Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2002, 09:37
JediJoel
JediJoel is offline
Van veel films maken ze tegenwoordig vervolgen.
Zoals: Matrix, MIB (man in black), weet ik veel wat nog meer.
Vaak zijn die velvolgen gewoon erg slecht. Vooral Jurassic Park, Free Willy 3 (die tweede ging nog wel, maar die derde was te uitgekauwd) enzovoorts.
Wat vinden jullie van welke vervolgen?
Oud 28-05-2002, 09:37
JediJoel
JediJoel is offline
BTW: Star Wars en Lord of the Rings tellen niet, want dat is 1 verhaal.
Oud 28-05-2002, 10:19
JoRTh
JoRTh is offline
In een geval van de Matrix vind ik het terecht dat er een vervolg komt. Ze zeggen wel dat ze er vanaf het begin een trilogie van wilde maken, maar goed, dat geloof ik niet echt.

Uit de berichten die er nu komen over de films van de verschillende kanten is duidelijk op te maken dat ze hun werk ZEER serieus nemen en wederom 'de actiefilm' naar een nieuw level proberen te tillen. Ze pretenderen zelfs dit keer dingen te hebben bedacht die niet nagedaan KUNNEN worden... Ik ben benieuwd.

Ik ben trouwens bang dat George Lucas de originele StarWars trilogie gaat remaken omdat hij het anders niet goed vind passen... en er daarna nog een trilogie achteraan gooit...
Oud 28-05-2002, 11:15
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
JoRTh schreef:
In een geval van de Matrix vind ik het terecht dat er een vervolg komt. Ze zeggen wel dat ze er vanaf het begin een trilogie van wilde maken, maar goed, dat geloof ik niet echt.
Ligt eraan wat je het begin wil noemen. Maar al voordat de film in premiere ging, was het plan dat er twee vervolgen zouden komen....ik weet niet wat het plan was toen ze met de opnames begonnen.

Citaat:
JoRTh schreef:
Ik ben trouwens bang dat George Lucas de originele StarWars trilogie gaat remaken omdat hij het anders niet goed vind passen... en er daarna nog een trilogie achteraan gooit...
Echt niet.

De originele trilogie is al opgepoetst, nu gaat Lucas eerst Indiana 4 maken, en dat pas Ep. III. Hij heeft al meerdere malen aangegeven dat hij echt geen zin heeft om de laatste 3 films te maken. (hoewel dat wel z'n originele plan was)
Oud 28-05-2002, 11:54
Sithan
Sithan is offline
Ach tis gewoon het cliché van een 2e deel, tis nl ongelooflijk moeilijk om origineel te zijn als iets al geheel behandelt is geweest...

Ff eerst degene die al tijd genoemd worden waar ik het overigens natuurlijk wel mee eens ben...
-Terminator 2
-Aliens

tis nie van hoogstaande kwaliteit maar toch
-The mummy returns (die vonk echt nog grappiger dan deel 1)
-American pie 2 (zelfde verhaal )

-Prophecy 3

hmmm t zijn er niet echt veel...
Oud 28-05-2002, 12:16
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
scream 2 was een stuk slechter dan 1 , maar 3 vond ik wel weer bter, net zoals bij back to the future
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 13:34
Dark Angel
Dark Angel is offline
Er is een verschil in waarom de film - in beginsel- gemaakt wordt:

- het verhaal is niet af / er is een logisch vervolg op het verhaal (zoals bij The Matrix)

- De eerste film was financieel een groot success en nu wil de studio een vervolg (The Fast And The Furious 2)

Vooral The Fast And The Furious 2 is een voorbeeld van de laatste. TFATF 1 was een aardige film; weliswaar nogal plot-loos en popi, maar best te bekijken. Nu wil de studio een vervolg - terwijl de helft van de cast er geen zin in heeft, de eerste film al nauwelijks plot had, en het verhaal gewoon tot een einde was gekomen. De eerste film had geen open einde, en ik vind een vervolg in zo'n geval een bijzonder slecht idee.
Oud 28-05-2002, 17:19
Uice
Uice is offline
Eén van de beste voorbeelden van een cash-in sequel, dat scoort door het succes van zijn voorganger is Scream 2, maar dat is wel een aardige film. Een ander voorbeeld is Scary Movie 2. Hier wordt duidelijk niet nagedacht over kwaliteit, gewoon geld pakken en weg.
Oud 29-05-2002, 06:11
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Juice schreef:
Een ander voorbeeld is Scary Movie 2. Hier wordt duidelijk niet nagedacht over kwaliteit, gewoon geld pakken en weg.
Ja, en nu komt er ook nog een Scary Movie 3
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 07:57
JoRTh
JoRTh is offline
Citaat:
Anonymous John schreef:

Ja, en nu komt er ook nog een Scary Movie 3
Dus niet geldpakken en weg....

George Lucas heeft in interviews dingen gesuggereerd die erop duiden dat er toch kans is op een deel 7 8 9. Versprekingen en dergelijke. Bovendien komt er toch al een Special-Special-Edition. En heef hij gezegd dat de originele Star Wars voor hem 'nog steeds niet af is' en daarmee doelt hij volgens mij niet alleen op de extra scenes die hij voor deel 4 5 6 gaat opnemen.

Trouwens, ze gaan een vervolg op Seven maken...
Maar dat is dan weer van een script dat eigenlijk toch al goed was, en de enige link met het origineel zou Morgan Freeman zijn. Dus eigenlijk onzin.
Oud 29-05-2002, 11:34
Verwijderd
Citaat:
JoRTh schreef:

Trouwens, ze gaan een vervolg op Seven maken...
Maar dat is dan weer van een script dat eigenlijk toch al goed was, en de enige link met het origineel zou Morgan Freeman zijn. Dus eigenlijk onzin.
En hoe gaat die heten dan?

Eight?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 13:06
JoRTh
JoRTh is offline
Dat weten ze nog niet, maar inderdaad 'Eight' schijnt tot de mogelijkheden te behoren. Aangezien 'Seven Two', 'Another Seven' en 'The Second Seven' niet zo goed klinken.

Meer vind je hier: http://www.corona.bc.ca/films/details/sevensequel.html
Oud 29-05-2002, 13:29
Verwijderd
Maar dat kan toch niet?
Se7en ging toch over de 7 hoofdzonden? Zijn er nu opeens 8 dan??
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 14:03
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
eddie schreef:
Maar dat kan toch niet?
Se7en ging toch over de 7 hoofdzonden? Zijn er nu opeens 8 dan??
8 wereldwonderen
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 08:54
JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
JoRTh schreef:

Terecht. Dit derde trilogie had ik ook al wat van gehoord, dat werd bij 'the making of Ep1' gezegd...
Oud 01-06-2002, 01:41
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
De originele trilogie is al opgepoetst, nu gaat Lucas eerst Indiana 4 maken, en dat pas Ep. III. Hij heeft al meerdere malen aangegeven dat hij echt geen zin heeft om de laatste 3 films te maken. (hoewel dat wel z'n originele plan was)
schijnt dat hij het nog een keer allemaal gaat oppoetsten, jimmy smits(bail organa) schijnt materiaal te hebben opgenomen voor de originele trilogie..........maar dat zijn allemaal geruchten
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 13:13
legatus
legatus is offline
Genoeg goede vervolgen en remakes.

We blijven (veelal) alleen hangen bij voorbeelden die gemaakt zijn vanwege financieel succes. Niet vanwege het sterke verhaal.
Oud 03-06-2002, 13:17
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
CycLoner schreef:

schijnt dat hij het nog een keer allemaal gaat oppoetsten, jimmy smits(bail organa) schijnt materiaal te hebben opgenomen voor de originele trilogie..........maar dat zijn allemaal geruchten
Beetje onzinnig plan zou dat zijn. En idd alleen voor het geld, je gaat mij niet vertellen dat Lucas denkt dat dit de films werkelijk ten goede komt. De special edition uitvoeringen van een paar jaar geleden waren al erg zat.
Oud 03-06-2002, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Beetje onzinnig plan zou dat zijn. En idd alleen voor het geld, je gaat mij niet vertellen dat Lucas denkt dat dit de films werkelijk ten goede komt. De special edition uitvoeringen van een paar jaar geleden waren al erg zat.
Kvindt het ook onzin, maar volgens mij gaat het nu echt gebeuren want ik krijg nou ook al te horen dat Natalie Portman scenes gaat opnemen voor de originele trilogie.......
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 13:57
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
CycLoner schreef:

Kvindt het ook onzin, maar volgens mij gaat het nu echt gebeuren want ik krijg nou ook al te horen dat Natalie Portman scenes gaat opnemen voor de originele trilogie.......
Bwurgh.
Oud 04-06-2002, 13:13
JediJoel
JediJoel is offline
Ze moeten iig niet die originele trilogie gaan uitbrengen, dat wordt ongelooflijk shit. (als George nou gelijk de ep1 goed had gemaakt, dan hoefde dat ook niet)
En wat ik gehoord had over de 3e trilogie:

In Star Wars Magazine stond dat George geen zin had om die 3e te maken, maar bij de making of Ep1 zei hij dat er wel een 3e kwam. Maar we zullen zien.
Reageren

Regels voor berichten