Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2007, 19:18
Annemarie99
Annemarie99 is offline
Morgen moet ik weer naar de orthopeed voor de steunzoolcontrole Zelf denk ik dat ik weer aan een stel nieuwe zolen hang omdat mijn huidige zolen toch wel erg zijn doorgezakt. Heb namelijk knik-platvoeten en heb daardoor erg weinig welvingen in de voeten. Natuurlijk hoop ik dat ze gaat zeggen dat we gaan stoppen met die steunzolen maar dat denk ik niet. Zo in mijn vriendinnenkring heeft niemand meer steunzolen en ben daardoor de enigste die daadwerkelijk rekening dient te houden met de schoenkeuze. Wie hebben er thans nog meer steunzolen in het forum?

Vroeger toen ik nog klein was 2x per jaar, nog niet zo lang geleden om het jaar en thans ongeveer om de 2 jaar (als ik geen last heb). Heb nog altijd van die rampzalige ijzeren steunzolen, die iedereen vroeger ook altijd standaard kreeg. De orthopeed vindt die ijzertjes altijd het beste bij mijn doorgezakte voeten passen. Nou ja het zal wel, maar ik vind het krengen van dingen en dan worden die nieuwe streunzolen ook nog altijd aangemeten door middel van gipsafdrukken in de gipskamer van het ziekenhuis. Mijn moeder gaat altijd mee, dus er is geen discussie mogelijk...........dus nieuwe ijzertjes!

Natuurlijk lopen ze wel lekkerder dan als je geen steunzolen in hebt. Maar ik wil ook wel eens collegeschoenen, sneackers en ballerina's, maar daar passen de steunzolen niet in en heb daar ook niet de voeten voor om daar de gehele dagen op te lopen.

Groetjes,
Annemarie.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 19:45
Verwijderd
slotje plx ;x
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 19:50
Mara
Mara is offline
Jij weer
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 19:55
Bloem
Bloem is offline
Geen slotje tot ik antwoord heb! (a)
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 19:58
Mara
Mara is offline
Bloem, sadist
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 20:03
Yana
Yana is offline
Mag ik hier even om grinniken?
Oud 12-02-2007, 20:16
Mara
Mara is offline
Nee, dat is absoluut verboden in een serieus topic als dit!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 20:27
Bloem
Bloem is offline
Precies, andervrouws problemen zijn niet om je eigen behoefte aan vreugde mee te bevredigen en dit is een uitermate serieuze aangelegenheid.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 20:40
Verwijderd
Een exacte copy-paste
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 20:47
Verwijderd
Oh, het is echt precies hetzelfde ja

reactie om mezelf eraan te herinneren dat ik dit topic even moet blijven volgen
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 08:03
Verwijderd
Dat je geen collegeschoenen aan kan is meer een zegen dan een vloek, hoor.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 09:47
Mara
Mara is offline
Wat zijn collegeschoenen?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 09:56
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-02-2007 @ 10:47 :
Wat zijn collegeschoenen?
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1542633
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 10:04
Mara
Mara is offline
Ai.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 13:31
luchtballon
luchtballon is offline
Zodat ze het zelf niet hoeft te posten, dit zou er vast wel komen.

Citaat:
Hallo allemaal,

Vandaag bij de orthopeed geweest en het is net wat ik al voorstpeld en verwacht had......................nieuwe dus .
Nadat ik de schoenen, kousen en broek had uitgedaan moest ik op de podoscoop gaan staan. Hiermee kunnen ze onder je voeten kijken. Ze concludeerde al vrij snel dat de stand van mijn voeten was verslechterd t.o.v. de vorige controle. Mijn voeten zakken geheel door naar binnen maar ook de voorvoeten rusten bij het staan geheel vlak op de grond. Baaaaallllllen! Voor de rest moest ik nog een stukje lopen om te laten zien hoe ik de voeten neerzette. Uiteindelijk haalde ze de losse steunzolen uit mijn schoenen om ze te passen aan de voeten. Op de manier hoe ze de steunzolen paste aan de voeten, bemerkte ik wel dat ze ook wel eens aan de korte kant konden zijn.
Toen kwam de uitspraak dat ik weer nieuwe moest hebben vanwege knik-platvoeten en doorgezakte voorvoeten.
De oude ijzertjes waren geheel doorgezakt maar ook aan de korte kant, waardoor eventueel opkloppen geen optie meer was.
Wederom adviseerde ze de klassieke ijzeren steunzolen, omdat de aanpassingen daar gemakkelijk in konden worden verwerkt en omdat dit type wel erg geschikt is voor mijn smalle voeten.
Vervolgens moest ik naar de naastgelegen gipskamer van de orthopedisch-instrumenetenmaker om gipsafdrukken van mijn voeten te laten maken. Daarbij werden mijn voetzolen geheel ingegipst en uiteindelijk met een spons schoongemaakt. Mijn moeder kreeg van de assistente een afspraak om te komen passen voor over 14 dagen en de prijs van de nieuwe steunzolen, €. 145,00.

Regels voor berichten