Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2002, 15:14
[DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
ik heb er nog nooit iemand over horen klagen..

dat mensen NA hun 1e keer sex hebben nog steeds pjin hebben als ze HET doen..

IK heb dat wel.. nou heb ik al een beetje informatie gezocht op dokterdokter.nl, maar ik kan nergens vinden WAT ik er nou aan doen..

het is echt vervelend zo, want het blijft maar zeer doen omdat je lichaam zich heel strak houd terwijl je dat zelf HELEMAAL niet doorhebt en helemaal niet wilt!!!

heeft iemand hier last van? en wat doe je er dan aan?

Irene.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 15:56
carla-tje
carla-tje is offline
De oplossing: oefenen! Ook seksuologen geven deze tip. Probeer zelf eerst 1, dan 2 en tot slot 3 vingers in je vagina te brengen. Je kan dit doen in een warm bad, dan ontspan je vanzelf ook wat meer. Zachtjes proberen, stapje voor stapje. Veel succes!
Oud 13-06-2002, 16:07
Verwijderd
Je weet wel echt heel zeker dat je hier last van hebt? Bij mij deed het na de eerste paar keer namelijk wel nog pijn, maar steeds minder en uiteindelijk niet meer. Maar de eerste 10x waren toch zeker niet zonder pijn..

Ik kan me trouwens toch ook herinneren dat er op dokterdokter oefeningen staan? Op die manier kun je leren voelen wanneer je je spieren daar wel en niet aangespannen houdt enzo, zodat je daar steeds meer invloed op hebt..
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 21:19
Verwijderd
Als je na een aantal keer nog steeds pijn hebt, kan het dat zijn.
Maar bij vaginisme is het volgens mij juist vaak zo dat het helemaal onmogelijk erin te komen...

Als het nog erg pijn doet, kan het ook zijn dat je niet nat genoeg bent. Kan je bij de Kruidvat wat Sensilube kopen, is glijmiddeltje dat de natuurlijke zuurtegraad van je vagina niet aantast.

Het kan natuurlijk ook komen door het feit dat je gewoon nog wat nauw bent en dus wat opgerekt moet worden...

Zelf ben ik al ongeveer een jaar bezig met mijn officiele ontmaagding, wil niet echt lukken Hoewel... het gaat sinds we een flesje Sensilube hebben wel beter... Bij mij is het ook belangrijk dat ik behoorlijk opgewonden ben, anders word ik gewoon niet vochtig genoeg...

Iig, succes!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 22:00
[DFU]DutchGirllie
ik weet bijna zeker dat het vaginisme is, want het lukt gewoon echt niet...
het doet echt verschrikkelijke pijn als we het proberen, maar je wilt het dan zo graag en als het dan niet lukt is het gewoon klote, want ik zou graag een keertje het willen doen ZONDER problemen en pijn ensow..
het kan natuurlijk ook zijn dat hij Te groot is geschapen maar het is toch vervelend, want het lukt gewoon echt niet.
en ik zal eens kijken voor die sensiglube ofsoiets?

irene
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 10:12
rabecca
rabecca is offline
Ik heb daar dus ook een beetje last van.
Ik heb al vaak sex gehad met mijn vriend en in het begin had ik nergens last van maar nu als we het willen doen heb ik altijd pijn!
soms verga ik echt en lijkt het alsof ik uitscheur ofzo.
Het brand ook ontzettend.
Vorige keer moest ik gewoon janken van de pijn en hoe nat ik ook ben elke keer ga ik weer door de grond.
Kan het misschien komen doordat je het te vaak doet ofzo.
Ik snap er echt niks van maar me sex leven word er niet beter op.
Oud 14-06-2002, 11:49
[DFU]DutchGirllie
Citaat:
rabecca schreef:
Ik heb daar dus ook een beetje last van.
Ik heb al vaak sex gehad met mijn vriend en in het begin had ik nergens last van maar nu als we het willen doen heb ik altijd pijn!
soms verga ik echt en lijkt het alsof ik uitscheur ofzo.
Het brand ook ontzettend.
Vorige keer moest ik gewoon janken van de pijn en hoe nat ik ook ben elke keer ga ik weer door de grond.
Kan het misschien komen doordat je het te vaak doet ofzo.
Ik snap er echt niks van maar me sex leven word er niet beter op.
Hmmz.. echt vervelend idd..nou ik had het al vanaf de eerst keer en het deed steeds zeerder.. en wat je zegt... je sex leven word er niet beter op en zo heb je ook geen plezier..

irene
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 12:34
Verwijderd
Zou ik toch ff naar de dokter gaan enzow..

en angst voor pijn kan er ook voor zorgen dat het pijn doet hoor. Het lijkt me zoiezo gewoon echt niet logisch dat het steeds meer pijn gaat doen na de ontmaagding, dan lijkt het toch meer op spanning eigenlijk.

Maar komt hij er wel in? Want volgens mij is het idd ook zo dat het dan gewoon te krap is, en voor hem vaak ook pijn kan doen..

En waar doet het dan precies pijn? En wat voor pijn?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 12:39
Verwijderd
Dit is iig wat je volgens dokterdokter.nl kunt doen..

Bekkenbodemspieren ontspannen
Er zijn verschillende oefeningen voor bekkenbodemspieren. In de bibliotheek of in een thuiszorgwinkel kunt u daar informatie over vinden. Kijk ook eens in boeken over zwangerschap en bevalling. Na de geboorte van een kind moet een moeder namelijk dezelfde oefeningen doen om haar bekkenbodem weer te verstevigen. Door actief uw bekkenbodemspieren aan te spannen en weer te ontspannen leert u dit verschil kennen. Tijdens seksuele activiteiten kunt u deze kennis toepassen en de bekkenbodem beter ontspannen. U kunt natuurlijk ook aan uw huisarts vragen of hij deze bekkenbodemoefeningen voor u heeft.

Oefenen
U kunt zelf proberen om langzaam te wennen aan het binnenkomen van voorwerpen in de vagina. Het is het beste als u deze oefeningen doet wanneer u seksueel opgewonden bent. Uw vagina is dan vochtig waardoor het inbrengen gemakkelijker gaat en niet pijnlijk is. Als eerste kunt u proberen één van uw eigen vingers in de vagina te brengen. Voor de eerste keer is een klein stukje al genoeg. Als de vinger in uw vagina is, probeer dan de bekkenbodemspieren te ontspannen en weer aan te spannen. Zo leert u het verschil tussen spanning en ontspanning kennen. Door de andere hand (of de hand van uw partner) op de onderbuik te leggen kunt u ook vaak het moment voelen waarop u uw spieren aanspant. Een volgende keer dat u opgewonden bent probeert u iets verder te gaan, dus of de vinger er een stukje verder in of nog een tweede vinger erbij. Zo gaat u in uw eigen tempo steeds een stukje verder. Oefen ook elke keer weer het aanspannen en ontspannen van de bekkenbodem. Wanneer het met uw eigen vingers goed lukt, gaat u verder met de vingers van uw partner. Als u denkt er aan toe te zijn geslachtsgemeenschap te hebben, dan kunt u met uw partner afspreken dat u de penis een stukje in uw vagina brengt. Als dat goed gaat, kan het de volgende keer een stukje verder, etc. Uiteindelijk kunt u proberen of het ook lukt als uw partner zelf met zijn penis in uw vagina komt.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 13:03
Verwijderd
sexwoordenboek geeft dit als oefeningen:

· Ga bloot op bed zitten en bekijk jezelf van onderen met een handspiegel. Kijk of je alles thuis kunt brengen: de binnenste en buitenste schaamlippen, de clitoris en de vagina.
· Probeer je bekkenbodemspieren te vinden. Oefen deze regelmatig, zodat je er controle over krijgt.
· Ontspan de spieren rond je vagina of maak een persbeweging (de beweging die je maakt als je snel wilt plassen).
· Probeer een met spuug natgemaakte vinger in je vagina te brengen.
· Lukt het met één vinger, probeer het dan met twee.
· Lukt het je na een aantal maanden oefenen niet, ga dan naar de Rutgers Stichting. Daar kunnen ze je verder helpen (030-2313431).
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 13:33
[DFU]DutchGirllie
het is gewoon heel krap.. hij heeft ook vaak pijn als hij bij me probeert binnen te komen, dat is ook vervelend voor beiden..

ik zal die oefenen eens doen.. tja.. ik heb geen deur op de slot dus das klote

dadelijk komt er iemand binnen en dan zitik daar met een spiegeltje
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 13:39
Verwijderd
doe je het in de badkamer of de wc, of als je alleen thuis bent
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten