Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En op de site van Leiden valt al helemaal niets te vinden...... Ga even op andere universiteitsites zoeken. -edit- Kijk nou naar België, daar mogen we een voorbeeld aan nemen ![]() Daar staat het gewoon duidelijk op, zie maar http://www.ugent.be/nl/studenten/studeren Laatst gewijzigd op 26-04-2005 om 11:40. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Want daar gaat het mij om, ik wil dit jaar een supervakantie afzeggen, om zo volgend jaar 6 weken lang op vakantie te zijn. Maar als er tentamens zijn, dan kan ik waarschijnlijk niet ongestoord 6 weken op vakantie, net als nu dus (kan ook niet ivm loting, aanmelding, e.d.) -edit- Misschien weet jij dit: zijn die hertentamens voor iedereen, of mogen alleen degene die niet genoeg ects hebben deze herkansen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dat noem ik wel midden in m'n vakantie... en met de kerst had ik maar 1 week vakantie en direct de maandag en de dinsdag na de vakantie waren de herkansingen. maar goed, ik zie die herkansingen op ongunstige tijden alleen maar als extra stimulans om m'n tentamens te halen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
In Utrecht bij geneeskunde heb je 7 blokken van 6 weken, dus 42 weken les. Qua vakantie heb ik dit jaar:
3 weken kerstvakantie (Niet normaal, was ook voor het eerst dit jaar en volgend jaar waarschijnlijk weer 2. Ik weet niet waarom het zo was, maar ze hadden denk ik vakantie over ofzo ![]() 1 week meivakantie helaas maar 5 weken zomervakantie.. en als je dus blokken niet haalt kan je die herkansen in de middelste drie weken. Hier kan je het jaaroverzicht van dit jaar vinden. Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het wel...
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Op de VU heb je ook 2 weken kerstvakantie en ongeveer 8 weken zomervakantie, met daarin de hertentamens, verspreid over de hele vakantie. Wel heb je voor een tentamen de rest van de week vrij.
http://www.med.vu.nl/images_upload/2...66738ABE40.pdf |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() @ lollol: Dat denk ik dus niet, je moet echt alles gehaald hebben, desnoods het volgende jaar (of bij een herkansing), maar je moet het wel echt gehaald hebben. Je kunt het niet compenseren. Maar misschien weet Sarah het beter, hoe het zit. Trouwens, ik vind het ook maf dat er zo veel verschillen tussen de vakanties zitten. Sowieso weinig vakantie, vind ik. |
![]() |
||
Citaat:
Als je alle 60 ECTS uit het eerste jaar hebt gehaald, dan heb je je propedeuse. In je eerste jaar moet je er minimaal 30 hebben voor je studiefinanciering en (meestal/altijd?) voor een positief overgangsadvies. Je propedeuse moet je (meestal) in 2 jaar hebben gehaald. Het is dus niet heel erg als je sommige vakken niet hebt gehaald, maar je moet er wel voor zorgen dat het er niet teveel zijn. Je kan overigens een vak ook het jaar erop nog een keer volgen en nog een keer herkansen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Het vak (blok, eigenlijk) het volgende jaar over doen is trouwens niet zo'n geslaagd idee in groningen. Dan moet je het tegelijk met het tweedejaarsblok doen, en dan kom je meteen behoorlijk in de knoop, geloof ik.
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
gefeli Andijvie ![]()
Laatst gewijzigd op 27-04-2005 om 09:18. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat: