Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2002, 13:00
Menahem
Menahem is offline
Gisterenavond Donnie Darko gezien
OMG wát een goeie film!! Super mooi in elkaar gezet, mooi muziek, alles OK. Zelfs de site ervan (www.donniedarko.com) is super!
Wie heeft em nog meer gezien, en wat vonden jullie ervan?
Oud 09-12-2002, 13:09
Vlooienband
Vlooienband is offline
Eerste deel (10 minuutjes) gezien, dat trok me niet zo. Maar die site, die is echt !

Laatst gewijzigd op 09-12-2002 om 15:38.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 13:27
Verwijderd
he man, kzei toch dattie onwijs goed is!

Een absolute top 3 notering waard!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 15:35
the exploding boy
the exploding boy is offline
1 na beste film ooit gemaakt.
Gewldig verhaal en op vele manieren uit te leggen. Mooie muziek ook vooral het laaste nummer.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 15:41
legatus
legatus is offline
Goeie film, vooral vanwege het tijdsbeeld en het dramatische aspect. Qua science fiction wat krampachtig 'ingewikkeld' in elkaar gezet. Veel zaken zijn ook niet duidelijk, en zullen ook niet duidelijk worden als je het commentaar van Kelly niet gehoord hebt. Wat een slechte zaak is want alles moet in een film terug te vinden zijn. Ben benieuwd hoe Kelly zich ontwikkeld in verdere films.
Oud 09-12-2002, 15:58
the exploding boy
Citaat:
legatus schreef:
Goeie film, vooral vanwege het tijdsbeeld en het dramatische aspect. Qua science fiction wat krampachtig 'ingewikkeld' in elkaar gezet. Veel zaken zijn ook niet duidelijk, en zullen ook niet duidelijk worden als je het commentaar van Kelly niet gehoord hebt. Wat een slechte zaak is want alles moet in een film terug te vinden zijn. Ben benieuwd hoe Kelly zich ontwikkeld in verdere films.
geen kelly gezien en de film is echt wel duidleijk naar mijn idee.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 16:05
Verwijderd
Citaat:
the exploding boy schreef:
geen kelly gezien en de film is echt wel duidleijk naar mijn idee.
Richard Kelly is de regisseur
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 16:59
Verwijderd
Ik heb de film ook gezien, in de bios nog wel: geweldig. Ongetwijfeld de beste film die ik ooit gezien heb.

Het dvdtje heb ik ook al gedownload
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 17:30
Verwijderd
Jaa ik vond hem ook helemaal geweldig, die sfeer!! *brr* en de site is idd erg cool, kom nie echt ver maar cool gemaakt
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 17:49
the exploding boy
Citaat:
CycLoner schreef:
Richard Kelly is de regisseur
I know
Ik bedoel alleen dat ik verder geen uitleg heb gezien over de film, maar het naar mijn idee wel duidelijk was.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 18:04
Verwijderd
Citaat:
I know
Ik bedoel alleen dat ik verder geen uitleg heb gezien over de film, maar het naar mijn idee wel duidelijk was.
ow
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 18:25
Anonymous John
Anonymous John is offline
Mooie film, alleen vroeg ik me af wat het nut was van Drew Barrymore's personage. Okee, ze is Executive Producer van de film maar nog steeds vond ik het storend.
Oud 09-12-2002, 18:59
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Echt een hele goeie film Ik had iets heel anders verwacht toen ik de recensie had gelezen maar echt heel goed. Staat zeker in m'n top 3
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 23:08
Verwijderd
Mjah alleen mulholland drive is nog wel wat meer twisted... ik begreep Donnie Darko tenminste nog. Ik kon aan Mulholland drive echt geen touw vastknopen, ik raakte alleen maar in de war, wat vermoedelijk ook de bedoeling was.
Ik heb wel een poster van Donnie Darko

Laatst gewijzigd op 10-12-2002 om 10:23.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 10:15
the exploding boy
Citaat:
Anonymous John schreef:
Mooie film, alleen vroeg ik me af wat het nut was van Drew Barrymore's personage. Okee, ze is Executive Producer van de film maar nog steeds vond ik het storend.
Zonder Drew geen cellar door [ ik bedoel, alleen teachers weten zulke dingen] dus ook geen nachtelijke tocht naar grandma death en dus ook geen meeting met Frank.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Zonder Drew geen cellar door [ ik bedoel, alleen teachers weten zulke dingen] dus ook geen nachtelijke tocht naar grandma death en dus ook geen meeting met Frank.
Jep, maar ik denk dat ze juist bedoelt waarom nu juist Drew? En het boeit dus niet welke actrice het is, want het gaat in een film om de personages, niet wie ze spelen in principe, ookal zijn ze nog zo bekend. Het perconage, de lerares, is zeker niet overbodig.
Overigens geloof ik dat Donnie Darko door de maatschappij van Drew gemaakt is (ofzoiets?)
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 14:23
the exploding boy
Citaat:
Evergreen schreef:
Jep, maar ik denk dat ze juist bedoelt waarom nu juist Drew? En het boeit dus niet welke actrice het is, want het gaat in een film om de personages, niet wie ze spelen in principe, ookal zijn ze nog zo bekend. Het perconage, de lerares, is zeker niet overbodig.
Overigens geloof ik dat Donnie Darko door de maatschappij van Drew gemaakt is (ofzoiets?)
Dat bedoel ik dus, het personage heeft wel degelijk nut.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 18:50
Verwijderd
Ge-wel-di-ge film, in de bios gezien toen hij daar nog draaide.
Serieus echt prachtig, de muziek ook.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 20:38
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
danique2 schreef:
Ge-wel-di-ge film, in de bios gezien toen hij daar nog draaide.
Serieus echt prachtig, de muziek ook.
Helemaal mee eens.
Oud 10-12-2002, 20:55
battlestar
battlestar is offline
Goeie film
Alleen dat gedoe met dat konijn vond ik misschien wel een beetje 'overdone'.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 21:40
the exploding boy
Citaat:
*BattleStar* schreef:
Goeie film
Alleen dat gedoe met dat konijn vond ik misschien wel een beetje 'overdone'.

Ehm hallow... de Konijn draait het zo ongeveer om
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 22:07
legatus
legatus is offline
Citaat:
de film is echt wel duidleijk naar mijn idee.
Leg het eens uit dan.

Wat is er gebeurd met donnie en waarom?

Ik begreep het grootste deel van Mulholland Drive zonder enige problemen.
Oud 10-12-2002, 22:44
the exploding boy
Citaat:
legatus schreef:
Leg het eens uit dan.

Wat is er gebeurd met donnie en waarom?

Ik begreep het grootste deel van Mulholland Drive zonder enige problemen.
Toch vaag juist, omdat Lynch nog niet eens achter alles een bedoeling heeft zitten. Kelly daarentegen heeft wel een vage film gemaakt, maar uiteindelijk valt het allemaal op zijn plaats.

...

verder even snel wat dingen , want ik slaap zowat bijna

Donnie offert zijn leven aan het einde op om het leven van Gretchen, Frank, zijn moeder ed te redden. Maar als je bekijkt waardoor hij aan het eind toch sterft: door een vliegtuigmotor uit een timeline waar Donnie WEL bleef leven. Dus eigenlijk ging hij dood omdat hij bleef leven. Het feit dat hij NIET dood ging aan de vliegtuigmotor, zorgde er uiteindelijk ervoor dat hij WEL dood ging aan de vliegtuigmotor! Ingewikkeld

Verder is het centrale thema van de film de angst om te sterven, de zoektocht naar waarheid en God, en het wel of niet bestaan van vrije wil. Donnie komt er in de loop van het verhaal achter dat er niet zoiets als vrije wil bestaat, en dat er een Masterplan bestaat. Afwijken van dat masterplan, bijv door precies op het moment dat er een vliegtuigmotor op je huis valt, iets dat was voorbestemt, buiten aan het slaapwandelen zijn, moet betaald worden met een hoge prijs. Je kan niet straffeloos je eigen dood ontlopen als die voorbestemd is, en Donnie betaalt met het leven van o.a. zijn vriendin, moeder en zusje. Hiermee komt de voorspelling van Frank uit: voor Donnie eindigt de wereld, ten eerste omdat zijn leven geen enkele zin meer heeft nu hij alles heeft verloren dat hij lief had, maar ook omdat precies 28 dagen "nadat" de vliegtuigmotor op zijn kamer pleurde terwijl hij buitenliep en de profetie kreeg van Frank, hij alsnog wordt verpletterd door diezelfde vliegtuigmotor dat eigenlijk op hetzelfde moment gebeurde: hij bleef in de ene parallele wereld leven maar stierf in de andere. In een wereld waar tijdreizen mogelijk is heeft tijd nauwelijks nog betekenis. Op het einde, op het moment dat de profetie voorspelde, was Donnie alle angst kwijtgeraakt. Hij had eerst een enorme angst om alleen te zijn, en te sterven, maar toen hij inzag dat hij met zijn dood zoveel levens kon redden kwam er een soort berusting. Oa hierdoor wordt Donnie een soort Christus: hij accepteerde zijn dood even makkelijk als Christus zijn kruiziging, wetende dat hij "de mensheid" erdoor kon redden omdat hij een kijkje in het masterplan van God had gekregen. Er zijn nog meer verwijzingen hiernaar, vooral de film "the last temptation of Christ" die samen met "Evil Dead" draait. Ik heb die film niet gezien maar die film is gebaseerd op bijna exact hetzelfde gegeven.
In de laatste scene zie je ook opeens de berouw op het gezicht van Jim Cunningham, en het besef van de hypocrisie van die verschrikkelijke taart, Frank die opeens aan zijn (nog gezonde) oog voelt, en het dikke Chinese meisje waarvoor eindelijk betere tijden aangebroken leken te zijn, zoals Donnie beloofd had, alsof ze onbewust toch een soort van herinnering hadden aan de alternatieve tijdslijn waar Donnie wel doorleefde. Door de min of meer zelfgekozen dood van Donnie neemt hij als het ware de zonden van anderen op zich en redt hij "de wereld".

1)Achteraf is die scene in de bioscoop erg luguber, aangezien daar drie "doden" naar Evil Dead aan het kijken zijn: Frank, die eigenlijk al dood is maar zal leven als Donnie sterft; Gretchen, die nog leeft maar zal sterven als Donnie blijft leven; en Donnie die de keuze heeft om te leven of sterven, maar het lot van de andere twee daarmee in zijn handen heeft. De bioscoopzaal is overigens helemaal leeg, en de scene krijgt daarmee iets onwerkelijks, alsof het niet echt gebeurd (en meer een soort voorportaal op de hel/hemel is).
Ook het volgende stukje maakt wel veel duidelijk;
Donnie, Gretchen en Frank zitten in bioscoop, Gretchen zit in midden en slaapt. Donnie vraagt "What happend to your eye?". Donnie heeft Frank dood geschoten, precies in zn oog blijkbaar, omdat Frank Gretchen heeft dood gereden (dit is eigenlijk al gebeurt vanwege dat timetravel gebeuren). Frank antwoord daarop met "I'm so sorry". Eigenlijk bedoeld Frank dus "I'm so sorry that I killed
your girlfriend" althans dat denk ik..

[Eerst dacht ik dat die wond in zijn oog kwam doordat hij met het mes in Frank had gestoken, maar dan klopt het hele stuk niet meer van dat Frank zegt "i'm so sorry" . Daaruit blijkt dat donnie's vriendin al door Frank is aangereden en dus dat die wond door Donnie later is toegebracht dan die keer met dat mes]

voor zover dit duidelijk is?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 10:09
legatus
legatus is offline
Citaat:
Toch vaag juist, omdat Lynch nog niet eens achter alles een bedoeling heeft zitten.
Ik zeg ook niet dat ik alles snap.

Citaat:
door een vliegtuigmotor uit een timeline waar Donnie WEL bleef leven.
En daar is dus mijn probleem. Dit is een straalmotor uit een ander universum, met andere uitkomsten, die elkaar beinvloeden. Dan kun je alle kanten op met een verhaal. Beetje krampachtig gemeenspelen.

Citaat:
Verder is het centrale thema van de film de angst om te sterven, de zoektocht naar waarheid en God, en het wel of niet bestaan van vrije wil.
Nouja, dat vrije wil niet bestaat is nogal duidelijk in de film.

Daarnaast wou Kelly het openlaten wat iedereen er van vind:

What exactly is "Donnie Darko?" First-time writer/director Richard Kelly purposefully wanted "Donnie Darko" to be a genre-busting tale that would mean vastly different things to different people. Kelly offers this explanation of the film, "Maybe it's the story of Holden Caulfield, resurrected in 1988 by the spirit of Phillip K. Dick, who was always spinning yarns about schizophrenia and drug abuse breaking the barriers of space and time. Or it's a black comedy foreshadowing the impact of the 1988 Presidential election, which is really the best way to explain it.But first and foremost, I wanted the film to be a piece of social satire that needs to be experienced and digested several times."

Citaat:
Door de min of meer zelfgekozen dood van Donnie neemt hij als het ware de zonden van anderen op zich en redt hij "de wereld".
Ik vond het niet zelfgekozen, aangezien hij hoe dan ook ook zou sterven in het ene universum en niet in het andere. Ik vind dat gehele stuk maar niks.
Oud 11-12-2002, 10:22
the exploding boy
Citaat:
legatus schreef:
Ik zeg ook niet dat ik alles snap.

sorry mijn leesfout

Citaat:
En daar is dus mijn probleem. Dit is een straalmotor uit een ander universum, met andere uitkomsten, die elkaar beinvloeden. Dan kun je alle kanten op met een verhaal. Beetje krampachtig gemeenspelen.
wat bedoel je precies?

Citaat:
Daarnaast wou Kelly het openlaten wat iedereen er van vind:

What exactly is "Donnie Darko?" First-time writer/director Richard Kelly purposefully wanted "Donnie Darko" to be a genre-busting tale that would mean vastly different things to different people. Kelly offers this explanation of the film, "Maybe it's the story of Holden Caulfield, resurrected in 1988 by the spirit of Phillip K. Dick, who was always spinning yarns about schizophrenia and drug abuse breaking the barriers of space and time. Or it's a black comedy foreshadowing the impact of the 1988 Presidential election, which is really the best way to explain it.But first and foremost, I wanted the film to be a piece of social satire that needs to be experienced and digested several times."
Tuurlijk ik zeg ook niet dat mijn uitleg goed is ofzo. Het is hoe ik het opvat. ER zijn ook tientallen andere manieren om het te zien. Ik antwoordde op jou vraag van "Leg het eens uit dan.

Wat is er gebeurd met donnie en waarom? " Naar mijn iedee zijn al die dingen gebeurd volgens/om bovenstaande reply van mij.

Citaat:
Ik vond het niet zelfgekozen, aangezien hij hoe dan ook ook zou sterven in het ene universum en niet in het andere. Ik vind dat gehele stuk maar niks.
Dan is het toch alsnog zelfgekozen? Als hij niet terug in zijn bed was gaan liggen, zou hij nog geleefd hebben, weliswaar met het idee dat door zijn toedoen zijn moeder, zusje, vriendin en Frank zouden zijn omgekomen. Hij kiest er dus zelf voor om de anderen te laten leven , door zelf die motor op zich te laten vallen. Bovendien wordt iedereen wel wakker op het moment dat hij die motor op zich krijgt; ze weten dat op dat moment er iets met Donnie is . Je ziet het chinese meisje een beetje lachen, Swayze begint te huilen en Frank voelt zijn oog. Dingen die eigenlijk nooit gebeurd zijn op het moment dat die motor op Donnie valt, maar toch weten ze dat er iets is. Als het ware is die "uitstap" van Donnie (dus het hele verhaal vanaf dat de eerste keer die motor viel tot het moment dat ie weer in bed gaat liggen) gewoon een tijdlus die het verhaal laat zien van "how it could've been" .

Het enige wat ik niet helemaal snap is Frank. Okay het is gewoon een vriend, maar wat met al die tekeningen en maskerobsessies?

Laatst gewijzigd op 11-12-2002 om 10:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2002, 11:20
Verwijderd
'k ga d'r volgende week maandag heen
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 11:22
Menahem
Menahem is offline
Net gedownload
Maar ik ga em ook zeker kopen, elke goede film hoor je orgineel te kopen,toch
Oud 11-12-2002, 21:21
Hannibal
Hannibal is offline
Geniale film, van begin tot eind meesterlijk, een van de beste films van dit jaar, eerste tien minuten zijn geniaal die bladerenblower, zo goed.
Oud 11-12-2002, 21:29
the exploding boy
Citaat:
Hannibal schreef:
die bladerenblower, zo goed.
idd. Maar die vader is zowieso Kan z'n lachen steeds niet inhouden
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 21:49
legatus
legatus is offline
Citaat:
wat bedoel je precies?
Als de klok twaalf slaat zegt Kelly LETTERLIJK bij het commentaar: "Here we approach midnight, and eh, right here we enter a parallel universe."

Dat is VOORdat de straalmotor op Donnie land. Vervolgens praat hij weer over manipulaties, 'fabrics of spacetime being torn'. En weer dat parallele universum. Hij vertelt inderdaad dat hij een taak heeft gekregen om mensen te redden, maar dan zit hij al in dat parallele universum volgens Kelly zelf. Later praat hij weer over het terugkeren in de tijd van de straalmotor. Dus eigenlijk wel weer tijdreizen, maar weer binnen een parallel universum. En dan word alles teruggedraaid, en het parallele universum is verdwenen.

Allemaal verschillende touwtjes worden aan het einde aan elkaar vastgeknoopt. En wat zegt Kelly: "duplicate reality versions", die iedereen volgens hem heeft meegemaakt maar waar ze nog maar een droomachtige herinnering van hebben. Vandaar ook dat iedereen zo kijkt. Maar toch is er die straalmotor in deze realiteit.

Wat is het? Een puinhoop.
Oud 11-12-2002, 22:23
the exploding boy
Citaat:
legatus schreef:
Als de klok twaalf slaat zegt Kelly LETTERLIJK bij het commentaar: "Here we approach midnight, and eh, right here we enter a parallel universe."

Dit vind ik nogal vaag. Want okay, Het is duidelijk dat er op dat moment iets verandert, maar het hoeft niet te zijn dat ze het parallel universe "binnengaan" , maar ik vatte het meer op als dat Donnie op dat moment duidelijk(er) beseft dat ie een keuze moet maken, dat ie zeg maar even kon "gluren" in dat parallelle universum...

Citaat:

Dat is VOORdat de straalmotor op Donnie land. Vervolgens praat hij weer over manipulaties, 'fabrics of spacetime being torn'. En weer dat parallele universum. Hij vertelt inderdaad dat hij een taak heeft gekregen om mensen te redden, maar dan zit hij al in dat parallele universum volgens Kelly zelf. Later praat hij weer over het terugkeren in de tijd van de straalmotor. Dus eigenlijk wel weer tijdreizen, maar weer binnen een parallel universum. En dan word alles teruggedraaid, en het parallele universum is verdwenen.
Klopt, maar verdwenen zou ik het niet noemen; Als Donnie die beslissing om weer in zijn bed te gaan liggen niet had genomen, dan zou het hele verhaal wel gebeurd zijn en zou dat deel over het parallelle universum wel degelijk hebben plaatsgevonden.

Citaat:
Allemaal verschillende touwtjes worden aan het einde aan elkaar vastgeknoopt. En wat zegt Kelly: "duplicate reality versions", die iedereen volgens hem heeft meegemaakt maar waar ze nog maar een droomachtige herinnering van hebben. Vandaar ook dat iedereen zo kijkt. Maar toch is er die straalmotor in deze realiteit.

Wat is het? Een puinhoop.
Ok, maar ik heb verder Kelly's commentaar niet gezien/gehoord, dus wat ik schreef is hoe ik het zag zonder zijn uitleg erbij.

Het stuk over de straalmotor lijkt me dat die zich wel bevindt in beide universums omdat die straalmotor juist hetgene is WAARDOOR tijdreizen mogelijk zijn (metaal etc.) Bovendien "bevindt"die straalmotor zich naar precies op het grensgebied tussen deze 2 universums, vandaar dat ze ook in beide verhaallijnen voor (zullen) komen
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 23:10
legatus
legatus is offline
Citaat:
maar ik vatte het meer op als dat Donnie op dat moment duidelijk(er) beseft dat ie een keuze moet maken, dat ie zeg maar even kon "gluren" in dat parallelle universum...
Hoezo beseft hij die keuze? Hij word geroepen, hij beseft nog niets.

Citaat:
Als Donnie die beslissing om weer in zijn bed te gaan liggen niet had genomen,
Hij ligt in bed als hij 'wakker' word. Hij klimt er niet eens in, of uit.

Citaat:
Het stuk over de straalmotor lijkt me dat die zich wel bevindt in beide universums omdat die straalmotor juist hetgene is WAARDOOR tijdreizen mogelijk zijn
Lastig, als Kelly zelf beweerd dat het parallele universum start voordat de straalmotor valt. Later beweert hij wel dat ze in beide universums aanwezig zijn. Daar was ik ook van overtuigd, maar ik ben niet van mening dat tijdreizen mogelijk is door die straalmotor. Het zou bewijzen dat het mogelijk is tussen twee universums te 'switchen' OMDAT het gebeurd.

En er is iets vreemds aan de hand. Als alles teruggespoeld wordt in het andere universum en nietig verklaard, dan is die realiteit nooit gebeurd en zal die straalmotor nooit op zijn huis belanden. Een paradox.

Het is veels te rommelig, en dat gevoel had ik ook bij de film. Ik werd helemaal meegenomen in de film, maar was aan het einde geheel ontsteld van de onzinnige connecties die kant noch wal raken.
Oud 12-12-2002, 23:11
Blenderhead
Blenderhead is offline
geweldige film. k kan het niet vaak genoeg zeggen
Oud 14-12-2002, 11:39
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef:

En er is iets vreemds aan de hand. Als alles teruggespoeld wordt in het andere universum en nietig verklaard, dan is die realiteit nooit gebeurd en zal die straalmotor nooit op zijn huis belanden. Een paradox.
Dacht ik m te snappen Daar heb je gelijk in. Ik heb heb m nu twee keer gezien en ik snap t nog steeds niet helemaal.

Citaat:
Het enige wat ik niet helemaal snap is Frank. Okay het is gewoon een vriend, maar wat met al die tekeningen en maskerobsessies?
Die tekeningen zijn volgens mij vrij makkelijk te verklaren: dat is zijn halloween-kostuum, je ziet ook dat Frank dat ding aanheeft op het moment dat Gretchen is doodgereden en dan is zijn oog nog heel. Hij heeft het kostuum gewoon ontworpen, ik denk niet dat je daar veel achter moet zoeken. Daarom liggen die tekeningen er ook op het moment dat Frank naar zijn oog grijpt als de motor op Donnie valt: hij was bezig het te ontwerpen.

Suggereert de film nu dat god wel, of niet bestaat? Ik kom daar namelijk niet helemaal uit. Alles lijkt steeds voorbestemd, maar hij kiest wel zijn eigen dood aan het einde. En waarom leidt juist Frank m naar de dood op deze manier toe? Als Frank m toen dat vliegtuigmotor viel niet had opgehaald, was Donnie sowieso dood geweest en was Frank niet neergeschoten. Ik snap dus niet helemaal wat voor baat Frank erbij heeft om Donnie daar te halen. Ook snap ik niet helemaal waarom Donnie dat huis van die man in de fik moet steken en waarom hij de school laat onderlopen. Frank zegt bij dat in brand steken "They are in great danger". Waarom?

Hoe dan ook, ik heb m voor de tweede keer gezien gisteren en nog weer laat de film me uiterst verward, in een nare stemming zitten, maar na het lezen van het verhaal van the exploding boy begin ik het een beetje te begrijpen, dank je wel

Wat ook geweldig is, is dat stukje bij de therapeut als Donnie zo met z'n hand in z'n broek grijpt
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 14:38
sublime
sublime is offline
fantastische film... vind die ms farmer zo geweldig met die stomme kaartjes van dr en dat smurfen verhaal is ook erg grappig...

en lekker wazig verhaal natuurlijk, met een paar erg mooie uitspraken....
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 23:52
battlestar
battlestar is offline
Citaat:

Ehm hallow... de Konijn draait het zo ongeveer om
dat weet ik wel, maar ik vind het gedaante konijn nogal nep overkomen.. het idee rond het konijn had best op een geloofwaardigere manier geportretteerd kunnen worden naar mijn mening
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 01:04
Martijn
Martijn is offline
zo te zien moet ik m ook maar eens gaan huren
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 02:20
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Geweldige film uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 14:42
Verwijderd
Citaat:
*BattleStar* schreef:
dat weet ik wel, maar ik vind het gedaante konijn nogal nep overkomen.. het idee rond het konijn had best op een geloofwaardigere manier geportretteerd kunnen worden naar mijn mening
idd, konijn ziet er zo nep en stom uit, beetje jammer
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Evergreen schreef:
Ook snap ik niet helemaal waarom Donnie dat huis van die man in de fik moet steken en waarom hij de school laat onderlopen. Frank zegt bij dat in brand steken "They are in great danger". Waarom?

Die man had een kelder vol kinderporno, en waarschijnlijk zou hij ook iets met die danseresjes gaan doen ofzo, dus die zijn in groot gevaar. Dat denk ik.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 17:45
Jan-Diederik
Jan-Diederik is offline
Citaat:
freakjuh schreef:
idd, konijn ziet er zo nep en stom uit, beetje jammer
[a la Cruijf]
Kom jij met carnaval maar eens naar Eindhoven. Al zou iedereen zich uitdossen als konijn je zal geen enkel degelijk konijn vinden. Is toch logisch? [/a la Cruijf]
Oud 15-12-2002, 18:04
Menahem
Menahem is offline
Citaat:
[a la Cruijf]
Kom jij met carnaval maar eens naar Eindhoven. Al zou iedereen zich uitdossen als konijn je zal geen enkel degelijk konijn vinden. Is toch logisch?[a la Cruijf]

Maar persoonlijk vond ik het konijnenpak (of is het konijnepak )behoorlijk spooky. Nou ja, voor een konijn dan...
Oud 15-12-2002, 19:03
the exploding boy
Citaat:
Semyaz schreef:

Maar persoonlijk vond ik het konijnenpak (of is het konijnepak )behoorlijk spooky. Nou ja, voor een konijn dan...
Ja ik dus ook. Geweldig juist.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 21:13
Verwijderd
Ik ben zeer benieuwd... [morgen]
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 23:32
the exploding boy
Citaat:
eXo schreef:
Ik ben zeer benieuwd... [morgen]
enjoy dan maar
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 23:45
Verwijderd
Will do, maar ik zit nog te twijfelen, wel blowen van te voren of niet. Het kan een film ten goede komen maar soms ook weer niet.

Goed: Ali G.
Minder goed: Das Experiment
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 23:54
the exploding boy
Citaat:
eXo schreef:
Will do, maar ik zit nog te twijfelen, wel blowen van te voren of niet. Het kan een film ten goede komen maar soms ook weer niet.

hmm...

Ik zou niet blowen tijdens deze film, want er komt best veel op je af wat je [mij kennende dan ] als je blowt niet mee krijgt en dat zou zonde zijn. Nuchter is ie toch al fantastisch
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 00:06
Jan-Diederik
Jan-Diederik is offline
Citaat:
eXo schreef:

Nee, eerste keer nuchter zien. Ik wil 'm trouwens nog een keer stoned zien; maar dat kan moet je zelf maar na het bekijken van bepalen.
Oud 16-12-2002, 10:47
scala
scala is offline
Heb er veel over gehoord en erg benieuwd geworden
dus ik hoop um gauw te zien
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 17:40
Verwijderd
Oei oei oei wat was ie goed... Ik wil 'm op zeker nog een keer zien, zodat ik echt alles begrijp hoewel ik niet zeker ben of dat wel mogelijk is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten