Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2005, 16:00
Guissie
Guissie is offline
Vanavond op Yorin geloof ik. Ik ga zeker kijken ik heb alleen nog maar een klein stukje gezien. echt grappig, vet droog
Oud 22-04-2005, 16:03
Dinalfos
Dinalfos is offline
Not funny.
Oud 22-04-2005, 16:13
kiek
kiek is offline
Ik ga kijken
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 16:17
coldplayfan
coldplayfan is offline
Hm, ik heb 'm laatst gezien en het viel me nogal tegen. Ben beetje animatiefilm-moe denk ik..
Oud 22-04-2005, 16:34
Verwijderd
Citaat:
kiek schreef op 22-04-2005 @ 17:13 :
Ik ga kijken
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 16:34
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Citaat:
coldplayfan schreef op 22-04-2005 @ 17:17 :
Hm, ik heb 'm laatst gezien en het viel me nogal tegen. Ben beetje animatiefilm-moe denk ik..
Oud 22-04-2005, 16:47
3rd Rock
3rd Rock is offline
heb de video al ingeprogrammeerd, waarsch morgen of zondag kijken
Oud 22-04-2005, 17:03
zus en zo
zus en zo is offline
voor deze film moet je melig zijn, dan issie echt geweldig!

maar 'k heb m al op dvd, dus ik ga lekker naar Lost kijken
Oud 22-04-2005, 17:14
Verwijderd
Uit de tijd dat CG-animatie nog heel erg bijzonder was.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 17:16
Jolt
Jolt is offline
Vette film, heb hem op dvd .
Oud 22-04-2005, 17:32
Verwijderd
Zaadfilm.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 17:47
Verwijderd
mooiste film allertijden
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 17:56
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik ben vooral computeranimatiefilm moe. Die computerfilms hebben allemaal dezelfde soort humor en 'indrukwekkende' beelden... ik ga me er kapot aan ergeren.

Laatst gewijzigd op 22-04-2005 om 18:00.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 17:58
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 22-04-2005 @ 18:56 :
Ik ben vooral computeranimatiefilm moe. Die computerfilms hebben allemaal dezelfde soort humor en 'indrukwekkende' beelden... ik ga me er kapot aan ergeren.
Inderdaad. Het zijn allemaal familiefilms. Beetje jammer.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 18:20
black pear!
black pear! is offline
Ik ga hem opnemen voor op me dvd harde schrijf
Oud 22-04-2005, 18:23
Verwijderd
Deze film is zo droog
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 18:36
Blackgeni
Blackgeni is offline
Citaat:
Ik ga kijken!
Oud 22-04-2005, 18:39
lovetear
lovetear is offline
Ik vond hem wel grappig, geen topfilm, maar ook weer niet zo slecht dat hij het kijken niet waard is.
Oud 22-04-2005, 19:28
Verwijderd
Hij begint zeker zo? Lijkt me wel grappig. Zo af en toe eens een stukje kijken.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 19:46
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Vond em vrij k met p.
Oud 22-04-2005, 20:25
Crispy
Crispy is offline
Erg film vond ik. Lekker flauw ook. Allerleukste stukje is helaas pas na de aftiteling... Lekker sadistisch (meer verklap ik niet, ga zelf maar kijken )
Oud 22-04-2005, 20:48
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 22-04-2005 @ 17:03 :
Not funny.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 21:24
Uice
Uice is offline
Citaat:
Crispy schreef op 22-04-2005 @ 21:25 :
Erg film vond ik. Lekker flauw ook. Allerleukste stukje is helaas pas na de aftiteling... Lekker sadistisch (meer verklap ik niet, ga zelf maar kijken )
Niet van plan te kijken, maar nu wel nieuwsgierig... vertel (met spoilertag)
Oud 22-04-2005, 21:28
BCR
BCR is offline
Animatiefilm-moe Ik word moe van al die mensen die overal moe van worden
Oud 22-04-2005, 21:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
motormuis schreef op 22-04-2005 @ 18:47 :
mooiste film allertijden
Jij hebt Aladdin, The Little Mermaid, Beauty & The Beast, The Hunchback of Notre Dame, Pinnochio, The Lion King, Lady and the Tramp etc etc gemist?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-04-2005 @ 22:34 :
Jij hebt Aladdin, The Little Mermaid, Beauty & The Beast, The Hunchback of Notre Dame, Pinnochio, The Lion King, Lady and the Tramp etc etc gemist?
Dat zijn echt van die disneyfilms. Ice Age is geweldig humoristisch en minder moralistisch dan een heleboel disneyfilms.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 21:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 22-04-2005 @ 22:36 :
Dat zijn echt van die disneyfilms.

Citaat:
Ice Age is geweldig humoristisch en minder moralistisch dan een heleboel disneyfilms.
En de 'allermooiste film allertijden' kan natuurlijk alleen maar humoristisch zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 00:16
Verwijderd
Citaat:
Ik zie niet in wat dat uitmaakt voor de titel 'beste film allertijden'
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 00:23
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Ik mag toch hopen dat alleen de laatste 2 die je opnoemt serieus bedoeld zijn?
Oud 23-04-2005, 00:23
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
The Lion King

........

Okay, nu is het officieel: ik begrijp he-le-maal niets van jou
Oud 23-04-2005, 06:41
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-04-2005 @ 22:41 :
En de 'allermooiste film allertijden' kan natuurlijk alleen maar humoristisch zijn.
Je kunt nou wel flauw gaan doen, maar Disney maakt dan wel leuke films, alleen zijn dat echt kinderfilms. Ice Age is niet specifiek een kinderfilm en mijns inziens een van de betere animatiefilms van de laatste tijd, in het rijtje van Shrek, Finding Nemo etc. In tegenstelling tot die zoetsappige disneyfilms.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 09:19
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 22-04-2005 @ 17:03 :
Not funny.
+ juist enorm zoetsappig, inclusief tenenkrommend einde.

Enige leuke van de film is nog wel de intro met Scrat. Steekt ver boven de rest van de film uit.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 10:00
Crispy
Crispy is offline
Citaat:
Peperkorrel schreef op 23-04-2005 @ 10:19 :
+ juist enorm zoetsappig, inclusief tenenkrommend einde.

Enige leuke van de film is nog wel de intro met Scrat. Steekt ver boven de rest van de film uit.
Was dat het intro? op de DVD versie komt Scrat na de aftiteling (doelde ik eerder al op). Maar is inderdaad wel het allerleukste stukkie.
Verder is Ice Age naar mijn mening zeker wel een leuke film, maar als je het zoetsappig vind, moet je sowieso alle Disneyanimatiefilms overslaan.
Oud 23-04-2005, 10:04
Qimm
Qimm is offline
Ach ja, wij hebben de dvd. IS wel een geinige film en we hebben gister een stukje gekeken maar toen kwam Top Gear erop en dat is leuker
Oud 23-04-2005, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Crispy schreef op 23-04-2005 @ 11:00 :
Was dat het intro? op de DVD versie komt Scrat na de aftiteling (doelde ik eerder al op). Maar is inderdaad wel het allerleukste stukkie.
Verder is Ice Age naar mijn mening zeker wel een leuke film, maar als je het zoetsappig vind, moet je sowieso alle Disneyanimatiefilms overslaan.
Finding Nemo was een kinderfilm, maar vond ik minder zoetsappig in negatieve zin. Het gaat er een beetje om hoe de moraal verpakt is, en zodra de humor de preken/cliché's/voorspelbare scenes overtreft, zul je mij niet horen klagen. Ice Age faalt daar in mijn ogen in.

En het is overigens gewoon de intro als het goed is. Aan het eind van die intro, als Scrat van de berg afgerold is, wordt hij platgestampt door een mammoetpoot en zie je de titel.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 12:19
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-04-2005 @ 07:41 :
Je kunt nou wel flauw gaan doen, maar Disney maakt dan wel leuke films, alleen zijn dat echt kinderfilms. Ice Age is niet specifiek een kinderfilm en mijns inziens een van de betere animatiefilms van de laatste tijd, in het rijtje van Shrek, Finding Nemo etc. In tegenstelling tot die zoetsappige disneyfilms.
De beste Disney-films hebben gewoon betere screenplays. Zoetsappig of niet.
Oud 23-04-2005, 12:23
Verwijderd
Flauwe film die erg moralistisch is en daarom niet echt leuk is. Haalt het niet bij andere cg-animatiefilms.
Het verhaal is voorspelbaar, het einde eveneens (en ontzettend cliché) en eigenlijk is alleen Scrat de moeite waard.

@ Dinalfos: The Lion King is nog wel de beste Disney-film uit dat rijtje
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 12:29
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
N00dles schreef op 23-04-2005 @ 13:23 :

Roerend eens.
Oud 23-04-2005, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 23-04-2005 @ 13:29 :
Roerend eens.
Oh, ik dacht juist dat je The Lion King niet in het beste-Disneyfilm-rijtje van Mark Almighty vond passen...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 12:41
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
N00dles schreef op 23-04-2005 @ 13:37 :
Oh, ik dacht juist dat je The Lion King niet in het beste-Disneyfilm-rijtje van Mark Almighty vond passen...
Ik reageerde verbaasd op Almighty omdat we een tijdje geleden een geinige discussie hadden over Disneyfilms. Daarin liet hij mij weten The Lion King een van de mindere films en zelfs helemaal niet leuk te vinden. En dan zet hij hem nu opeens in het rijtje van beste animatiefilms

Niet dat dat mij wat uitmaakt hoor, maar het is gewoon opvallend.
Oud 23-04-2005, 12:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 23-04-2005 @ 01:23 :
........

Okay, nu is het officieel: ik begrijp he-le-maal niets van jou
Ik bedoelde te zeggen dat 'The Lion King' niet mijn favoriete Disney-film is, vérre van dat, maar uiteraard is hij in alle opzichten beter dan de simpele humor van 'Ice Age'.

Citaat:
Krummeltje schreef op 23-04-2005 @ 07:41 :
Hahaha. De Disney-films zijn dus écht niet alleen kinderfilms. Hoe kóm je op die rare gedachte? Disney-films zijn altijd al gemaakt voor een breed publiek en dat zal ook wel altijd zo blijven. Goed, de vroegste films, 'Sneeuwwitje, Doornroosje' etc. zullen voornamelijk kinderen aanspreken, maar vooral de latere films hebben meerdere lagen waardoor ze ook voor volwassenen interessant zijn. Het beste voorbeeld daarvan is 'Aladdin'. Daar zitten een hoop grappen, dubbele bodems en verwijzingen in die de kinderen ontgaan, maar die de ouderen wel vatten.

Citaat:
nare man schreef op 23-04-2005 @ 01:16 :
Ik zie niet in wat dat uitmaakt voor de titel 'beste film allertijden'
Oké, ze dingen misschien niet mee naar de titel voor 'beste film allertijden', maar zijn in de categorie 'animatiefilms' naar mijn mening wel de top, en zijn zeker in elk opzicht beter dan 'Ice Age'.

Citaat:
Floris_22 schreef op 23-04-2005 @ 01:23 :
Ik mag toch hopen dat alleen de laatste 2 die je opnoemt serieus bedoeld zijn?
Hahaha. Je wilt zeggen dat 'Aladdin, The Little Mermaid en Beauty and the Beast', de drie grote Disney-films van de jaren '90, die The Second Golden Age of Animation inluidden en Disney na 20 jaar weer succes bezorgden, niét beter zijn dan 'Ice Age'?

Laatst gewijzigd op 23-04-2005 om 12:49.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 23-04-2005 @ 13:41 :
Ik reageerde verbaasd op Almighty omdat we een tijdje geleden een geinige discussie hadden over Disneyfilms. Daarin liet hij mij weten The Lion King een van de mindere films en zelfs helemaal niet leuk te vinden. En dan zet hij hem nu opeens in het rijtje van beste animatiefilms

Niet dat dat mij wat uitmaakt hoor, maar het is gewoon opvallend.
Oh, ok, dan snap ik het
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 12:49
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
De Engelse versie is geweldig, de Nederlandse klote.
Oud 23-04-2005, 14:21
Vice
Vice is offline
niks aan
Oud 23-04-2005, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-04-2005 @ 13:44 :
Hahaha. De Disney-films zijn dus écht niet alleen kinderfilms. Hoe kóm je op die rare gedachte? Disney-films zijn altijd al gemaakt voor een breed publiek en dat zal ook wel altijd zo blijven. Goed, de vroegste films, 'Sneeuwwitje, Doornroosje' etc. zullen voornamelijk kinderen aanspreken, maar vooral de latere films hebben meerdere lagen waardoor ze ook voor volwassenen interessant zijn. Het beste voorbeeld daarvan is 'Aladdin'. Daar zitten een hoop grappen, dubbele bodems en verwijzingen in die de kinderen ontgaan, maar die de ouderen wel vatten.
Zeker, maar disneyfilms zijn toch voornamelijk op kinderen gericht. Een van de redenen waarom disney een aparte animatie-afdeling heeft voor zijn animatiefilms. Ik vind het zowiezo raar dat je animatie vergelijkt met tekenfilm. (Daar zit toch een wezenlijk verschil in.) En verder is het wel apart dat je anderen rolleyed omdat zij een andere mening hebben dan jij, en dat als anderen dat tegen jou doen, ze ineens geen gelijk hebben. Maar dat terzijde.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 18:01
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-04-2005 @ 18:52 :
Zeker, maar disneyfilms zijn toch voornamelijk op kinderen gericht. Een van de redenen waarom disney een aparte animatie-afdeling heeft voor zijn animatiefilms. Ik vind het zowiezo raar dat je animatie vergelijkt met tekenfilm. (Daar zit toch een wezenlijk verschil in.) En verder is het wel apart dat je anderen rolleyed omdat zij een andere mening hebben dan jij, en dat als anderen dat tegen jou doen, ze ineens geen gelijk hebben. Maar dat terzijde.
Wat is dan het verschil tussen een tekenfilm en een animatiefilm?
Oud 23-04-2005, 18:05
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 23-04-2005 @ 19:01 :
Wat is dan het verschil tussen een tekenfilm en een animatiefilm?
Tekenfilms zijn ook animatiefilms, maar animatiefilms hoeven geen tekenfilms te zijn.

Voorbeeld : The Nightmare Before Christmas. (Dat is animatie & stop-motion)
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 18:10
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
King Ralph schreef op 23-04-2005 @ 19:05 :
Tekenfilms zijn ook animatiefilms, maar animatiefilms hoeven geen tekenfilms te zijn.

Voorbeeld : The Nightmare Before Christmas. (Dat is animatie & stop-motion)
Dat weet ik, maar ik plaatste de vraag in de context die krummeltje bedoelde. Die deed namelijk alsof de twee mutually exclusive waren. En dat is niet zo.
Oud 23-04-2005, 18:10
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
N00dles schreef op 23-04-2005 @ 13:23 :
Flauwe film die erg moralistisch is en daarom niet echt leuk is. Haalt het niet bij andere cg-animatiefilms.
Het verhaal is voorspelbaar, het einde eveneens (en ontzettend cliché) en eigenlijk is alleen Scrat de moeite waard.

Helemaal niet, dat is Jungle Book.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten