je alle waarden goed hebt ingevoerd in de router moet je deze meestal saven en de router zal dan gelijk opnieuw opstarten. Na deze start zal de router als je de instellingen goed hebt gemaakt verbinding hebben met het Internet en kun je de draad tussen router en laptop verwijderen.
Als het echt helemaal goed gaat zal je laptop aangeven dat er een draadloos netwerk is aangetroffen.
Deze moet je dan nog wel even activeren door op het ballontje te klikken rechtsonder in Windows en daarna een vinkje te zetten in het enige keuzevakje wat er is en op verbinden te klikken.

Mocht je de router alleen als Accespoint gaan gebruiken dan kun je volstaan met de Internetkabel op een Lan poort van de router aan te sluiten en daarna zou de Laptop ook een draadloos netwerk moeten zien.

Succes
Oud 03-04-2005, 18:31
PrimRose
PrimRose is offline
zeer merci!

en ik neem aan dat we daarna het hele verhaal ook voor de gewone pc van m'n vriend moeten herhalen? Dat worden dus dezelfde ip gegevens toch, aangezien we dezelfde internetprovider gebruiken door ons netwerk....
Oud 03-04-2005, 22:06
Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
********** schreef op 03-04-2005 @ 11:56 :
"Hoe de senseo aan te sluiten"

OMG.
Oud 04-04-2005, 06:33
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Nee volgende PC's installeer je de wireless ethernetadapter en zorgt dat hij op auomatisch een IP adres verkrijgen staat.
Na opstarten ziet deze een draadloos netwerk en je maakt de verbindig.
Klaar is Kees. Voor alle volgende PC's volstaat deze procedure.

Nogmaals succes
Oud 05-04-2005, 07:45
PrimRose
PrimRose is offline
Goed, netwerk deed het gisteravond eventjes. Maar toen we het netwerk wilden beveiligen met WEP (?) ben ik van het netwerkafgekickt (m'n vriend niet) en ik kom er ook niet meer op. Enig idee wat een oplossing is. Of moeten we gewoon de router resetten, en opnieuw configureren?
Oud 06-04-2005, 07:23
Enlightenment
Enlightenment is offline
Bij WEP heb je een 'key' ingesteld. Een wachtwoord zeg maar. Dat kan 56-bits, 128-bits of 256-bits lang zijn. Je moet dezelfde 'key' invullen bij je wireless netwerkadapter. In Windows XP zit er een wizard bij. Waar duidelijk staat dat het om een beveiligd draadloos netwerk gaat en je daar een WEP-key voor nodig hebt. Invullen dus.
Oud 06-04-2005, 18:17
PrimRose
PrimRose is offline
hij doet het. Geen idee hoe (key hadden we al 100x ingevuld en steeds kregen we geen verbinding). Mgoed. De WEP staat aan, en ik ben online, dus jeej voor mij
Oud 06-04-2005, 18:43
twain4me
twain4me is offline
\o/ feli
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten