Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2005, 18:56
admete
admete is offline
ik word echt helemaal gek van de jeuk.
mn rug staat helemaal onder de uitslag dit heb ik al 5 jaar ofzo en heb er exceemzalf voor gehad van de dokter als je dat erop smeert is het even weg maar komt als je met die zalf stopt weer terug.
maar ik heb ook astma en heb ooit eens gelezen dat als je exceem onderdrukt je weer veel last kan krijgen van je longen. dat is nu niet zo handig met examens enzo.

maar nu krijg ik het ook op mn borsten en buik.
en als ik uit de douche kom dan heb ik allemaal rode vlekken. loop de hele dag te wrijven ook in mn gezicht en hals omdat ik gek word van de jeuk.

ik vroeg me af of iemand hier iets tegen weet.
iemand had het over dode zeezout dat dat helpt tegen de jeuk.
laat het weten iig als je iets tegen de jeuk weet en tegen hoe het eruit ziet ook
(schaam me kapot namelijk )
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 19:02
bench140
bench140 is offline
Heb je een luizenkammetje?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 19:10
admete
admete is offline
ik heb geen luizen
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 19:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Probeer eens mentholpoeder
Oud 19-04-2005, 20:12
Snow White
Snow White is offline
Ik kreeg ook altijd heeeel erg veel jeuk van te heet douchen. Misschien helpt het als je daar alvast wat op let?
het kan een hoop schelen. Talkpoeder kan ook goed helpen en het is lekker koel. Maar de oorzaak van die lichamelijke reactie zit misschien wel in het feit dat je ergens allergisch voor bent. Dus toch even naar de dok
Oud 22-04-2005, 18:50
Anijs
Anijs is offline
Ik heb ook last van eczeem en heb ook af en toe verschrikkelijke jeuk!!

Na een hete douche krijg je idd hele erge jeuk dus kun je beter geen hete douche nemen maar gewoon een lauwe. (Ik vind het heerlijk om een hete douche te nemen als ik last heb van eczeem, das dan weer het probleem!!)

Als je altijd last hebt van eczeem kan je wel een zalfje bij de dokter halen, hierdoor gaat het tijdelijk weg, maar meestal komt het toch weer terug.

Iets dat echt tegen de jeuk helpt heb ik niet echt, meestal loop ik even naar buiten, soms helpt dat, wat koele lucht.

Je kunt misschien iets homeopatisch proberen of idd kijken of je ergens allergisch voor bent (kun je ook onderzoeken bij de homepaat).

Iig succes ermee!

(Ik krijg eczeem als ik niet lekker in mijn vel zit, en als ik eczeem heb zit ik niet lekker in mijn vel dus wordt het nog erger! Maar ik leer er steeds beter mee om te gaan en me er niet meer voor te schamen en het gaat ook steeds beter! Ik ben het meisje met eczeem, en dat accepteren ze maar!)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten