Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2003, 18:17
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
wanneer de overheid op de marine besluit te gaan bezuinigen vergeet men een belangrijk aspect in den helder wonen ook mensen. Door de werkeloosheid en dat hier niks te doen is staan we al 10 jaar lang in de top 5 van crimineelste steden die wordt dan alleen maar verergerd.
Ze komen daaar niet met op lossingen voor en das een politiek zwaktebot je kan niet problemen in de 4 grotesteden oplossen, ze verschuiven alleen maar de problemen maar.
Dit geld ook voor enschede ook in de top 5, hier worden maar nooit oplossingen voor gevonden.

Blijkbaar is politiek den haag deze mensen vergeten.

waarom wordt er alleen maar over intergratie gesproken terwijl dit eerder minder ergere problemen zijn dan die in steden buiten de grote vier. Blijkbaar is men bang dat ze worden aangepakt op deze probleematiek onder paars is het alleen maar erger geworden en nu is er nog geen partij die over de kwesties denkt, deze steden kunnen alleen geholpen door den haag en niet door hun eigen gemeenteraad.
Blijkbaar zijn allochtonen belangrijker dan het eigen volk. Niemand geloofd hier nog dat den haag in de komende 20 jaar hier over gaat praten blijkbaar moet er eerst iets heel ergs gebeuren om weer op de politieke landkaart te komen. ME in het uitgaansgebied is niet eens genoeg hiervoor, er moeten eerst 5 doden vallen totdat het besef doordringt dat wij er ook nog zijn.

En dan nu de vraag wie is er het hier mee eens?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2003, 19:56
Gatara
Gatara is offline
Den Haag regeert over de Randstad, niet over Nederland.
Helaas komt het inderdaad veel te vaak voor dat andere regio's minder of geen aandacht krijgen.

Met alle gevolgen van dien
(media is hier ook medeschuldig aan, want zij belichten ook eerder randstadnieuws dan buitenderandstadnieuws)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 20:00
Joostje
Joostje is offline
sorry, maar waar heb je het nou concreet over?
Oud 16-01-2003, 20:22
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Jij moet auteur worden!
Oud 17-01-2003, 02:11
p-chez
p-chez is offline
Ik heb eerder vanavond een discussie gehad met Pibbo over politiek, en hij heeft 't ten 1e alleen over Den Helder, en ten 2e slaat de klok bij hem toch niks anders dan CDA.

Ik ga iig niet meer in discussie
Oud 17-01-2003, 09:28
*Burning water*
*Burning water* is offline
Mjah, aan mijn dropje of omgeving wordt ook nooit aandacht besteed, maar daar zijn ook niet zoveel problemen die het land aangaan. Als dat wel zo was, zoals bij jou in Den Helder, zou ik het ook achterlijk vinden als Den Haag het daar niet over had. Maar misschien zijn de problemen in de Randstad gewoon groter?
Oud 17-01-2003, 09:47
Gatara
Gatara is offline
Burning water:

in een stadje in Limburg (Sittard) waren er 220 mensen ontslagen bij Philips. Als deze mensen Amsterdammers waren, dan kwam het groot in het nieuws.

En zo redeneert Den Haag net zo goed.

Nog een voorbeeld: CDA is behoorlijk populair in Limburg. Het is pas sinds de laatste jaren dat er ook echt Limburgse mensen gekozen kunnen worden (en op een verkiesbare plaats staan) bij het CDA. Dat is dan toch achterlijk? Dan let je toch niet op je achterban als je een dergelijk feit negeert?
En ja.... die Camile Eurlings van het CDA zit vaak in Limburg om te kijken wat hij voor die regio kan doen.

Meer regio's en partijen zouden dit moeten doen, want het helpt toch (al is het een klein beetje) om ook de aandacht te krijgen en niet alleen de randstad.

Ikzelf woon nu in Amsterdam en vind het wel fijn dat er zoveel over Amsterdam verteld wordt (weet ik ook wat er gaande is) en aan gedaan wordt, maar ik weet OOK dat in de regio waar ik vandaan kom de aandacht van Den Haag en Hilversum nihil is.

Daar mag je best als Den Heldernaar over klagen imo. Ik sta volledig achter je, wat dit betreft.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 13:24
importbelg
importbelg is offline
zie de overstroming in Limburg en zuid-oost Brabant. Eigenlijk zou Amsterdam eens moeten overstromen, dan is het binnen een jaar gefixt.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 13:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
importbelg schreef:
zie de overstroming in Limburg en zuid-oost Brabant. Eigenlijk zou Amsterdam eens moeten overstromen, dan is het binnen een jaar gefixt.
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 21:22
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
blijkbaar is deze topic niet interessant genoeg
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 10:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pibbo schreef:
blijkbaar is deze topic niet interessant genoeg
Je kunt het altijd interessant maken door in te gaan op wat de andere mensen geschreven hebben
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 09:25
xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
Joostje schreef:
sorry, maar waar heb je het nou concreet over?
Den Haag negeert/vergeet alles buiten de Randstad en laat alle problemen daar lopen met als voorbeelden de hoge criminaliteit in Den Helder en Enschede.

ontopic: ja ik ben het met je eens. ik kom oorspronkelijk uit friesland en daar werd dus ook weinig gedaan aan de problemen die veel mensen hadden met neergeplante AZC's. ok, iedereen kan zich kollum nog wel herinneren... dat was dus niet alleen daar, maar overal. de reden dat het in kollum meer aandacht kreeg was dat het vlak na de moord op marianne vaatstra was.
[SIZE=0,5]offtopic: is die nou opgelost of niet? [/SIZE]

er gebeurt ook veel buiten de randstad, maar het is blijkbaar niet interessant genoeg voor den haag en hilversum. gatara en importbelg geven genoeg voorbeelden.

en om een gevaarlijk iets op te schrijven: naar mijn bescheiden mening wordt de integratieproblematiek veel groter gemaakt dan hij eigenlijk is.

Citaat:
*Burning water* schreef:
Maar misschien zijn de problemen in de Randstad gewoon groter?
volgens mij zijn daar meer zwevende kiezers
Reageren

Regels voor berichten