Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2005, 09:43
JJ13
JJ13 is offline
ik heb t probleem dat ik van leuke dingen altijd de negatieve kant inzie. zoals nu: ik ben n beetje verliefd op n leuke jongen, we gaan leuk als vrienden met elkaar om en hij geeft me veel complimentjes. ik vind m echt heel leuk, maar toch denk ik weer: t zal nooit wat worden (om n aantal redenen). hebben hier meer mensen last van en zo ja: wat doe je eraan?
Oud 15-04-2005, 09:54
Fritske1987
Fritske1987 is offline
Weeg de positieve kanten op tegen de negatieve. Als die jongen echt leuk is, geniet dan gewoon van de leuke momenten en denk even niet aan de toekomst.
Oud 15-04-2005, 09:57
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Fritske1987 schreef op 15-04-2005 @ 10:54 :
Weeg de positieve kanten op tegen de negatieve. Als die jongen echt leuk is, geniet dan gewoon van de leuke momenten en denk even niet aan de toekomst.
ja, dat moet ik ook maar doen. gewoon van het moment genieten en niet nadenken (maar dat is soms best moeilijk )
Oud 15-04-2005, 10:01
Lelle_*
Lelle_* is offline
Het is een manier van denken waardoor je altijd iets negatiefs opzoekt. Iets kan nooit helemaal positief zijn, omdat er altijd wel een negatief iets aan zit.

Spreek nou eens met jezelf af dat je aan het einde van de dag minstens 1 positief ding opschrijft. Dan verplicht je jezelf om minstens 1x per dag iets positiefs op te zoeken. Ookal zit er aan dat positieve ook een negatieve kant, er is toch iets positiefs, en dat moet je opzoeken. Door het op te schrijven wordt het tastbaar, en kun je het ook nalezen. Zo kun je je manier van denken een beetje beinvloeden.

Succes!
Oud 15-04-2005, 11:29
Kairi41
Kairi41 is offline
om welke redenen denk je dat dan als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 14:13
MeantShape
MeantShape is offline
Ik denk dat er altijd een balans is tussen positief en negatief. Als je van alles dus het negatieve inziet dan duw jij jezelf eigenlijk uit de natuurlijke balans die er is.

Het is zeker goed om dingen van verschillende kanten te bekijken maar blijf niet hangen in alleen maar negatief of alleen maar positief. Daarmee doe je jezelf tekort en het is niet eerlijk.

Bedenk je ook dat het gene wat je uitstraalt dat je dat ook weer terug kan krijgen. Dus als je negatieve gedachten projecteerd op iemand anders krijg je die negatieve energie meestal ook weer terug. Dat is toch niet wat je wilt?
Oud 15-04-2005, 15:34
Verwijderd
Maak van elke blik die je krijgt een glimlach...en voel de liefde van mensen om je heen..
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 16:35
elledc
elledc is offline
wat kan je ertegen doen? niet veel vrees ik, ... leren aanvaarden misschien?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 18:28
Fruitcake
Fruitcake is offline
Je kan ook onbewust alles een beetje negatief bekijken waardoor als het onverwacht beter uitdraait het ineens veel beter lijkt. Dat heb ik wel vaker.
Oud 15-04-2005, 23:32
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
bugge schreef op 15-04-2005 @ 16:34 :
Maak van elke blik die je krijgt een glimlach...en voel de liefde van mensen om je heen..

vooral dat liefde
Oud 15-04-2005, 23:42
zeep007
zeep007 is offline
ken het heel goed, ik zie nooit wat positiefs in, en als ik dat al doe is dat altijd achteraf.
Ik merk nu dat het echt zonde van je tijd is, maar ja, ik kan je niet zeggen hoe het af te leren. Het is een soort knop die j emoet omschakelen in je hoofd en als ik wist hoe je dat moest doen, dan had ik het ook allang gedaan.!

Probeer misschien ergens eens met een gedwongen positive attitude te doen en aan de hand van het resultaat kun je misschien gaan in zien dat het niet nodig is alles zo negatief in te zien.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 00:33
deringmeester
deringmeester is offline
geloof me, ik herken het maar:

kijk naar SIG!!
Oud 16-04-2005, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 16-04-2005 @ 00:32 :

vooral dat liefde
probeer het eens voordat je gelijk begint te rologen
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 15:32
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
bugge schreef op 16-04-2005 @ 14:52 :
probeer het eens voordat je gelijk begint te rologen
jahoor, de liefde van de mensen om me heen voelen
sure
Oud 16-04-2005, 16:05
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 16-04-2005 @ 16:32 :
jahoor, de liefde van de mensen om me heen voelen
sure

Hat-se-flats!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 17:49
Xonzo
Xonzo is offline
Bekijk ook het positieve van deze post: het is een stap in de goede richting dat je het wist op te schrijven en dat je beseft wat je probleem is, dus dat is eigenlijk positieve evolutie in je leven. En zo is er aan alles iets positefs, maar het vraagt wat oefening om het te leren zien. Telkens als je jezelf erop betrapt het negatieve te zien, ga dan gelijk jezelf verbeteren en dwingen iets positiefs te zoeken.
optimisme
Oud 16-04-2005, 20:19
Blame Me
Blame Me is offline
daar heb ik ook wel last van. bijv. ook als iemand iets aardigs zegt ofzo, dat ik dan gelijk denk van " hij of zij zal het toch wel niet menen". En bij meer dingen..
Oud 24-04-2005, 13:12
metallica
metallica is offline
enof ik dat ken, ik ben een echte zwart denker. Mijn mentor op school begint zich dara volgens mij aan te ergeren, want ze kan soms harde opmerkingen terug maken als ik weer eens de negatieve kanten van iets belicht.. Maarja, ik ben ervan overtuigd dat ik toch gelijk heb en dat ik de enige ben die het geod ziet al zeg ik dat dan niet...
Oud 24-04-2005, 13:58
Zarya
Zarya is offline
Pessimisme noemt men dat. Heb er zelf ook nogal last van. Maar ben tevens overtuigd dat de rest van de wereld alles te positief ziet. *ja ik ben er zo-een*
Oud 25-04-2005, 13:51
metallica
metallica is offline
Citaat:
ievy schreef op 24-04-2005 @ 14:58 :
Maar ben tevens overtuigd dat de rest van de wereld alles te positief ziet.
Ik ben ervan overtuigd dat ze niet zien, of niet willen zien.
Oud 26-04-2005, 11:23
Shitonya
Shitonya is offline
het accepteren
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 11:35
Verwijderd
Citaat:
metallica schreef op 25-04-2005 @ 14:51 :
Ik ben ervan overtuigd dat ze niet zien, of niet willen zien.
Of ze zien (ook) andere dingen.

Waarom zou de één wel gelijk hebben en de ander niet...? Waarom zou jij dingen beter zien dan anderen, waarom zou jouw manier de enige goede en juiste manier zijn? Lijkt me behoorlijke onzin, maar goed, als jij je er gelukkig bij voelt, dan lijkt het me niet zo'n probleem. (En ja, ik gebruik bewust het woord gelukkig.)
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 11:46
Milos
Milos is offline
Tsja dat heeft iedereen wel in zich denk ik. Ook al word het misschien nooit watr. Geniet nu maar van de aandacht en probeer hoe moeilijk het ook is er het positieve van in te zien.
Oud 26-04-2005, 12:11
Verwijderd
Ik denk dat iedereen wel het slechte van dingen ziet, het ligt er per persoon aan hoeveel effect het op je heeft. Ik zie vrijwel alle dingen vrij helder en kan ook vertellen wat er goed en slecht aan is. Vroeger zag ik alles door een zwarte zonnebril, zeg maar, alleen het negatieve van situaties. Nu leer ik erbij na te denken welke andere dingen er ook nog bij horen, vooral de positieve dingen die ik (onbewust?) verstop of over het hoofd zie.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 14:19
Verwijderd
Stop met denken en geniet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2005, 08:23
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Mjah ik heb meer het omgekeerde. Ik kan overal wel iets positiefs in ontdekken en leef met de gedachte 'alles komt altijd goed'. Aan iedere nare ervaring zit toch wel weer iets positiefs waar je uiteindelijk sterker/gelukkiger van wordt.

Ik denk dat als je dit wil veranderen, je je instelling moet veranderen. Probeer niet altijd van het negatieve uit te gaan en bedenk dat ook al gaat iets mis, er vast ook wel een positief punt in zit.
Maarja, dit is waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
Reageren

Regels voor berichten