Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik wel weet is dat het net zo goed wel zo kan zijn als niet zo, en anticipatie erop dus zinloos is. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Ik zoek ze op.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat je ergens iets aan hebt vind ik belangrijker dan of het waar is. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
En wat regressietherapie betreft, de dingen die ik erover heb gelezen en de verslagen van therapieën die zijn gebeurd lijken me vrij betrouwbaar. Let wel, lijken, ik was er niet bij, ik weet niet in hoeverre die rapporten zijn aangepast en hoezeer iemand is gemanipuleerd. Maar zoals met alles ligt het aan de persoon waarbij je gaat. Of het daadwerkelijk vorige levens zijn of niet, er zitten wel vreemde herinneringen bij die je kunnen beďnvloeden. Of dat nu een film is die je hebt gezien toen je 2 was en niet mocht zien en die je geest verpest voor de rest van je leven of dat het daadwerkelijk een vorig leven is. Als de verwerking ervan helpt, dan is het toch goed? Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Mij wel. Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alles kan dramatische gevolgen hebben, normaal gezien weet je de risico's voor je eraan begint, evenals bij operatie's, kuren, andere therapieën, niet alles loopt bij iedereen af zoals het moet. Zeg ik dan dat iedereen zo geneest? Diegenen die geholpen zijn, dat is toch al iets. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij placebo-effecten dacht ik aan nepmedicijnen en schijnbehandeling. Normaal gezien houdt een placebo in dat er totaal nix inzit maar dat het idee op zich al genoeg is om te genezen, daar zou ik regressietherapie niet onder durven rekenen. |
![]() |
||
Citaat:
Verder weet ik bijna niets van regressietherapie af, maar niet geschoten is altijd mis. Liever 1 persoon geholpen dan allebei niet geholpen. Ik zeg trouwens niet dat regressietherapie m'n eerste keuze zou zijn om iemand te helpen. Maar als het de enige optie is, en er is iemand bij gebaat, dan vind ik dat je het toch moet proberen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En tegen die boer ofzow, jouw reply slaat helemaal nergens op, blijkbaar ben je nog steeds in een pessimistische bui. Ik bedoelde het niet sarcastisch, behalve dat stuk over jouw 'visie' omdat het geen visie is maar wetenschappelijk incorrect. Daarnaast meen ik de rest serieus afgezien van de stuk waarbij ik een voorbeeld doe over wat je zou kunnen denken over reincarnatie. Maar juist dat vat je op als mijn geloof. Ik geloof nergens, is dat ook even duidelijk. Ik zeg niet dat er een god, is zeg niet dat reincarnatie bestaat, ik vind geen heil in geen enkele religie. Het enigste wat ik wel geloof is dat er een ziel bestaat. En dat is geen kwestie van geloof maar is berust op wetenschap. Daarnaast geloof ik ook in energie. Dat kun je zeg maar simel vergelijken met radiostation, daar komt heel veel energie vrij, daar is ook heel veel energie, iedereen weet dat. Zo heb je dat ook bij mensen, zo kunnen dus dingen zoals reikie verklaard worden. Echter, zodra iets voor de mens ontastbaar is, of/en het niet bewezen is, kunnen wij het niet geloven. In dit geval is het de of, want het is wel bewezen, maar alles behalve tastbaar. Simpel gezegd, (ik weet het op dit moment even niet zo goed te formuleren) bestaat in alles energie (zelfs in water) en daarmee kunnen worden verplaats. ZO kan ook energie zelf verplaatst worden. Als ieder iets energie bevat, dan mensen ook. DIe kunnen dat dan ook verplaatsen of doorgeven of wat dan ook. Je lichaam is enkel iets dat leeft op brandstof en vergaat nadat al je hartslagen op zijn (om het maar zo te zeggen). De geest is iets wat los staat van het lichaam. Dat neemt niet weg dat ze niet nauw met elkaar verbonden zijn. De geest gaat nooit eerder vergaan dan het lichaam, dat kan niet, dan zou je een levenlose zombie zijn. Als je overlijd verlaat je ziel langzaam je lichaam. Dit kan 2 dingen betekenen, hij gaat ergens heen, reincarneerd, of sterft tevens af. Als je hier de ins en outs van wilt weten, want ik weet heus wel dat het zo niet al te handy te lezen is (zeik nu niet weer over mijn lay out, het feit dat je mensen daarom niet serieus neemt slaat natuurlijk nergens op) maar dan zou ik zeggen, doe je ogen open en ga wat lezen. eh pff, laatst las ik wat over energie in prana (tijdschrift over randwetenschappelijkheden ofzow, gaat erom dat dát wat wij zien als spooky spooky, dat daar de wetenschappelijke kant van word bekeken. Serieus, als je je hier voor interreseert, welke kant je ook geloofd, dan is dat een heel geschikt tijdschrift, of mag ik nu geen reclame doen? naja) maar anyway, ga mij hier asjeblieft niet weer persoonlijk op aanvallen, het is geen mening, sterker nog, ik geef mijn mening niet eens, ik heb het enkel over de wetenschap en over oncorrect heden dat hier iemand liep te verkondigen. that's all.
||||||||||
Leer lezen voor je met verwijten gaat slingeren.
Citaat:
Ik zeg niet dat je het daar over had, maar noemde het, omdat ik die proef eerder als argument voor het bestaan van een ziel heb gehoord. De redenatie erachter is alleen maar mijn mening waarom die proef geen bewijs levert. Jij noemde niet over welk bewijs je het had na je bewering dat de ziel bestaat, dus ik moest toevallig daar aan denken. Vervolgens ontwijk je aan het einde koppig mijn vraag en zeg je niet over welk bewijs je hebt wel hebt. Nogal makkelijk om eerst te roepen dat het wel bewezen is en vervolgens niet aan te geven op welke manier. Citaat:
Noem nou eerst eens die proeven, zodat mensen ook de betrouwbaarheid kunnen controleren. Het enige wat je nu doet is gewichtig schreeuwen dat het bewezen is. Volgens mij weet je zelf niet eens over wat voor 'bewijs' je praat. ![]() Citaat:
Ten eerste zeg ik niet dat de ziel niet bestaat, maar alleen dat dit niet bewezen is. Net zo min als dat bewezen is dat hij niet bestaat! Ik geloof er niet sterk in, maar sluit het ook zeker niet uit dat hij er is. Ten tweede zeg ik nergens dat het bewezen is dat hij niet bestaat; ik zeg dat die ene proef niet bewijst dat hij bestaat en ik vraag je juist naar jouw stelling over het bewijs dat er wel zou zijn. Citaat:
![]() Ik beweer nergens dat het bewezen is dat hij niet bestaat en beweer ook nergens dat het bewezen is dat hij wel bestaat, dus waarom zou ik met artikelen moeten komen? Zulke onderzoeken zijn er juist niet. Dus bewijs nu eerst je eigen stelling maar eens. Citaat:
Je geeft op geen van beide tegenwerpingen van mij een antwoord, maar ontwijkt de vraag. Blijkbaar weet je er dus niets op te zeggen. Vervolgens verwijt je mij opnieuw dat ik aanneem dat de ziel niet bestaat, omdat het niet wetenschappelijk bewezen is. Ik vind niets zo naief als iets verwerpen alleen omdat er geen bewijs voor is. Dat de theorie niet aannemelijk is, barst van de tegenstrijdigheden, etc; oke, dan wel. Maar alleen omdat er toevallig geen bewijs van is, is te makkelijk; zelf erover nadenken mag ook wel. Maar rationeel denken en theorien bedenken is wel de enige manier om iets wel al dan niet aannemelijker te maken, want daarmee bedenk je verklaringen. Want met alleen 'Ik geloof er nu eenmaal in', overtuig je niemand. Dus een goed argument tegen mijn twijfels kan ze misschien deels wegnemen, maar door deze ongegronde verwijten maak je jezelf tot een lachertje. Naar mijn mening. Citaat:
Citaat:
Schrijf en formuleer duidelijker en verwijt dat een ander niet. De spellingstekens en hoofdletters zijn overigens al een vooruitgang. Al heeft iedereen dat in groep 3 al geleerd. Citaat:
Nogal hypocriet, vind je niet? Je gebruikt wetenschap nu op dezelfde manier om je mening kracht bij te zetten, maar in feite zeg je helemaal niets. Over je stelling over energie ga ik verder niet in, omdat ik er én te weinig vanaf weet én me afvraag wat jouw definitie is van de ziel. Je hebt het nu alleen over het overgeven van energie, maar als iedereen engergie heeft, hoe is dan bewezen dat dit wordt doorgegeven? En die energie ziel noemen, hangt ook alleen af van je definitie van ziel. Citaat:
Als je zoiets post, kun je reactie verwachten. Als je daar niet van houdt, moet je je mening gewoon voor je houden. |
![]() |
|
Jij begon als eerste dat het wel bewezen is
zeg? hoe oud zijn we. nee, jij begon als eerste met dat het wel bewezen is, ...dat het niet bestaat. zo kunnen we bezig blijven. get a live, get a hobby en bovendien heb ik al een bron genoemd waar je einige info ed kunt vinden waar ik mijn beweringen op basseer. verder ben ik niet je persoonlijke google vinder. en zo genoeg enters? sorry hoor, maar als je alleen mensen gaat aanvallen en gelijk op een vijandige manier bezig gaat (en nu niet gaan roepen dat ik daar mee begon :rolleyes ) dan weet je niet wat disscuseren is en mensen die dat dat niet kunnen daar discussier ik ook niet mee. ja sorry hoor maar ik vind dit echt bagger. Ik ben best bereikd om info uit te wisselen en ik geloof echt niet dat ik volledigover de waarheid bezit, die zal wel in het midden liggen. Maar ga maar tegen iemand anders kankeren als je niet eens weet wat wetenschappelijk bewezen is en wat wetenschappelijke onzin is. (En nou iet gaan omdraaien). Ga zelf lekker opzoek naar een bron als je zo'n houding hebt. Sorry hoor maar dit vind ik echt belachelijk, kan ik echt niet tegen. Bovendien denk ik dat dit niet de bedoeling was van de topicstarter.
||||
Ik val zelden iemand persoonlijk aan, maar bij jouw vorige post ergerde ik me eraan dat je me dingen verwijt die ik niet gezegd heb.
En waar je opnieuw niet op in gaat. Citaat:
Als ik jouw theorie goed begrijp, dan hebben ze op de een of andere manier aangetoond dat in de mens zich energie bevind. Deze heeft verder geen invloed. Die energie noemen ze dan maar de ziel. Als jij definitie van de ziel is dat het puur energie is zonder verder enige betekenis, dan kan dat een bewijs zijn, ja. Helaas heeft iedereen een andere definitie van de ziel en bewijst die theorie van jou alleen maar dat zich energie bevind in het lichaam. Op zich interessant, maar ik vind het te makkelijk om die energie dan maar 'de' ziel te noemen. Die ziel bestaat namelijk niet; er zou eerst een algemene definitie van ziel moeten komen voor mensen kunnen bewijzen of hij al dan niet bestaat. Met die energie-theorie overtuig je iemand die gelooft dat de ziel ook eigenschappen heeft en herinneringen op kan slaan (waar het in eerste instantie om ging) waarschijnlijk niet. Het zegt namelijk niets over de functie; het zegt alleen dat er energie is. Maar ik zou energie niet gelijk de ziel durven noemen. Het kan immers ook iets puur biologisch zijn? Wat betreft het bewijzen refereerde ik in eerste instantie naar je eigen uitspraak waarin je zegt dat het bewezen is, zonder daarbij iets te noemen. Het lijkt me vreemd waarom ik dan begonnen zou zijn. Maar dat is ook niet van belang. Er hoeft van mij niets bewezen te worden. Maar als je eenmaal zegt dat het wel zo is, dan moet je dat ook laten zien en het zou fijn zijn als je dat meteen deed. Citaat:
Ik heb nu enige informatie inderdaad en ik ben nog steeds niet overtuigd dat het enig bewijs voor het bestaan van 'de' ziel geeft. Van een definitie, maar niet voor het hele verschijnsel van ziel. Citaat:
![]() Dat is ook niet de meest vriendelijke manier van spreken. Het komt niet over alsof je zelf in bent voor een rustige discussie, omdat je zelf ook verwijtend reageert. Vervolgens leg je me woorden in de mond die ik niet gezegd heb en daar kan ik absoluut niet tegen. Het nadeel van internet is dat mensen snel dingen verkeerd opvatten. Ik kreeg bij jouw post, de reactie op de mijne, het idee dat je mij aanviel en daar ging ik tegenin. Als dat niet jouw bedoeling was, maar het gewoon verkeerd overkwam, om welke reden dan ook, dan bied ik hierbij mijn excuses aan. Maar ik blijf er wel bij dat het niet alleen aan mij ligt; gedeelde schuld? Ik zou het erg prettig vinden om gewoon verder te kunnen, want je theorie op zich vind ik wel interessant, al vind ik hem niet overtuigend voor alle ideeen over de ziel. Overigens is dit ook niet bedoeld om je aan te vallen of iets dergelijks; ik probeer alleen een verklaring te vinden en hopelijk een oplossing, want dit schiet inderdaad niet op. Ik vind het wel jammer dat je niet verder wilt discussieren en alleen op de vorm van mijn post hebt gereageerd, ipv de inhoud. Ik blijf erbij dat ik nooit beweerd heb dat de ziel zeker niet bestaat en of het wel of niet bewezen is. Maar goed, hopelijk kunnen we hierna weer op normale manier verder. Meningsverschillen hoeven niet geheel opgelost te worden en het maakt mij niet uit of je het met me eens bent. Ik vind je vorige post erg overdreven, maar als ik jou was, had ik misschien hetzelfde gereageerd. Jij vond de mijne overdreven, maar zo reageerde ik nadat jij dingen beweerde die ik nooit gezegd heb. Maar het is onzin om zo door te gaan; dat ben ik zeker met je eens. Dus misschien dat we dit iig los kunnen laten en iig normaal verder kunnen gaan. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wil even melden dat ik dit niet van mystiek naar psych heb verplaatst om een discussie te starten over een ziel. De reden waarom ik het heb verplaatst is dat de ts duidelijk een probleem heeft dat psychisch is en dat daar hoe dan ook een oplossing voor gevonden moet worden op dat gebied. Het mystieke vond ik in dit geval bijzaak.
Discussies over die ziel zijn iig ten alle tijde welkom op mystiek. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
karma devin3 | 95 | 01-09-2006 19:45 | |
De essentie van het geloof KMBA | 110 | 13-07-2005 23:07 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
ARTistiek |
Hannibal schrijft ook nog weleens; Spiritueel filosofische essayistsche toneelscčne Hannibal | 14 | 06-07-2002 17:19 | |
ARTistiek |
Achter de werkelijkheid Inemine | 7 | 11-10-2001 20:36 |