Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2004, 13:42
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hoi!

Ik ben naar de sportarts geweest omdat ik veel last van m'n knieen heb. Na wat onderzoek blijkt dat m'n knieschijven niet helemaal de goede stand hebben. Daarom moet ik waarschijnlijk steunzooltjes gaan dragen en naar de sport fysiotherapeut...

Maar nu meer een uiterlijke vraag.

Als ik steunzooltjes moet, kunnen die in alle schoenen? Ik draag geen puntschoenen ofzo, maar gewoon een rond neusje. Of moet je dan speciale schoenen dragen?

Wie draagt hier nog meer steunzooltjes en weet dit?

Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 14:05
ellen16
ellen16 is offline
Een vriendin van mij heeft ook steunzooltjes en draagt gewone (hippe) schoenen, zeker geen schoenen van het type gezondheidssandaal.
Oud 17-09-2004, 15:21
Hawahaai
Hawahaai is offline
Als je gewoon redelijk 'normale' schoenen draagt, kunnen die zolen in alle 'gewone' schoenen waar de binnenzool uitgehaald kan worden; zo is het tenminste bij mij.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 16:49
LovelyAngel
LovelyAngel is offline
Ik heb al sinds mijn 5e ofzo steunzolen en draag gewoon dezelfde schoenen net als andere meiden, heb er nog nooit last van gehad.
En desnoods kan je aan je schoenmaker vragen of hij het voorste deel eraf wil halen, heb ik namelijk ook
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 16:53
Konijn
Konijn is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...ght=steunzolen

Misschien vind je hier ook nog wat.
Ik heb totaal geen last van mn steunzolen en ze kunnen ook in alle schoenen.. alleen sandalen is wat moeilijker.
Oud 17-09-2004, 17:17
zus
zus is offline
Die man zei tegen mij dat ik schoenen moest zoeken die niet een te hoge hak hadden, niet met een voetbed erin en een stevige achterkant. Dit is al best wel moeilijk om te vinden. Ook passen sommige lage schoenen ineens niet meer bij mij..
Oud 17-09-2004, 17:39
Verwijderd
ik heb ze

schoenen zoeken word wel een stuk lastiger, maar dat komt bij mij voornamelijk ook door maat 46

ik raad je wel aan goede kwaliteit schoenen te kopen, ze zijn wel duurder, maar het loopt een stuk prettiger
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 18:03
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik draag snel niet graag hakken, omdat ik redelijk lang ben.
Ook draag ik kwalitatief goede schoenen. Al sinds ik klein ben.
Dus ik denk dat het daarmee wel goed zit.

Ik ga natuurlijk die man (of vrouw) zelf ook vragen, maar toen ik het hoorde dacht ik gelijk aan van die speciale schoenen, helemaal niet modern. Maar gelukkig passen ze ook wel in gewone schoenen!

Dank jullie wel.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 19:59
Emilia
Emilia is offline
Ik draag al steunzolen sinds ik kan lopen (ongeveer).
Ik heb een nogal complex probleem met m'n voeten, knieën, benen, heupen en daardoor heb ik nu heel speciale steunzolen die de pijn zouden moeten verlichten, maar het helpt niet echt. Ik heb niet minder pijn, maar ik voel me veel zekerder als ik m'n steunzolen draag.
Ik heb wel geluk; ik heb ontzettend smalle voeten en vaak krijg ik mijn voeten én steunzolen in schoenen waar sommige mensen hun voeten alléén nog niet in krijgen.
In schoenen met hakken draag je best geen steunzolen, maar verder kun je je steunzolen wel overal in krijgen, denk ik.
Ik weet niet hoe erg het gesteld is met je knieën, maar ik zou je willen aanraden de steunzolen ALTIJD te dragen, zelfs zoveel mogelijk binnen. Misschien kan je probleem nog (deels) verholpen worden en mag je na een tijdje de steunzolen aan de kant gooien. Het zal wat wennen worden, maar het komt wel in orde.
Oud 17-09-2004, 20:03
duivelaartje
duivelaartje is offline
Binnen loop ik altijd op blote voeten en het is me aangeraden dat te blijven doen. Maar ik zal me daarbuiten aan de steunzooltjes houden.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 20:16
Verwijderd
voordat je schoenen koopt moet je wel controleren of de zool eruit kan

dat kan namelijk niet bij alle schoenen en het is zo lullig als je daar thuis achter komt
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 21:25
Verwijderd
Ik heb enorm hoge steunzolen, gemaakt bij een orthopaedische schoenmakerij. Ik draag ze zowel in vrouwelijk schoenen als in kisten, no problem. Sandalen is wat lastiger

Misschien een goede tip: ik pas in de schoenenwinkel schoenen altijd met mijn eigen steunzolen...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 21:29
Boas
Boas is offline
Ik prop ze in elke schoen. En de zool van een nieuwe schoen wil er met geweld wel uit heur.
Oud 18-09-2004, 12:15
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
bugge schreef op 17-09-2004 @ 22:25 :
Misschien een goede tip: ik pas in de schoenenwinkel schoenen altijd met mijn eigen steunzolen...
Dat is wel logisch, zeker?
Oud 18-09-2004, 13:27
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde met mn knietjes (denk ik iig ).. ik heb ook steunzolen, maar als ik eerlijk ben heb ik ze nog nooit ingehad, omdat ze pijn doen. daar moet je doorheen, ik weet t, maarja...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 13:34
Tha-Theo
Tha-Theo is offline
Ik heb ook steunzooltjes, maar kan eigenlijk alle schoenen aan...
Alleen moet je een sterke achterkant nemen, maar alsk een schoen mooi vind en die heeft dat toevallig niet, pech gehad...
Maar meestal passen ze overal in hoor. Alleen een maatje groter kopen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 18-09-2004 @ 14:27 :
ik heb ook steunzolen, maar als ik eerlijk ben heb ik ze nog nooit ingehad, omdat ze pijn doen. daar moet je doorheen, ik weet t, maarja...
Ja in het begin kan het echt ff 'pijn' doen, maar uiteindelijk is het alleen maar fijn voor je gewrichten. Als ik lang op mijn steunzolen loop (echt hele dagen), dan krijg ik wel echt moeie voeten. Loop ik lang niet met mijn steunzolen, dan krijg ik weer pijn aan mijn knieen.
Eigenlijk heb ik wel altijd mijn steunzolen in mijn schoenen, alleen loop ik thuis vaak op sloffen/ slippers.

Wat schoenen betreft, ik kan gewoon bijna alle schoenen kopen hoor. Alleen moet je er wel beetje rekening mee houden of je steunzolen erin passen. In open schoenen vind ik dat niet goed zitten, dus vaak zijn het schoenen met veters, of laarzen met een rits bijvoorbeeld. Maar niet vandie ''ballarina schoentjes''. Daarnaast, tsjaa ik heb ook altijd wat duurdere schoenen gedragen, maar vaak passen daar ook beter mijn steunzolen in .

Allemaal niet erg dus, je ziet er helemaal niks van aan de buitenkant.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 17:46
duivelaartje
duivelaartje is offline
Bedankt voor de reacties. Ik krijg nou eigenlijk alleen maar zin in die dingen, want ik wil van de pijn aan m'n knieen af.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 10:22
Ninnoc
Ninnoc is offline
nou tis al beantwoord. veel plezier ermee, fijn dat je er naar uit kijkt. het is jammer dat veel mensen schrikken bij t woord steunzolen/ orthopedische schoenen. het kan namelijk erg veel voor je doen en ze hoeven er helemaal niet debiel uit te zien.
het is overigens schrikbarend hoeveel mensen slechte schoenen dragen. lekker met je 12 jaar op hakken van 7 cm
Oud 19-09-2004, 10:52
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 19-09-2004 @ 11:22 :
het is overigens schrikbarend hoeveel mensen slechte schoenen dragen. lekker met je 12 jaar op hakken van 7 cm
En vaak lopen ze dan ook nog te zeuren dat ze zo'n last van hun voeten en knieen krijgen. Vind je het gek?
Mijn hoogte hakje... 3 cm?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 11:10
Ninnoc
Ninnoc is offline
tis een grote ergenis van mij maar ja ik ben ook grote ergenis van de rest van de mensheid want ik heb altijd ongevraagd commentaar op schoenen. vooral in schoenwinkels. 'sorry maar wilde u echt die schoenen voor uw dochter kopen? mag ik u er dan op wijzen dat hakken op deze leeftijd uiterst ongezond is en ze er last van rug/knieen etc van kan krijgen'. meestal vinden ze dat niet fijn
Oud 19-09-2004, 11:13
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ach, maar het is wel belangrijk voor je lichaam dat je goede schoenen draagt. Ik heb altijd toch wel goede schoenen gedragen. Sommigen lopen ook helemaal verkeerd op hun schoenen. Maar ach, ze moeten het zelf maar weten.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Emilia schreef op 18-09-2004 @ 13:15 :
Dat is wel logisch, zeker?
niet echt.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 12:43
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
bugge schreef op 19-09-2004 @ 13:38 :
niet echt.
Je gaat toch nooit schoenen kopen zonder je steunzolen mee te nemen? Dat zou héél dom zijn...
Oud 19-09-2004, 13:16
Balance
Balance is offline
Ik heb ook steunzooltjes en in alle schoenen die ik had (toen ik ze kreeg) pasten ze niet
Ik heb dus andere schoenen gekocht. In Zoetermeer zit een zaakje waar ze hele goede sportschoenen verkopen (ze kijken ook met een camera naar je manier van lopen etc.). Daar koop ik nu dus m'n schoenen (gympen). Er is behoorlijk weinig keuze, maar gelukkig zijn die paar schoenen die goed voor me waren wel leuk.
Oud 19-09-2004, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Ninnoc schreef op 19-09-2004 @ 11:22 :
nou tis al beantwoord. veel plezier ermee, fijn dat je er naar uit kijkt. het is jammer dat veel mensen schrikken bij t woord steunzolen/ orthopedische schoenen. het kan namelijk erg veel voor je doen en ze hoeven er helemaal niet debiel uit te zien.
ja echt heel jonge kinderen.. echt zoooo fout
ik weet wel dat ik nooit hakken mocht van mn moeder en toen ik een hak mocht was t een lag en dan een blokhak en dan niet elke dag aan.
nu heb ik wel hakken thuis, maar heb ze bijna nooit aan, want krijg last van mn voeten, maar voor nette gelegenheden zijn ze
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 16:59
Annemarie99
Annemarie99 is offline
Duivelaartje,

Ik heb ook steunzolen, eigenlijk al vanaf mijn 3e. Dus ik weet eigenlijk niet anders. Heb ze nodig om plat- knikvoeten te corrigeren. En omdat ik hele slechte voeten heb, heb ik ook nog steeds van die "ouderwetse" ijzertjes. Deze kunnen net iets hoger gemaakt worden dan die moderne van tegenwoordig

Steunzolen is iets waar je je helemaal niet druk over hoeft te maken. Velen hebben slechte voeten maar doen er (nog) niets aan. Of er voor hen nog een taboe op steunzolen dragen rust weet ik niet.

Als je daadwerkelijk steunzolen nodig hebt, worden deze bij je aangemeten door een podoloog of orthopedisch-instrumentenmaker, d.m.v. gips-, schuim- of blauwafdrukjes van je voeten.

Vaak moet je de schoenen, kousen en broek uittrekken. Vervolgens even een stukje op blote voeten lopen en op de tenen staan. Ze kijken dan hoe je de voeten neerzet, naar de stand van knieën en enkels en hoever de voeten zijn doorgezakt.

Steunzolen kunnen tegenwoordig in steeds meer leuke schoenen worden gedragen. Ik zeg dus niet in alle!! Schoenen met hakjes is eigenlijk niets en ook iets met een open hielen is niet aan te raden. Zelf kijk ik meer naar schoenen met een uitneembaar voetbed en of er voldoende diepte is om de (hoge) steunzolen er in te kunnen leggen. Maar je bent tegenwoordig niet alleen meer aangewezen op die (correctie) schoenen van Piedro & Renata.

Groetjes,
Annemarie.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 17:07
Verwijderd
hangt van de zolen af... mijnes kunne overal in maar vriendin van mij moet altijd van die lelijke schoene aan omdat ze anders niet passen.

edit: KUTUP
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 17:29
Mara
Mara is offline
Beste Annemarie99,

Duivelaartje heeft dit topic in september 2004 geopend. Inmiddels zal ze de steunzolen wel hebben. Aan jouw reactie zal ze dus ook weinig meer hebben. Zou je in het vervolg éérst naar de datum willen kijken?

MeelFriek
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 17:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-05-2005 @ 18:29 :
Beste Annemarie99,

Duivelaartje heeft dit topic in september 2004 geopend. Inmiddels zal ze de steunzolen wel hebben. Aan jouw reactie zal ze dus ook weinig meer hebben. Zou je in het vervolg éérst naar de datum willen kijken?

MeelFriek
Je lijkt wel een potentiele forumbaas
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 17:43
Mara
Mara is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 08-05-2005 @ 18:39 :
Je lijkt wel een potentiele forumbaas
Ik dacht ik reageer in haar eigen stijl ipv mijn standaard gemene sarcastische opmerkingen
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 19:56
Annemarie99
Annemarie99 is offline
MeelFriek,

Nu maar weer even to the point?

Annemarie.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 19:58
Mara
Mara is offline
Er is geen point, het is een topic van maanden oud, er is antwoord gegeven en anders heeft TS het inmiddels zelf wel al ondervonden of het kan of niet.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 20:27
duivelaartje
duivelaartje is offline
Mwah, ik heb ze dus allang.

Upperdeup..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten