Advertentie | |
|
![]() |
||
Houd allemaal wel even in de gaten dat het hier om de tekst van een (campagne)lied gaat. De standpunten van de SP zijn in de tekst een beetje aangedikt en uiteraard op rijm gezet. Je moet die leus dus wel een beetje relativeren. Hier is voor de duidelijkheid de hele tekst:
Citaat:
||
Citaat:
En dat hoeft niet alleen te gelden voor de armen in ons land maar er moet ook gekeken naar de enorme armoede elders in de wereld. Vergelijk onze relatief onvoorstelbare rijkdom met de verschrikkelijke armoede in ontwikkelingslanden; is het niet onze morele plicht die rijkdom te delen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
De een ziet er weer mooier uit dan de ander. De een heeft weer meer vrienden dan de ander. De een heeft een ziekte vanaf de geboorte, de ander niet. Dat een heeft weer betere ouders, dan de ander. Wat ik met deze dingen wil zeggen is, waar je levenkwaliteit van afhangt. En deze dingen kan je ook niet of moeilijk veranderen. Je hebt het of je hebt het niet en dat is bij geld ook zo. Natuurlijk moet het wel een béétje eerlijk verdeeld worden. Maar sommige partijen kunnen soms overdrijven in mijn ogen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Geweldig nummer! En inderdaad. Sterker nog, niet alleen rijkdom op landelijk niveau. Rijkdom op wereldniveau is nog veel belangrijker want terwijl wij zitten te zeuren over 'onze slechte economie' zijn er mensen die onderdrukt worden, in oorlog leven, geen eten hebben, etcetera. Ik hoop dan ook dat er internationaal gezien vanuit de rijke landen daar meer aandacht aan besteed zal worden. Daarom mag er naar mijn mening niet gekort worden op ontwikkelingshulp. Dat is egoistisch & moord.
Citaat:
|
Dat is makkelijk te zeggen als je een laag inkomen hebt.
Als je een hoog inkomen hebt, dan denk je ja ik heb er hard voor gewerkt, ik heb veel geld besteed aan mijn studie etc. Ik vind dat we al een progressief belastingstelsel hebben en dat dat genoeg is, als je nog meer van de "rijken" gaat vragen dan gaan die emigreren en ben je enorm veel belastinginkomsten kwijt. Over rijkdom delen in de vorm van ontwikkelingshulp, daar ben ik voor maar geef dan geen geld! Investeer in mensen of de lokale bevolking maar stuur geen geld naar die landen de leiders kopen er dan wapens van. De schulden door de rente van de leningen zou moeten worden kwijtgescholden.
|
Totaal mislukt is natuurlijk zwaar overdreven maar het moest rijmen op product dus ik vergeef het ze
![]() De SP is voor een belastingstarief van 72% voor elke euro die je verdient boven de 227.000 euro Met zo'n inkomen ben je wat mij betreft (te) rijk en mag je die 72 eurocent per euro (let op: per euro die je BOVEN de 227.000 verdiend) best afgeven, zodat het aan wat nuttigs besteed kan worden in plaats van jachten, 3e huis, 10e auto, etc. En het argument dat je 'er toch voor werkt' vind ik een waardeloos argument. Je vertelt mij niet dat iemand met een inkomen van 227.000 euro tien keer zo hard werkt als iemand met 22.700 euro. vaak is het juist eerder andersom!
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Als we werk nu beoordelen naar hoe hard je werkt...
dan krijgen niet alleen de hoogopgeleide mensen veel, maar ook de laagopgeleide mensen... mensen die dan veel verdienen zullen dan veelal naar het buitenland gaan, wat ons een tekort geeft aan hardwerkende, wat er weer voor zorgt dat de werkgelegenheid stijgt! En Nederland is dan niet langer vol! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laagopgeleiden, die hard werken, moeten veel gaan verdienen, zodat ze naar het buitenland gaan. Waar ze vervolgens weer minder verdienen, omdat geen enkel ander land zo gek is, om een vuilnisman meer te betalen dan een directeur. Denk niet dat ze dan zo dom zijn om naar het buiteland het gaan. En net of iemand dan nog een moeilijk beroep wilt worden. Dan zeggen ze lekker: ik wordt buschauffeur ipv directeur. t zo leuk, alleen veel makklijker en geen stress. En o ja, het verdient misschien nog meer. ![]() Nee, die plannen van jou lijken met niet zo geweldig ![]() |
![]() |
|
Voorbeeldje: Stel je hebt een heel goed lopend advocaten buro. Geld zat en altijd op oek naar nieuw talent. Je komt er achter dat iemand heel goed is en graag rechten wil gaan studeren, maar diegene heefd daar het geld niet voor. Dan lijkt het me geen misstap om diegene een beurs aan te bieden. Dan deel je je rijkdom, en het voordeel van delen is dat je d'r zelf vaak ook nog eens beter van word. Zoniet rijker geeft het je wel een goed gevoel.
Als je 7 miljoen wint, wat echt heel veel is en je ook niet omaar op hebt vind ik het ook heel normaal en menselijk om een deel te delen. Met je familie en of vrienden of met een goed doel. Gewoon je vrienden een keertje lekker mee uit eten nemen bijvoorbeeld, of omdat je ouders het geld er niet voor hebben voor hun een nieuw autotje kopen. Dat ijn relatief klijne dingen waar je iemand heel blij mee kunt maken en wie voelt zich nou niet gelukkig als je iemand ergens blij mee kunt maken. Ik denk dat e dit bedoelen maar het gewoon een beetje cru verwoorden.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar sp zou graag zien dat die 7 miljoen naar afrika gaan ![]() neit dus. zal wel wat weggeven, moet toch min of meer menselijk over lijken te komen he ![]() |
![]() |
|
De SP moet gewoon opflikkeren!
![]() en die 7 miljoen zou ik allereerst delen met vrienden en kennissen en ik zou zorgen dat ik alles in mn bezit kreeg wat mn hartje begeert ![]() ZO! Weg met de SP!
Laatst gewijzigd op 15-01-2003 om 20:32. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
"Kan" delen of "Wil" delen?
Als ik bijv. €200.000 per jaar verdien, *kan* ik mijn geld delen met anderen als ik het *wil* aangezien ik zelf genoeg geld heb. Wat ik ermee doe is mijn eigen zaak. Vind het een onzinnige slogan. Edit: Of met rijkdom bedoelen ze misschien iets dat niet financieel is, dat je rijk bent doordat je een vrouw hebt die van je houd, lieve kinderen, respect. Daar ben ik het dan wel mee eens,
Laatst gewijzigd op 16-01-2003 om 11:17. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Daarnaast: iemand die problemen met de euro heeft en arm is komt eerder in de problemen dan iemand die problemen met de euro heeft en rijk is. Citaat:
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 16-01-2003 om 17:21. |
![]() |
|
![]() |
ik merk hier eg dat er alleen aan zichzelf word gedacht.. ikke ikke ikke en de rest kan stikken .. goede instelling hoor. ik vind het eg belachelijk.. en als je het zelf later nou eens slecht zal krijgen .. zou het ook fijn zijn dat je een handje werd geholpen
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En hetzelfde geldt voor "dan mis je een inzicht" ![]() Het is maar een lied hoor. En nog niet eens door de SP zelf geschreven, geloof ik, maar door die VPRO gast. |
![]() |
||
Citaat:
2. eerst op mondiaal niveau zouden die geldstromen beter geregeld moeten worden, dan hoeven managers ook niet weg te vluchten. We komen er wel...... ooit..... ![]() /me heeft heeeeeel veeeeeel geduld ![]() en her frapante is dat ik steeds meer mensen tegenkom die PRO-redistributie zijn en evt. bereid zijn (als dat eenmaal goed loopt) alle grenzen open te zetten (want dan vluchten toch slechts de mensen die hun leven politiek gezien niet zeker zijn) Het is alleen dat vele mensen deze logica nog niet in zien ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=97708&c=36 In dit bericht hebben ze het bij modaal over 2,1% en bij mensen met een bijstandsgerechtigde over 0,2% achteruitgang. De 2% en niet achteruit gaan zijn dus afrondingen die door de mensen van het journaal gedaan zijn. En nee ik heb niet die server gehackt en even snel de getalletjes aangepast ![]() Citaat:
||
Citaat:
(je kunt immers nu NOG minder broodnodige dingen kopen, terwijl de rijkeren nog steeds extra's kunnen permitteren.) |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat ik dus bedoelde te zeggen is dat het argument gezien de zeer geringe daling in koopkracht in dit geval niet meer opging, daar dat argument gebaseerd was op het gelijke percentage.
||
![]() |
Citaat:
Ben ff t begrip daarvoor kwijt ![]() Maar 200 euro van 100 000 euro boeit niet zoveel, want je houdt nog 99 800 over.. Maar als je 10 euro verdient en je gaat er 0.2% op achteruit dan heb je nog maar 9.80, dus in vergelijk tot je totale inkomen is die 0.2% bij een lager inkomen zwaarder.... Lekker vaag uitgelegd ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
In absolute zin zeker. In relatieve zin gelijk. In KOOPmogelijkheden minder. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Zonder managers/(zeer) hoogopgeleiden zal onze economie nog verder instorten, aangezien deze echt wel verhuizen naar een ander land. Indien ik later zelf zulke bedragen zou verdienen zou ik het ook overwegen om te verhuizen naar België/Duitsland/ergens anders.
|
|