Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2005, 15:43
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
soms als k mn rat ff rond laat lopen, en m gewoon aai ofzo, begint ie te piepen :/. soms gaat ie ook zomaar piepen als ie in zn kooi zit. En af en toe begint ie zelfs echt te krijsen dit heeft ie eerder nooit gedaan. Is mn rat ziek ofzo, of stelt ie zich gewoon aan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2005, 20:22
Verwijderd
Zit je ratje alleen?
Dit kan namelijk op den duur leiden tot gedragsstoornissen (zoals dit, en ja dat klinkt een beetje dramatisch) omdat ratten nou eenmaal groepsdieren zijn.

Of hij ziek is? Dat kun jij alleen maar weten, gedraagt ie zich voor de rest anders? Niest hij? Reutelt hij? Eet en drinkt hij nog goed?

Ik kan je sowieso aanraden om Hier even te kijken en dan klikken naar het Forum
daar zijn een heleboel mensen die nog veel meer over ratten en hun gedrag weten
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 11:18
poetic_tragedy
tnx,

hij zit idd alleen, maar ik pak hem elke avond uit de kooi en dan kan ie zo'n 3 uur lang rondrennen en word ie geaaid enzo...
maar ik ga zeker ff kijken op die site
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 19:17
Random Moron
Random Moron is offline
Mijn rat ( die niet alleen zit ) begon ook 'opeens' te piepen na 5 weken.

Het is gewoon een grillig iets wat bepaalde ratten wel, en bepaalde ratten niet krijgen.
Zo heb ik al meerdere verhalen uit rattery's gehoord dat de ratten van hen het ook doen. Wees maar niet al te bezorgd. De mijne doet het nog amper en zit toch echt te te knarsetanden op mijn schoot ondanks het gepiep.
Oud 25-04-2005, 19:39
Verwijderd
Ik heb ook een aanstelster van de bovenste plank gehad die al begon te piepen als je alleen maar naar haar KEEK, maar een rat die echt begint te krijsen als hij gewoon in de kooi zit.. tja.. dat vind ik niet echt normaal.

En natuurlijk zijn er ratten die meer piepen dan anderen, maar ik vind dan alsnóg dat het niet onbelangrijk is aan te halen dat ratten die lang alleen zitten gedragsstoornissen kunnen krijgen.

(bovendien komen gedragsstoornissen sowieso wel vaker voor bij dierenwinkel ratten)
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 09:18
JezusGhristus
JezusGhristus is offline
ten eerste ik maak hier uit op dat je maar 1 rat hebt

ga eerst informatie zoeken over ratten omdat ze sowiso met zn tweeen moeten zijn.

en sommige ratten zijn gewoon piepdozen

en anderrs moet je ze niet zo hard knijpen
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 18:27
Verwijderd
Mijn jonge ratje is opgehouden met piepen.
Ik vond t nog wel zo leuk om zo'n aansteller te hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 19:20
poetic_tragedy
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 25-04-2005 @ 20:39 :
Ik heb ook een aanstelster van de bovenste plank gehad die al begon te piepen als je alleen maar naar haar KEEK, maar een rat die echt begint te krijsen als hij gewoon in de kooi zit.. tja.. dat vind ik niet echt normaal.

En natuurlijk zijn er ratten die meer piepen dan anderen, maar ik vind dan alsnóg dat het niet onbelangrijk is aan te halen dat ratten die lang alleen zitten gedragsstoornissen kunnen krijgen.

(bovendien komen gedragsstoornissen sowieso wel vaker voor bij dierenwinkel ratten)
nou hij begint niet te krijsen als ie in zn kooi, zit, maar als ik m gewoon oppak ofzo (en nee ik knijp m niet fijn)

over dat ie alleen zit: ik heb die rat van mijn zusje gekregen voor mij verjaardag, en ik heb er ook een tijd aan gedacht om er nog 1 bij te doen. Toen heb ik veel gezocht op internet daarover, en ook gevraagd op forums, en toen hoorde ik van iedereen dus iets anders. de een zegt dat ik er wel nog 1 bij moet doen, de ander zegt omdat ie al een jaar alleen zit, hij waarschijnlijk geen andere rat kan 'verdragen'. dus ik weet t ook niet meer. en dan zat ik nog met t probleem mannetje of vrouwtje. (de mijne is een mannetje). ik wil geen jonge ratjes, dus geen vrouwtje erbij. en mannetjes zouden gaan vechten. dus ik denk dat ik het zo eventjes laat.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 23:52
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Van wat ik begrepen heb (van een echte rattenliefhebster) kunnen rattenmannen juist prima bij elkaar.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 06:42
leucomelas
leucomelas is offline
ratten over het algemeen zijn sociale dieren en kunnen hun hele leven nog bij elkaar gezet worden. wij hebben er iig nooit problemen mee gehad. ze gingen nooit vechten en lagen na een dag al lekker samen te slapen. zoiezo zijn mannetjes rustiger en zullen ze minder snel gaan vechten als vrouwtjes.
Oud 27-04-2005, 19:20
Verwijderd
'Als je eenzame rat ouder is dan een jaar, overweeg dan eens of het niet beter is om gelijk 2 rittens te nemen. Mocht er onverhoopt toch iets mis gaan, dan hebben ze elkaar nog. Bovendien zal de oudere rat niet zo speels meer zijn en kunnen de kleintjes nog lekker met elkaar ravotten. Tot slot is de kans heel groot dat de oudere rat veel eerder overlijdt dan de nieuwe en dan zou je weer van voren af aan moeten beginnen.'

http://www.ratten.nl/articles/introduceren1.html
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 19:09
poetic_tragedy
tnx wiro dat is op zich wel een idee ik zal er eens over denken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten