Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2005, 16:07
ziggy
ziggy is offline
hoi... ik heb een probleem

ik moet voor school (als laatste informatica opdracht) een website bouwen. deze word ook ingezonden voor Thinkqquest ofzo.. Nou heb ik met NOF 2.02 een mooie site gebouwd, maar ik weet niet hoe ik em online moet krijgen
bij de publish instellen staat dit allemaal

remote host
base directory
cgi directory

bij alle vakjes moet je wat invullen (lijkt mij) maar wattan. ik heb een account bij lycos
kan ik die ftp instellingen van lycos op 1 of andere manier hier neer typen zodat ie het doet?

dank u
Oud 14-04-2005, 16:29
Verwijderd
Citaat:
ziggy schreef op 14-04-2005 @ 17:07 :
hoi... ik heb een probleem

ik moet voor school (als laatste informatica opdracht) een website bouwen. deze word ook ingezonden voor Thinkqquest ofzo.. Nou heb ik met NOF 2.02 een mooie site gebouwd, maar ik weet niet hoe ik em online moet krijgen
bij de publish instellen staat dit allemaal

remote host
base directory
cgi directory

bij alle vakjes moet je wat invullen (lijkt mij) maar wattan. ik heb een account bij lycos
kan ik die ftp instellingen van lycos op 1 of andere manier hier neer typen zodat ie het doet?

dank u
Kun je het niet beter met een programma als FileZilla gebruiken om je website uploaden? Daar hoef je alleen het adres, user en password in te vullen. Of moet je per sé NOF gebruiken?
Anders moet je misschien even in de help van Lycos zoeken naar FTP oid.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 16:52
freyk
freyk is offline
als ik zo de help doorlees, moet je index.html overschrijven met je eigen index.html.
(lycos z'n index.html staat niet in de mappen die je aangeeft, maar los daarvan)
Deze moet je overschrijven met je eigen index.html.

Dus ziggybeginpagina.html moet je hernoemen naar index.html.
En de index.html wat in je account-map staat moet je dus overschrijven met je eigen index.html.

(pff, hoe moet je dat makkelijk een leek uitleggen,..)
Dan maar ff technisch:
Gewoon de index.html overschrijven, wat in je root staat van je gebruikersaccount, met je eigen index.html

Laatst gewijzigd op 14-04-2005 om 16:59.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 17:27
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 14-04-2005 @ 17:52 :
als ik zo de help doorlees, moet je index.html overschrijven met je eigen index.html.
(lycos z'n index.html staat niet in de mappen die je aangeeft, maar los daarvan)
Deze moet je overschrijven met je eigen index.html.

Dus ziggybeginpagina.html moet je hernoemen naar index.html.
En de index.html wat in je account-map staat moet je dus overschrijven met je eigen index.html.

(pff, hoe moet je dat makkelijk een leek uitleggen,..)
Dan maar ff technisch:
Gewoon de index.html overschrijven, wat in je root staat van je gebruikersaccount, met je eigen index.html
Volgens mij vroeg hij dat helemaal niet De vraag is wat of Ziggy bij de vakjes remote host, base directory en cgi directory moet invullen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 18:30
ziggy
ziggy is offline
ik hoef niet perse NOF te gebruiken, de leraar stelde voor om een site te bouwen via websitemaker van kennisnet.nl

dat vond ik maar nix, daar kun je nix leuks van maken dus ik dacht ik kan NOF wel gebruiken... tis een mooi en makkeliijk programma. maarik heb wel es met dit programma de site ook echt op internet gekregen. toen had ik een adres van tmfweb... maar helaas moet je daarnu voor betalen. en lycos.... ja ik hoop gewoon dat het werkt

ben nu filezilla aan het downloaden trouwens
Oud 14-04-2005, 18:34
Verwijderd
Citaat:
ziggy schreef op 14-04-2005 @ 19:30 :
ik hoef niet perse NOF te gebruiken, de leraar stelde voor om een site te bouwen via websitemaker van kennisnet.nl

dat vond ik maar nix, daar kun je nix leuks van maken dus ik dacht ik kan NOF wel gebruiken... tis een mooi en makkeliijk programma. maarik heb wel es met dit programma de site ook echt op internet gekregen. toen had ik een adres van tmfweb... maar helaas moet je daarnu voor betalen. en lycos.... ja ik hoop gewoon dat het werkt

ben nu filezilla aan het downloaden trouwens
Vast wel (het zal wel werken bedoel ik), is er trouwens niet op Lycos een pagina waar je online bestanden kunt uploaden? Dan heb je filezilla helemaal niet nodig en hoef je ook niet moeilijk (denk ik voor jou) te doen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 18:38
freyk
freyk is offline
Citaat:
mrboot schreef op 14-04-2005 @ 18:27 :
Volgens mij vroeg hij dat helemaal niet De vraag is wat of Ziggy bij de vakjes remote host, base directory en cgi directory moet invullen.
V
V
Citaat:
freyk schreef op 14-04-2005 @ 17:52 :
Oftewel je zooi dumpen in je base directory.

Laatst gewijzigd op 14-04-2005 om 18:51.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 18:39
ziggy
ziggy is offline
ik heb het geprobeerd, heb al mn bestanden geupload via de ftpbrowser

maar op 1 of andere manier deed alleen de HOME pagina het, teerwijl ik alle andere pagina, assets en images ook had geupload....

mr.boot heb je trouwens msn?dat praat wat makkelijker
Oud 14-04-2005, 18:39
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 14-04-2005 @ 19:38 :
V
V

Oftewel je zooi dumpen in je base directory.
V?
V?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 18:40
Verwijderd
Citaat:
ziggy schreef op 14-04-2005 @ 19:39 :
ik heb het geprobeerd, heb al mn bestanden geupload via de ftpbrowser

maar op 1 of andere manier deed alleen de HOME pagina het, teerwijl ik alle andere pagina, assets en images ook had geupload....

natuurlijk , ik stuur wel ff een pm bedoel ik

Laatst gewijzigd op 14-04-2005 om 18:45.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 18:46
freyk
freyk is offline
Citaat:
Heb je de assest en images ook zo gekoppeld dat ze ook offline werken.
(zo voorkom je problemen)

Citaat:
Dat heeft iedereen, dus ik ook. (hint hint)

Offtopic:
Citaat:
mrboot schreef op 14-04-2005 @ 19:39 :
V?
V?
V = -> (maar dan verticaal)

Laatst gewijzigd op 14-04-2005 om 18:49.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten