Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2004, 12:12
Meester
Meester is offline
Wat is 't beste om te doen; slapen vóórdat je 's nachts moet werken of nadat je terug bent van werken? Dus kan je 't beste 's middags of 's avonds slapen of gewoon de dag erna, vroeg in de morgen? Ik vraag me namelijk af welke 't beste is voor je lichaam, of maakt dat niet zoveel uit?

Ik hoor 't wel, bedankt alvast.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 12:21
Lorelei
Lorelei is offline
Vantevoren, denk ik. Anders vraag je meer van je lichaam dan het 'aan kan' (<- is niet helemaal waar voor een keertje, maar op lange termijn wel en forceren is het sowieso)

Hoe laat werk je?
Oud 19-07-2004, 17:09
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Ik denk dat het erna ligt hoelaat je moet werken,
Mijn ouders hebben ook nachtdiensten, in hun geval betekent
dat thuis weggaan rond 18.00 of 19.00 en thuis komen rond 3.30 of 4.00
Vante voren slapen ze niet, en tja als ze thuis komen gaan ze gewoon gelijk naar bed en slapen ze tot een uur of 10.00-11.00 (ligt er ook aan of ze de volgende dag weer moeten werken of niet.)
Maar ik denk dat je voor jezelf gewoon moet bepalen wat het beste voor jouw werkt,...waar je het meest uitgerust bij bent.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 18:20
Dzjes
Dzjes is offline
Ik denk dat het wat van jezelf afhangt..je kan een uurtje gaan liggen voor je gaat werken, maar erna slapen lijkt me best belangrijk, zodat je lichaam kan recuperen en niet nog 12u verder moet slepen..

aan de andere kant, als je altijd slaapt voor je gaat werken,
dan :
Ga je werken, je zit nog wat te lummelen, en je gaat slapen, en dan terug werken..
dus je lichaam heeft dan ook zn slaap gehad..

Moraal van het verhaal : ik weet het niet, zolang je je slaap al hebt gehad lijkt het me voldoende?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 18:46
Verwijderd
Mijn vader draait al meer dan 20 jaar 5 nachtdiensten per week (van 11 uur tot 7 uur) en hij gaat slapen als hij thuiskomt. Dan tegen een uur of 3 eruit...

Hij voelt zich daar het lekkerst bij.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 18:58
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik vraag het trouwens ook af of het wel zin heeft om van te voren te gaan slapen. Je kan moeilijk slaap als "reserve" opslaan. Tuurlijk als je al moe bent voordat je gaat werken dan kan je beter nog wel even gaan slapen, maar als je al helemaal uitgerust bent dan heb je er denk ik niets aan.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 23:57
butt3rfly
butt3rfly is offline
Ik draai zelf ook nachtdiensten (ik ben verpleegkundige) en je moet het voor jezelf een beetje uitvinden wat voor jou het prettigst is.

Als ik de nacht in ga, slaap ik die dag eerst lekker uit en ik doe niet zoveel. Vaak ga ik dan na het eten nog ff naar bed. Als je dan de volgende ochtend thuiskomt, ben je echt wel zo moe dat je je bed in wil. Ik ben dan tussen 5 en 6 uur wakker en dan kan je meteen avondeten zeg maar.... Mijn collega's gaan ook allemaal meteen naar bed als ze thuis zijn, omdat je dan wel op de gewone tijden kan blijven eten.

Maar ja, zoals ik al zei:
je moet gewoon ff uitvinden wat voor jou het prettigst is.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 23:59
Takumi
Takumi is offline
wat mij het beste lijkt is om zo rond 4 uur te gaan maffen en er om 21 uit om dan tot 6 te werken en dan nog effe 5 uurtjes te slapen ofzo.

mits je van 22 tot 5 werkt en de reistijd ong een uur bedraagd.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 00:11
butt3rfly
butt3rfly is offline
dan krijg je gebroken nachten en dat is erg vermoeiend!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 00:23
rare kwast
rare kwast is offline
ja meestal slapen en dan rond avond eten er uit en dan rustig aan doen evt. nog een uurtje slapen
Oud 08-04-2005, 08:17
Roos
Roos is offline
De eerste nacht is het zwaarste: dan moet je omschakelen. Dan kan je dus het beste een paar uur extra slapen ('s ochtends, en misschien een middagslaapje).

Darna is het het lekkerst om na je nachtdienst gelijk je bed in te duiken. Dat zul je zelf wel merken

Maar als jij het anders wilt doen, maakt het niet uit. Wat het beste aanvoelt, is goed
Oud 08-04-2005, 08:52
djc
djc is offline
Als ik zelf dienst heb (van 19:30 tot 07:30) slaap ik nooit van tevoren, maar ga gewoon 's morgens na thuiskomst naar bed, en dan tot een uurtje of 2. Ik heb nooit meer dan 1 nacht achter elkaar elkaar , dus gewoon 's avonds laat weer naar bed en dan de dag erna pas weer om 13:00 uur werken. Wel relaxed

David
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 13:53
Roos
Roos is offline
Citaat:
djc schreef op 08-04-2005 @ 09:52 :
Als ik zelf dienst heb (van 19:30 tot 07:30) slaap ik nooit van tevoren, maar ga gewoon 's morgens na thuiskomst naar bed, en dan tot een uurtje of 2. Ik heb nooit meer dan 1 nacht achter elkaar elkaar , dus gewoon 's avonds laat weer naar bed en dan de dag erna pas weer om 13:00 uur werken. Wel relaxed

David
Vind je dat relaxt?? Ik vind het echt zoooo arelaxt om maar 1 nacht te hebben. De eerste nacht is namelijk het zwaarst.
Dus dan ga je de nacht in, en er gelijk weer uit. Lijkt me niks.
Bij ons wordt er ook altijd voor gezorgd dat je ongeveer 3 nachten hebt i.v.m. je ritme
Oud 08-04-2005, 14:41
Nephtys
Nephtys is offline
Mijn moeder gaat na haar nachtdienst slapen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 10:19
djc
djc is offline
Ach ja, 1 nacht ongeveer elke 2 weken gaat best hoor, je komt weliswaar niet in een rithme, maar dat vind ik niet zo'n bezwaar. Ik heb wel een beetje een apart schema:
-dag 1: dagdienst 7:30-19:30
-dag 2: nachtdienst: 19:30-07:30
-dag 4: middag/avond: 13:00-21:00
Daarna gewoon weer normale werkdagen 07:30-±17:15 (maar kan ook 19:00 worden )

David
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 14:59
coopergirl
coopergirl is offline
Persoonlijk: het ligt eraan hoeveel nachtdiensten ik werk. Is het een reeks van 4, dan slaap ik voor de eerste nacht een uurtje of 2. Is het slechts één nacht, dan ga ik door in mijn normale patroon.

Regels voor berichten