Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2005, 16:47
Verwijderd
Ooit heel lang geleden () had ik hier 2 schilderijen gepost. Nu ben ik weer 3 schilderijen verder en vanavond maak ik de laatste af. De foto's daarvan volgen nog

Ik schilder nu ong. vanaf september en heb les. ik heb ook verschillende onderwerpen gekozen om zo verschillende technieken te leren.

Geef je mening
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2005, 17:03
maxwell
maxwell is offline
Ze zijn egt kewl vooral de laatste
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 17:10
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Die laatste is echt mooi! Die zou ik wel op mijn kamer willen hebben!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 17:16
me-lantje
me-lantje is offline
wow die zijn egt ontzettend mooi!!!!!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 17:16
Sketch
Sketch is offline
Bij die tweede klopt de rug volgens mij niet helemaal. De lijn waar zegmaar de ruggegraat loopt, gaat schuin langs de bilnaad?

Bij de eerste kloppen de schaduwen niet helemaal, geloof ik, maar dat is moeilijk te zien.

De derde vind ik wel heel mooi gedaan. De fijne details op de bloemblaadjes zijn echt goed. Maar ik ben nog niet helemaal zeker over de overgang van de stelen naar de bloemblaadjes, wat voor bloemen zijn het?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 17:25
TIEN
TIEN is offline
zijn echt leuk!
alleen de tweede miss iets breder aan de onderkant bij zijn kont zeg maar..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 18:00
Verwijderd
@ jetteke die tulpen zijn ook voor mijn ouders

@ Sketch ik zei dat ook tegen mijn lerares nee nee klopt wel blabla, maar iemand anders schildert die ook dusse ik zal straks even kijken of zij dt ook heeft
En van die vazen is de schaduw een btje weggevallen. Waar de hals overloopt naar het onderste stuk bij e donkere vaas zit ook nog schaduw en wel meer plaatsen.
Het laatste schilderij dat zijn tulpen. JE kunt het vanaf die foto's niet zien, maar ik heb het groen ook aan het begin van de tulpen zelf gedaan zodat het mooi overloopt.

@ Hij zit als ware gedraait met zijn onderlichaam dus daarom lijkt hij daar wat smaller.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 18:02
snarl
snarl is offline
best goed uitgewerkt.

maar ik vind je onderwerpen echt supersaai.
Oud 05-04-2005, 18:54
Verwijderd
de eerste vind ik saai
de tweede vind ik tof
de derde vind ik cliché

maar je kunt het wel heel goed!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 19:19
Tom Thumb
Tom Thumb is offline
Ik vind het erg stijfjes allemaal. Netjes geschilderd, maar (idd) erg saai.. Soort van "hotel-schilderijen" zonder al te veel diepgang.
Oud 05-04-2005, 19:30
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Tom Thumb schreef op 05-04-2005 @ 20:19 :
Ik vind het erg stijfjes allemaal. Netjes geschilderd, maar (idd) erg saai.. Soort van "hotel-schilderijen" zonder al te veel diepgang.
Komop, voor een paar eerste schilderijen is het puik werk. Niet iedereen is van geboorte een Dalí of een Mondriaan of een da Vinci
Oud 05-04-2005, 19:40
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
kwebbel schreef op 05-04-2005 @ 19:00 :
@ Sketch ik zei dat ook tegen mijn lerares nee nee klopt wel blabla, maar iemand anders schildert die ook dusse ik zal straks even kijken of zij dt ook heeft
En van die vazen is de schaduw een btje weggevallen. Waar de hals overloopt naar het onderste stuk bij e donkere vaas zit ook nog schaduw en wel meer plaatsen.
Het laatste schilderij dat zijn tulpen. JE kunt het vanaf die foto's niet zien, maar ik heb het groen ook aan het begin van de tulpen zelf gedaan zodat het mooi overloopt
Ja, ik vermoedde al dat de schaduwen door de foto een beetje waren weggevallen, wel jammer.
Bij die tulpen twijfelde ik omdat je bij de meeste bloemen nog zo'n groen stukje ziet, ehm, de kelk, geloof ik. Maar bij tulpen is dat (vrijwel) niet het geval.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 20:04
snarl
snarl is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 05-04-2005 @ 20:30 :
Komop, voor een paar eerste schilderijen is het puik werk. Niet iedereen is van geboorte een Dalí of een Mondriaan of een da Vinci
zij vraagt

wij antwoorden

niet miepen dus
Oud 05-04-2005, 21:12
Tom Thumb
Tom Thumb is offline
Citaat:
snarl schreef op 05-04-2005 @ 21:04 :
zij vraagt

wij antwoorden

niet miepen dus
Juustem.. t is maar feedback
Oud 06-04-2005, 23:46
Lunatik
Lunatik is offline
Citaat:
Tom Thumb schreef op 05-04-2005 @ 22:12 :
Juustem.. t is maar feedback

En daar heb je meer aan dan mensen die ze alleen maar mooi vinden ( is mijn mening)
1e BORING en echt niet speciaal ook niet zo mooi geschilderd.
2e die heeft wel wat ookal klopt de anatomie niet helemaal
3e cliche maar wel mooi uitgewerkt. Niet lullig bedoeld echt zo'n 13 in een dozijn schilderijtje wat je bij de ikea kan krijgen. Mooi geschilderd maar niet speciaal

-x-
Oud 07-04-2005, 09:57
Verwijderd
maarja ik zit dan ook op schilderles om de tecniek te leren niet om meteen mijn ideen volledig uit te werken Want dan moet je die eerst gewoon tekenen zodat de lerares eraan kan zitenkloten enzo. Ik ben daar ook om verschillende onderwerpen te schilderen om oz te kijken wat ik het leukst vind.

en ik ben ook de jongste op schilderles de rest is ouder dan 30 jaar.

En bij die man klopt de anatomie wel. Alleen hij zit in een rare houding.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Lunatik schreef op 07-04-2005 @ 00:46 :
En daar heb je meer aan dan mensen die ze alleen maar mooi vinden ( is mijn mening)
1e BORING en echt niet speciaal ook niet zo mooi geschilderd.
2e die heeft wel wat ookal klopt de anatomie niet helemaal
3e cliche maar wel mooi uitgewerkt. Niet lullig bedoeld echt zo'n 13 in een dozijn schilderijtje wat je bij de ikea kan krijgen. Mooi geschilderd maar niet speciaal

-x-
dat valt ook wel weer mee want jij geeft alleen je mening en geen opbouwende kritiek oftewel je post is zinloos (en die tulpen schilderij is voor mijn ouders hun betaalde het doek en de verf dan maakt mij het niet uit wat ik schilder )
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 10:59
snarl
snarl is offline
dan moet je ons dus wel vertellen wat het 'doel' was van je schilderij, anders kunnen wij ook niet goed oordelen. niet zo gepikeerd doen trouwens... aan lunatiks post heb je echt ook wat, je moet alleen kritiek kunnen accepteren.
Oud 07-04-2005, 16:03
Verwijderd
als je onderaan de eerste post staat het duidelijk. En ik kan kritiek verdragen en in die post geeft ze duidelijk haar mening, iets dat bij iedereen verschillend is.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 18:46
snarl
snarl is offline
ik geloof dat we elkaar niet helemaal begrijpen...

onderaan de openingspost staat trouwens 'geef je mening' dus spreek je jezelf nou tegen of...??
Oud 07-04-2005, 20:06
Verwijderd
ik denk het ook ja
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 21:58
xineof
xineof is offline
Technisch gezien wel erg goed, al vind ik je kleurgebruik over het algemeen wat minder. De eerste en laatste lijken mij typische oefenopdrachten - de thema's zijn imo vrij saai -; wel goed ter oefening iig. Bij de eerste vind ik vooral de schaduwwerking bij de roze kruik wat minder; wat te weinig contrast heb ik het idee. De derde vind ik goed geschilderd maar qua thema wel heel afgezaagd .

De tweede is echter een heel ander verhaal; juist door die wat vreemde anatomie vind ik het interessant worden, het kapsel vind ik stoer - dat je dat gestileerd hebt gehouden -. Deze vind ik echt interessant; juist door dat kapsel en door die anatomie & houding maak je er een interessant schilderij van. De achtergrondkeur vind ik wel jammer, op één of andere manier wat te saai.
Oud 07-04-2005, 22:05
devilcat
devilcat is offline
tulpen zijn erg leuk.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 11:55
welle
welle is offline
Ik vind de tweede echt heel erg mooi
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 12:50
Verwijderd
Citaat:
xineof schreef op 07-04-2005 @ 22:58 :
Technisch gezien wel erg goed, al vind ik je kleurgebruik over het algemeen wat minder. De eerste en laatste lijken mij typische oefenopdrachten - de thema's zijn imo vrij saai -; wel goed ter oefening iig. Bij de eerste vind ik vooral de schaduwwerking bij de roze kruik wat minder; wat te weinig contrast heb ik het idee. De derde vind ik goed geschilderd maar qua thema wel heel afgezaagd .

De tweede is echter een heel ander verhaal; juist door die wat vreemde anatomie vind ik het interessant worden, het kapsel vind ik stoer - dat je dat gestileerd hebt gehouden -. Deze vind ik echt interessant; juist door dat kapsel en door die anatomie & houding maak je er een interessant schilderij van. De achtergrondkeur vind ik wel jammer, op één of andere manier wat te saai.
ik wil bij de 2de schilderij ook nog de achtergrond veranderen maar weet nog niet precies wat.

verder bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2005, 22:25
Lunatik
Lunatik is offline
Okeej kritiek waaar je wat aan hebt wil j horen? Het blijven toch altijd meningen want ik vind misschien wel dat het zo beter is maar jij misschien wel helemaal niet.
Tja schilderles is ook niet echt creatief opbouwend maar leer je wel geod te techniek. Je hoeft je trouwens niet zo aangevallen te voelen want ik geef alleen mijn mening en dat is kritiek heb het misschien niet helemaal onderbouwd met goede argumenten Dus vandaar nog een keer
1e -> Saai kleurgebruik ( maar misschien vind jij wel van niet , zie je dat bedoel ik . Saai onderwerp maar er is ook een kunstenaar die zijn leven heeft gemaakt van kopjes en schotels met theepotten schildern ) weet even niet meer hoe die heet.. Hij is vrij abstract geschilderd niet echt naar realiteit maarja ach dat blijft ook mijn mening...
2e Sorry maar volgens mij klopt di ekont echt neit... Hmm heb net even iemand neergezet om te kijken. Blijf de verhouding erg scheef vinden onwijs brede schouders en bijna geen kont. Maarja het kan natuurlijk. Kleuren blijven idd een beetje saai maar verder vind ik eht wel een mooi schilderij
3e. Tja idd een ouders schilderij dat is het . Jammer vind ik dat je de bloemblaadjes heel goed uitgewerkt hebt en dan alsof je geen zin meer hebt streepje die steeltjes eronder. Ook had ik liever de achtergrond blauw gedaan of zo dan waren die tulpen ong beter naar voren gekomen nou vallen ze een beetje weg voornamelijk de details
hoop dat je dit wel gegrond kritiek vind....anders hoor ik het wel
-x-
Oud 09-04-2005, 23:53
botulismf
botulismf is offline
bij die 2e kloppen de armen anatomisch niet
ik vind ze verder wel goed geschilderd, maar inderdaad niet heel boeiend
Oud 10-04-2005, 19:22
jimmy123
jimmy123 is offline
at een mooie schilderijen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Lunatik schreef op 09-04-2005 @ 23:25 :
Okeej kritiek waaar je wat aan hebt wil j horen? Het blijven toch altijd meningen want ik vind misschien wel dat het zo beter is maar jij misschien wel helemaal niet.
Tja schilderles is ook niet echt creatief opbouwend maar leer je wel geod te techniek. Je hoeft je trouwens niet zo aangevallen te voelen want ik geef alleen mijn mening en dat is kritiek heb het misschien niet helemaal onderbouwd met goede argumenten Dus vandaar nog een keer
1e -> Saai kleurgebruik ( maar misschien vind jij wel van niet , zie je dat bedoel ik . Saai onderwerp maar er is ook een kunstenaar die zijn leven heeft gemaakt van kopjes en schotels met theepotten schildern ) weet even niet meer hoe die heet.. Hij is vrij abstract geschilderd niet echt naar realiteit maarja ach dat blijft ook mijn mening...
2e Sorry maar volgens mij klopt di ekont echt neit... Hmm heb net even iemand neergezet om te kijken. Blijf de verhouding erg scheef vinden onwijs brede schouders en bijna geen kont. Maarja het kan natuurlijk. Kleuren blijven idd een beetje saai maar verder vind ik eht wel een mooi schilderij
3e. Tja idd een ouders schilderij dat is het . Jammer vind ik dat je de bloemblaadjes heel goed uitgewerkt hebt en dan alsof je geen zin meer hebt streepje die steeltjes eronder. Ook had ik liever de achtergrond blauw gedaan of zo dan waren die tulpen ong beter naar voren gekomen nou vallen ze een beetje weg voornamelijk de details
hoop dat je dit wel gegrond kritiek vind....anders hoor ik het wel
-x-
zo beter ja ik bedoelde ook vooral waarom dan
bij de 3de schilderij van de achtergrond heb je wel gelijk in. Ik denk ook dat ik niet meer snel zo iets in de achtergrond doe. Ik vond al dat die blaadjes niet goed uitkwamen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 11:32
Lunatik
Lunatik is offline
Je kunt best zoiets in de achtergrond doen alleen dan met een complementaire kleur....
-x-
Oud 14-04-2005, 12:05
Verwijderd
die 2de heeft een hoofd van een stripheld ofzo
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 13:36
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Bij de tweede moet ik een beetje denken aan een schilderij bij de expoo. Daar heb je sinds al een tijdje terug ook een soort bruinige schilderijen met zulke houdingen erop. Daar hebben ze het met een soort rollers gemaakt, maar wel heel stoer.
Je moet ze voor de lol eens een keertje bij bekijken hoor!
Misschien kom je dan ook tot een idee voor je achtergrond, al vind ik dit persoonlijk juist heel mooi. Doordat het lekker donker is, blijft het enigzins één geheel en straalt het iets uit.

De laatste vind ik ook mooi, toevallig heb ik nu de welbekende windows-tulpen als schermafbeelding op de computer gezet. En ik dacht nog; 'Hee die wil ik wel eens schilderen.' Kennelijk denken meer mensen zoiets ;-)

Een vergroting van één tulp zou ook leuk zijn, ik denk dat ik daarvoor ga ;-) Ik heb inmiddels ook een vergroting van één witte roos, dus dat past leuk bij elkaar. Origineel is echter anders...;-)

Wat je eerste schilderij betreft; die spreekt me niet zo aan. Naar mijn idee klopt er niet zoveel van qua schaduw, maar dat hebben al meer mensen gezegd!

Grtjs! En vooral blijven schilderen, je kan het erg goed!
Is het met olie of aqryl?
Oud 18-04-2005, 20:41
Verwijderd
die tweede heb je sowieso nagetekend.

exact dezelfde hebben ze idd bij de expo
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 20:10
Rooster
Rooster is offline
nr.3 mooi maar basic
nr.2 serpentina?
nr.1 potjes.... right....
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 11:08
Starlit
Starlit is offline
nr 1. gewoon potjes.. heel standaard en de schaduwen kloppen niet.
nr 2. wel leuk, alleen het is anatomisch niet correct + er had wat met emoties gedaan kunnen worden.
nr 3. vind ik het best, leuke details.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 17:53
me=pinda
me=pinda is offline
hoe doe je dat met die schaduwen? elke keer als ik dat probeer begint dat hele papier te korrelen en het wil niet overlopen...
Oud 20-04-2005, 19:38
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Citaat:
me=pinda schreef op 20-04-2005 @ 18:53 :
hoe doe je dat met die schaduwen? elke keer als ik dat probeer begint dat hele papier te korrelen en het wil niet overlopen...
Sorry hoor, maar volgens mij is dit geen papier, maar zijn dit schildersdoeken. Korrelt wat minder snel
Wat voor verf gebruik jij, mss weet ik er wat op!
Oud 21-04-2005, 12:25
RoxX
RoxX is offline
die tweede <3
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 18-04-2005 @ 21:41 :
die tweede heb je sowieso nagetekend.

exact dezelfde hebben ze idd bij de expo
nee niet van de expo schilderij is al 1 jaar oud

en ja die schaduwen kloppen wel van de vazen, het is onder toezicht van iemand die al 25 jaar schildert. Ik heb het gevraagd het was goed. En toruwens het zijn klote foto's want je ziet een hoop niet.

alles is met olieverf

@ me=pinda
ik schilder op canvas doeken, dat scheelt sowieso. En zorgen dat je eerst een laagje op je doek hebt verdund. Dan hecht de volgende laag er beter op. EN de schaduwen moet je pas als laatste doen. Als de verf nog nat is kan je het erin mengen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 10:08
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Citaat:
kwebbel schreef op 23-04-2005 @ 23:44 :
nee niet van de expo schilderij is al 1 jaar oud
Die van de expo hangen er ook al zeker een jaar...

Citaat:
kwebbel schreef op 23-04-2005 @ 23:44 :
en ja die schaduwen kloppen wel van de vazen, het is onder toezicht van iemand die al 25 jaar schildert. Ik heb het gevraagd het was goed. En toruwens het zijn klote foto's want je ziet een hoop niet.
Dat zegt niets, als een schilder zichzelf al 25 jaar iets verkeerd heeft aangeleerd is het vrij logisch dat hij het een ander ook zo leert. Ten slotte is hij zich niet bewust van zijn fout. Doe de foto er anders eens bij? Ben erg benieuwd!

Grtjs.
Oud 24-04-2005, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Anno 1986 schreef op 24-04-2005 @ 11:08 :
Die van de expo hangen er ook al zeker een jaar...

Dat zegt niets, als een schilder zichzelf al 25 jaar iets verkeerd heeft aangeleerd is het vrij logisch dat hij het een ander ook zo leert. Ten slotte is hij zich niet bewust van zijn fout. Doe de foto er anders eens bij? Ben erg benieuwd!

Grtjs.
die heb ik niet meer
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 16:04
Verwijderd
alleen de 2e is wel geinig de rest is saai
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten