Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2005, 16:52
Verwijderd
Weerhoud de slechte kritiek op een film in de gids je op het kijken ervan, of juist niet?

Ik trek me er niet zoveel van aan, want sommige films worden heel goed beschreven in de gids maar blijken dan(althans dat vind ik) echt helemaal niets te zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2005, 16:57
ganralph
ganralph is offline
ik vind kritieken wel leuk om te lezen, kijken wat mensen er van vinden.

van de meeste films heb ik al een beeld gevormd of al eerder gezien (ik schrijf zelf ook recensies) dus mijn mening wordt meestal al voor de kritieken gevormd
Oud 07-04-2005, 18:45
Verwijderd
Ja, de kritiek van een ander bepaalt meer mijn mening dan ik eigenlijk zou willen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 20:05
Olijf
Olijf is offline
Als het verhaal mij aanspreekt maar het wordt afgekraakt, ga ik alsnog kijken. Al is het maar even, als ik dan zie dat er inderdaad geen bal aan is, ja dan haak ik inderdaad weleens af.
Maar nu de vraag of ik er ook geen bal aan zou vinden als ik de recensie niet had gelezen?
Hmm, ik denk dat ik zelf mijn mening kan vormen. Maar misschien hakt die recensie toch wel sneller de knoop door. Of zoiets.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 21:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Mijn tv-gids heeft, naar mijn oordeel, 9 van de 10 keer gelijk (gehad) met de beschrijvingen/waarderingen van films. Dus die houd ik ook altijd aan als richtlijn. Vier sterren wil ik zien, voordat ik 2 uur voor een film ga zitten. Of drie, maar dan moet het verhaal wel héél leuk klinken of een favoriete acteur meespelen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 21:55
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Als ik de gids zit te lezen plan ik de hoogstgewaardeerde films inderdaad als eerste in.
Nou is dat voornamelijk omdat ik de luchtige, humorvolle manier van rescenseren van mn blaadje wel waardeer.
Maar aangezien ik nauwelijks tijd heb om films te kijken kijk ik alleen waar ik langszap en me op dat moment aanspreekt.

Heb wel vaak dat als ik een film goed vond erachter kom dat de gids em 2 op 6 gaf, maar meestal nooit andersom.
Oud 07-04-2005, 22:14
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik beschouw mezelf een beetje als filmbuff, dus ik lees geregeld kritieken en recensies. Maar ik probeer mijn mening er niet door te laten beinvloeden, hoewel dit in zekere zin natuurlijk onvermijdelijk is.
Oud 08-04-2005, 01:13
Verwijderd
Als ik een recensie lees van een film, en ik ga die film kijken, hou ik (onbewust en eigenlijk ook ongewild) die mening in mijn achterhoofd en ga je juist letten op die aspecten die bekritiseerd of bejubeld worden.
Dan zeg ik achteraf vaak: "dat is idd wel goed/mooi/indrukwekkend" of "dat is inderdaad wel een minpunt", terwijl het me anders misschien niet eens was opgevallen.

Ik denk dat een recensie wel mijn eigen mening beïnvloed, en ervoor zorgt dat ik mijn mening aanpas. Maar er hoeft maar een recensie te zijn die weer het tegendeel beweert en ik 'switch' weer. (Of heet dat nu gewoon 'de argumenten afwegen'? )

Mijn tv-gids (VPRO) heeft vaak wel een goede filmselectie en bij Film v/d Dag staat altijd wel de beste film uit de reeks die die avond komt. Vaak ben ik het wel eens met de recensies: slechte films worden afgekraakt (maar wel aanbevolen omdat ze hilarisch slecht zijn) of terecht geprezen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 01:56
Anonymous John
Anonymous John is offline
Als het een film is waar ik al enige interesse in heb, weerhoudt slechte kritiek mij er niet van om hem te zien. Hetzelfde andersom als iets me niet op het eerste gezicht interesseert, maar als ik er goede dingen over hoor wordt ik toch wel ietsje benieuwd.

Overigens luister ik nooit naar de kritieken uit de meeste tv-gidsen, aangezien ze heel vaak films te hoog beoordelen IMO.
Oud 08-04-2005, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Anonymous John schreef op 08-04-2005 @ 02:56 :
Als het een film is waar ik al enige interesse in heb, weerhoudt slechte kritiek mij er niet van om hem te zien. Hetzelfde andersom als iets me niet op het eerste gezicht interesseert, maar als ik er goede dingen over hoor wordt ik toch wel ietsje benieuwd.

Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 13:08
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Citaat:
N00dles schreef op 08-04-2005 @ 02:13 :
Als ik een recensie lees van een film, en ik ga die film kijken, hou ik (onbewust en eigenlijk ook ongewild) die mening in mijn achterhoofd en ga je juist letten op die aspecten die bekritiseerd of bejubeld worden.
Dan zeg ik achteraf vaak: "dat is idd wel goed/mooi/indrukwekkend" of "dat is inderdaad wel een minpunt", terwijl het me anders misschien niet eens was opgevallen.

Ik denk dat een recensie wel mijn eigen mening beïnvloed, en ervoor zorgt dat ik mijn mening aanpas. Maar er hoeft maar een recensie te zijn die weer het tegendeel beweert en ik 'switch' weer. (Of heet dat nu gewoon 'de argumenten afwegen'? )

Dat dus..
Oud 08-04-2005, 13:59
Ketjing III
Ketjing III is offline
Nee ik kijk wat ik wil. Ik heb me vermaakt met Mindhunters, maar de kritieken waren nou niet bepaald lovend.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 14:04
Verwijderd
Als de beschrijving me leuk lijkt, maar het aantal sterren niet kijk ik meestal nog even op sites als moviemeter.nl en imdb.com voor de reacties en cijfers daar.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 15:49
Balance
Balance is offline
Nee, ik trek me er weinig van aan.
'Mijn' tv-gids beoordeelt films waarschijnlijk enkel op de kwaliteit, terwijl een film ook heel leuk kan zijn als het geen meesterwerk is. Veel films die volgens 'mijn' gids slechts 2 sterren krijgen, vind ik leuk. Terwijl er ook genoeg films met 4 sterren zijn, waar ik niks aan vind.
Oud 08-04-2005, 16:08
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Balance schreef op 08-04-2005 @ 16:49 :
Nee, ik trek me er weinig van aan.
'Mijn' tv-gids beoordeelt films waarschijnlijk enkel op de kwaliteit, terwijl een film ook heel leuk kan zijn als het geen meesterwerk is. Veel films die volgens 'mijn' gids slechts 2 sterren krijgen, vind ik leuk. Terwijl er ook genoeg films met 4 sterren zijn, waar ik niks aan vind.
Wat dat betreft doet de Veronica gids het beter. Die kritieken zijn altijd wel intelligent en in depth genoeg, maar tegelijkertijd zijn ze niet te beroerd om de wat mindere films een eerlijk proces te geven en dus niet gelijk met één ster het bos in te sturen omdat men dat verwacht van serieuze journalisten ofzo. Wel vind ik dat ze af en toe de plank misslaan. American Pie vijf sterren? Please.
Oud 08-04-2005, 16:38
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
In onze gids (De NCRV-gids ) staan niet echt kritieken, eigenlijk alleen sterretjes en het verhaal. Veel laat ik me d'r niet door leiden, meestal klopt d'r niets van
Oud 08-04-2005, 16:47
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 08-04-2005 @ 17:08 :
Wat dat betreft doet de Veronica gids het beter. Die kritieken zijn altijd wel intelligent en in depth genoeg, maar tegelijkertijd zijn ze niet te beroerd om de wat mindere films een eerlijk proces te geven en dus niet gelijk met één ster het bos in te sturen omdat men dat verwacht van serieuze journalisten ofzo. Wel vind ik dat ze af en toe de plank misslaan. American Pie vijf sterren? Please.
Ik was oprecht ontroerd bij de eindscene van american pie .

Als een film me niks lijkt en hij krijgt slechte kritieken is er een grote kans dat ik hem niet ga zien. Als een film me niks lijkt en hij krijgt hele goeie kritieken, wil ik hem wel zien. Als een film me goed lijkt en hij krijgt slechte kritieken, dan ga ik er vaak toch wel naar toe, maar krijg ik vaak achteraf spijt(zoals bij Alexander). Als een film me goed lijkt en hij krijgt goeie kritieken, tja, dan ga ik hem natuurlijk zo snel mogelijk kijken.

Recensies hebben wel invloed op mij.
Reageren

Regels voor berichten