Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2005, 23:30
FulltimePsycho
FulltimePsycho is offline
Tijden voelde ik me niet zo blij
Tijden voelde ik me niet zo kut
EVen leek alles mooi, maar nu is het flut
Even leek alles goed, maar nu is het voorbij
Het duurde maar een paar uur
Maar in die korte duur
Leefde ik totaal weer op
M'n angsten kregen een schop
Werden verbannen en uitgezet
Tijd leek het voor vreugde en pret
Maar even later kwamen ze weer
Nog erger dan de vorige keer
Omdat jij ze terug liet komen
En toch lijk je de vrouw uit m'n dromen

Zoals meestal zullen je d'r weinig aan vinden en de stijl waardeloos... Maar ik post um lekker toch Want dit is zo'n gedicht waarbij het schrijven niet genoeg helpt... HEt is er zo een die je ook kwijt moet zijn...
Oud 16-04-2005, 16:08
Reem
Reem is offline
Citaat:
FulltimePsycho schreef op 16-04-2005 @ 00:30 :

Zoals meestal zullen je d'r weinig aan vinden en de stijl waardeloos... Maar ik post um lekker toch Want dit is zo'n gedicht waarbij het schrijven niet genoeg helpt... HEt is er zo een die je ook kwijt moet zijn...
Wat je zegt is helemaal waar. Ik denk dan ook niet dan het zinvol is als ik je gedicht ga bekritiseren.
Oud 17-04-2005, 12:49
FulltimePsycho
Citaat:
Re3m schreef op 16-04-2005 @ 17:08 :
Wat je zegt is helemaal waar. Ik denk dan ook niet dan het zinvol is als ik je gedicht ga bekritiseren.
Wat hou ik toch van de geweldige lieve mensen hier op het dichtersgedeelte van dit forum

Daar waar ik gedichten schrijf die mensen aan het huilen krijgen omdat het ze zo raakt -niet dit gedicht, want dit is gewoon slecht - zal hier zelden een positief oordel geveld worden over een gedicht dat niet uitzonderlijk speciaal en apart is. De vorm is altijd verkeerd, het zegt te weinig... Volgens mij denken jullie te hard na over poëzie...
Oud 17-04-2005, 18:30
Letter
Letter is offline
Hm..

Dan wil ik wel graag een gedicht van je zien dat je zelf wel goed vindt, zo'n gedicht dat mensen om je heen heeft geraakt. Post er eens zo één?
En wil je wel kritiek horen hierover? Ik vind dat je woorden als 'kut' en 'flut' moet vermijden. .
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 18:33
FulltimePsycho
Citaat:
Letter schreef op 17-04-2005 @ 19:30 :
Hm..

Dan wil ik wel graag een gedicht van je zien dat je zelf wel goed vindt, zo'n gedicht dat mensen om je heen heeft geraakt. Post er eens zo één?
En wil je wel kritiek horen hierover? Ik vind dat je woorden als 'kut' en 'flut' moet vermijden. .
Waarom zouden we nederlandse woorden gaan vermijden?
Kut is een woord met een hoop negatieve energie, en in zo'n gedicht kan dat best lijkt me...
Maar het is natuurlijk beschaafder ze te vermijden... en de wat minder platte woorden te gebruiken
Oud 17-04-2005, 18:43
FulltimePsycho
wat valt er nog te willen
als niets blijk te kunnen
Wat valt er nog te wensen
als het zich tegen je keert
Wat valt er nog te hopen
Als je in je hoop verdrinkt
Oud 17-04-2005, 19:28
Letter
Letter is offline
Ja, dat vind ik een stukken mooier gedicht. Het spreekt, het loopt, en inderdaad, het ontroert ook wel.
Woorden als kut en flut zou ik niet weglaten omdat ze onbeschaafd zijn, maar omdat ik ze in een gedicht gewoon niet mooi vind. Een hoop negatieve energie, tsja. Ik voel er niks bij. Maarja, als jij je zo in dicht kunt uiten maakt dat voor jou niks uit.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 09:21
Verwijderd
Citaat:
FulltimePsycho schreef op 17-04-2005 @ 13:49 :
Wat hou ik toch van de geweldige lieve mensen hier op het dichtersgedeelte van dit forum

Daar waar ik gedichten schrijf die mensen aan het huilen krijgen omdat het ze zo raakt -niet dit gedicht, want dit is gewoon slecht - zal hier zelden een positief oordel geveld worden over een gedicht dat niet uitzonderlijk speciaal en apart is. De vorm is altijd verkeerd, het zegt te weinig... Volgens mij denken jullie te hard na over poëzie...
En ik ben van mening dat men net te weinig denkt. Al te snel is iets een gedicht en al te snel is iets mooi. Flauwekul, omdat je je kunt vinden in iets of omdat het je raakt of omdat het is geschreven door iemand die je leuk vindt, dat maakt iets nog niet mooi. Dat je het mooi vindt daardoor is iets anders. De taal verloedert al genoeg.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 10:42
xineof
xineof is offline
Citaat:
FulltimePsycho schreef op 17-04-2005 @ 13:49 :
Ben ik het niet mee eens. Je hebt positieve punten en negatieve punten aan elk gedicht, soms wat meer positief en soms wat meer negatief. Omdat de TS vaak meer heeft aan het commentaar waardoor hij/zij zijn stijl kan verbeteren, stip je als feedbackgever die puntjes aan.

Daarbij komt nog dat het gevoel wat het gedicht bij je oproept belangrijk is (zelf zet ik het er dan ook zeker bij als het gedicht me raakt), maar het is een deel. Het is niet het enige belangrijke als je je met poëzie bezighoud, net zoals dat met elke kunstvorm gaat.

Het gedicht vind ik niet goed, maar dat zei je zelf ook al. De rijm is veel te gedwongen, dat stoort me er vooral aan.
Reageren

Regels voor berichten