Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2002, 22:33
Verwijderd
mjah, onze hond is dus sinds anderhalve maand epileptisch... de eerste keer toen ik het zag bij haar schrok ik me echt te pletter, het was zielig gewoon. ze heeft het dus een paar keer vaker gehad (veel vaker) en nu is ze dus aan de medicijnen en gaat het weer goed...
maar tog was het heel eng om mee te maken, ik wist helemaal niet dat dat bij dieren kon (waarom niet zou ik ook nie weten, het is heel aannemelijk dat het voorkomt), het schijnt bij golden retrievers (onze hond is er zo eentje) wel vaker voor te komen...

ik vind het gewoon zielig als bij dieren zoiets gebeurd, soms wel erger/schokkender om mee te maken dan bij mense eigelijk, misschien omdat dieren "weerlozer" zijn ofzo

latzz
Advertentie
Oud 22-06-2002, 08:18
rodina
rodina is offline

wat zielig

Nog nooit van gehoord eigenlijk dat ook een hond epilepsie kon/kan hebben.. Maar als de medicijnen goed aanslaan is dat mooi
Oud 22-06-2002, 20:03
Duimelijntje
Duimelijntje is offline
MISSCHIEN MOET JE VOOR JE HOND EEN EPILEPSIE-MENS NEMEN. (SORRY FLAUW GRAPJE ), MAAR WIST JE DAT ER HONDEN BESTAAN DIE AF GERICHT WORDEN OM EEN AANVAL BIJ MENSEN TE HERKENNEN EN ZE NAAR EEN VEILIGE PLEK TE BRENGEN? HEEL GAAF. ZE HERKENNEN EEN EPILEPTISCHE AANVAL AL AAN EEN HELE KLEINE VERANDERING AAN EEN MENS, ZOALS EEN TRILLENDE VINGER.
ZO HEBBEN DIE MENSEN MET ZO'N HOND OOK EEN BETER LEVEN, WANT ZE HOEVEN NIET TE HELE TIJD BANG TE ZIJN OM IN HET OPENBAAR EEN AANVAL TE KRIJGEN!

GROETJES,

MOI
Oud 22-06-2002, 22:29
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
Duimelijntje schreef:
MISSCHIEN MOET JE VOOR JE HOND EEN EPILEPSIE-MENS NEMEN. (SORRY FLAUW GRAPJE ), MAAR WIST JE DAT ER HONDEN BESTAAN DIE AF GERICHT WORDEN OM EEN AANVAL BIJ MENSEN TE HERKENNEN EN ZE NAAR EEN VEILIGE PLEK TE BRENGEN? HEEL GAAF. ZE HERKENNEN EEN EPILEPTISCHE AANVAL AL AAN EEN HELE KLEINE VERANDERING AAN EEN MENS, ZOALS EEN TRILLENDE VINGER.
ZO HEBBEN DIE MENSEN MET ZO'N HOND OOK EEN BETER LEVEN, WANT ZE HOEVEN NIET TE HELE TIJD BANG TE ZIJN OM IN HET OPENBAAR EEN AANVAL TE KRIJGEN!

GROETJES,

MOI
misschien moet jij is caps lock uit doen

ontopic: zielig voor die hond , gelukkig zijn er goede medicijnen
Oud 27-06-2002, 15:04
Frida
Frida is offline
Citaat:
hAckEr69 schreef:
mjah, onze hond is dus sinds anderhalve maand epileptisch... de eerste keer toen ik het zag bij haar schrok ik me echt te pletter, het was zielig gewoon. ze heeft het dus een paar keer vaker gehad (veel vaker) en nu is ze dus aan de medicijnen en gaat het weer goed...
maar tog was het heel eng om mee te maken, ik wist helemaal niet dat dat bij dieren kon (waarom niet zou ik ook nie weten, het is heel aannemelijk dat het voorkomt), het schijnt bij golden retrievers (onze hond is er zo eentje) wel vaker voor te komen...

ik vind het gewoon zielig als bij dieren zoiets gebeurd, soms wel erger/schokkender om mee te maken dan bij mense eigelijk, misschien omdat dieren "weerlozer" zijn ofzo

latzz
Het is idd zielug voor die hond, en wat je daar zegt dat dieren weerlozer zijn klopt wel deels jah. Er zijn veel dingen die men niet verwacht bij dieren maar tich best vaak voorkomen. De hond van m'n tante had een hartaanval, onverwachts ook schokkend.
Oud 11-10-2003, 10:57
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Onze hond had 2 weken geleden ofzo ook voor het eerst een aanval , iedereen schrok zich te pletter en wij dierenarts gebeld en met onze hond daarheen.De dierenarts zei dat zolang het niet vaker dan 1x in de 6 weken gebeurt het niet heel erg is, want dat de volgende keer ook wel pas over 3 jaar kan zijn magoed het jammergenoeg niet zo, ik werd van8 wakker van rare geluiden en vanmorguh weer, beide keren had me hond dus een aanval en ik denk dat we zo ff naar de dierenarts gaan want die medicijnen heeft hij dus tog wel nodig, tis egt eng, ik durf gewon niet te kijken ofzo als hij eeen aanval heeft.
Ze zeggen dat het tussen het 2 en 3e jaar voor het eerst gebeurt en bij onze hond is dat wel zo, en hij is ook nog half golden retriever.Hij is nu helemaal moe en van streek dus khoop dat hij niet nog een aanval krijgt want dan gaat het niet goed...
Oud 20-04-2005, 20:25
Mizz-Sunshine
Mizz-Sunshine is offline
Ik wist niej da een hond dat kon hebben.......

mijn broertje heeft oowk epilepsie
Oud 21-04-2005, 07:02
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
hoe oud is je hond?
wij kwamen er bij onze hond wss te laat achter..
hij had vaak aanvallen maar het waren hele rare dus ze wisten niet hoe of wat
op een avond, hij was 14 jaar savonds om 11uur
kreeg hij bijna geen adem meer
echt zo zielig
en hebben hem toen naar de dierenarts gebracht
ze hebben vanalles geprobeerd, maar hij moest een spuitje
waarschijnlijk was dat ook vanwege zo'n aanval
Oud 21-04-2005, 10:58
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Mizz-Sunshine schreef op 20-04-2005 @ 21:25 :
Ik wist niej da een hond dat kon hebben.......

mijn broertje heeft oowk epilepsie
Jezus chick, dit topic is oud!
Oud 21-04-2005, 11:02
Tofke_H
Tofke_H is offline
ieuw... wat een up

Regels voor berichten