Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2011, 10:32
Verwijderd
Degene die dit probleem kan oplossen ben ik eeuwig dankbaar.

Ik heb een computer en een laptop, waarmee ik verbinding maak met een beveiligd draadloos netwerk hier in huis. De laptop werkt prima, internet "hapert" niet, het blijft allemaal gewoon werken.

De computer heeft problemen met internet. Eerst had ik een USB adapter voor draadloos internet en ik dacht dat het daaraan lag. Nu heb ik zo'n netwerkkaart met antennes die in de computer zit, maar het probleem is er nog steeds.

Wat is nou het probleem: als ik achter de computer zit blijft internet soms een hele tijd achter elkaar werken (een paar uur zelfs bijv.), en dan opeens valt het even uit. Een minuut later werkt het weer en dan ineens valt het weer uit. En zo blijft het maar doorgaan. Nu zou je kunnen zeggen van: misschien is er veel netwerkverkeer op dat moment, misschien is iemand iets aan het downloaden? Maar het gekke is dus, dat mijn laptop die problemen niet heeft!

Als er iets met het netwerk aan de hand zou zijn, dan zou ik met mijn laptop ook problemen moeten hebben, toch? Daarom denk ik dat er iets mis gaat in Windows, iets in de communicatie met het netwerk ofzo.. daarom heb ik het ook op S&M geplaatst.

Op de computer staat windows 7 64-bit en er zit nu een sitecom pci card 300N in.

Ohja nu zul je misschien denken: waarom moet het dan per se een draadloze verbinding zijn als het toch om een pc gaat? Nou, omdat ik de kabel anders dwars door de kamer moet leggen en bovendien eerst nog moet verlengen en ik nu al zo'n wireless kaart heb gekocht, en omdat het in principe toch gewoon zou moeten werken

Alvast bedankt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2011, 15:59
Moonspell
Moonspell is offline
Ik vermoed dat je deze PCI kaart in bezit hebt:

http://www.sitecom.com/support-produ...id/678#drivers

De bovenste link heeft nieuwe drivers in de URL, eerst downloaden, dan oude drivers verwijderen.

Herstarten en opnieuw software installeren.

Bedenk wel dat je de code moet weten voor je draadloos netwerk.

Alhoewel de driver V1 aangeeft, lijkt het me ook dezelfde versie die je hebt, maar dat kan ik zo niet beoordelen.

Zie je dit niet zitten, bij elke bouwmarkt kun je een RJ45 koppelblokje aanschaffen:

(Gamma, Karwei e.d.)

En een verlengkabel kopen.
Oud 26-08-2011, 00:20
Daantjer
Daantjer is offline
Wellicht is er iets in de pc (of de pc zelf) dat het signaal blokkeert. Wellicht is de router ook niet sterk genoeg, maar ik weet niks over de afstanden tussen pc en router.
Oud 29-08-2011, 23:33
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Als het signaal hapert, gebeurt dat dan tijdens het werken met de pc? of gaat ie in een soort slaapstand en als je terugkomt is de verbinding verdwenen?

vraagt ie steeds om de code? of onthoud ie die wel?
Heeft ie goede ontvangst? (op het netwerkicoontje bij de klok klikken)

je zou kunnen proberen om in de instellingen van de router het kanaal te veranderen. Stel dat je buurman precies hetzelfde -standaard- kanaal gebruikt, dan kan het zijn dat die twee storen... wat voor router heb je?
Reageren

Regels voor berichten