Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2005, 17:09
Verwijderd
Ik ben net de stad in geweest te soliciteren bij een aantal bedrijven, ik liep dus een 'chinees' restaurant binnen, kreeg de eigenaar/manager (Hij stelde zichzelf niet voor) te spreken en hij boodt me ter plekker werk aan:
Vroeg me wannee rik kon werken, dus ik zeg, bij wijze van spreken, nu, hij neemt dat met z'n slechte engels letterlijk en vraagt me of ik dus vanavond kon komen. Ik heb nee gezegd, uitgelegd dat ik net klaar ben met school en ook een part-time baantje heb dat ik houden wil. Hij vond dat wel okay, en begon meteen hardop na te denken wanneer hij me aan het werk wou hebben. Dit allemaal zonder ook maar naar m'n cv te kijken, vervolgens vroeg hij me hoe oud ik was (om te weten of ik alcohol kon serveren)

Ik was uiteraard noggal overrompeld door het hele gebeuren en heb het gesprek beeindigd door te zeggen, weetje wat ik kom dinsdag ochtend om 11 uur en dan praten we dan verder.
Ik weet niet helemaal wat ik er nu van denken moet, ik heb werk nodig ja, maar ik vertrouw het niet helemaal en ik heb geen zin in problemen, ik ben een landed immigrant in Canada en heb al moeite genoeg om uberhaubt werk te vinden... Ik vind het vreemd dat hij me ter plekke zo snel aan het werk wou hebben en niet verder keek dan mijn uiterlijk en mijn naam...
Hij verwacht dat ik minstens 1 keer per week tot 4 uur sochtends werk en daar heb ik geen probleem mee... maar ik denk dat ik dus dinsdag ga en een soort van schema maak en dat aan hem geef, en daar zet ik op wanneer ik bij mn andere baan werk enzo... tis zo moeilijk om die man t everstaan

Wat denken jullie hiervan? Gewoon gaan en als het niet uitwerkt ontslag nemen? Is dit te vertrouwen? Ik weet het niet helemaal
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2005, 17:12
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
dus dit verhaaltje speelt zich af in canada????

naja ik denk wel dat waar dan ook ter wereld .. als je iemand aanneemt je tenmiste wel iets van een cv wilt zien

dus ...

maar goed zolang het goed betaald en de werkomstandigheden goed zijn..

WHO CARES?
Oud 04-05-2005, 17:16
Verwijderd
Citaat:
*** Sido *** schreef op 04-05-2005 @ 18:12 :
dus dit verhaaltje speelt zich af in canada????

naja ik denk wel dat waar dan ook ter wereld .. als je iemand aanneemt je tenmiste wel iets van een cv wilt zien

dus ...

maar goed zolang het goed betaald en de werkomstandigheden goed zijn..

WHO CARES?
Ja, ik woon in Canada, ik had m'n cv bij me, dat gaf ik aan hem, hij keek er vluchtig naar en begon toen een heel ratelverhaal waarvan ik de helf tniet verstaan kon...
Het betaald kut, maar er zijn tips, in de advertentie stond dat het 25 uur per week was maar hij zei dat het ongeveer 30 zou worden... dat is nog wel okey voor me... dan werk ik intotaal zo'n 50 uur met m'n andere werk.

Werkomstandigeheden weet ik niet, ik vertrouw het niet helemaal, daarom vraag ik hier of er mss anderen zijn di eiets soortgelijks hebben mee gemaakt mischien? En meningen...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 18:55
rubenrtv
rubenrtv is offline
Wat vertrouw je niet dan?
Oud 04-05-2005, 19:00
Verwijderd
Je kan 't altijd proberen, natuurlijk. Wanneer 't niet leuk is of echt niet pluis is, stap je op. Wat kan er fout gaan?

Offtopic: (En 't is natuurlijk nooit 'hij boodt'...)
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 21:13
dwight88
dwight88 is offline
zolang je het 2e baantje er nog naast hebt, kun je daar altijd nog op terugvallen en verder zoeken. Zolang dit 2e baantje lucratief lijkt te zijn: gewoon 1 keer proberen, kijken hoe die baas omgaat met uitbetalen... in het ergste geval werk je 1 of 2 keer voor niks en ben je er weg, in het beste geval is het een wereldman en heb je de tijd van je leven..
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 10:12
Roos
Roos is offline
Probeer het gewoon, je kunt altijd na 1 maand weer met ontslag.
Reageren

Regels voor berichten