Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2004, 15:49
Shredder
Shredder is offline
Hey,

Ik moet een werkstuk maken voor tekenen over Herman Brood, maar er is een vraag waar ik niet uit kom en eigenlijk geen idee van heb wat het kan zijn

In wat voor stroming werkte Herman Brood?

En nog een andere vraag wat bedoelden ze eigenlijk met beeldanalyse? dat moet ook besproken worden.

Alvast bedankt voor de hulp
Oud 25-03-2004, 15:51
Verwijderd
Kies volgende keer ajb een wat duidelijkere topictitel dan 'Help!!', daar kan niemand wat mee.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 19:49
Fieneke
Fieneke is offline
pop-art toch?
Oud 26-03-2004, 00:35
Verwijderd
Nee CoBrA
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 00:37
Verwijderd
Voor een beeldanalyse moet je een heel scala aan vragen beantwoorden over een specifiek werk. Thuis heb ik daar nog wel een formulier over liggen maar ik ga pas morgen naar huis..
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 22:09
Verwijderd
Oh nee sorry
Herman Brood hoort eigenlijk nergens bij
De Cobra heeft zelf maar 3 jaar bestaan: 1948-1951
(Uit betrouwbare bron )

En helaas heb ik dat formulier weggegooid...
Hier staat een voorbeeld van een beeldanalyse:

http://home.planet.nl/~mt.van.de.kamp/ckv/bldanal.htm

hier een stukje over HermanBrood:

http://www.jeeigendroomhuis.nl/nieuw...nb20030306.htm

HERMAN BROOD OVER KUNST

'Wat voor zinnigs kun je over kunst te berde brengen? Jij mag het zeggen. Ja, denk er rustig over na. We hebben alle tijd. Kunst. Het woord zegt het al. Een idee-fixe. "Als Piet die boom mooier schildert dan-ie in het echt is, of slechter, of bijna net zo, dan hangen we het aan de muur." Omdat ik heel snel werk, wordt mijn integriteit in twijfel getrokken. Dat je honderd keer ergens je ziel in legt, ja, dat lijkt onwaarschijnlijk. Maar er is zoveel vraag naar, dat... Toen heb ik gezocht naar een overkoepelende omschrijving voor mijn schilderijen. De beste aanduiding die ik kan bedenken is: "Men wil een souvenir ", kennelijk. Van het verschijnsel Brood. Het is een veredelde handtekening. Een opgedirkte paraaf. Ik ben een souvenirartiest.'

Herman Brood werd op 5 november 1946 geboren en is in alles een rasartiest in zijn muziek, in zijn gedichten en vooral in zijn schilderijen en zeefdrukken.
Uit zijn werk spreekt een enorme gedrevenheid die hij dankzij zijn perfecte beheersing van de techniek op een briljante manier weet om te zetten in vorm en kleur.
De grote belangsteling voor zijn werk betekent vaar Herman Brood een geweldige stimulans.
Net als tijdens de optredens met zijn band is de wisselwerkmg met het publiek een aanmoediging
en een bron van inspiratie tegelijk.
Brood werkt vol overgave, stort zich met penselen, verf en spuitbussen steeds opnieuw in een hallucinerend avontuur waaruit hij onveranderd als winnaar tevoorschijn komt. De talloze indrukken en ervaringen die hij in zijn roerige leven verzameld heeft, vertaalt hij in kunst met een grote K. Kunst waarvoor de belangstelling alleen maar toeneemt omdat authenticiteit zich nu eenmaal feilloos laat herkennen. Herman Brood kiest altijd voor een tastbaar beeld, waarbij de slogans je doen denken aan een striptekening. Het gros van zijn schilderijen en- zeefdrukken laten zien waar het bij Herman Brood om draait. muziek, relaties, ontspanning en liefde!
Het laatste schilderij van Herman Brood is veelzeggend: een gezicht van een man die een pistool tegen zijn hoofd houdt. Brood heeft het een week voor zijn dood geschilderd. Vlak na zijn dood schiet de verkoop van zijn schilderijen omhoog. Ook zijn cd's en de boeken van Bart Chabot over Brood worden in grote getale gekocht.

Laatst gewijzigd op 26-03-2004 om 22:13.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 12:02
Gatara
Gatara is offline
Dacht ook CoBrA

t CoBrA museum heeft iig wel vaker zijn schilderijen tentoon gesteld.
Oud 27-03-2004, 12:16
Shredder
Shredder is offline
Bedankt mensen jullie zijn geweldig! jullie hebben me kei veel geholpen thanks
Oud 01-04-2004, 20:39
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 27-03-2004 @ 13:02 :
Dacht ook CoBrA

t CoBrA museum heeft iig wel vaker zijn schilderijen tentoon gesteld.
cobra is toch met Karel Appel en Corneille?
Oud 20-04-2004, 10:11
alguien
alguien is offline
Citaat:
=[sPoEkiE]= schreef op 01-04-2004 @ 21:39 :
cobra is toch met Karel Appel en Corneille?
Ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten