Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2003, 20:07
Verwijderd
Mn ratje Madeliefje is net bevallen van 12 rittens, het zijn er zeker meer dan ik had verwacht.. Daarom zoek ik nog een goed tehuis voor wat rittentjes (kunnen over ca 5 weken opgehaald worden). Als je interesse hebt zul je om de zoveel dagen digitale foto's krijgen zodat je ze ziet opgroeien (zie mn oude nestjes www.ic-u.myweb.nl ). Mamma is agouti en papa is niet zeker aangezien dit een ongeluksnetjes is (of siamees of beige japanner, maar zeker geen familie).

Mail maar als je interesse hebt
Oh ja, als je nog geen ratjes hebt gaan ze alleeen per 2 weg.

als dit op V&A is mag hij verplaatst worden, maar ik verweacht hier meer (serieuze) reacties

babies -1 dag oud

babies 1 dag oud

Laatst gewijzigd op 28-02-2003 om 23:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2003, 20:28
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Mortischa schreef:

Oh ja, als je nog geen ratjes hebt gaan ze alleeen per 2 weg.
fijn om te zien dat er hier personen zijn die verstand van ratten hebben
Oud 28-02-2003, 23:16
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef:
fijn om te zien dat er hier personen zijn die verstand van ratten hebben

idd
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 12:19
<(-_-)>
<(-_-)> is offline
een vriendin van me heeft ook een nestje gehad daar krijg ik er nu al 1 van. anders had ik er zeker 1 van je genomen.
vraagje:
je doet ze alleen per 2 weeg omdat dat verstandig is????
hoezo moet dat pe 2 kan het niet in hun eentje.

ik heb zelf al 4 ratten gehad steeds per 2 vrouwtjes alleen ze vraten elkaar op ze hadden steeds ruzzie maar ja zou het fijn vinden om hier antwoord op te krijgen.

btw. hele mooie foto's van het nestje met jonge ratjes
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 12:24
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
<(-_-)> schreef:
een vriendin van me heeft ook een nestje gehad daar krijg ik er nu al 1 van. anders had ik er zeker 1 van je genomen.
vraagje:
je doet ze alleen per 2 weeg omdat dat verstandig is????
hoezo moet dat pe 2 kan het niet in hun eentje.

ik heb zelf al 4 ratten gehad steeds per 2 vrouwtjes alleen ze vraten elkaar op ze hadden steeds ruzzie maar ja zou het fijn vinden om hier antwoord op te krijgen.

btw. hele mooie foto's van het nestje met jonge ratjes
Dat heb je toch echt iets verkeerd gedaan dat ze steeds ruzie hadden, waarschijnlijk was je kooi te klein, of heb je ze pas op latere leeftijd bij elkaar gezet (wat wel kan, maar dat moet op een bepaalde manier). Als je een rat in z'n eentje houd word hij diep ongelukkig, het zijn zeer sociale dieren en hoeveel aandacht je 'm ook geeft, een mans kan NOOIT een soortgenoot vervangen!!! Ratten die alleen worden gehouden worden sneller ziek, en gaan apatisch en soms zelfs aggresief gedrag vertonen. Als je het mij vraagt is het pure dierenmishandeling om een tamme rat in z'n eentje in een kooi te zetten.
Oud 02-03-2003, 13:10
Verwijderd
precies, heel mooi uitgelegd hierboven!
ratten zijn sociale beesten en hebben net zoals mensen een ander nodig anders zwijjken ze weg (zie de film Castawat). Stel je voor dat je op een onbewoond eiland zit en alleen met een grote hand die je eten geeft. Zou je dan ook niet met een amder mens willen zijn?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 14:43
Roxy
Roxy is offline
kzou wel willen maar mn pa freakt bij alles wat klein is en al helemaal als het een staart heeft
Oud 02-03-2003, 16:58
Verwijderd
Ik zou heel graag willen, maar ik heb er al 7 , en mijn ouders willen voorlopig geen nieuwe erbij .

Gefeliciteerd met de rittens trouwens , de foto's op je site van je vorige nestjes zijn ongelofelijk lief..
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 18:38
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef:
Dat heb je toch echt iets verkeerd gedaan dat ze steeds ruzie hadden, waarschijnlijk was je kooi te klein, of heb je ze pas op latere leeftijd bij elkaar gezet (wat wel kan, maar dat moet op een bepaalde manier). Als je een rat in z'n eentje houd word hij diep ongelukkig, het zijn zeer sociale dieren en hoeveel aandacht je 'm ook geeft, een mans kan NOOIT een soortgenoot vervangen!!! Ratten die alleen worden gehouden worden sneller ziek, en gaan apatisch en soms zelfs aggresief gedrag vertonen. Als je het mij vraagt is het pure dierenmishandeling om een tamme rat in z'n eentje in een kooi te zetten.
Dierenwinkels zouden daar echt eens wat beter over moeten informeren, nu weet ik dat allemaal..

maar toen ik een ratje kreeg toen ik 10 was had ik echt totaal geen idee.. Dat ratje heeft trouwens wel ontzettend lang geleefd en was heel erg tam en lief.. en die daarna (ook in haar eentje dus) ook.. die was ontzettend aan me gehecht (volgde me door het hele huis en ging dan in mn nek slapen)..

Maar over dat 2 ratjes veel beter is zeiden ze in de dierenwinkel dus helemaal niks.. ja, ruiken kon ik het ook niet..

Nu zijn ze wel saampjes
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Dierenwinkels zouden daar echt eens wat beter over moeten informeren, nu weet ik dat allemaal..

oh dat weten ze meestal dondersgoed, maar ze geven nix om die diertjes, meestal gaan ze ook naar de slangen...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 18:19
faan
faan is offline
Ik wil dat de mijne ook gaan neuken!!!
Oud 03-03-2003, 20:05
Verwijderd
Citaat:
faen schreef:
Ik wil dat de mijne ook gaan neuken!!!
ja maar jij bent dom
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 20:28
faan
faan is offline
ik ook van jou
Oud 04-03-2003, 10:18
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Mortischa schreef:
oh dat weten ze meestal dondersgoed, maar ze geven nix om die diertjes, meestal gaan ze ook naar de slangen...
Niet allemaal hoor, ik snap alleen niet waarom ze niet informeren, twee verkochte ratten leveren meer geld op dan een enkel exemplaar....
Oud 04-03-2003, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Mortischa schreef:
maar andere informatie gaven ze wel.. dus vreemd dat ze dat dan weglieten.. en zoals SuperSanne zegt levert 2 verkochte ratjes meer dan op dan eentje..

(de eerste kon trouwens niet anders bedenk ik me nu weer want die had al een huis gehad alleen ging dat niet goed dus was hij weer terug gebracht.. die konden we dan moeilijk ineens wel bij een andere rat zetten)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 13:26
SuperSanne
SuperSanne is offline
Hoewel... ik kom op mijn opmerking terug, winkeliers kunnen ook bang zijn dat als ze zeggen "je moet twee ratten nemen", de klant dan maar besluit om van de hele koop af te zien... Het is moeilijk, maar één ding is zeker: dierenwinkels moeten betere voorlchting geven (hoewel klanten natuurlijk van te voren boekjes en dergelijke moeten lezen...)
Oud 05-03-2003, 13:24
substantial
substantial is offline
castawat

wasda voor film?
een rat die strand op een onbewoond eiland?
Oud 05-03-2003, 15:30
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
substantial schreef:
castawat

wasda voor film?
een rat die strand op een onbewoond eiland?
Leuk idee voor een nieuwe disneyfilm: een tekenfilm maken van robinson crusoe en dan met ratten! (we hebben muizen, honden eenden, papegaaien, apen... een paar ratten kunnen er vast ook nog wel bij)
Oud 05-03-2003, 15:59
Aaaaaart..
Aaaaaart.. is offline
zit er garantie op?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 16:41
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Aaaaaart.. schreef:
zit er garantie op?
hé, ja... dan doen we het zo dat je twee maanden krijgt, maar voor de luttele prijs van €99,95, krijg je er nog eens drie extra maanden en een sleutelhanger bij!!! En vergeet niet: in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Oud 05-03-2003, 18:50
kees17
kees17 is offline
Wat is een normale prijs voor een rat?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 22:37
Verwijderd
fokkersratten +/- 12 euro

dierenwinkel 5 euro ofzo
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 22:44
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef:
Hoewel... ik kom op mijn opmerking terug, winkeliers kunnen ook bang zijn dat als ze zeggen "je moet twee ratten nemen", de klant dan maar besluit om van de hele koop af te zien... Het is moeilijk, maar één ding is zeker: dierenwinkels moeten betere voorlchting geven (hoewel klanten natuurlijk van te voren boekjes en dergelijke moeten lezen...)
wiehie *verdedigt* Dat had ik gedaan.. hoor

maar dus kennelijk geen goed boekje

1 van deze ratten mist overigens nu een heel stuk van d'r staart, ik heb geen idee wat er precies gebeurd is.. ik weet alleen dat ik dr op iets raars zag knagen, ik het pakte en het heel kleverig was.. en ik vervolgens een stuk rattenstaart aan een lange witte kleverige sliert (ik denk een pees) had..

Mn broertje heeft haar een rare tuimeling zien maken waarbij ze een aantal rondjes achter zichzelf aanrende.. ik denk dat ze is gevallen ofzo en haar staart is blijven hangen of beschadigd of weet ik wat, en dat ze hem er toen verder zelf af heeft getrokken..

Ik maak me best wel zorgen om haar maar kan de dierenarts nu niet meer bellen, maar een stuk staart missen is niet dodelijk ofzo toch? Ik bel morgen zodra ik kan in ieder geval even de dierenarts en kijk elk uur even hoe het met haar gaat.. Ze heeft wel wat druppeltjes bloed verloren maar niet ontzettend veel, en gelukkig heeft ze een lief zusje die telkens tegen haar aankruipt
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 12:45
SuperSanne
SuperSanne is offline
Een rat kan verder leven zonder staart, alleen kan 'ie misschien minder goed klimmen enpringen omdat z'n staart voor het evenwicht bedoeld was, maar ik zou toch even naar de dierenarts gaan, zodat hij het kan ontsmetten en kan controleren of het niet ontstoken is. Dan kan 'ie ook kijken of je rat geen andere (inwendige) verwondingen heeft opgelopen tijdens z'n ongelukje.
Oud 06-03-2003, 15:08
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef:
Een rat kan verder leven zonder staart, alleen kan 'ie misschien minder goed klimmen enpringen omdat z'n staart voor het evenwicht bedoeld was, maar ik zou toch even naar de dierenarts gaan, zodat hij het kan ontsmetten en kan controleren of het niet ontstoken is. Dan kan 'ie ook kijken of je rat geen andere (inwendige) verwondingen heeft opgelopen tijdens z'n ongelukje.
Ik heb vanmorgen de dierenarts eventjes gebeld, en het was volgens haar niet nodig om langs te komen gezien mn ratje gewoon nog eet, drinkt en vrolijk door de kooi hupst en verder geen bloed meer verliest. Als ze lamlendig zou worden dan moest ik alsnog eventjes langskomen..

Nare is alleen dak nu weer 2 dagen bij mn vader ben en dus niet kan kijken, maar mn moeder zal dr zeker weten ook heel goed in de gaten houden gelukkig Kga sowieso morgen nog wel eventjes langs denk ik, om te kijken hoe het met haar gaat..

Maar ze doet verder gewoon helemaal normaal, ontsteking ontstaat toch iets later? Kga het goed in de gaten houden in ieder geval, maar wel bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2003, 18:30
kees17
kees17 is offline
Citaat:
Mortischa schreef:
fokkersratten +/- 12 euro

dierenwinkel 5 euro ofzo
Zo dan heb ik voor een kapitaal vergiftigt.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 18:46
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
kees17 schreef:
Zo dan heb ik voor een kapitaal vergiftigt.
heyheyhey... effe dimmen, ja? Alle posters tot nu toe hier zijn ratteliefhebbers, dus ga effe ergens anders kwetsende rattenpost plaatsen...
Oud 07-03-2003, 18:59
kees17
kees17 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
heyheyhey... effe dimmen, ja? Alle posters tot nu toe hier zijn ratteliefhebbers, dus ga effe ergens anders kwetsende rattenpost plaatsen...
Sorry . Ik vind ratten echt hele lieve beesten, zolang ze maar niet te dicht bij mijn huis komen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 17:11
Silverwolf
Silverwolf is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:

Hey, even een vraagje: Ik had 3 jaar geleden een "laatste" rat uit een dierenzaak gehaald, een man, van zo'n 4 maanden. 3 dagen later kocht ik er een jong mannetje bij. (5 weken) Alles ging goed, ze speelden samen en konden het goed vinden, sliepen samen enzenz. Tot het moment dat de jongste 7 maanden werd. Ze gingen vreselijk knokken, steeds vaker en tot bloedens toe. Op aanraden van een fokker heb ik ze toen maar uit elkaar gezet, en bij de oudste kon er gewoon een nieuwe rat bij, maar bij die jongere dus niet. Ik heb het nog wel een paar keer geprobeerd met een jong ratje, met een vrouwtjesrat, met een oudere rat (echt oud, sliep alleen nog en at) maar hij kon het met geen van allen vinden en ik heb hem sindsdien alleen gehouden. Hij werd veel tammer, maar bleef super agressief tegen andere ratten. Ze deelden een kooi van 110/60/60, tralie met meerdere verdiepingen, speelhuisjes, rolletjes, klimtouwen enz. Ik heb er zelfs verschillende voerplaatsen en waterflesjes in gehangen, omdat het kon zijn dat ze een rangorde probleem hadden. Maar toen ik uiteindelijk moest kiezen of ik ze elkaar af wilde laten maken of dat ik ze uit elkaar haalde, heb ik voor het laatste gekozen. Is dit dan ook zielig? (dit is een normale vraag, zie dit niet als aanval op wat dan ook aub) Want momenteel heb ik weer zo'n ratje, en ze is sinds 4 weken terug alleen omdat ze met alles knokt.
Oud 08-03-2003, 17:28
faan
faan is offline
Citaat:
kees17 schreef:
Sorry . Ik vind ratten echt hele lieve beesten, zolang ze maar niet te dicht bij mijn huis komen.
Wilde ratten zijn ook enge grote beesten Ze maken ook net als wilde muizen veel kapot,,
Oud 08-03-2003, 17:53
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Silverwolf schreef:
Hey, even een vraagje: Ik had 3 jaar geleden een "laatste" rat uit een dierenzaak gehaald, een man, van zo'n 4 maanden.
4 maanden?!? Een rat (tenzij je natuurlijk besluit er eentje uit het asiel te halen, voor mensen die interesse hebben, in zoetermeer zit een speciaal knaagdierenasiel "het knagertje") kun je het beste rond een leeftijd van 5 weken kopen (4 weken word ook nog wel eens gedaan, maar dan heeft 'ie te weinig liefde en bescherming van z'n moeder meegekregen ), maar goed, da's nu natuurlijk een beetje laat... (meer als warschuwing voor andere forummers die dit lezen)

3 dagen later kocht ik er een jong mannetje bij. (5 weken) Alles ging goed, ze speelden samen en konden het goed vinden, sliepen samen enzenz. Tot het moment dat de jongste 7 maanden werd. Ze gingen vreselijk knokken, steeds vaker en tot bloedens toe. Op aanraden van een fokker heb ik ze toen maar uit elkaar gezet, en bij de oudste kon er gewoon een nieuwe rat bij, maar bij die jongere dus niet. Ik heb het nog wel een paar keer geprobeerd met een jong ratje, met een vrouwtjesrat, met een oudere rat (echt oud, sliep alleen nog en at) maar hij kon het met geen van allen vinden en ik heb hem sindsdien alleen gehouden. Hij werd veel tammer, maar bleef super agressief tegen andere ratten. Ze deelden een kooi van 110/60/60, tralie met meerdere verdiepingen, speelhuisjes, rolletjes, klimtouwen enz. Ik heb er zelfs verschillende voerplaatsen en waterflesjes in gehangen, omdat het kon zijn dat ze een rangorde probleem hadden. Maar toen ik uiteindelijk moest kiezen of ik ze elkaar af wilde laten maken of dat ik ze uit elkaar haalde, heb ik voor het laatste gekozen. Is dit dan ook zielig? (dit is een normale vraag, zie dit niet als aanval op wat dan ook aub)
Zielig is het wel, maar je had geen andere keus. Het is een bijzonder vervelende zaak maar om ze elkaar af te laten maken is ook geen slimme actie. Een paar oorzaken hadden kunnen zijn een te kleine kooi, maar volgens mij is dit bij jou niet het geval, zeker omdat je 'm goed had ingericht met meerdere verdiepingen speelplaatsen enz. ratten "vechten" wel vaken, zeker mannetjes, maar als het tot bloedens toe gaat, heb je toch een probleem. Vervolgens besloot je om dan maar je ratten apart te zetten en een nieuwe rat bij het oude mannetje te zetten. Het oudere mannetje, inmiddels 7 maanden verder en dus al wat ouder vond het allemaal prima. meneer is waarschijnlijk rustig aangelegd en al niet meer zo fit (7 maanden tijd is best veel voor een rat, aangezien ze niet zo oud worden) dus hij accepteerde het dat hij voortaan zijn kooi moest delen met een jonger en fitter exemplaar. je jongste rat is (ik neem voor het gemak maar aan dat 'ie nog leeft) echter een volwassen rat van 7 maanden, en in de bloei van zijn leven. Hij laat niet zomaar met zich sollen, en zal dat aan elke indringer laten merken. Wat je het beste kan doen is wachten tot 'ie wat ouder is (ik zou zeggen tot ie ongeveer anderhalf is en het dan nog eens proberen) of gewoon alleen houden, het is jammer maar soms is het niet anders...
Want momenteel heb ik weer zo'n ratje, en ze is sinds 4 weken terug alleen omdat ze met alles knokt.
Dit geld voor al het bovenstaande: hoe laat jij je ratten aan elkaar wennen? zat ze vanaf het begin bij een maatje in de kooi (nestgenootjes kunnen het beste met elkaar overweg), of kwam er later pas een kooigenoot bij? in het laatste geval: hie heb je het aangepakt: heb je rat A gewoon bij rat B in de kooi gezet, dan is het logisch dat het is misgegaan. Een aantal tips zijn:
- ontsmet de kooi, en alle speeltjes. Zorg dat alles brandschoon is. ratten hebben de gewoonte om hun territirium af te bakenen, en de "indringer" zal zich niet op zijn/haar (met vrouwtjes gaat het makkelijker) gemak voelen als ze (ik neem even een vrouwtje anders blijf ik aan de gang met die slashtoets) opeens word overwelmd met een vijandelijke geur.
- het bovenstaande werkt nóg beter als je van te voren de ratten in een vreemde omgeving (op de grond, in een andere kooi...) laat kennismaken. Zorg in alle gevallen dat beide ratten zich kunnen verstoppen als ze er genoeg van hebben.
- als ze gaan stoeien, houd het in de gaten. als ze gewoon een beetje meppen en piepen is het waarschijnlijk gewoon een kwestie van laten merken wie er de baas is, als ze gaan bloeden kun je het beter een andere keer opnieuw proberen
- het klinkt vreemd, maar het kan helpen als je ratten hetzelfde ruiken als ze elkaar ontmoeten (eerst zonder proberen, meer een laatste redmiddel want of het echt helpt is niet zeker maar fokkers hebben er soms goede ervaringen mee). ga je ratten niet met flessen parfum en douchegel te lijf, want dat stellen ze niet op prijs, maar doe bij elk een druppeltje valille extract (van die druppeltjes, van Baukje) op de vacht. Dan ruiken ze niet "vijandelijk" en wil het soms lukken.
succes!
P.S.: www.ratten.nl
ga naar artikelen, introduceren en je vind er een helenoel tips.

Laatst gewijzigd op 08-03-2003 om 18:05.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 18:01
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
faen schreef:
Wilde ratten zijn ook enge grote beesten Ze maken ook net als wilde muizen veel kapot,,
Welke ratten bedoel je? de zwarte rat? (zo ja, afblijven!!! die beesten zijn erg zeldzaam en zwaar beschermd),

de bruine rat (de voorouder van de tamme rat),

of de muskusrat (die eigenlijk geen famillie van de rat is)

Laatst gewijzigd op 08-03-2003 om 18:05.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 18:26
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:

of de muskusrat (die eigenlijk geen famillie van de rat is)
aaa, die muskus beesten zijn toch van die grote knaagdieren bij rivieren! ben als de dood voor die beesten.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 18:35
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik hou ook niet van die beesten. Ik woon aan de sloot, en in de lente stikt het van die beesten, dan zie je steeds jonge eendjes kopje ondergaan en niet meer bovenkomen...
Oud 08-03-2003, 22:59
faan
faan is offline
Welke ratten bedoel je? de zwarte rat? (zo ja, afblijven!!! die beesten zijn erg zeldzaam en zwaar beschermd),

uhm lol*
Ik heb tot nu toe alleen bruine gezien, als ik een zwarte rat zie dan zou ik aan jouw zorgzame zin denken
Oud 09-03-2003, 10:22
kees17
kees17 is offline
DE muskus en beverratten zullen nooit in nederland beschermt worden, omdat zijn niet inheems zijn. Zij veroorzaken veel schade aan oevers en daarom zijn ze bejaagbaar. Ook doen veel waterschappen aan muskusratten bestrijding.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 10:47
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
kees17 schreef:
DE muskus en beverratten zullen nooit in nederland beschermt worden, omdat zijn niet inheems zijn. Zij veroorzaken veel schade aan oevers en daarom zijn ze bejaagbaar. Ook doen veel waterschappen aan muskusratten bestrijding.
Dat is dan ook de enige diersoort waarvan ik het jagen erop niet erg vind. Zoals ik al zei, ik woon aan de sloot en het begint echt uit de hand te lopen. We hebben hier een soort van "buureend", die elk jaar langs de huizen zwemd en iedereen geeft dan brood en dat soort dingen. Vorig jaar had ze eerst 14 jonge eendjes, toen 8, toen 2 en toen helemaal niets meer. Er gaat hier in de lente geen dag voorbij of je ziet wel zo'n muskusbeest voorbij komen... (onze kat heeft er wel eens eentje gevangen en onder de koelkast verstopt, en geloof me, dat ruikt niet prettig...)
Oud 10-03-2003, 15:57
Verwijderd

[IMG]http://[/IMG]

dr zijn nu al 3 vrouwtjes en 3 mannetjes gereserveerd

dr is nog een 1vrouwtje vrij en 5 mannetjes!

kleuren zijn waarschijnlijk:
argente (die ornaje gele kleur)
creme roodoog?/albino??? (misschien ook wel donkere ogen)
agouti, de bruine kleur
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 16:14
SuperSanne
SuperSanne is offline
Zo te zien was pappa toch een beige japanner...
Oud 10-03-2003, 16:39
Verwijderd
idd

ik ben net tot de conclusie gekomen dat die creme 2 champagne jappen zijn en 3 berken of effen chamapgne (krijgen waarschijnlijk donkerrode ogen)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:28
faan
faan is offline
Vind je het niet minder dat er 8 mannetjes zijn en 4 vrouwtjes? Ik vind het altijd kut voor de verkoop als er meer mannetjes in het nestje zitten dan vrouwtjes (bij wel diersoort dan ook),,
Oud 10-03-2003, 18:44
kees17
kees17 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 09-03-2003 @ 11:47:
Dat is dan ook de enige diersoort waarvan ik het jagen erop niet erg vind. Zoals ik al zei, ik woon aan de sloot en het begint echt uit de hand te lopen. We hebben hier een soort van "buureend", die elk jaar langs de huizen zwemd en iedereen geeft dan brood en dat soort dingen. Vorig jaar had ze eerst 14 jonge eendjes, toen 8, toen 2 en toen helemaal niets meer. Er gaat hier in de lente geen dag voorbij of je ziet wel zo'n muskusbeest voorbij komen... (onze kat heeft er wel eens eentje gevangen en onder de koelkast verstopt, en geloof me, dat ruikt niet prettig...)
Dan moet jij even het waterschap waarschuwen dat jullie last hebben van muskusratten. Dan vind jij de jacht op de nijlgans ook niet erg want die verzuipt ook jonge eenden(voor meer info ga je maar even naar een topic die over de jacht gaat.) En z'n muskusrat die een paar dgen heeft liggen te rotten ruikt idd niet lekker.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 19:02
Verwijderd
ja maa rjij bent dom weet je nog?

niw je gaat toch geen nestje plannen als je geen reserveringen hebt?!?!?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 19:06
faan
faan is offline
liefje, je hebt toch geen vijf reserveringen voor die andere gozers?

Ze zijn erg lief die hummeltjes,, maar hoe krijg je ze nu al van de moeder weg? Bijt ze dan niet een fel terug?
Oud 10-03-2003, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Mamma is agouti en papa is niet zeker aangezien dit een ongeluksnetjes is
...

normaal mocht ik altijd zelfs als ze aan t voedden waren aan ze komen. maar dit ratje had ik net een week voor ze beviel (??), dus die kent me nog helemala niet en heeft me idd gebeten. ik lok dr gewoon weg. Ik haal ze zeker 3 keer per dag eruit om met ze te spelen
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 19:51
muckymouse
muckymouse is offline
en ik krijg er daar een van joechei
Oud 10-03-2003, 19:58
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
kees17 schreef op 10-03-2003 @ 19:44:
Dan moet jij even het waterschap waarschuwen dat jullie last hebben van muskusratten. Dan vind jij de jacht op de nijlgans ook niet erg want die verzuipt ook jonge eenden(voor meer info ga je maar even naar een topic die over de jacht gaat.) En z'n muskusrat die een paar dgen heeft liggen te rotten ruikt idd niet lekker.
Hebben de buren al gedaan, ze hebben nu een soort van "onderwater muizenvallen" neergezet...
Oud 10-03-2003, 20:06
kees17
kees17 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 10-03-2003 @ 20:58:
Hebben de buren al gedaan, ze hebben nu een soort van "onderwater muizenvallen" neergezet...
>Die fuiken worden het vaakt gebruikt verders worden gevangen met klemmen. Op zich zijn muskus ratten wel mooie dieren.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 20:59
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ja... maar je schrikt je wel kapot als je aan het terasje ligt te zonnen en er opeens allemaal water omhoog spat en je nog net een staart ziet wegschieten (een soort van Jaws-act, maar dan met muskusratten...)
Oud 11-03-2003, 12:03
faan
faan is offline
Volgens mij kunnen die dingetjes nog niet spelen
Ze willen alleen warmte hebben en melk drinken,,
Reageren

Regels voor berichten