Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2005, 17:01
nicklesswarior
nicklesswarior is offline
Is het mogelijk paranormale begaafdheden enigzins te leren?

Edit: titel aangepast. (red)

Laatst gewijzigd op 01-04-2005 om 19:43.
Advertentie
Oud 01-04-2005, 17:06
mrsjones
mrsjones is offline
Yep, zeker weten. Volgens mij heeft iedereen een zesde zintuig het is alleen aan jou om het te ontwikkelen. Er zijn genoeg boeken waar je in kunt lezen hoe je dit kan doen. Mediteren is een goede manier om je zelf spiritueel te ontwikkelen.
Oud 01-04-2005, 18:10
legatus
legatus is offline
Citaat:
nicklesswarior schreef op 01-04-2005 @ 18:01 :
Je wil het maar deels of half ontwikkelen?
Oud 01-04-2005, 19:15
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
nicklesswarior schreef op 01-04-2005 @ 18:01 :
Nou, nee lijkt me.
Oud 02-04-2005, 15:23
Dauron
Dauron is offline
begin hier maar http://www.psipog.net hier leer je de basis de rest moetje zelf aan leren
Oud 05-04-2005, 20:38
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
legatus schreef op 01-04-2005 @ 19:10 :
Je wil het maar deels of half ontwikkelen?
In niet iedereen zal een uri geller schuilen, dus ik denk dat het voor sommige mensen inderdaad maar deels te ontwikkelen is. Maar in principe is iedere mafkees paranormaal begaafd, dus het is voor iedereen te ontwikkelen.
Oud 06-04-2005, 12:49
Ereditio
Ereditio is offline
Volgens mij is het mogelijk om het te leren. Belangrijk is alleen dat dit vanaf jonge leeftijd gebeurd, zodat de stimulatie en groei van de hersenfuncties erop wordt ontwikkelt
Oud 06-04-2005, 15:24
legatus
legatus is offline
Citaat:
Ereditio schreef op 06-04-2005 @ 13:49 :
zodat de stimulatie en groei van de hersenfuncties erop wordt ontwikkelt
Welke hersenfuncties?
Oud 06-04-2005, 23:15
Dauron
Dauron is offline
Die van de kleine hersenen, je reflexen en je instinct. Als je traint worden deze vanzelf sterker en krijg je deze onder controle
Oud 07-04-2005, 15:59
legatus
legatus is offline
Citaat:
Dauron schreef op 07-04-2005 @ 00:15 :
Die van de kleine hersenen, je reflexen en je instinct. Als je traint worden deze vanzelf sterker en krijg je deze onder controle
Dus de paranormale gaven zitten in de 'kleine hersenen'... Zo, dat maakt het weer wat makkelijker voor de wetenschap.
Oud 08-04-2005, 12:06
Ereditio
Ereditio is offline
Citaat:
legatus schreef op 07-04-2005 @ 16:59 :
Dus de paranormale gaven zitten in de 'kleine hersenen'... Zo, dat maakt het weer wat makkelijker voor de wetenschap.
Dat was al bekend
Oud 08-04-2005, 12:10
legatus
legatus is offline
Citaat:
Ereditio schreef op 08-04-2005 @ 13:06 :
Dat was al bekend
De wetenschap wist al dat de paranormale gaven in de kleine hersenen zaten. Ah, vandaar dat het al wereldwijd bekend is en geaccepteerd.
Oud 09-04-2005, 11:38
Releric
Releric is offline
Citaat:
legatus schreef op 08-04-2005 @ 13:10 :
De wetenschap wist al dat de paranormale gaven in de kleine hersenen zaten. Ah, vandaar dat het al wereldwijd bekend is en geaccepteerd.
Misschien is het een idee om voor jezelf te spreken...
Oud 09-04-2005, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Releric schreef op 09-04-2005 @ 12:38 :
Misschien is het een idee om voor jezelf te spreken...
Aangezien er nog nooit serieus gepubliceerd is over paranormale gaven in de hersenen, lijkt Legatus' houding mij legitiem.
Oud 10-04-2005, 08:21
Releric
Releric is offline
Citaat:
Snees schreef op 09-04-2005 @ 20:12 :
Aangezien er nog nooit serieus gepubliceerd is over paranormale gaven in de hersenen, lijkt Legatus' houding mij legitiem.
Als je mij uitlegt wat je bedoelt met "serieus gepubliceerd" zal ik reageren op je post.

Ik heb eens gezocht... er is genoeg gepubliceerd over paranormale gaven in combinatie met hersenfuncties/golven.

On topic aub.
Oud 10-04-2005, 08:46
legatus
legatus is offline
Citaat:
Releric schreef op 10-04-2005 @ 09:21 :
Ik heb eens gezocht... er is genoeg gepubliceerd over paranormale gaven in combinatie met hersenfuncties/golven.
Bronnen?
Oud 10-04-2005, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Releric schreef op 10-04-2005 @ 09:21 :
Als je mij uitlegt wat je bedoelt met "serieus gepubliceerd" zal ik reageren op je post.
Ik bedoel een publicatie van een onderzoeker of onderzoekersteam dat aan een universiteit verbonden is.
Oud 10-04-2005, 21:06
Tio
Tio is offline
Even afgezien van de vraag over het bestaan van paranormale gaven an sich; Waarom zou je ze willen trainen?

Oh, en het volgende:

Citaat:
mrsjones schreef op 01-04-2005 @ 18:06 :
Mediteren is een goede manier om je zelf spiritueel te ontwikkelen.
Het lijkt me dat jezelf spiritueel ontwikkelen geenszins hetzelfde is als het willen ontwikkelen van paranormale gaven.

Groet,
Tio
Oud 14-04-2005, 09:53
Verwijderd
Citaat:
lady of the dark schreef op 05-04-2005 @ 21:38 :
In niet iedereen zal een uri geller schuilen, dus ik denk dat het voor sommige mensen inderdaad maar deels te ontwikkelen is. Maar in principe is iedere mafkees paranormaal begaafd, dus het is voor iedereen te ontwikkelen.
Dit is een ware opmerking.
Oud 14-04-2005, 10:05
Dauron
Dauron is offline
en voor wie dit wil ontwikkelen is er een hele goeie site: www.psipog.net, hopenlijk hebben jullie er wat aan. ik wel zo is het voor mij 3 jaar geleden begonnen.
Oud 14-04-2005, 10:13
Verwijderd
Je hoeft geen reclame te maken voor hen.
Oud 14-04-2005, 10:58
legatus
legatus is offline
Citaat:
Mutant schreef op 14-04-2005 @ 10:53 :
Dit is een ware opmerking.
Ik heb geen paranormaal botje in m'n lichaam. Zover ik weet.
Oud 14-04-2005, 12:08
Verwijderd
Tuurlijk niet in botjes. Dat is gewoon een kinderachtige reactie, het gaat erom dat in feite iedereen 'paranormale' kwaliteiten bezit. Ook jij.
Oud 14-04-2005, 14:50
legatus
legatus is offline
Citaat:
Mutant schreef op 14-04-2005 @ 13:08 :
Tuurlijk niet in botjes. Dat is gewoon een kinderachtige reactie, het gaat erom dat in feite iedereen 'paranormale' kwaliteiten bezit. Ook jij.
Alsjeblieft, je beticht me van een kinderlijke reactie als ik enkel een spreekwoordelijk uitdrukking gebruik. Daarbij is het geen feit, maar een mening, dat iedereen paranormaal begaafd zou zijn en dit zou kunnen ontwikkelen. Ik deel die niet.

En waarom staat paranormaal tussen aanhalingstekens in jouw reactie?
Oud 21-04-2005, 17:41
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Dauron schreef op 14-04-2005 @ 11:05 :
en voor wie dit wil ontwikkelen is er een hele goeie site: www.psipog.net, hopenlijk hebben jullie er wat aan. ik wel zo is het voor mij 3 jaar geleden begonnen.
Hmm, sorry ik ben op die site geweest en het lijkt me wat rare mensen die teveel vrije tijd hebben
en btw: WAAROM hebben wij dat soort gaven nodig, het lukt toch best zonder die gaven, dus waarom?
Oud 21-04-2005, 18:21
mepsteen
mepsteen is offline
Dauron, als het echt zo is, stuur dan een email naar mij ( met je gaven zau jij wel kunnen uitvinden hoe) waarin iets staat wat niemand weet en wat ik nog nooit heb verteld, dan geloof ik je 100%
Oud 26-04-2005, 15:23
Verwijderd
In Den Dolder zitten ook heel veel mensen die het geleerd hebben
Oud 26-04-2005, 15:26
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 21-04-2005 @ 18:41 :
Hmm, sorry ik ben op die site geweest en het lijkt me wat rare mensen die teveel vrije tijd hebben
en btw: WAAROM hebben wij dat soort gaven nodig, het lukt toch best zonder die gaven, dus waarom?
Komop zeg, waarom hebben we dan techniek nodig, en auto's, het lukte vroeger toch ook best zonder die dingen? We proberen alleen maar dingen te verbeteren, waarom onszelf dan niet?
Oud 28-04-2005, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 26-04-2005 @ 16:26 :
Komop zeg, waarom hebben we dan techniek nodig, en auto's, het lukte vroeger toch ook best zonder die dingen? We proberen alleen maar dingen te verbeteren, waarom onszelf dan niet?
Met dit verschil, dat auto's reeële zaken zijn
Oud 29-04-2005, 10:19
Verwijderd
Natuurlijk. Dat zijn tastbare dingen, maar de vraag was, waarom zou je die gaven willen hebben. Om verbeteringen aan te brengen. En dus haalde ik het vb. van materiële zaken aan, we konden het ook even goed zonder, dus waarom hebben we ze dan gemaakt? Om het leven makkelijker te maken. Als je je leven makkelijker zou kunnen maken door bepaalde gaven te trainen, zou je dat uiteindelijk niet doen dan?
Oud 30-04-2005, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 29-04-2005 @ 11:19 :
Natuurlijk. Dat zijn tastbare dingen, maar de vraag was, waarom zou je die gaven willen hebben. Om verbeteringen aan te brengen. En dus haalde ik het vb. van materiële zaken aan, we konden het ook even goed zonder, dus waarom hebben we ze dan gemaakt? Om het leven makkelijker te maken. Als je je leven makkelijker zou kunnen maken door bepaalde gaven te trainen, zou je dat uiteindelijk niet doen dan?
Er is niks mis met het idee van verbetering, alleen klinkt het mij nogal vreemd in je oren om je fantasie te verbetering.

Maargoed, als mensen daar blij van worden
Oud 02-05-2005, 17:21
Dauron
Dauron is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 30-04-2005 @ 13:04 :
Er is niks mis met het idee van verbetering, alleen klinkt het mij nogal vreemd in je oren om je fantasie te verbetering.

Maargoed, als mensen daar blij van worden
het wordt pas leuk als je de fantasie tastbaar maakt
Oud 04-05-2005, 09:45
geriber
geriber is offline
jah, kan wel. ik heb ook eens zo'n boek geleend en daar wat oefeningen uit gedaan, en ik merkte nt meteen!
tip: "uw paranormale gaven" schrijver weet ik zo snel niet, sorry
Oud 05-05-2005, 09:43
s0megirl
s0megirl is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 21-04-2005 @ 19:21 :
Dauron, als het echt zo is, stuur dan een email naar mij ( met je gaven zau jij wel kunnen uitvinden hoe) waarin iets staat wat niemand weet en wat ik nog nooit heb verteld, dan geloof ik je 100%
Pfff zo werkt dat niet..

Jah, iedereen heeft wel iets paranormaals. En zoals jullie al zeiden, niet iedereen weet dat te gebruiken.
Maar ik denk niet dat je door een site zo maar even paranormaal kunt worden. Het zijn niet alleen maar oefeningen, maar je moet er ook open voor staan en gevoelig voor zijn.

Jah, ik geloof zeker wel dat mensen een zesde zintuig hebben.. Maar ik geloof niet dat je dat zomaar even kunt leren. Daar gaan echter wel wat jaren over heen dan, als je er niet open voor staat.
Oud 08-05-2005, 22:21
hemhemhem
hemhemhem is offline
Citaat:
mrsjones schreef op 01-04-2005 @ 18:06 :
Yep, zeker weten. Volgens mij heeft iedereen een zesde zintuig het is alleen aan jou om het te ontwikkelen. Er zijn genoeg boeken waar je in kunt lezen hoe je dit kan doen. Mediteren is een goede manier om je zelf spiritueel te ontwikkelen.
idd
en zonder boeken is voor sommige mensen nog beter
met zelf op zoek gaan zal je de dingen ook begrijpen
het is niet moeilijk
maar als het niet lukt moet je geduld hebben
bij de ene duurt het jaren
en de ander "herinnert" zich ineens de helft al of weet al meteen hoe het werkt
Oud 08-05-2005, 22:25
hemhemhem
hemhemhem is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 21-04-2005 @ 19:21 :
wat een onzin
dat is totaal de bedoeling er niet van
JIJ bent degene die het moet ontwikkelen
bij het paranormale zet je zélf de eerste stap, tenzij je van je doel afwijkt, dan wil er nog weleens iets voor je gedaan worden
en de personen die het al kunnen hebben er geen enkel baat bij mensen te overtuigen dat het waar is, als ze het niet geloven en er de tijd niet voor willen nemen
het is niet de bedoeling anderen te overtuigen dat het waar is
't is geen geloof die verspreidt moet worden
't is een hulpmiddel in 't leven
voor jezelf en vaak ook voor de mensen die het nodig hebben om je heen
en daar kom je dan vanzelf wel mee in aanraking
Oud 09-05-2005, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Dauron schreef op 02-05-2005 @ 18:21 :
het wordt pas leuk als je de fantasie tastbaar maakt

Beetje lastig wanneer er teveel mensen profvoetballer, pop/filmster of miljardair willen worden.

Gelukkig zijn mijn fantasiën vele malen onrealistischer, zodoende nog leuker. En tastbaar, wanneer ik slaap
Advertentie

Regels voor berichten