Laakkwartier mijden. De haagsche hogeschool ligt in die buurt. Niet alleen vanwege die belegering en de arrestatie van de hofstadgroep, maar ik heb ook gehoord van kennissen die er gewoond hebben dat er totaal niet te leven valt. En 's nachts wil je er dan volgens mij al helemaal niet zijn.
Ik moet wel door meer wijken. Over het algemeen heeft Den Haag een heel dreigende uitstraling. M'n oom woont in Den Haag en ik heb daar wel eens een behoorlijk grote bek gekregen van een jochie van 7. Op zich heel grappig natuurlijk

. Maar het geeft wel aan hoe het leven is in Den Haag. Ik heb wel meer van dit soort aanvaringen gehad met mensen in den haag. Echt het recht van de sterkste dus.
Alleen het wateringse veld heeft een redelijke uitstraling (ligt in het zuiden), maar is niet bedoeld voor studenten.
Verder ken ik iemand die in het statenkwartier woont. Ik weet niet hoe het daar is, aangezien ik er nooit kom. Maar misschien dat het daar wel meevalt aangezien daar dan misschien meer studenten zitten.
Kortom, Den Haag is een no-go. Om je een idee te geven: ik studeer zelf in Leiden. Als ik dan een feest heb, kan ik met de nachttrein via Den Haag naar huis of via Delft. Hoewel Den Haag dichterbij ligt dan Delft, kies ik toch voor Delft, omdat ik me daar 10 keer veiliger voel, dat weegt wel tegen die 10 minuten extra reistijd op. Maar of je het statenkwartier wilt proberen moet je zelf weten
Delft heeft een veel relaxtere uitstraling. Aangezien het een studentenstad is, kun je er vast wel een kamer krijgen (of juist niet

). En het is er veel minder "Het recht van de sterkste". Het is er volgens mij een stuk gezelliger.
Persoonlijk zou ik kiezen voor Rotterdam of Delft of een van de omringende dorpen. Ik weet alleen niet hoe het met het gevoel van veiligheid zit in Rotterdam. Ik kan me voorstellen dat het daar net zo erg is of zelfs nog erger. Maar ik weet wel dat bijv. in de tram altijd stevig gebouwde conducteurs meereizen en dat geeft natuurlijk een gevoel van veiligheid. Maar ik heb geen ervaring dus of rotterdam goed is. Dat moet iemand anders dan maar beantwoorden