Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2004, 18:39
Alistar
Alistar is offline
Ik ben 2 weken geleden ongesteld geworden, en het was helemaal niet zo veel als normaal, heel weinig eigenlijk. Ik ben gelijk de eerste dag met de pil begonnen. Ik ben altijd een week ongesteld. Zaterdag na een week was het een beetje opgehouden maar het kwam zondag weer terug. Ik was toen nog een week ongesteld, al wat meer dan eerst. En nu ben ik sinds donderdag ineens heel veel ongesteld. Al 2 weken dus, Ik ben die zaterdag dat t was gestopt voor t eerst met mn vriend naar bed geweest zonder condoom. Kan dat er iets mee te maken hebben? Ik voel me verder goed, nergens last van, maar het is wel irritant.
Iemand die weet wat t is of t ook heeft gehad? Ik ben niet t type dat snel in paniek raakt ofzo, maar vind t wel beetje vreemd.

Laatst gewijzigd op 11-06-2004 om 18:56.
Oud 11-06-2004, 19:10
Verwijderd
komt denk ik door de pil, dan moet je lichaam wennen aan de hormonen en daar kun je langer door ongesteld zijn
Oud 11-06-2004, 19:28
Gothic
Gothic is offline
Mijn dokter heeft mij verteld dat dit heel vaak voorkomt, dat je doorbloed. Je kunt of gewoon door blijven slikken, of je stopt en wacht tot het bloeden ophoudt en daarna beginnen...
Oud 11-06-2004, 19:30
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 11-06-2004 @ 20:10 :
komt denk ik door de pil, dan moet je lichaam wennen aan de hormonen en daar kun je langer door ongesteld zijn
Oud 11-06-2004, 21:55
Fieneke
Fieneke is offline
Toen ik met de pil begon werd mijn ongesteldheid super super erg, anderehalve week met superbuikkrampen gelegen, kon me haast niet meer begewen (seriues niet) ik terug naar de dokter '' ja daar moet je gewoon aan wennen, die homonen moet opt lichaam inwerken'' nou fijn, na 3 maanden kwamen ze erachter dat ik ''heftig'' reageerde op de hormonen erin, en dat ik ze nooit meer zou mogen slikken omdat mijn bloeddruk er zo hoog van werd dat t meteen gevaar zou kunenn zijn
Oud 11-06-2004, 23:24
metaldready
metaldready is offline
toen ik de pil een keer doorslikte en em in die 'doorslikweek' 1x vergat ben ik een fuckin maand ongesteld geweest, DA WAS EENS MAAR NOOIT MEER

(kost me teveel geld )
Oud 13-06-2004, 10:24
watervrouw
watervrouw is offline
Toen ik met de pil begong ben ik 3 week achter elkaar ongesteld geweest. Was heel erg klote. Maar gelukkig is het nu allemaal goed.

groetjes Nienke
Oud 13-06-2004, 11:54
Alistar
Alistar is offline
Citaat:
watervrouw schreef op 13-06-2004 @ 11:24 :
Toen ik met de pil begong ben ik 3 week achter elkaar ongesteld geweest. Was heel erg klote. Maar gelukkig is het nu allemaal goed.

groetjes Nienke
Maar je moet na 3 weken een week stoppen met de pil, omdat je dan ongesteld moet worden. Maar als ik net 3 weken ongesteld ben geweest, moet ik dan ook stoppen, of gewoon doorgaan met slikken, en dan wachten tot de volgende x dat ik ongesteld moet worden?
Oud 13-06-2004, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Skittles schreef op 13-06-2004 @ 12:54 :
Maar je moet na 3 weken een week stoppen met de pil, omdat je dan ongesteld moet worden. Maar als ik net 3 weken ongesteld ben geweest, moet ik dan ook stoppen, of gewoon doorgaan met slikken, en dan wachten tot de volgende x dat ik ongesteld moet worden?
ligt eraan wat je normaal doet, als je normaal stopt, zou ik t ook doen, en anders doorslikken
Oud 13-06-2004, 12:37
Alistar
Alistar is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 13-06-2004 @ 13:01 :
ligt eraan wat je normaal doet, als je normaal stopt, zou ik t ook doen, en anders doorslikken
hoe bedoel je dat precies? als ik niet zo lang ongesteld zou zijn, gewoon 1 weekje dus, dan zou ik na 3 weken stoppen, gewoon wanneer de strip leeg is. maarja, aangezien ik al zo lang ongesteld ben, weet ik niet of ik door moet slikken of niet.
Oud 13-06-2004, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Skittles schreef op 13-06-2004 @ 13:37 :
hoe bedoel je dat precies? als ik niet zo lang ongesteld zou zijn, gewoon 1 weekje dus, dan zou ik na 3 weken stoppen, gewoon wanneer de strip leeg is. maarja, aangezien ik al zo lang ongesteld ben, weet ik niet of ik door moet slikken of niet.
ik zou t niet doorslikken eigelijk als je t normaal ook niet zou doen.
Als je nou die stopweek doet, dan heb je waarschijnlijk meer kans dat t stopt als je weer aan een nieuwe strip begint
Oud 13-06-2004, 14:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou niet doorslikken want als je doorslikt heb je kans dat je een doorbraakbloeding krijgt doordat je doorslikt en dan weet je dus niet of je nog steeds ongesteld bent of dat het een doorbraakbloeding is. Ik denk ook dat je je lichaam beter even kan laten wennen aan het gewone ritme en niet gelijk kan gaan verschuiven met je stopweek.
Oud 13-06-2004, 20:10
saist
saist is offline
hallo. Ik heb momenteel précies hetzelfde 'probleem' of 'afvraging'. Het lijkt alsof je mijn verhaal hebt gekopieerd. Alleen was die zaterdag wel voor het eerst echt lange seks met iemand. Dus mijn vraag is; is het wel ongesteldheid? Zijn het de hormonen? Is het een kleine beschadiging?
Ik zit te twijfelen of ik de huisarts zal bellen, ik heb er geen last van, maar ik wil het wel graag weten en er ook gewoon vanaf. Want het is verdomde irritant!
Oud 13-06-2004, 21:23
kandyrat
kandyrat is offline
ik wilde net een ander topic openen maar dan met de jouw topicvraag 'omgekeerd' : ik ben namelijk veel korter ongesteld dan normaal!!

Nu is dat op zich niet zo'n ramp, maar ik vraag me af of dat wel gezond is.....

Ik ben na December 2003 gestopt met de pil. Nadat ik was gestopt ben ik na de maand Februari ineens minder ongesteld geworden, ipv 5 dagen is het nu ineens maar 3 dagen, en dan is de eerste dag niet veel, de tweede dag wel, de derde dag nauwelijks meer, en dan is het klaar.

Is dit gezond en komt dit omdat ik gestopt ben met de pil? (zal wel? .. ) ......

@ TS: sorry maar ik heb niet echt veel tips of advies..
Oud 13-06-2004, 23:47
Alistar
Alistar is offline
Citaat:
saist schreef op 13-06-2004 @ 21:10 :
hallo. Ik heb momenteel précies hetzelfde 'probleem' of 'afvraging'. Het lijkt alsof je mijn verhaal hebt gekopieerd. Alleen was die zaterdag wel voor het eerst echt lange seks met iemand. Dus mijn vraag is; is het wel ongesteldheid? Zijn het de hormonen? Is het een kleine beschadiging?
Ik zit te twijfelen of ik de huisarts zal bellen, ik heb er geen last van, maar ik wil het wel graag weten en er ook gewoon vanaf. Want het is verdomde irritant!
Ik had idd ook in het begin een beetje het idee dat het kwam doordat ik sex had gehad maar ik denk dat ik t maar gewoon even afwacht. Vanaf donderdag moet ik een week stoppen, dus dat doe ik dan maar ff. Mocht het daarna weer zo zijn, dan bel ik wel ff de huisarts. Ik hoop heel erg dat t stopt want het is idd HEEL IRRITANT (en ik ben niet de enige die t irritant vind)
@kandyrat: maakt niet uit hoor
ik denk dat t vrij logisch is dat je dan minder ongesteld word. als het gewoon zo blijft, dan is dr nix aan de hand lijkt mij. en als je er geen last van hebt, dus geen pijn o.i.d. zou ik me dr niet al te druk om maken.
Oud 14-06-2004, 13:17
Bientjuuh
Bientjuuh is offline
kan idd door de hormonen komen..heb ik ook een keer gehad (prikpil dan) toen ben ik een half jaar ongesteld geweest! Echt niet vet!!
Oud 22-04-2005, 10:18
K-elli-e
K-elli-e is offline
Hey maar ik ben dus ook op de eerste dag van mijn menstruati begonnen met de pil en ook bijna 2 weken ongesteld. Wordt ik dan weer ongesteld in de stopweek..en is de stopweek dan wel gelijk veilig??
Oud 23-04-2005, 14:28
ekki
ekki is offline
Beetje laat, maar dit hoort in de grote piltopic. Bovendien is dit een enorme up (= niet nodig).

Regels voor berichten