Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Sterkte
||
Citaat:
k vin zelf t gedicht errug grof geschreven.. had misschien ook iets rustiger gekunt.. Maar ey, ieder zn eigen stijl.. Enne hij kan idd beter op psychologie...
|
mkay had gehoopt dat dit niet had gehoeven maargoed:
je ritme is zwaar slecht, je schrijft in 3 schrijfstijlen (en nog door elkaar ook) dus daar vat zo en zo niks goeds uit te brengen. Je inhoud is grof, ongemanierd en een een of andere uitroep van frustraties, erg leuk dat je het kwijt bent maar ik zie daar geen "gedicht"in...Behalve het feit dat het rijmt zie ik zo en zo niets poetisch hierin..
|
Zeg, doe even normaal!
Het is en blijft een mens. En die dien je ten alle tijden met respect te behandelen, ongeacht wat die persoon gedaan heeft. Dit soort situaties hebben bij mij ook redelijk dichtbij gestaan (contact me maar via MSN/ICQ/E-Mail voor meer info), maar met dit soort loos getier schiet je helemaal niets op kan ik je vertellen. Leer liever de situatie te accepteren, en naar een constructieve oplossing te werken voor je ongecontroleerde woede.
||
Citaat:
Iemand heeft een kind verkracht... maar laten we diegene vooral met respect behandelen hoor. ![]() Respect moet je verdienen. Moordenaars, verkrachters en ander laag-bij-de-gronds-tuig verdienen dat IMO niet.
|||||
Citaat:
Is het nou daadwerkelijk zo moeilijk om mensen en hun handelen als twee afzonderlijke dingen te zien? Als we hem niet met respect behandelen, is de kans dat hij ons met respect behandelt ook direct tot het vriespunt gedaald. Citaat:
Citaat:
Luister nou eens naar wat je zegt! Je zet hier aan tot moord! Waaruit maak jij op dat hij een klote egoďst is zonder spijt en besef? Ken jij die oom Bob dan persoonlijk? Of ga je af op dit gedicht dat nogal behoorlijk gekleurd is? Citaat:
Daar schiet je NIETS mee op. Ik zeg niet dat het niet erg is, ik vind alleen dat je normaal moet blijven. DAT is kracht hebben, om tijdens een lastige situatie nog steeds jezelf te kunnen blijven.
||
![]() |
Citaat:
![]() maar het lijkt me toch wel duidelijk dat het niet zó dicht bij je heeft gestaan, gezien de wijze waarop je reageert.,. Je maakt haar bijna weer tot het slachtoffer ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Leuk dat je mensen en hun handelen onderscheid; voor mij persoonlijk is iemand die zich aan kinderen vergrijpt een storend en overbodig element ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ghehe, stel je bent vader. En je hebt een zo'n kleine schattige dochter waar je apetrots op bent. En dan komt de 1 of andere halve gare en molesteert haar.. of nog erger: vermoord haar.
Zou jij dan nog het gedrag van de persoon onderscheiden? Ik persoonlijk zou hem in de gaten houden .. een jaartje wachten ofzo, dat ze zijn plotselinge verdwijnen niet met mij in verband brengen ![]() ![]() Tuurlijk kun je relativeren en abstraheren: wat is het nut van vergelding? Je loopt een tamelijk groot risico en je bereikt er weinig mee; je dochter krijg je niet terug. Maar ja, ik zie zo'n figuur gewoon niet vrij op straat rondlopen .. de gedachte dat zo iemand zich aan het volgende meisje zou kunnen vergrijpen speelt daarbij ook geen geringe rol. |
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Besef je dat je hiermee je eigen menselijkheid ontwijkt? Dat is namelijk de kracht van een mens: het anders kunnen handelen dan de emoties zijn. Emoties zijn er voor de mens, de mens is er niet voor zijn emoties. En zo'n persoon kan prima een normaal leven hebben, kijk bijvoorbeeld naar mijn vader.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn zicht op de mens als een dier heeft diverse gevolgen. Ten eerste begrijp ik bijna alles in de context van oorzaak en gevolg; zie verscheidene primitieven. Het 'menselijk maatschappelijke' is daarmee meestal in strijd. In feite zijn we allemaal moordenaars, allemaal pedofielen (zelfs kannibalen!) en allemaal zo hypocriet als de pest wat betreft onze 'menselijke waarde' .. Tot zover nog niks aan de hand; totale anarchie, alles mag. Maar nu komt het leuke: primitieve rechtvaardigheid .. oog om oog, tand om tand. In deze optiek zie ik moord als reactie op moord als iets heel normaals ![]() Kortom: als iemand een kind molesteert, is dat in strijd met 2 dingen: de maatschappij en haar regels, en daarmee vervalt het recht op een normaal leven in deze maatschappij. En niet vergeten: de emotionele gevolgen op het kind en haar directe familie en vrienden; het oog om oog aspect ![]() Neemt niet weg dat elke maatschappij anders is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tsja, dat blijf je houden.. want hoe wil je het bewijzen? |
![]() |
||
Citaat:
Dat hoeft overigens niemand te weerhouden van precies zelf te doen waar diegene zin in heeft, dat mag altijd, wat het ook is. Maar: doe wat je wil, en betaal ervoor, zegt God.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Diegene heeft dan bewezen dat hij uit zelfzucht zo iets kwetsbaars voor altijd beschadigt. Kun je je dat eigenlijk wel voorstellen? Stel je loopt naar een speeltuintje en je ziet al die kleine kinderen spelen. Kun je het je al voorstellen? Zo een klein meisje tegen haar wil in te molesteren? Haar ziet huilen en toch doorgaan? Dan ben je toch al best ver heen volgens mij. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dingen hebben de waarde die jij eraan vastplakt. Bij sommige dingen nemen we de schade voor lief, bij andere dingen niet. Mensen hebben nou eenmaal een veschil in benadering van de normen en waarden op dat vlak. Neem de oude Grieken/Romeinen. Daar was het een eer als een 8-jarig jongetje sex mocht hebben met een oudere man. Voelden die kinderen zich beschadigd? Nee, in tegendeel! Ik zeg niet dat dat soort dingen nu goed zijn, want in de hedendaagse maatschappij zijn die dingen niet goed te keuren. Maar ik snap wel dat het enkel een verschuiving is in normen en waarden. En mensen kunnen hun normen en waarden veranderen. Ik heb het van dichtbij kunnen zien hoe iemand dat aan kan passen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als iemand vindt dat hij het kan brengen een meisje te verkrachten, zal dit nooit wijzigen. Het is zoals een klein kind dat een snoepje steelt en dan een tik op zijn vingertjes krijgt. Het weet nu dat het niet mag stelen, maar de drang blijft; gestolen snoepjes zijn immers lekkerder. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik vind het kut voor d'r dat ze dit mee heeft gemaakt. maar 'k snap denk ik wel wrom je het gedicht nix vind |
![]() |
|
Ik vindt dat sommige mensen hier nogal zijken .... ja zijken!!
dat het een waardeloos gedicht is... Nou echt niet normaal hoor dat meisje heefd iets meegemaakt en dat lezen jullie nog niet eens?? Jullie zijn (sommige dan he!! niet iedereen) echt steke blind als je dat niet ziet!! p.s. Prettige dag verder Dizjoo
|
![]() |
Een krantenkop die de verkoop goed zou bevorderen (de titel van de topic dus). Een betere maatschappij krijg je er echter niet door.
Het is heel treurig wat er is gebeurd, dat is niet tegen te spreken. Maar misschien kun je, hoe onmenselijk de actie van een ander ook leek, proberen in te denken waarom iemand zoiets flikt. Ik wou trouwens ook even aangeven dat een pedofiel niet per sé een moordenaar, verkrachter of monster is en dat iemand die een kind misbruikt zeker niet per sé een pedofiel is. De meeste kinderen worden misbruikt door een vader/broer/oom (zoals hier) omdat de dader een makkelijk alternatief wil om zijn pik in te stikken. Dit kan voortkomen uit het feit dat de relatie van de dader met volwassenen slecht is, of doordat de dader sexueel gefrustreerd is. Een andere grote groep die verantwoordelijk is voor kinderverkrachting is het anti-sociale type: Volwassenen die geen (liefdes)relaties met mensen van gelijke leeftijd kunnen aangaan. Zij vallen in de basis wel op volwassenen, maar zoeken hun toevlucht tot kinderen omdat die makkelijk te beheersen zijn. Ze hebben vaak geen geweten. Een andere groep mensen die kinderen wel eens misbruiken, zijn pedofiele mensen. Net zoals er heterofiele mensen zijn die verkrachten. Een pedofiele geaardheid is ook absoluut niet gelijk aan een drang tot verkrachten of zelfs moorden. Ik denk dat ieder mens hetero/homo als ook pedo gevoelens heeft. We zijn echter bang dat andere mensen ons zien als "zo'n vieze pedo" dus daarom richten we al onze aandacht en haat op mensen die daadwerkelijk strafbare feiten zijn begaan. Zo projecteren we onze onzekerheid in de vorm van haat op iemand anders. "Pedo" met de "o" uitgang (denk aan "homo", "aso", "hiero") klinkt goed om te schelden en wordt daarom gebruikt om iedereen aan te duiden die kinderen misbruikt. Vaak belanden mensen die op kinderen vallen (die ervaren dus dezelfde verlangens van liefde als hetero/homosexuelen) in een isolement, omdat de media en maatschappij ze afschildert als een monster. Ze zijn nu eenmaal per definitie verkrachters, moordenaars en peverselingen die dringend vermoord moeten worden. Een leven hebben ze niet, iedereen die het van hen weet kijkt hem met de nek aan. Vaak hebben ze door alle haat en verachting geen zelfvertrouwen. Als ze hun gevoelens onderdrukken (wat ze wel moeten doen, toch?) brengt dat ze uiteindelijk tot crimineel gedrag uit pure frustratie. Ik begrijp de woede en pijn van de schrijver van het gedicht; alleen moet die persoon niet zich zelf verlagen tot het niveau van moordlust. Dan ben je zelf net zo erg.
||
Citaat:
Ik vind het gedicht in de topic inhoudelijk erg duidelijk als dat de bedoeling was.. ze schrijft van zich af wat gebeurd is. Het komt alleen erg hard en grof over. Sommige stukken hadden beter verwoord kunnen worden... dat is mijn menig (definitie?) over het gedicht
|
![]() |
ik zal 1 ding zeggen, in Nederland is vaak toch geen gerechtigheid op dat gebied, en als het mijn dochter was dan zou ik ook erover nadenken om wraak te nemen, vergeven is ook goed, maar als degene geen berouw toont......... Voor zo'n moord ga je een paar jaar de bak in, wacht totdat je minder verplichtingen hebt dus..... Als je ervoor kiest om het te doen doe dat dan uit rationele overwegingen en niet uit emotionele overwegingen, zelfbeheersing is de weg tot een beter leven!!!!regel de zaken goed voor je vrouw en kinderen die je nog hebt. In de gevangenis wordt je als held gezien en met veel respect behandeld.
Meisje HELPMEPLEASE, je moet nu het proberen te verwerken en dit vooral door erover te praten, het is verschrikkelijk wat er gebeurt is, ik denk niet dat je aan wraak moet denken. Dit heeft nu geen zin, je moet eerst proberen je eigen leven op de rails te krijgen. Druk het niet weg, maar probeer met je verleden te copen, hoe moeilijk dit ook mag zijn, praat er vooral met je ouders over, maak niet teveel verwijten, ook al hebben ze zoveel fout gedaan, zij hebben je niet misbruikt, het was je oom. Die gast moet je ontlopen, voor altijd....... face hem niet want dit is slecht voor je.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Het weerwolfspel #46 deel 2 Lethe | 500 | 21-04-2008 22:40 | |
Seksualiteit |
Probleem: ik word niet geil!??? HelpMePlease | 36 | 08-07-2002 07:22 |