zoals altijd luidt mijn advies aan de TS dat hij met fruityloops ( ja lach maar- contest?) een Yamaha rm1x, maar liever nog met een rs7000 aan de slag gaat , vervolgens veel samplecd's (FL) en acapella's downloaden. Met soundforce/adobe audition kun je ook al heel veel, en allemaal te downloaden. goede remixen kan je heel gemakkelijk maken daar heb je absoluut geen toestemming van een artiets voor nodig- natuurlijk is het makkelijker. Wat ik vaak doe als ik samples gebruik is ze namaken- ook zang, dat is echt een stuk gemakkelijker en je leert er veel van daarbij komt ook nog eens het voordeel dat als je het op een plaat wilt uitbrengen ooit, je niets hoeft te betalen , ( in nederland mag je maar 30 sec. sample's gebruiken, meer moet je betalen- maar dit vervalt door het te coveren.) maargoed nu loop ik misschien iets te hard van stapel.
Wil je software matig remixen gebruik Fruityloops studio, of de laatste Magix ,(veel mensen snappen deze programma's niet en zeiken het af, maar probeer het zelf maar, als je er mee door wilt gaan kan je later op grote programma's overstappen, maar de meeste krijgen uit de 'dure' programma nog ergere troep als mijn beginsels in magix ).( niet dat ik de meester ben overigens- maar het feit blijft dat mensen veel schreeuwen en weinig weten.)
Wil je hardware matig remixen koop altijd iets van Yamaha, in principe zuigt alles waar ROLAND op staat. Uitzonderingen daar gelaten. Een RM1X of een RS7000 zijn prachtige sequencers en goede schetsblokken voor latere productie.