Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2005, 19:14
BadBoyll
BadBoyll is offline
mjah mensen..... misschien ben ik te luie ofzo maar weet iemand misschien een leuk baantje...in utrecht? Ik ben 16....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2005, 21:11
Iduna
Iduna is offline
En wat versta jij onder 'leuk'? Misschien moet je gewoon zelf op zoek gaan? Winkels binnen lopen en verder goed de advertenties in de gaten houden. Maar ook genoegen nemen met minder, als je het geld toch nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 21:20
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Ikzelf vind werken in mijn supermarkt best leuk, maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen dat werk leuk vind. Ik zou zelf nooit in een kledingwinkel willen werken, maar misschien jij wel.

Wat zou je willen doen, interesses etc?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 21:38
sebastiaan1987
sebastiaan1987 is offline
er zijn bijna geen leuke baantjes..ik heb zelf 3 baantjes waarvan er maar 1 leuk is..

- ik werk in een supermarkt vakkenvullen..is echt te kut gewoon, saai en lomp werk wat ver onder mn niveau is en ik voel me er ook echt te goed voor
-ik werk in de keuken afwassen en beetje schoonmaken..ook nogal saai werk heb inmiddels ontslag genomen..
-ik werk achter de receptie..das wel relaxed..heb weekenddiensten dus hoef niets te doen..doe altijd beetje huiswerk of lees de tijdschriften die dar liggen..zelf de telefoon wordt doorgeschakeld..

het beste kan je iets voor jezelf beginnen en zorgen dat andere mensen het werk voor je doen en jij het geld binnenkrijgt...zo zie ik de toekomst voor me want zelf werken zuigt gewoon.
maarja je bent 16 dus je vind het nu nog leuk
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 11:42
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
sebastiaan1987 schreef op 08-04-2005 @ 22:38 :
er zijn bijna geen leuke baantjes..ik heb zelf 3 baantjes waarvan er maar 1 leuk is..

- ik werk in een supermarkt vakkenvullen..is echt te kut gewoon, saai en lomp werk wat ver onder mn niveau is en ik voel me er ook echt te goed voor
-ik werk in de keuken afwassen en beetje schoonmaken..ook nogal saai werk heb inmiddels ontslag genomen..
-ik werk achter de receptie..das wel relaxed..heb weekenddiensten dus hoef niets te doen..doe altijd beetje huiswerk of lees de tijdschriften die dar liggen..zelf de telefoon wordt doorgeschakeld..

het beste kan je iets voor jezelf beginnen en zorgen dat andere mensen het werk voor je doen en jij het geld binnenkrijgt...zo zie ik de toekomst voor me want zelf werken zuigt gewoon.
maarja je bent 16 dus je vind het nu nog leuk
beetje loze post. Voordat je voorjezelf kan beginnen EN daarvan wil gaan leven, zul je in je leven waarschijnlijk eerst moeten werken (hetzij ervaring opdoen, hetzij via een opleiding). Maar mensen gaan 9vd10 keer niet vanalles voor je doen als je zelf nog niks gepresteerd hebt.

Ontopic: probeer de horeca. Mag je in werken vanaf je 16e. Ik weet niet hoe je met vervoer zit (openbaar vervoer, brommer?), maar in de (aangegroeide) dorpen van utrecht weet ik wel een paar adresjes voor je. pm maar even als je die wilt weten.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 19:36
sebastiaan1987
Citaat:
dwight88 schreef op 09-04-2005 @ 12:42 :
beetje loze post. Voordat je voorjezelf kan beginnen EN daarvan wil gaan leven, zul je in je leven waarschijnlijk eerst moeten werken (hetzij ervaring opdoen, hetzij via een opleiding). Maar mensen gaan 9vd10 keer niet vanalles voor je doen als je zelf nog niks gepresteerd hebt.
moet jij s opletten wat mensen voor je doen als je ze maar betaald..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 19:46
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Citaat:
sebastiaan1987 schreef op 09-04-2005 @ 20:36 :
Oud 10-04-2005, 10:04
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:

aan wat voor dingen moet ik dan denken?

lijken me niet de doorsneebaantjes waar belasting overheen gaat, dan
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 13:37
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Ik denk dat jij het later ver gaat schoppen... *not* Als jij zo'n primitieve kijk hebt gaat het je überhaupt niet lukken om een eigen bedrijf te beginnen dat winstgevend zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 14:12
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Oud 11-04-2005, 08:28
Sweetsurrender
Citaat:
sebastiaan1987 schreef op 08-04-2005 @ 22:38 :

Lol, het leuke is, dat het merendeel van de vakkenvullers met deze instelling begint. Als je bereidt ben om hard en serieus te werken, gaat je werkgever dat waarderen, en binnen 2 jaar heb je je eigen afdeling, gaat je baas je vrij geven zodat jij kan werken, moet je zelf de winkel openen en sluiten, en binnenkort word ik weer overgeplaatst naar een afdeling waar ik waarschijnlijk nog meer verwantwoordelijkheid krijg. Zodra ik ergens anders solliciteer en ik noem deze dingen op, dan hebben ze daar al meteen een goeie indruk van me. Vakkenvullen zelf is inderdaad vrij saai, maar als je zelf initiatief neemt, krijgen ook je collega's gewoon respect voor je.

Oh, trouwens, ik doe gewoon VWO, en vind het ook niet echt hoogstaand werk, dus ga niet beginnen over niveau ofzo. Het niveau van werken in een supermarkt is zo hoog als jij zelf zou willen...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 12:29
sebastiaan1987
Citaat:
Sweetsurrender schreef op 11-04-2005 @ 09:28 :
Lol, het leuke is, dat het merendeel van de vakkenvullers met deze instelling begint. Als je bereidt ben om hard en serieus te werken, gaat je werkgever dat waarderen, en binnen 2 jaar heb je je eigen afdeling, gaat je baas je vrij geven zodat jij kan werken, moet je zelf de winkel openen en sluiten, en binnenkort word ik weer overgeplaatst naar een afdeling waar ik waarschijnlijk nog meer verwantwoordelijkheid krijg. Zodra ik ergens anders solliciteer en ik noem deze dingen op, dan hebben ze daar al meteen een goeie indruk van me. Vakkenvullen zelf is inderdaad vrij saai, maar als je zelf initiatief neemt, krijgen ook je collega's gewoon respect voor je.

Oh, trouwens, ik doe gewoon VWO, en vind het ook niet echt hoogstaand werk, dus ga niet beginnen over niveau ofzo. Het niveau van werken in een supermarkt is zo hoog als jij zelf zou willen...
nou leuk, dan mag je de winkel openen en dann...als jij daar gelukkig van word zou ik gewoon die winkel opengooien hoor knul
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:09
Gimme more beer
Citaat:
sebastiaan1987 schreef op 11-04-2005 @ 13:29 :
nou leuk, dan mag je de winkel openen en dann...als jij daar gelukkig van word zou ik gewoon die winkel opengooien hoor knul
Volgens mij is het bedtijd voor jou...
Oud 11-04-2005, 16:12
Sweetsurrender
Citaat:
sebastiaan1987 schreef op 11-04-2005 @ 13:29 :
Is dat echt het enige wat je hebt te zeggen? De winkel zelf openen, ach, sommige mensen vinden het wel leuk om een beetje verantwoordelijkheid te hebben, en vinden het gewoon prettig om een beetje stevig door te werken, ipv de hele dag niks te doen en tijdschriftjes lezen... Als dat je leukste baantje is...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 05:06
Snaak
Snaak is offline
wat dacht je van pizza ofzo koerieren?

minimumloon is niks voor het gevaar wat je eventueel loopt *ligt aan je rijstijl* boetes zijn part of the job, maar toen ik 16 was verdiende ik al iets van 600 - 700 per maand (350 op rekening, en ongeveer 250 - 300 fooi per maand altijd wel) voor 4 dagen per week

moet alleen brommercertificaat halen a 30 euro ongeveer
Oud 14-04-2005, 17:31
sebastiaan1987
Citaat:
Sweetsurrender schreef op 11-04-2005 @ 17:12 :
Is dat echt het enige wat je hebt te zeggen? De winkel zelf openen, ach, sommige mensen vinden het wel leuk om een beetje verantwoordelijkheid te hebben, en vinden het gewoon prettig om een beetje stevig door te werken, ipv de hele dag niks te doen en tijdschriftjes lezen... Als dat je leukste baantje is...
verantwoordelijkheid is idd leuk maar vind je de winkel openen dan een grote verantwoordelijkheid?
verder zijn er vast mensen die het geweldig vinden om hard door te werken maarja..er zijn ook mensen die een opleiding gevolgt hebben..
enne...tijdschriftjes lezen is leuker dan een winkel openen vind ik...dus?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 19:14
Sweetsurrender
Citaat:
sebastiaan1987 schreef op 14-04-2005 @ 18:31 :
verantwoordelijkheid is idd leuk maar vind je de winkel openen dan een grote verantwoordelijkheid?
verder zijn er vast mensen die het geweldig vinden om hard door te werken maarja..er zijn ook mensen die een opleiding gevolgt hebben..
Heb je mijn post gelezen? Of alleen het stukje van het openen? Ach, ik vind het openen een vrij grote verantwoordelijkheid ja, wat vind jij verantwoordelijkheid hebben dan? Wat versta jij daaronder? Ik versta daaronder dat je iets doet, wat vrij grote gevolgen kan hebben als het fout gaat, iets waarbij je moet kunnen opdraaien voor andersmans fouten.
Citaat:
er zijn ook mensen die een opleiding gevolgt hebben (bla bla) tijdschriftjes lezen is leuker dan een winkel openen
Sorry? Omdat ik van hard werken houd, heb ik geen of een slechte opleiding? Sure... En voor blaadjes lezen moet je natuurlijk minimaal VWO met N&T cumlaude hebben afgerond...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 19:36
Gimme more beer
Citaat:
sebastiaan1987 schreef op 14-04-2005 @ 18:31 :
Het is alleen wel duidelijk dat jij het nooit ver gaat schoppen...
Oud 15-04-2005, 15:38
sebastiaan1987
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-04-2005 @ 20:36 :
Het is alleen wel duidelijk dat jij het nooit ver gaat schoppen...
we zullen zien wie het verste komt knul
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 16:11
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Sweetsurrender schreef op 14-04-2005 @ 20:14 :
Heb je mijn post gelezen? Of alleen het stukje van het openen? Ach, ik vind het openen een vrij grote verantwoordelijkheid ja, wat vind jij verantwoordelijkheid hebben dan? Wat versta jij daaronder? Ik versta daaronder dat je iets doet, wat vrij grote gevolgen kan hebben als het fout gaat, iets waarbij je moet kunnen opdraaien voor andersmans fouten.

Sorry? Omdat ik van hard werken houd, heb ik geen of een slechte opleiding? Sure... En voor blaadjes lezen moet je natuurlijk minimaal VWO met N&T cumlaude hebben afgerond...
Hier ben ik het helemaal mee eens,

blaadjes lezen achter de receptie vind ik nou niet echt hard werken, leuk dat je zo'n baantje hebt maar er zijn ook jongeren die (net als ik (winkel sluiten) lekker tegenovergesteld) een behoorlijk verantwoordelijkheid krijgen.
En jah als het fout gaat zijn daar weer gevolgen aan verbonden enzo ;-).

grtz
ivo
Oud 15-04-2005, 16:27
Verwijderd
nee, dat is onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 19:34
Gimme more beer
Citaat:
sebastiaan1987 schreef op 15-04-2005 @ 16:38 :
we zullen zien wie het verste komt knul
Haha, die weddenschap staat.
Oud 15-04-2005, 19:53
fractuur
fractuur is offline
Als je geld nodig hebt en daarom werk zoekt: loop naar de eerste de beste supermarkt en zoek daar werk. De tijden zijn flexibel, en het verdient redelijk. (niet meer, niet minder) Veel supermarkten hebben nu wel zoiets als een wachtlijst, vanwege de de prijzenorlog, ze zijn erg voorzichtig met mensen aannemen. Anders de horeca. Vooral in de zomermaanden.
Reageren

Regels voor berichten