Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
maar ik weet niet heel cker of dit nu op psychologie moet aangezien het gaat om je 'huiswerk' van maatschappijleer. ik houd dit (of was het nu deze?) topic iig in de gate.
||
Citaat:
het moet ontzettend moeilijk voor je zijn dat je vader manisch-depressief is. ({) Toch (en zie dit ajb niet als een aanval) denk ik dat je niet te snel voor andere mensen moet oordelen of zij wel of niet depressief zijn. Misschien heb je gelijk, en hebben ze alleen een chagrijnige bui, misschien heb je geen gelijk... Het lijkt me namelijk heel moeilijk niet geloofd te worden. liefs, fantome
||
Citaat:
liefs, fantome
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dit in tegenstelling tot de mensen die echt depressief zijn, vaak juist helemaal geen aandacht willen, het liefst vergeten worden, en blij (nouja, blij is het verkeerde woord) zouden zijn als ze wel weer konden functioneren in deze maatschappij en niet meer depressief zouden zijn. Geen moderverschijnsel dus, maar modewoord.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() maar omdat ik toch zo aardig ben, zal ik dan ook nog even serieus reageren; want vind je van een depressie? weet ik veel. Ik weet toch niet eens wat het is. Jah ik ken ook wel de standaard sypmtomen enzo. En ik voel me al superlang vaak zo. Maar ik heb geen depressie. Dus ik kan niet weten hoe het voelt en wat het inhoudt. Dus wat vind ik er van? Ja vervelend voor de mensen die het hebben. Wat vind je van de maatschappelijke tolerantie? Ik denk dat het voor een ziekte die niet heel erg tastbaar is - niet zichtbaar lichamelijk dus - redelijk geaccepteerd wordt. Maar mensen hebben wel al snel: jah ik voel me ook wel eens klote, maar ik ga niet de hele dag in mijn bed liggen, bijvoorbeeld. Wat vind je van wat de overheid er aan doet? Die pompen belastinggeld in de gezondheidszorg. Wat er specifiek gedaan wordt op het gebied van depressies weet ik niet, maar ik zou ook niet weten wat de overheid zou moeten doen, dat suggereert deze vraag namelijk Wat vind je van depressieve mensen in je omgeving? Heb ik niet. Denk ik wle moeilijk om mee om te gaan. Je wilt mensen wel helpen, maar dat lukt niet en dat is frustrerend. Ook wel lastig als je het zelf even moeilijk hebt denk ik. Soweiso mensen die somber denken zijn niet echt inspirerend voor mij. oja; aragnabite dat vermoedde ik al maar als eerste die in de topic reageerde kon ik het niet laten
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk verder dat er veel mensen zijn die depressiviteit erg onderschatten. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() bij deze! wil je trouwens nog eens posten of dit je echte mening is, vinnik wel interessant.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Huh, ik heb het gevoel dat dat geen antwoord op je vraag was. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
wat is een depressie?
Mensen hebben een depressie wanneer ze zich minstens twee weken achtereen erg somber voelen en daarnaast last hebben van meerdere onderstaande verschijnselen: lusteloosheid en prikkelbaarheid gebrek aan interesse en plezier concentratieproblemen, vergeetachtigheid en besluiteloosheid schuldgevoelens, zelfverwijten en het gevoel niets waard te zijn het gevoel van binnen dood of leeg te zijn gevoelens van machteloosheid, wanhoop en angst grote vermoeidheid sterke neiging tot piekeren huilen zonder dat dit oplucht of graag willen huilen maar dit niet kunnen traagheid in praten, denken en bewegen of lichamelijke onrust gebrek aan eetlust en gewichtsverlies of juist overdreven eetlust en gewichtstoename moeite met inslapen of doorslapen of juist niet uit bed kunnen komen weinig of geen zin in vrijen lichamelijke klachten zoals: verstopping, een droge mond, onverklaarbare pijn, duizeligheid, hartkloppingen, trillende handen, druk op de borst en hoofd- en rugpijn. Veel depressieve mensen voelen zich ’s ochtends het ellendigst en gaan zich in de loop van de dag beter voelen, bij anderen zijn de verschijnselen ’s avonds juist het sterkst. Wat vind ik er van? Een depressie is heel zwaar voor de persoon zelf en voor de omgeving en ik vind niet dat er te licht mee omgesprongen moet worden. Mijn vader is een aantal jaar flink depressief geweest en dat heeft nu nog zijn nasleep op het gezin. De tolerantie van mensen vind ik niet erg groot, zeker niet omdat ze niet weten wat zo iemand door maakt. het wordt na een aantal maanden vaak afgescheept als aanstellerij en dat vind ik heel erg. De overheid doet zeker niet genoeg om deze mensen weer in de roelatie te krijgen, maar misschien is dat mijn ervaring en ervaren anderen het anders. maar wat ik bij mijn vader heb gezien is dat er zo weinig aan gedaan is om hem terug in de roelatie te krijgen dat het langer geduurd heeft dan nodig is.
||
Citaat:
dus bij deze verklaar ik je verhaal voor Waar ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
depressie en je behandeling Fantôme | 31 | 29-04-2005 08:52 | |
Psychologie |
Het Puberteit en dip/depressie/levensmoeheid topic justanothern00b | 51 | 10-02-2005 15:15 | |
Psychologie |
Depressie en psychologisch onderzoek? Masquerade | 24 | 23-01-2005 18:22 | |
Psychologie |
Placebo-depressies Mr_Akkerhuis | 31 | 07-04-2004 11:27 | |
Psychologie |
Burn-out en/of depressie. Verwijderd | 12 | 07-12-2003 16:33 | |
Psychologie |
nie meer naar school kunnen door de depressie (misschien wel meer) dreamster1987 | 13 | 19-09-2002 13:28 |