Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2002, 19:32
Signy
Signy is offline
Wie heeft deze film gezien?
Ikzelf heb hem vandaag gehuurd en met totale verbijstering bekeken. OK, in het begin vond ik de film vernieuwend en zeker interessant. De spanning zat er steeds in en de verhaallijnen boeiden me opzich wel. De logica ontbrak me wel, maar hee, de film was pas net begonnen en aangezien hij 2,5 uur duurt was dat juist voor mij een soort van leuke nieuwsgierigheid.
Ik zat wel al de hele tijd te wachten op de lebische sex scene van de twee vrouwelijke hoofdrolspelers. Niet dat ik naar die scene uitkeek, maar hij was gewoon onvermijdelijk. En jaah hoor, ze gingen met elkaar naar bed. Irritatie ten top. Waarom kunnen ze nou niet gewoon van elkaar afblijven? Is de film dan interessanter ofzo?
Nouja, vanaf dat moment verliep de film van niet-echt-volgend (máár wel boeiend) naar totaal-geen-logica. De verhaallijnen liepen in elkaar over, karakters verwisselden, ik kon er geen touw meer aan vastknopen.

Beetje lang verhaal maar ik moest 't ff kwijt. Meningen graag. Uitleg mag ook.
Oud 19-08-2002, 20:19
wyner
wyner is offline
Tadaa:
http://dir.salon.com/ent/movies/feat...sis/index.html
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 20:19
Stevill
Stevill is offline
'k was in slaap gevallen.
Oud 19-08-2002, 20:42
Uice
Uice is offline
De lesbische scenes voegen wel het 1 & ander toe ja... dus ja, dat moest.
Oud 19-08-2002, 20:45
Signy
Signy is offline
What the fuck is going on in this movie?

Thnx. Ik heb 't doorgelezen, maar echt veel wijzer ben ik eerlijk gezegd niet geworden. Nah, niet mijn stijl denk ik dan maar.
Oud 19-08-2002, 22:25
clubje
clubje is offline
Duh dat het een weirde film was...we hebben het hier wel over David Lynch
Oud 19-08-2002, 22:33
Verwijderd
Die lesbische sex-scenes stelden overigens niks voor. Maar de film zelf had ik de hele tijd het idee van: 'Wow, dit is vaag"
Het sprak me wel aan, die illogica. Vond de hele film een aparte sfeer hebben. Sommige scenes waren ook meesterlijk en humoristisch. Kga m ook nog kijken op lowlands
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 11:44
Desp
Desp is offline
Ik ben een enorme David Lynch fan, al zijn films gezien en vele ook al meer dan een keer. Mulholland Dr. heb ik natuurlijk 4 keer in de bioscoop gezien, en nu ook op dvd in de kast staan Omdat de films zo absurd zijn, blijven ze ongelofelijk leuk (vind ik dan)... Ik kan ze echt keren opnieuw bekijken, super gewoon

Mijn favoriet is Eraserhead, komt door de sfeer die dan heel duidelijk wordt...

Overigens, de logica (die er niet echt is) wordt duidelijk wanneer je meer van zijn films kijkt... Lynch houdt allereerst van seksuele aspecten (niet alleen seksscène's, maar voornamelijk een uitspraak - die te maken heeft met eten - die een beetje seksueel getint is) en hij heeft altijd iets verstopt (Eraserhead: vrouwtje achter de radiator, Mulholland Dr.: het doosje, de identiteit van de donkerharige)

Super cole films
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 14:34
Signy
Signy is offline
Ja kijk van David Lynch had ik nog nooit gehoord dus ik denk dat ik er een beetje onvoorbereid voor ben gaan zitten. Maakt niet uit verders, misschien wel een ideetje om es een andere film van hem te zien. Kijken of ik die iets beter begrijp.
Oud 20-08-2002, 14:55
Desp
Desp is offline
Citaat:
Signy schreef:
Ja kijk van David Lynch had ik nog nooit gehoord dus ik denk dat ik er een beetje onvoorbereid voor ben gaan zitten. Maakt niet uit verders, misschien wel een ideetje om es een andere film van hem te zien. Kijken of ik die iets beter begrijp.
Elephant Man ken je toch wel? Maar ja, dat is dus toch wel weer logisch
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 16:02
Dutchian
Dutchian is offline
Je wordt afentoe helemaal gek van die film. Ik snapte hem niet helemaal de eerste keer en daar ergerde ik me aan. Dus ik heb op forums en sites gelezen hoe die film in elkaar zit. Niemand weet het dus helemaal (behalve Lynch waarschijnlijk). Maar ik heb wel een hele zooi theorien gelezen, op de IMDB forum van Mulholland drive kan je er een paar leuke lezen.
Oud 20-08-2002, 16:04
Desp
Desp is offline
Citaat:
Dutchian schreef:
Je wordt afentoe helemaal gek van die film. Ik snapte hem niet helemaal de eerste keer en daar ergerde ik me aan. Dus ik heb op forums en sites gelezen hoe die film in elkaar zit. Niemand weet het dus helemaal (behalve Lynch waarschijnlijk). Maar ik heb wel een hele zooi theorien gelezen, op de IMDB forum van Mulholland drive kan je er een paar leuke lezen.
Je moet gewoon de film nemen zoals hij is, dan is hij veeeel leuker, telkens opnieuw...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 16:25
Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
Desp schreef:

Je moet gewoon de film nemen zoals hij is, dan is hij veeeel leuker, telkens opnieuw...
Maar het is leuk (nadat je de film hebt gezien), andere verhalen te lezen/horen van andere mensen, hoe hun de film inelkaar zien zitten.
Oud 20-08-2002, 16:32
Signy
Signy is offline
Citaat:
Desp schreef:
Elephant Man ken je toch wel? Maar ja, dat is dus toch wel weer logisch
Is die van hem? Die is mooi.
Oud 20-08-2002, 16:35
Desp
Desp is offline
Citaat:
Dutchian schreef:

Maar het is leuk (nadat je de film hebt gezien), andere verhalen te lezen/horen van andere mensen, hoe hun de film inelkaar zien zitten.
Je hebt gelijk...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 15:07
clubje
clubje is offline
Als je DE david lycnh klassieker wil zien, huur dan gewoon 'bleu velvet'
Oud 23-08-2002, 15:38
Verwijderd
Citaat:
clubje schreef:
Als je DE david lycnh klassieker wil zien, huur dan gewoon 'bleu velvet'
owww, die is goed!!