Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2006, 22:57
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Sinds een weekje heb ik af en toe jeuk aan mijn vagina. Geen idee hoe het plots begonnen is. Maar omdat het jeukte, ben ik een beetje gaan krabben en wrijven waardoor het nog meer begon te jeuken en op den duur zelfs open lag Wanneer ik mij dan toch inhou, stopt het eigenlijk vanzelf wel met jeuken na enkele minuten en dan heb ik weer een dag of 2 geen last van, maar dan begint het plots weer ff te jeuken en begin ik weer te krabben...

'k Heb ook al sinds een weekje een stekende pijn wanneer ik mijn clitoris aanraak. Geen idee of het samenhangt met de jeuk...

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 23:41
Verwijderd
SOA
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 00:04
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Schimmelinfectie?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 00:22
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Het kan inderdaad een soa of schimmelinfectie zijn. Het kan ook veroorzaakt worden door verkeerd ondergoed, zoals te strakke strings of ondergoed van verkeerd materiaal.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 08:52
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ik denk dat SOA en schimmelinfectie uitgesloten zijn hoor. Ik heb al 1,5 jaar een vaste vriend en heb ondertussen al 3 weken geen sex meer gehad met hem...

Ik heb onlangs wel nieuw ondergoed gekocht, maar nog niet vaak aan gehad. Maar ik denk dat het daarvoor al was beginnen jeuken...'kzal er eens op moeten letten...maar nochtans bestaan die uit 95% katoen en 5% elastaan dus 't zou me verwonderen, moest het daaraan liggen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 09:25
Verwijderd
een schimmelinfectie kun je ook 'zomaar' krijgen . Schimmels zweven altijd in de lucht en komen af en toe op je huid terecht maar meestal kunnen ze geen infectie veroorzaken, maar soms (als je een verlaagde weerstand hebt of gewoon omdat je pech hebt) kunnen ze wel in je huid doordringen waar die dun en minder droog is.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 09:43
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Het klinkt inderdaad een beetje als een schimmelinfectie, daar hoef je geen onveilige seks voor te hebben maar dat kun je al krijgen als je weerstand wat minder is of als je bijvoorbeeld antibiotica hebt geslikt.

Even naar de dokter gaan, krijg je pillen of een zalfje en dan is het zo over
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 10:16
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Kan het ook niet vanzelf overgaan? Want vandaag heb ik er bijvoorbeeld weer totaal geen last van...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 10:52
Inga
Avatar van Inga
Inga is offline
Het kan nu weg gaan maar als je er niks aan doet blijft het terug komen
__________________
DJ, play this girl a love song
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 10:53
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Soms gaat het vanzelf over na een menstruatie, maar als je er zoveel last van hebt dat je het kapot krabt zou ik er toch even mee naar de dokter gaan. (Ik hoefde alleen maar te vertellen waar ik last van had, niet eens mijn broek uit te trekken )
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 11:59
Vip3r
Vip3r is offline
Sja, ik heb ook wel eens jeuk aan m'n zak...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 13:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het kan lijken alsof het overgaat maar dan sluimert het nog in je lichaam rond en als je weerstand dan minder wordt steekt het weer de kop op. Beter is om even naar je huisarts te gaan en het te behandelen zodat je er echt vanaf bent. Wacht er niet te lang mee want hoe langer je wacht hoe langer je bezig bent met behandelen en hoe hardnekkiger het is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 12:17
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
'k Heb eens gekeken daar beneden. Het jeukt enkel aan de opening van mijn vagina hé, dus niet overal ofzo. Maar ik zie dat er een rode plek is die een beetje droog aanvoelt. Alsof het wat uitslag is ofzo. 't Zou ook kunnen dat dat door het krabben komt ofzo....'k Zal eerst eens ff niet meer proberen krabben en als het dan niet weggaat zal ik wel eens naar de dokter gaan, want volgens mij is het geen schimmelinfectie hoor...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 16-06-2006 @ 10:25 :
een schimmelinfectie kun je ook 'zomaar' krijgen . Schimmels zweven altijd in de lucht en komen af en toe op je huid terecht maar meestal kunnen ze geen infectie veroorzaken, maar soms (als je een verlaagde weerstand hebt of gewoon omdat je pech hebt) kunnen ze wel in je huid doordringen waar die dun en minder droog is.
Sterker nog, candida zit meestal al in je vagina... 't wordt alleen mooi onder controle gehouden door de bacteriën daar.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 13:42
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 17-06-2006 @ 13:17 :
'k Heb eens gekeken daar beneden. Het jeukt enkel aan de opening van mijn vagina hé, dus niet overal ofzo. Maar ik zie dat er een rode plek is die een beetje droog aanvoelt. Alsof het wat uitslag is ofzo. 't Zou ook kunnen dat dat door het krabben komt ofzo....'k Zal eerst eens ff niet meer proberen krabben en als het dan niet weggaat zal ik wel eens naar de dokter gaan, want volgens mij is het geen schimmelinfectie hoor...
Schimmel ziet er uit als uitslag. De dokter hoeft niets te zien hoor, je hoeft alleen te zeggen dat het jeukt, en geen SOA kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 16:41
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 16-06-2006 @ 12:59 :
Sja, ik heb ook wel eens jeuk aan m'n zak...
LOL


ontopic: ff dokter
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 09:47
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Kan het kwaad als ik er wat Daktarin op doe? (Ben nog niet naar de dokter gegaan)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 10:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 18-06-2006 @ 10:47 :
Kan het kwaad als ik er wat Daktarin op doe? (Ben nog niet naar de dokter gegaan)
Kan volgens mij geen kwaad maar als je daarmee begint moet je het wel minstens 14 dagen volhouden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 20:09
jolijn73
jolijn73 is offline
klinkt als een schimmelinfectie.
dan moet je 2 dingen doen. een tube daktarinzalf kopen bij de apotheek en aan je vriend geven. hij moet dat 2 keer per dag insmeren totdat hij 2 weken geen jeukklachten heeft gehad (als hij geen klachten heeft nu, dus nog 2 weken).

jij hebt het makkelijker: even de huisartsassistente bellen, vragen om een receptje voor een vaginaal tablet, deze inbrengen voor het slapen gaan en dan gaat het vanzelf over.

en anders gaat het tot bloedens en schuimens toe erger worden. die dingen gaan niet vanzelf weg.

ze hoeven niet door seksueel contact te komen overigens. ook maagden kunnen schimmelinfecties krijgen.
__________________
- http://www.emperium.nl -
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 22:48
weirdone666
Avatar van weirdone666
weirdone666 is offline
Als je je hebt laten checken door een dokter....
Ik heb er ook wel eens last van en gebruik dan TeaTreezalf.
Bij mij helpt dat erg goed net zoals uierzalf..............
Maar TeaTree helpt beter
__________________
POIT
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 09:44
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
jolijn73 schreef op 20-06-2006 @ 21:09 :
klinkt als een schimmelinfectie.
dan moet je 2 dingen doen. een tube daktarinzalf kopen bij de apotheek en aan je vriend geven. hij moet dat 2 keer per dag insmeren totdat hij 2 weken geen jeukklachten heeft gehad (als hij geen klachten heeft nu, dus nog 2 weken).

jij hebt het makkelijker: even de huisartsassistente bellen, vragen om een receptje voor een vaginaal tablet, deze inbrengen voor het slapen gaan en dan gaat het vanzelf over.

en anders gaat het tot bloedens en schuimens toe erger worden. die dingen gaan niet vanzelf weg.

ze hoeven niet door seksueel contact te komen overigens. ook maagden kunnen schimmelinfecties krijgen.
Mijn vriend heeft nix hoor. We hebben al een maand geen sex gehad ofzo

En ik gebruik nu al 3-4 dagen Daktarin. De rode uitslag is nu bijna helemaal weg en het jeukt ook wat minder heb ik de indruk. Dus kga het er gewoon nog enkele dagen opsmeren en zo zal het ook wel weggaan...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 10:00
Verwijderd
Je moet het wel nog een volle week blijven smeren nadat je nergens meer last van hebt. Anders kan de schimmel nog onderdrukt in je huid blijven en komt-ie binnen een paar weken terug.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 15:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-06-2006 @ 11:00 :
Je moet het wel nog een volle week blijven smeren nadat je nergens meer last van hebt. Anders kan de schimmel nog onderdrukt in je huid blijven en komt-ie binnen een paar weken terug.
En dan werk je de resistentie ook weer lekker in de hand
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 19:35
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-06-2006 @ 11:21 :
Kan volgens mij geen kwaad maar als je daarmee begint moet je het wel minstens 14 dagen volhouden.
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-06-2006 @ 16:59 :
En dan werk je de resistentie ook weer lekker in de hand
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 20:08
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 21-06-2006 @ 20:35 :
Als je smeert, stopt wanneer het weg is (en dus niet doorsmeert), dan komt het ietsje sterker terug. Dan ga je weer smeren, stop je weer wanneer het weg lijkt te zijn, en komt het nog weer ietsje sterker terug. Zo'n schimmel moet goed weg gaan, dus daarom een week door blijven smeren, ook al zijn de klachten weg. Dan komt het niet terug.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 21:21
Verwijderd
ik ken het....
wat bij mij helpt is lactacyd, speciaale zeep voor je vagina.Je hebt het ook van de kruidvat(is een stukje goedkoper, dan het het intiem, staat bij het maandverband)
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 11:16
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ok, ik heb er nu al meer dan 2 weken bijna elke dag Daktarin op gesmeerd. Eerst ging het helemaal beter maar nu begint het weer een beetje te jeuken. Ik vraag mij af of het niet gewoon door de warmte (zweet) kan zijn. Want toen het begonnen is was het ook ontzettend warm; en nu weer. Nu zie ik trouwens nix speciaals...enkel beetje jeuk.

Owja, en mijn clitoris doet ook weer pijn. 'k Heb er ff naar proberen kijken en ik zag dat er wat smegma rondzat. Zou het daardoor kunnen dat het wat pijnlijk is?

Laatst gewijzigd op 06-07-2006 om 11:19.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 11:58
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
ga gewoon naar de doktor!
of naar de ggd als je anoniem wil blijven.

hier weten ze ook niet alles.
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 19:00
nati
nati is offline
Ga gewoon naar de dokter, ik weet dat het eng lijkt, en ik heb het ook gedaan, maar geloof me voor hem is het hetzelfde als kijken naar een gekneusde pols.....
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 19:06
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 06-07-2006 @ 12:16 :
Ok, ik heb er nu al meer dan 2 weken bijna elke dag Daktarin op gesmeerd. Eerst ging het helemaal beter maar nu begint het weer een beetje te jeuken. Ik vraag mij af of het niet gewoon door de warmte (zweet) kan zijn. Want toen het begonnen is was het ook ontzettend warm; en nu weer. Nu zie ik trouwens nix speciaals...enkel beetje jeuk.

Owja, en mijn clitoris doet ook weer pijn. 'k Heb er ff naar proberen kijken en ik zag dat er wat smegma rondzat. Zou het daardoor kunnen dat het wat pijnlijk is?
Katoenen ondergoed, vaak verwisselen, geen inlegkruisjes of maandverband gebruiken, dan kan alles goed ademen, dat is wel belangrijk bij dit weer, er moet niets gaan broeien. Lactacyd lijkt me ook een goede optie, maar gebruik dat niet te vaak, je vagina is prima instaat zichzelf schoon te houden. En mja, dokter is toch wel handig, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 19:11
nati
nati is offline
Ik heb al zo lang altijd jeuk in mijn vagina en vooral tijdens en na mijn menstruatie is het serker, maar als ik er dan een paar keer daktarin op smeer wordt het erger, en die paar pilletjes van de dokter hielpen ook maar een heel klein beetje, dus nu moetik eigenlijk doorgaan met smeren zelfs al duurt t weken)??

(kan geen soa zijn, en had er zelfs een test voor gehad die het uitsloot)

Laatst gewijzigd op 06-07-2006 om 19:17.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 23:16
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 06-07-2006 @ 12:16 :
Ok, ik heb er nu al meer dan 2 weken bijna elke dag Daktarin op gesmeerd. Eerst ging het helemaal beter maar nu begint het weer een beetje te jeuken. Ik vraag mij af of het niet gewoon door de warmte (zweet) kan zijn. Want toen het begonnen is was het ook ontzettend warm; en nu weer. Nu zie ik trouwens nix speciaals...enkel beetje jeuk.

Owja, en mijn clitoris doet ook weer pijn. 'k Heb er ff naar proberen kijken en ik zag dat er wat smegma rondzat. Zou het daardoor kunnen dat het wat pijnlijk is?
Warm weer in combinatie met fietsen en/of niet al te praktisch ondergoed kan idd ook wel voor jeuk of irritatie zorgen...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Jeuk en andere dingen na ontmaagding
Anoniem pers123
14 13-07-2016 22:27
Lichaam & Gezondheid help! bultje bij vagina
dhv
18 30-08-2011 20:00
Lichaam & Gezondheid blaasontsteking..
barbara.inc
24 25-01-2006 11:40
Lichaam & Gezondheid help vagina
Sigaklop
10 25-08-2004 12:52
Seksualiteit Soa ??
princessje
10 27-05-2002 18:28
Lichaam & Gezondheid jeuk/pijn bij vagina
abcdefghijk
38 19-01-2002 18:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.