Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2004, 15:57
Verwijderd
Sinds een aantal dagen verlies ik bloed, maar geen menstruatiebloed, die kleur heeft het niet in ieder geval. Ik moet ook niet ongesteld worden de komende dagen, dus daar ligt het ook niet aan. Weet iemand toevallig wat het wel kan zijn? Want ik maak me een beetje zorgen eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 15:59
Verwijderd
Welke kleur heeft het bloed? Is het helderrood, donkerrood, bruin-rood?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 15:59
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Onderweg schreef op 13-04-2004 @ 16:57 :
Sinds een aantal dagen verlies ik bloed, maar geen menstruatiebloed, die kleur heeft het niet in ieder geval. Ik moet ook niet ongesteld worden de komende dagen, dus daar ligt het ook niet aan. Weet iemand toevallig wat het wel kan zijn? Want ik maak me een beetje zorgen eigenlijk.
kan doorbraak bloedingen zijn en ik zou als ik jou was toch voor de zekerheid naar de doktor gaan
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 13-04-2004 @ 16:59 :
Welke kleur heeft het bloed? Is het helderrood, donkerrood, bruin-rood?
Helderrood.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 16:06
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Onderweg schreef op 13-04-2004 @ 17:04 :
Helderrood.
slik je de pil? is het veel bloed?
het kan gewoon een tussenbloeding zijn, maar als je het niet vertrouwt even de dokter bellen
Oud 13-04-2004, 16:12
Verwijderd
Citaat:
zus en zo schreef op 13-04-2004 @ 17:06 :
slik je de pil? is het veel bloed?
het kan gewoon een tussenbloeding zijn, maar als je het niet vertrouwt even de dokter bellen
Ja, ik slik de pil, maar al maand of 5, dus ik denk niet dat het daar aan zou liggen. Het is ook niet echt overdreven veel bloed, maar ik vond het ook niet echt normaal eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 17:31
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Onderweg schreef op 13-04-2004 @ 17:12 :
Ja, ik slik de pil, maar al maand of 5, dus ik denk niet dat het daar aan zou liggen. Het is ook niet echt overdreven veel bloed, maar ik vond het ook niet echt normaal eigenlijk.
ik kreeg na 1,5 jaar de pil slikken last van tussenbloedingen, dus daar kan het best aan liggen
Oud 13-04-2004, 17:45
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
idd dat kan makkelijk...
anders toch ff dokter bellen als je je zorgen maakt!
heb je pijn ofzo?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 17:56
Qamra
Qamra is offline
Heb je seks gehad die iets wilder was dan normaal?
Oud 13-04-2004, 18:22
Roos
Roos is offline
Komt het wel uit je vagina? Dat kan je testen door bv. even een tampon in te doen.
Oud 14-04-2004, 12:58
Verwijderd
Ja, het komt wel uit mijn vagina, want een tampon heb ik geprobeerd. Ik heb ook geen ''wilde'' sex gehad.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 13:04
Verwijderd
Dat heb ik nu dus ook, echt helderrood, dat heb ik normaal nooit... 't Ziet er nu echt uit als bloed-bloed, niet als menstruatie-bloed.

Mja, volgens mij is het een tussenbloeding.. anders weet ik het ook niet...
(ik heb het nu twee dagen, ik kijk het nog even aan, wanneer het lang duurt, ga ik wel even langs de dokter...)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 15:42
Verwijderd
ik ben nu voor school aan het leren en kwam toevallig een hoofdstuk tegen over anticonceptie..
nu las ik dat als je de pil slikt en je hebt tussenbloedingen (dus je hebt echt maandverband nodig) of spotting (bloedverlies is minimaal)
dan is het geen teken dat de pil minder betrouwbaar is, maar het is wel zo dat dan je hormoonspiegel in je bloed te laag dreigt te worden.
het kan eenvoudig verholpen worden door de bloedspiegel (=gehalte van een stof in het bloed) op peil te brengen, dmv. gedurende enkele dagen 2 tabletten te slikken, desnoods van dezelfde strip, en aan het eind van de strip wordt de stopweek iets eerder ingelast.

maargoed. dit haal ik uit mijn boek van veel voorgeschreven geneesmiddelen, en ik ben geen dokter, dus ik zou het nog niet doen... misschien eerst even naar de dokter...

oh
ook lees ik hier dat wanneer je een ander medicijn slikt die de afbraak van geneesmiddelen in de lever versnellen, de pil een verminderende werking heeft en dat uit zich in : doorbraakbloedingen, spotting, of zelfs een zwangerschap.

Laatst gewijzigd op 14-04-2004 om 15:47.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 21:44
Coral
Coral is offline
Ik weet niet of ik een nieuw topic moet openen, maar k gooi t wel hier neer. Najah, ik ben dus vorige week donderdag ongesteld geworden. Ik verloor veel meer bloed dan normaal, had meer buikpijn en k was t langer dan normaal (meestal is t na 5 /6 dagen over). t Is nu zaterdag avond en k heb nog steeds bloedverlies. t Is niet heel erg veel (t is met een inlegkruisje op te vangen) en t ziet wat donkerrood/bruinachtig uit. Ik moet er wel bij zeggen dat ik na een jaar een maandje ben gestopt met de pil. Ligt het daaraan?
Ik maak me er nogal wat zorgen erover. Weet iemand wat dit is en moet ik me er druk om maken? En moet ik ermee naar de huisarts of zal ik t nog even aankijken?
Pfft sjees wat is er de laatste tijd veel mis met mijn lichamelijke en geestelijke gezondheid, k voel me net een oud wijf dat loopt te zeuren over wissewasjes

Alvast heel erg bedankt!!!

Regels voor berichten