Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2001, 20:36
Cr@nberrie
Cr@nberrie is offline
Het valt me op dat hier op dit forum bijna geen negatief oordeel wordt gegeven op de gedichten. Wat heb je eraan dat je hier een gedicht post en er staat onder:

wat mooi, hoe je die gevoelens beschrijft

krijg er wel een lekker gevoel

ik vind hem heeeeeeeeeeeel mooi

Als je kritiek geeft, komt er weer kritiek op jouw kritiek enz. Maar hoe moeten wij dichters ons kunst ontwikkelen als we niet flink wat kritiek krijgen? Als hier meer kritiek zou worden gegeven zou het oordeel 'mooi' ook meer waarde krijgen! En als er een gedicht wordt gepost en er zijn geen reacties, zoals die van mij meestal, is het wel weer duidelijk.

[Dit bericht is aangepast door Cr@nberrie (08-11-2001).]
Oud 08-11-2001, 20:38
Convulsive
Convulsive is offline
Is ook zo ... maar ik zou feedback geven.
Soms vind ik iets ook gewoon mooi ... en dat mag dan best gezegd worden lijkt me. Maar ik snap je punt.
Oud 08-11-2001, 20:39
miro
miro is offline
ik heb net voor de allereerste keer!! een gedichtje hier neergezet. T werd meteen de grond in geboord
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 20:43
Cr@nberrie
Cr@nberrie is offline
Citaat:
miro schreef:
ik heb net voor de allereerste keer!! een gedichtje hier neergezet. T werd meteen de grond in geboord

Ik zal wel even kijken... of ik wat voor je kan betekenen. Maar mijn eerste gedichten waren ook bar slecht.
Oud 08-11-2001, 20:59
Convulsive
Convulsive is offline
Mja ... nu vind ik het weer jammer dat je dit berichtje hebt aangepast ... nu is het, lijkt het, alsof het het er bij jou alleen maar overgaat dat JIJ reply's wilt op je werk.
Oud 08-11-2001, 22:37
Aeneas
Aeneas is offline
Ik zal je vertellen dat ik mij kritieke stem toch behoorlijk laat horen hoor en niet omdat ik naar complimentjes voor mezelf wil vissen. Het element 'feedback' vind ik een wat slapjes-achtige term, ik weet het, kritiek klinkt zo eenzijdig zwaar en negatief maar dat is het niet. De conceptuelen onder ons die het woord negatief ontleden zullen merken dat dit een vrij neutrale term is. Ik hoop, door mijn aanzet, een vlammender geheel te creeeren. Dichters in de branding, zich staande houden tegen de golven die tegen hun aan slaan. De wind die de golven weer omlaag of omhoog slaan, lijkt me prachtig....en een prima klimaat voor dichters met een echt gevoel.
alsjeblief
Oud 09-11-2001, 12:19
Dreampoet
Dreampoet is offline
Persoonlijk denk ik dat ik zelden pure reacties geef zoals 'wauw, ik ben verstomd'. Dat er hier dichters en dichteressen zijn die van mij vaak positieve reacties krijgen, dat is zo. Maar dat is zo, omdat hun werk dat verdient. Als bepaalde gedichten dat niet verdienen volgens mij, dan breng ik die mindere punten ook aan. Kritiek geven is echter ook een kunst... niet alleen zeggen wat er fout of juist is, maar ook waarom en ook wat er kan veranderen: de mensen hier willen immers kritiek om uit te leren, en ik met hen

Groetjes, Dreampoet
Reageren

Regels voor berichten