Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2005, 10:30
Angeleyes16
Angeleyes16 is offline
ik hoor ,,gekrijs in mijn hart
mijn hart scheurt in twee!
bevend sta ik voor haar
trillend op mijn benen.

ik vraag mezelf ,,af wat moet ik doen"?
nog een laatste kus, een gedicht
en de kist word gesloten"

herrinneringen vervagen
maar toch blijft ze voor mij bestaan
ookal is ze heen gegaan.
Oud 06-04-2005, 15:32
filia dei
filia dei is offline
Ik snap niet waarom je aanhalingstekens gebruikt alsof er iemand aan het woord is. En ik snap ook niet waarom 'af' binnen de aanhalingstekens staan.

Maar het leest en loopt wel lekker.
Oud 06-04-2005, 19:03
I C U
I C U is offline
Leest idd lekker, maar echt geweldig vind ik het niet. Ik mis gewoon iets! En de interpunctie klopt niet zo... En dat stoort!
Citaat:
ik hoor ,,gekrijs in mijn hart
2 komma's?
Citaat:
mijn hart scheurt in twee!
Het uitroepteken bezorgd de zin iets spottends, wat mij niet de bedoeling lijkt.
Oud 06-04-2005, 19:20
Prog
Prog is offline
"word" bij de laatste regel van de tweede strofe is met dt.

Een aardig gedicht. Toen ik begon met lezen dacht ik alweer een zoveelste liefdesgedicht te lezen, tot de kist er bij werd gehaald. Dat vond ik wel een grappig effect geven. Het zou leuk zijn als je dat concept zou uitbreiden (je laat mensen in eerste instantie denken dat het gedicht heel ergens anders over gaat.) Het gedicht loopt best lekker, maar nog niet helemaal perfect.

Ik kan echt niet typen..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 19:21
I C U
I C U is offline
Blijven oefenen!
Oud 06-04-2005, 19:28
Prog
Prog is offline
Citaat:
I C U schreef op 06-04-2005 @ 20:21 :
Blijven oefenen!
Ik doe m'n best
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 05:47
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Prog schreef op 06-04-2005 @ 20:20 :

Ik kan echt niet typen..
ik heb maar de vrijheid genomen om ze te verwijderen.

Ik vind deze een stuk beter dan die andere waar ik commentaar op heb gegeven. Alleen weer die vreemde opmaak
Oud 08-04-2005, 15:27
Prog
Prog is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 07-04-2005 @ 06:47 :
ik heb maar de vrijheid genomen om ze te verwijderen.
Heel goed
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 16:25
traangast
traangast is offline
Mja, spelfouten terzijde, weet ik niet of je die aanhalingstekens bij af nou expres zo hebt gedaan(als in dat het een bijnaam was voor de overledene) of dat het per ongeluk zo is gegaan. Dat je 'hart' twee keer achter elkaar gebruikt vind ik jammer, en trillend en bevend komt ook behoorlijk op hetzelfde neer, maar daar had ik de eerste keer dat ik het las eigenlijk helemaal geen moeite mee, dus dat is niet echt een kritiekpunt.

Eigenlijk snap ik niks van die kommas en aanhalingstekens nu ik het nog een keer terug lees , hoe had je het bedoeld?
Oud 12-04-2005, 18:33
kleine_ikke
kleine_ikke is offline
Citaat:
traangast schreef op 08-04-2005 @ 17:25 :
Mja, spelfouten terzijde, weet ik niet of je die aanhalingstekens bij af nou expres zo hebt gedaan(als in dat het een bijnaam was voor de overledene) of dat het per ongeluk zo is gegaan. Dat je 'hart' twee keer achter elkaar gebruikt vind ik jammer, en trillend en bevend komt ook behoorlijk op hetzelfde neer, maar daar had ik de eerste keer dat ik het las eigenlijk helemaal geen moeite mee, dus dat is niet echt een kritiekpunt.

Eigenlijk snap ik niks van die kommas en aanhalingstekens nu ik het nog een keer terug lees , hoe had je het bedoeld?
vind dat je gelijk hebt wat het "hart" en "trillend" en "bevend" betreft

en de aanhalingstekens zijn confusing...
Oud 16-04-2005, 17:20
Verwijderd
Het heeft niet egt iets heel bijzonders,, ik kan mezelf er niet egt in vinden ook al herken ik de situatie heel goed,, die komma bij afvragen stoort omdat het het ritme waarin je zit verstoord.. dat uitroepteken zou ik weg doen, dan is die eerste strofe wel mooi vind ik
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten