Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Tear rijmt inderdaad niet op bear. Tear rijmt op beer. En dat is toch wel even iets anders. Bear spreek je uit zoals 'to bare' en jij gaat mij niet wijsmaken dat jij vindt dat het rijmt. Punt uit. Daarbij is 'searching for her home' niet echt netjes. Ik zou er 'looking for her home' van maken. Maar dat is mijn mening. Verder vind ik het niets bijzonders. De herhaling is vervelend. En de inhoud.. Ach.
Laatst gewijzigd op 30-04-2005 om 15:55. |
![]() |
||
Citaat:
Maar aangezien er ook zoveel Engelse woorden goed worden gekeurd in de Nederlandse taal, zie ik het probleem niet. Zoiezo, sowieso.. Het is me allemaal om het even ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Schrijven is een kunst die weinigen gegeven is, als je het dan nog eens probeert in een taal die je totaal niet beheerst, is het logisch dat het resultaat niet al te best is.
||
![]() |
Citaat:
Ik zit in het eerste jaar Engels aan de universiteit, misschien lukt het over vier jaar om iets behoorlijks in het engels op papier te krijgen. Poezie is juist spelen met de taal, de regels beheersen en door ze te doorbreken nieuwe inzichten scheppen. Jij kunt niet alleen de regels niet doorbreken, je kent ze zelfs niet.
||
Citaat:
![]() Misschien dat Nederlands inderdaad een beter idee is, maar nogmaals, als jij wil schrijven (in welke taal dan ook) dan is er niemand die jou daarin kan stoppen!
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk wel dat voorbijganger gelijk heeft als-ie zegt dat je pas Engels moet schrijven, als je de taal helemaal onder de knie hebt. Want als je zelf de grammatica al niet zo goed snapt, dan is het moeilijk om mooie dingen te doen met een taal..
|||
Citaat:
Citaat:
Soms gebruikt de dichter expres onbegrijpelijke beeldspraak, maar dan heeft de beeldspraak een andere functie. |
![]() |
|
![]() |
allemaal bedankt voor jullie hulp, maar ik dicht ook in het nederlands! dat lijken mensen hier een beetje door de vingers te zien, het gaat nu alleen om dit ene gedichtje.
jullie zeggen ook dat ik de grammatica niet goed onder de knie heb, maar een kwestie van uitspraak ligt volgens mij niet in de grammatica. ik wil graag engels blijven dichten, maar bedank jullie allen voor het commentaar, ik heb er zeker wat aan!
|||
Citaat:
En je sig is geweldig XD Citaat:
Je kan gewoon beter Nederlands als Engels, dat is een feit. Van mij mag je best Engels blijven dichten, maar dan moet je niet vreemd op kijken als mensen je gedichten minder/niet mooi vinden door gebrek aan beeldspraak, woordenspel, en noem het hele rijtje maar weer op.
Toch? Laatst gewijzigd op 01-05-2005 om 10:43. |
![]() |
||
Citaat:
^^ |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Soms mis je echt een huilsmiley.
Mrink, je bent nog maar 16, hang de wijsneus niet uit. Uiteindelijk zul je inzien dat Engels maar voor weinigen die het niet als moedertaal hebben gegeven is. Maar op je 16e is het nu eenmaal te cool om in het engels te schrijven. En dan nog, als je fouten maakt, neem die aan van mensen die het daadwerkelijk beter weten in de zin van weten en gedraag je niet als een bokkige puber die toch alleen maar doet waar ze zelf zin in heeft. En voor je je afvraagt waar ik me in godsnaam mee bemoei, ik ben het toonbeeld geweest van die bokkige puber en weet als geen ander in welke problemen je je werkt. Verder veel succes met dichten, let ook in het Nederlands op je spelling! Je wil niet voor niets met taal bezig zijn, besteed daar dan ook aandacht aan. En vermijd herhalingen, alleen genieën kunnen en weten die schaamteloos te gebruiken. |
![]() |
|
Ik denk dat ze best haar best heeft gedaan en dat het niet nodig is om zo hard te reageren, maar ik moet ook zeker de rest gelijk geven over t feit dat het erg moeilijk is om in het engels te dichten. Ik doe het ook wel eens, maar vind het wel moeilijker. Bovendien zijn die meestal wat slechter dan mijn nederlandse gedichten omdat je toch vauit het nederlands denkt. Nu heb ik dat persoonlijk wat minder, omdat ik half engels ben, maar ik merk wel dat ik vaak met nederlandse uitdrukkingen en woorden zit te rommelen als ik in het engels bezig ben, en dat komt je gedicht gewoonweg niet ten goede...
Aelin x x x
||
Citaat:
Daarbij, natuurlijk hoe meer pogingen je waagt, hoe beter je gedichten worden, dus ze moet het vooral niet opgeven..
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Little girl inside of me[poging tot songtext) iamre18 | 3 | 14-11-2002 22:50 | |
Verhalen & Gedichten |
little girl *Stargirl* | 2 | 19-09-2002 20:19 | |
Verhalen & Gedichten |
A little girls pain + Good old times Cinamon | 8 | 29-04-2002 15:42 | |
Verhalen & Gedichten |
Goodbye our little girl *~NothingInside~* | 0 | 30-01-2002 06:09 | |
Verhalen & Gedichten |
Hey Little Girl... Strange Girl | 0 | 21-10-2001 10:24 | |
Verhalen & Gedichten |
His Little Girl maf fluitketeltje | 12 | 27-08-2001 16:27 |