Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2002, 18:46
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Klootzak, rotzak, vuile idioot!
Van al mijn honderd wensen,
wens ik jou het liefste dood!

Oh wat klinkt dat hard he?
Ah gossie doet dat pijn?
Het kan me niks verrotten,
t zal me een rotzorg zijn!

mijn vertrouwen is geschonden
al glas gebroken in mijn mond
een hekel heb ik aan je
Ik sla je smoel tegen de grond!

leef maar lekker rustig verder he
na wat je hebt aangedaan
ja jij vond het wel lekker
maar kapot ben ík gegaan

maar wat kan jou het schelen?
jij vond het zó vreselijk fijn
vieze vuile pedofiel!
Ik was zo ontzettend klein

Fuck jouw zieke geest!
Daar lag ik dan te huilen
Jij mij lekker misbruiken
wetend dat ik niet kon schuilen

Oh wat ben ik razend!
Vermoorden zal ik jou!
Lekker steken in je lichaam
misschien wel wurgen met 'n touw

Nu ben ik zeker gek he?
Heb ik het soms gedaan?
Op je bek zal ik je rammen
Op je bek zal ik je slaan!

Vieze vuile pedo!!
wat ben jij ziek in je hoofd
en door jouw ‘lieve’ praatjes
werd ik weer niet geloofd!

God wat ben ik kwaad,
maar vooral ontzettend moe,
Ooit zal ik wreken,
Al kijkt de hele wereld toe!

Geschreven door Helpmeplease die dit helaas mee heeft moeten maken.......

en ja iedereen mag het weten want nu weet ik pas dat het MIJN schuld niet is! hij is de dader, ik was het slachtoffer en ik hoef mij niet te schamen omdat hij ziek in zijn kop is!

I hate him, but I will keap my head up......al val ik er dood bij neer
Oud 24-05-2002, 19:10
Verwijderd
GEDICHT!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:14
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
kut voor je
Oud 24-05-2002, 19:17
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
GEDICHT!
wt bedoel je hiermee?
Oud 24-05-2002, 20:04
Verwijderd
Citaat:
HelpMePlease schreef:

wt bedoel je hiermee?
je hebt gedichten en GEDICHTEN ;-)
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 20:16
tupac_4evah
tupac_4evah is offline
jezus meisie... ik schrok me dood toen ik dit las.. en neej jij hoeft je zekerz niet te schamen..damnnn ik heb een brok in me keel en tranen in me ogen..heel veel sterkte. kus jasmina
Oud 24-05-2002, 20:42
Verwijderd
wauwies! Wat mooi! Thumbs up!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 21:35
berteltje
berteltje is offline
Heel mooi gedicht. Echt goed.
Wel heel erg klote dat je dit mee hebt moeten maken.
Enne heel veel sterkte,
Liefs *knuf* kimry
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 21:39
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
bedankt mensen voor jullie medeleven...
en dat jullie het gedicht mooi vinden..

graag nog meer reacties, kan natuurlijk ook zo zijn dat je dit gedicht helemaal NIKS vind dan hoor ik t graag....het gaat mij om de achterliggende gedachte int gedicht, de gevoelens.
Ik probeer ze zo duidelijk mogelijk te verwoorden
Oud 24-05-2002, 23:55
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef:
bedankt mensen voor jullie medeleven...
en dat jullie het gedicht mooi vinden..

graag nog meer reacties, kan natuurlijk ook zo zijn dat je dit gedicht helemaal NIKS vind dan hoor ik t graag....het gaat mij om de achterliggende gedachte int gedicht, de gevoelens.
Ik probeer ze zo duidelijk mogelijk te verwoorden
En ik zou dit duidelijk op psychologie zetten...

Om eerlijk te zijn: als gedicht is het echt verrot slecht...
Oud 25-05-2002, 13:34
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
waarom vind je het echt verrot slecht? loopt ie niet leker? verkeerde volgorde? verkeerde woorden? te simpel? zeg maar..........beargumenteer je kritiek please
Oud 25-05-2002, 13:47
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef:
waarom vind je het echt verrot slecht? loopt ie niet leker? verkeerde volgorde? verkeerde woorden? te simpel? zeg maar..........beargumenteer je kritiek please
Ik vind het ook absoluut niet mooi. De gedachte is klote, maar er is ook een manier het een beetje mooi te verwoorden, of iig wat minder direct. Dit gedicht is duidelijk om je af te reageren, wat niet slecht is, maar het maakt een gedicht niet mooi. Het loopt best redelijk, maar ik vind het gewoon niet mooi geschreven...

Sterkte
Oud 25-05-2002, 14:40
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Secreet schreef:

En ik zou dit duidelijk op psychologie zetten...

Om eerlijk te zijn: als gedicht is het echt verrot slecht...
Zo erg ist nou ook weer niet..

k vin zelf t gedicht errug grof geschreven.. had misschien ook iets rustiger gekunt..

Maar ey, ieder zn eigen stijl..

Enne hij kan idd beter op psychologie...
Oud 25-05-2002, 15:12
Secreet
Secreet is offline
mkay had gehoopt dat dit niet had gehoeven maargoed:

je ritme is zwaar slecht, je schrijft in 3 schrijfstijlen (en nog door elkaar ook) dus daar vat zo en zo niks goeds uit te brengen. Je inhoud is grof, ongemanierd en een een of andere uitroep van frustraties, erg leuk dat je het kwijt bent maar ik zie daar geen "gedicht"in...Behalve het feit dat het rijmt zie ik zo en zo niets poetisch hierin..
Oud 25-05-2002, 15:59
*Norena*
*Norena* is offline
mwa, ik vindt dat je in je gedicht enorm het onderwerp naar voren laat komen..*ben er stil van *

koppie op meis

liefs norena
Oud 25-05-2002, 16:39
ekki
ekki is offline
deze gaat idd naar psychologie.
Oud 25-05-2002, 17:00
Unexplained
Unexplained is offline
Zeg, doe even normaal!

Het is en blijft een mens. En die dien je ten alle tijden met respect te behandelen, ongeacht wat die persoon gedaan heeft.

Dit soort situaties hebben bij mij ook redelijk dichtbij gestaan (contact me maar via MSN/ICQ/E-Mail voor meer info), maar met dit soort loos getier schiet je helemaal niets op kan ik je vertellen.

Leer liever de situatie te accepteren, en naar een constructieve oplossing te werken voor je ongecontroleerde woede.
Oud 25-05-2002, 17:56
Verwijderd
Ik vind hem wel

Kun je lekker je frustratie kwijt enzo
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Het is en blijft een mens. En die dien je ten alle tijden met respect te behandelen, ongeacht wat die persoon gedaan heeft.
Hier ben ik het niet mee eens.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 18:01
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
WTF?

Iemand heeft een kind verkracht... maar laten we diegene vooral met respect behandelen hoor.

Respect moet je verdienen. Moordenaars, verkrachters en ander laag-bij-de-gronds-tuig verdienen dat IMO niet.
Oud 25-05-2002, 19:13
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
******** schreef:
Hier ben ik het niet mee eens.
*ook niet mee eens*

Sommige wezens zijn geen mens meer.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 20:36
Droyd
Droyd is offline
Snij die keel over van oom bob, het is idd een klote egoďst zonder spijt en besef...Je gedicht is nogal simplistisch, maar juist dat doet dat rechtstreekse en je hersenloosheid door razernij naar boven komen, wat je daarom ook zou moeten kunnen op prijs stellen mensen...mooi dus
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 21:03
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
M@rco schreef:
WTF?

Iemand heeft een kind verkracht... maar laten we diegene vooral met respect behandelen hoor.

Respect moet je verdienen. Moordenaars, verkrachters en ander laag-bij-de-gronds-tuig verdienen dat IMO niet.
Maakt het iets uit dat hij iemand heeft verkracht? Maakt hem dat meer of minder mens?
Is het nou daadwerkelijk zo moeilijk om mensen en hun handelen als twee afzonderlijke dingen te zien?
Als we hem niet met respect behandelen, is de kans dat hij ons met respect behandelt ook direct tot het vriespunt gedaald.

Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Sommige wezens zijn geen mens meer.
Een mens is een wezen, maar een wezen is niet per definitie een mens.

Citaat:
Droyd schreef:
Snij die keel over van oom bob, het is idd een klote egoďst zonder spijt en besef.
Jij hebt ook al een heropvoeding nodig.
Luister nou eens naar wat je zegt! Je zet hier aan tot moord!
Waaruit maak jij op dat hij een klote egoďst is zonder spijt en besef? Ken jij die oom Bob dan persoonlijk? Of ga je af op dit gedicht dat nogal behoorlijk gekleurd is?
Citaat:
Je gedicht is nogal simplistisch, maar juist dat doet dat rechtstreekse en je hersenloosheid door razernij naar boven komen, wat je daarom ook zou moeten kunnen op prijs stellen mensen...mooi dus
Iets dat hersenloos door razernij is, is per definitie mooi? Dat maak ik op uit je woordje 'dus'.
Daar schiet je NIETS mee op. Ik zeg niet dat het niet erg is, ik vind alleen dat je normaal moet blijven. DAT is kracht hebben, om tijdens een lastige situatie nog steeds jezelf te kunnen blijven.
Oud 25-05-2002, 22:09
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Zeg, doe even normaal!

Dit soort situaties hebben bij mij ook redelijk dichtbij gestaan (contact me maar via MSN/ICQ/E-Mail voor meer info), maar met dit soort loos getier schiet je helemaal niets op kan ik je vertellen.

Leer liever de situatie te accepteren, en naar een constructieve oplossing te werken voor je ongecontroleerde woede.
Fijn dat jij het nog zo helder ziet

maar het lijkt me toch wel duidelijk dat het niet zó dicht bij je heeft gestaan, gezien de wijze waarop je reageert.,. Je maakt haar bijna weer tot het slachtoffer echt belachelijk!
Oud 25-05-2002, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Maakt het iets uit dat hij iemand heeft verkracht? Maakt hem dat meer of minder mens?
Is het nou daadwerkelijk zo moeilijk om mensen en hun handelen als twee afzonderlijke dingen te zien?
Als we hem niet met respect behandelen, is de kans dat hij ons met respect behandelt ook direct tot het vriespunt gedaald.
Hij heeft het respect al verloren door haar vertrouwen te breken. Wat laat jou denken hem dit ooit weer terug te geven?

Leuk dat je mensen en hun handelen onderscheid; voor mij persoonlijk is iemand die zich aan kinderen vergrijpt een storend en overbodig element Geen kans bij mij dat zo iemand nog een normaal leven zou kunnen leiden. Aan zulke mensen heb ik gewoon echt schijt..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2002, 22:16
Verwijderd
Ghehe, stel je bent vader. En je hebt een zo'n kleine schattige dochter waar je apetrots op bent. En dan komt de 1 of andere halve gare en molesteert haar.. of nog erger: vermoord haar.

Zou jij dan nog het gedrag van de persoon onderscheiden?

Ik persoonlijk zou hem in de gaten houden .. een jaartje wachten ofzo, dat ze zijn plotselinge verdwijnen niet met mij in verband brengen maar reken erop dat ik nog ff lol met hem heb, voordat ik hem in zoutzuur oplos

Tuurlijk kun je relativeren en abstraheren: wat is het nut van vergelding? Je loopt een tamelijk groot risico en je bereikt er weinig mee; je dochter krijg je niet terug. Maar ja, ik zie zo'n figuur gewoon niet vrij op straat rondlopen .. de gedachte dat zo iemand zich aan het volgende meisje zou kunnen vergrijpen speelt daarbij ook geen geringe rol.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 22:26
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:
Fijn dat jij het nog zo helder ziet
Je hoeft mij nog niet af te kraken omdat ik een ANDERE visie heb op de zaak. De begrippen goed en slecht zijn relatief, het alternatieve kun je enkel respecteren (wat niet hoeft te betekenen dat je het ermee eens bent).
Citaat:
maar het lijkt me toch wel duidelijk dat het niet zó dicht bij je heeft gestaan, gezien de wijze waarop je reageert
Mijn ervaringen zijn niet relevant in dit verhaal. Maar ik vind het toch wel apart dat jij uit mijn manier van reageren kunt opmaken hoe ik dingen beleefd heb.
Citaat:
Je maakt haar bijna weer tot het slachtoffer
Ze plaatst zichzelf zo ontzettend in de slachtofferrol hoor. Ik citeer: "hij is de dader, ik was het slachtoffer".
Citaat:
echt belachelijk!
Weet je wat belachelijk is? Iemand willen vermoorden! DAT is pas belachelijk!

Citaat:
******** schreef:
Hij heeft het respect al verloren door haar vertrouwen te breken. Wat laat jou denken hem dit ooit weer terug te geven?
Respect bestaat op vele manieren. Ze zullen nooit meer vrienden worden of iets in die richting, en dat hoeft ook helemaal niet. Maar wat wel kan is hem zijn menselijke waarde weer terug te geven.
Citaat:
Leuk dat je mensen en hun handelen onderscheid; voor mij persoonlijk is iemand die zich aan kinderen vergrijpt een storend en overbodig element Geen kans bij mij dat zo iemand nog een normaal leven zou kunnen leiden. Aan zulke mensen heb ik gewoon echt schijt..
Ik zeg niet dat het makkelijk is, want dat is het niet.
Besef je dat je hiermee je eigen menselijkheid ontwijkt? Dat is namelijk de kracht van een mens: het anders kunnen handelen dan de emoties zijn. Emoties zijn er voor de mens, de mens is er niet voor zijn emoties.

En zo'n persoon kan prima een normaal leven hebben, kijk bijvoorbeeld naar mijn vader.
Oud 25-05-2002, 22:38
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
******** schreef:
Ghehe, stel je bent vader. En je hebt een zo'n kleine schattige dochter waar je apetrots op bent. En dan komt de 1 of andere halve gare en molesteert haar.. of nog erger: vermoord haar.

Zou jij dan nog het gedrag van de persoon onderscheiden?
Ik weet niet of ik dat zou kunnen, maar ik zou het wel proberen. Omdat dat mij juist tot een sterke persoonlijkheid zou maken.
Citaat:
Tuurlijk kun je relativeren en abstraheren: wat is het nut van vergelding? Je loopt een tamelijk groot risico en je bereikt er weinig mee; je dochter krijg je niet terug.
Exact. Dat soort domme dingen maken je leven absoluut niet beter.
Citaat:
Maar ja, ik zie zo'n figuur gewoon niet vrij op straat rondlopen .. de gedachte dat zo iemand zich aan het volgende meisje zou kunnen vergrijpen speelt daarbij ook geen geringe rol.
Daarvoor hebben we in Nederland een redelijk rechtsysteem. Natuurlijk werkt het niet altijd perfect, maar er zitten ook beschermingen in tegen spookverhalen e.d.
Oud 25-05-2002, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
En zo'n persoon kan prima een normaal leven hebben, kijk bijvoorbeeld naar mijn vader.
En hier komt de kat uit de boom. Ik zie de mens overigens niet als meer dan een dier en het geheel handelen apart van emoties lijkt me voor de mens volstrekt onmogelijk.

Mijn zicht op de mens als een dier heeft diverse gevolgen. Ten eerste begrijp ik bijna alles in de context van oorzaak en gevolg; zie verscheidene primitieven. Het 'menselijk maatschappelijke' is daarmee meestal in strijd.

In feite zijn we allemaal moordenaars, allemaal pedofielen (zelfs kannibalen!) en allemaal zo hypocriet als de pest wat betreft onze 'menselijke waarde' ..

Tot zover nog niks aan de hand; totale anarchie, alles mag. Maar nu komt het leuke: primitieve rechtvaardigheid .. oog om oog, tand om tand.

In deze optiek zie ik moord als reactie op moord als iets heel normaals Onze 'samenleving' is iets fijners, het verheeft zich boven het oorspronkelijk dierlijk-menselijke door regels. En als iemand niet volgens deze regels leeft, heeft deze ook geen recht van deze maatschappij te genieten.

Kortom: als iemand een kind molesteert, is dat in strijd met 2 dingen: de maatschappij en haar regels, en daarmee vervalt het recht op een normaal leven in deze maatschappij. En niet vergeten: de emotionele gevolgen op het kind en haar directe familie en vrienden; het oog om oog aspect

Neemt niet weg dat elke maatschappij anders is.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Natuurlijk werkt het niet altijd perfect, maar er zitten ook beschermingen in tegen spookverhalen e.d.
Daar kom je met een heikel punt. Kinderen en met name jonge meisjes kunnen veel beweren, verhalen opzetten die niet waar zijn.

Tsja, dat blijf je houden.. want hoe wil je het bewijzen?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 23:17
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
******** schreef:
The burden of proof. Degene die klaagt moet altijd de (eerste) bewijzen leveren, niet de verdediger. Verder ben ik het geheel met je eens dat we allemaal wel degelijk nog steeds worden beheersd door 'dierlijke' gevoelens; maar ik ben liever hypocriet dan dat alles mag. t Is een kwestie van prioriteiten, en ik vind het recht op leven even belangrijk als het recht op bezit van je eigen lichaam, dus ik twijfel over de doodstraf; maar beslist vind ik wraak een recht met een bijzonder lage prioriteit. Moordenaars van verkrachters zijn niet beter dan moordenaars van weerlozen.

Dat hoeft overigens niemand te weerhouden van precies zelf te doen waar diegene zin in heeft, dat mag altijd, wat het ook is.
Maar: doe wat je wil, en betaal ervoor, zegt God.
Oud 25-05-2002, 23:29
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef:
The burden of proof.
Probleem daarbij is als iemand met zog. 'bewijzen' komt, dat deze zelf verzorgd kunnen zijn.

Citaat:
ik ben liever hypocriet dan dat alles mag.
Dat is ook logisch, begint al met je eigen veiligheid. Als alles mag, leef je immers tamelijk gevaarlijk op straat

Citaat:
Moordenaars van verkrachters zijn niet beter dan moordenaars van weerlozen.

..

Maar: doe wat je wil, en betaal ervoor, zegt God.
Geldt voor beide partijen
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 23:48
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
******** schreef:
Probleem daarbij is als iemand met zog. 'bewijzen' komt, dat deze zelf verzorgd kunnen zijn.
Het is dan ook in ons rechtssysteem relatief zeer moeilijk om geldige bewijzen te leveren. In de Verenigde Staten zou je het daar heel wat makkelijker mee hebben.

Citaat:
Dat is ook logisch, begint al met je eigen veiligheid. Als alles mag, leef je immers tamelijk gevaarlijk op straat
Precies. En aan sociaal darwinisme heb ik altijd al een hekel gehad.

Citaat:
Geldt voor beide partijen
Geldt voor iedereen. Sterker nog, eigenlijk leeft iedereen al zo, maar dat werkt wel ietsje anders; dan wordt het Doe de dingen waarmee je denkt weg te kunnen komen, zegt God. Maar ikzelf heb liever de eerste. Ik vind het dan ook niet erg om gestraft te worden als ik iets gedaan heb wat op een of andere manier strafbaar is (dat woord heel ruim opgevat); immers, ik heb ook gedaan wat iik wou, en nu betaal ik ervoor.
Oud 25-05-2002, 23:50
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
******** schreef:
En hier komt de kat uit de boom.
Ik wist dat je mij zou quoten daarop, maar dat verandert natuurlijk niets aan mijn stellingen. Ik ben mijn vader niet namelijk. Maar ik zie wel dat iemand oprecht spijt kan hebben van bepaalde daden en verder als voorbeeldig burger kan leven.
Citaat:
Ik zie de mens overigens niet als meer dan een dier en het geheel handelen apart van emoties lijkt me voor de mens volstrekt onmogelijk.
Onmogelijk of niet, het is toch hetgeen dat de mens uniek maakt. Ik zeg ook niet dat de mens alles onder controle heeft, maar veel dingen wel.
Citaat:
In feite zijn we allemaal moordenaars, allemaal pedofielen (zelfs kannibalen!) en allemaal zo hypocriet als de pest wat betreft onze 'menselijke waarde' ..

Tot zover nog niks aan de hand; totale anarchie, alles mag. Maar nu komt het leuke: primitieve rechtvaardigheid .. oog om oog, tand om tand.
Ik denk dat er meer dingen bij komen kijken tegenwoordig. Zoals beschaving, normen, waarden, respect en niet te vergeten religie.
Citaat:
In deze optiek zie ik moord als reactie op moord als iets heel normaals
Vanuit de primitieve gedachten is het inderdaad heel normaal. Gelukkig zijn een groot aantal van ons de primitieve fase al een tijdje voorbij.
Citaat:
Onze 'samenleving' is iets fijners, het verheeft zich boven het oorspronkelijk dierlijk-menselijke door regels. En als iemand niet volgens deze regels leeft, heeft deze ook geen recht van deze maatschappij te genieten.
En daarom wordt hij/zij gestraft volgens ons rechtsysteem. En als het ernstig genoeg is geďsoleerd dmv opsluiting.
Citaat:
******** schreef:
Daar kom je met een heikel punt. Kinderen en met name jonge meisjes kunnen veel beweren, verhalen opzetten die niet waar zijn.

Gelukkig hebben we in Nederland allemaal nog redelijk het verstand op de goede plaats zitten, en hebben we relatief weinig mensen die onterecht vastzitten.
Oud 26-05-2002, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Ik wist dat je mij zou quoten daarop, maar dat verandert natuurlijk niets aan mijn stellingen. Ik ben mijn vader niet namelijk. Maar ik zie wel dat iemand oprecht spijt kan hebben van bepaalde daden en verder als voorbeeldig burger kan leven.
Er zijn grenzen. Als zich iemand aan een kind vergrijpt; dat vind ik gewoon te ver gaan. Mag hij wel beweren dat hij er spijt van heeft, en een legio psychiaters hebben die dit beamen, neemt alles niet weg dat diegene het gedaan heeft.

Diegene heeft dan bewezen dat hij uit zelfzucht zo iets kwetsbaars voor altijd beschadigt. Kun je je dat eigenlijk wel voorstellen?

Stel je loopt naar een speeltuintje en je ziet al die kleine kinderen spelen. Kun je het je al voorstellen? Zo een klein meisje tegen haar wil in te molesteren? Haar ziet huilen en toch doorgaan?

Dan ben je toch al best ver heen volgens mij.

Citaat:
Vanuit de primitieve gedachten is het inderdaad heel normaal. Gelukkig zijn een groot aantal van ons de primitieve fase al een tijdje voorbij.
Dat denken we
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 11:38
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef:
Ik vind het dan ook niet erg om gestraft te worden als ik iets gedaan heb wat op een of andere manier strafbaar is (dat woord heel ruim opgevat); immers, ik heb ook gedaan wat iik wou, en nu betaal ik ervoor.
Wat heb je dan gedaan? Of hou je dat liever voor jezelf?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 12:22
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
******** schreef:
Er zijn grenzen. Als zich iemand aan een kind vergrijpt; dat vind ik gewoon te ver gaan. Mag hij wel beweren dat hij er spijt van heeft, en een legio psychiaters hebben die dit beamen, neemt alles niet weg dat diegene het gedaan heeft.

Diegene heeft dan bewezen dat hij uit zelfzucht zo iets kwetsbaars voor altijd beschadigt. Kun je je dat eigenlijk wel voorstellen?
Ja, dat kan ik mij voorstellen. Maar dan zou jij ook direct zelfmoord moeten plegen, aangezien jij ook dingen (onbewust) beschadigd. Denk aan het milieu dat jij beschadigt door auto te rijden om maar iets geks te noemen.
Dingen hebben de waarde die jij eraan vastplakt. Bij sommige dingen nemen we de schade voor lief, bij andere dingen niet.
Mensen hebben nou eenmaal een veschil in benadering van de normen en waarden op dat vlak.
Neem de oude Grieken/Romeinen. Daar was het een eer als een 8-jarig jongetje sex mocht hebben met een oudere man. Voelden die kinderen zich beschadigd? Nee, in tegendeel!

Ik zeg niet dat dat soort dingen nu goed zijn, want in de hedendaagse maatschappij zijn die dingen niet goed te keuren. Maar ik snap wel dat het enkel een verschuiving is in normen en waarden. En mensen kunnen hun normen en waarden veranderen. Ik heb het van dichtbij kunnen zien hoe iemand dat aan kan passen.
Oud 26-05-2002, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Mensen hebben nou eenmaal een veschil in benadering van de normen en waarden op dat vlak.
Zeg dan niet dat je ze kunt verschuiven, bepaalde dingen zitten zeer diep.

Als iemand vindt dat hij het kan brengen een meisje te verkrachten, zal dit nooit wijzigen. Het is zoals een klein kind dat een snoepje steelt en dan een tik op zijn vingertjes krijgt. Het weet nu dat het niet mag stelen, maar de drang blijft; gestolen snoepjes zijn immers lekkerder.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 13:12
smilegirl
smilegirl is offline
Citaat:
Gothic schreef:

Ik vind het ook absoluut niet mooi. De gedachte is klote, maar er is ook een manier het een beetje mooi te verwoorden, of iig wat minder direct. Dit gedicht is duidelijk om je af te reageren, wat niet slecht is, maar het maakt een gedicht niet mooi. Het loopt best redelijk, maar ik vind het gewoon niet mooi geschreven...

Sterkte
hoe wil je zoies MOOI verwoorden zijn er andere mooie worden dan als je misbruikt word ze zegt in het gedicht wat ze denkt
ik vind het kut voor d'r dat ze dit mee heeft gemaakt.
maar 'k snap denk ik wel wrom je het gedicht nix vind
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 13:59
~LiEf MeisJuh~
~LiEf MeisJuh~ is offline
TeRing heej! wat een KLotUh situaTie zit jij! BaluH voor JUh! sterkTUH!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 20:38
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Since when have you seen the light?

Met de dood van Pim Fortuyn deed je toch wel eventjes heel erg anders en tegenovergesteld.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 21:16
kingetje
kingetje is offline
Ik vindt dat sommige mensen hier nogal zijken .... ja zijken!!
dat het een waardeloos gedicht is...
Nou echt niet normaal hoor dat meisje heefd iets meegemaakt en dat lezen jullie nog niet eens??
Jullie zijn (sommige dan he!! niet iedereen) echt steke blind als je dat niet ziet!!
p.s. Prettige dag verder

Dizjoo
Oud 27-05-2002, 16:26
Memphis Man
Memphis Man is offline
Een krantenkop die de verkoop goed zou bevorderen (de titel van de topic dus). Een betere maatschappij krijg je er echter niet door.

Het is heel treurig wat er is gebeurd, dat is niet tegen te spreken. Maar misschien kun je, hoe onmenselijk de actie van een ander ook leek, proberen in te denken waarom iemand zoiets flikt.

Ik wou trouwens ook even aangeven dat een pedofiel niet per sé een moordenaar, verkrachter of monster is en dat iemand die een kind misbruikt zeker niet per sé een pedofiel is.

De meeste kinderen worden misbruikt door een vader/broer/oom (zoals hier) omdat de dader een makkelijk alternatief wil om zijn pik in te stikken. Dit kan voortkomen uit het feit dat de relatie van de dader met volwassenen slecht is, of doordat de dader sexueel gefrustreerd is.

Een andere grote groep die verantwoordelijk is voor kinderverkrachting is het anti-sociale type: Volwassenen die geen (liefdes)relaties met mensen van gelijke leeftijd kunnen aangaan. Zij vallen in de basis wel op volwassenen, maar zoeken hun toevlucht tot kinderen omdat die makkelijk te beheersen zijn. Ze hebben vaak geen geweten.

Een andere groep mensen die kinderen wel eens misbruiken, zijn pedofiele mensen. Net zoals er heterofiele mensen zijn die verkrachten. Een pedofiele geaardheid is ook absoluut niet gelijk aan een drang tot verkrachten of zelfs moorden.

Ik denk dat ieder mens hetero/homo als ook pedo gevoelens heeft. We zijn echter bang dat andere mensen ons zien als "zo'n vieze pedo" dus daarom richten we al onze aandacht en haat op mensen die daadwerkelijk strafbare feiten zijn begaan. Zo projecteren we onze onzekerheid in de vorm van haat op iemand anders. "Pedo" met de "o" uitgang (denk aan "homo", "aso", "hiero") klinkt goed om te schelden en wordt daarom gebruikt om iedereen aan te duiden die kinderen misbruikt.

Vaak belanden mensen die op kinderen vallen (die ervaren dus dezelfde verlangens van liefde als hetero/homosexuelen) in een isolement, omdat de media en maatschappij ze afschildert als een monster. Ze zijn nu eenmaal per definitie verkrachters, moordenaars en peverselingen die dringend vermoord moeten worden. Een leven hebben ze niet, iedereen die het van hen weet kijkt hem met de nek aan. Vaak hebben ze door alle haat en verachting geen zelfvertrouwen. Als ze hun gevoelens onderdrukken (wat ze wel moeten doen, toch?) brengt dat ze uiteindelijk tot crimineel gedrag uit pure frustratie.

Ik begrijp de woede en pijn van de schrijver van het gedicht; alleen moet die persoon niet zich zelf verlagen tot het niveau van moordlust. Dan ben je zelf net zo erg.
Oud 27-05-2002, 16:34
krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
toch vind IK het een mooi gedicht......
Oud 27-05-2002, 17:32
Memphis Man
Memphis Man is offline
Citaat:
krijgdepleuris schreef:
toch vind IK het een mooi gedicht......
Tja, das jouw mening.. Ik vind het een treurig gedicht
Oud 27-05-2002, 17:46
GeNeVa
GeNeVa is offline
Citaat:
Secreet schreef:

je ritme is zwaar slecht, je schrijft in 3 schrijfstijlen (en nog door elkaar ook) dus daar vat zo en zo niks goeds uit te brengen. Je inhoud is grof, ongemanierd en een een of andere uitroep van frustraties, erg leuk dat je het kwijt bent maar ik zie daar geen "gedicht" in...Behalve het feit dat het rijmt zie ik zo en zo niets poetisch hierin..
Iedereen heeft een andere definitie van wat een 'gedicht' is. Wat hierboven staat is kennelijk jouw definitie van een gedicht...

Ik vind het gedicht in de topic inhoudelijk erg duidelijk als dat de bedoeling was.. ze schrijft van zich af wat gebeurd is. Het komt alleen erg hard en grof over. Sommige stukken hadden beter verwoord kunnen worden... dat is mijn menig (definitie?) over het gedicht
Oud 27-05-2002, 17:51
Verwijderd
kreeg helemaal kippenvel toen ik dit gedicht las...
ik hoop dat het je goed gaat...!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 17:51
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
kut voor je zeg...vooral omdat het familie is...
je ouders geloven je hoop ik toch wel he???
sterkte meid!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 18:07
Slimwizard
Slimwizard is offline
hoi Ik vind het erg klote voor je ik heb een soorgelijke gebeurtenis meegemaakt en ik vind je gedicht super goed want zo voel ik mij ook precies
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 23:49
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
ik zal 1 ding zeggen, in Nederland is vaak toch geen gerechtigheid op dat gebied, en als het mijn dochter was dan zou ik ook erover nadenken om wraak te nemen, vergeven is ook goed, maar als degene geen berouw toont......... Voor zo'n moord ga je een paar jaar de bak in, wacht totdat je minder verplichtingen hebt dus..... Als je ervoor kiest om het te doen doe dat dan uit rationele overwegingen en niet uit emotionele overwegingen, zelfbeheersing is de weg tot een beter leven!!!!regel de zaken goed voor je vrouw en kinderen die je nog hebt. In de gevangenis wordt je als held gezien en met veel respect behandeld.

Meisje HELPMEPLEASE, je moet nu het proberen te verwerken en dit vooral door erover te praten, het is verschrikkelijk wat er gebeurt is, ik denk niet dat je aan wraak moet denken. Dit heeft nu geen zin, je moet eerst proberen je eigen leven op de rails te krijgen. Druk het niet weg, maar probeer met je verleden te copen, hoe moeilijk dit ook mag zijn, praat er vooral met je ouders over, maak niet teveel verwijten, ook al hebben ze zoveel fout gedaan, zij hebben je niet misbruikt, het was je oom. Die gast moet je ontlopen, voor altijd....... face hem niet want dit is slecht voor je.
Reageren

Regels voor berichten