Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2003, 20:10
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
heej,...ik heb ff een vraagje, hoe is het eigelijk om te werken in een restaurant,..ik bedoel is het moeilijk, waar moet je goed in zijn,etc...en als je er voor solliciteert wat vragen ze dan??
ik werk nu nl in Canada in een restaurant maar dan niet als serveerster, maar het 'restaurant-gedoe' bevalt me goed dus wil ik misschien in een restaurant werken als ik weer in Nederland ben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2003, 22:29
Suqeunse
Suqeunse is offline
Je moet ten eerste de taal goed kunnen spreken. je moet vriendelijk en handig zijn. thats'it
Oud 24-07-2003, 23:03
Verwijderd
tis natuurlijk handig als je er netjes en verzorgd uitziet.
en eigenschappen als geduld en zo
goed met mensen om kunnen gaan

mja het kan ook anders
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 09:23
*flowertjeuh*
*flowertjeuh* is offline
Ja zoals al eerder is gezegd goed met mensen om kunnen gaan.. Altijd vriendenlijk blijven.. De klant heeft altijd gelijk.. Tegen stress kunnen.. Veel kunnen lopen en lang staan.. Nou ja dat is het wel zo'n beetje.. De rest leer je dr.. Je moet wel heel erg veel dingen onthouden..

En wat ze bij mij vroegen.. Ze ging eerst alle nadelen opnoemen enzo wat er kan gebeuren en toen vroeg ze weten jullie nog zeker dat jullie nog willen?
Oud 26-07-2003, 22:32
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
moet je ook wijnsoorten kennen,.....want in het restaurant hier moeten ze (ik gelukkig niet) wel kennen,...
en naja ik wil gewoon weten of het mensen bevalt werken in een restaurant,..
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 16:29
rodina
rodina is offline
Citaat:
nathalie schreef op 26-07-2003 @ 23:32:
moet je ook wijnsoorten kennen,.....want in het restaurant hier moeten ze (ik gelukkig niet) wel kennen,...
Hangt heel erg van het restaurant af. Wanneer jij in een 4 sterrenzaak gaat werken zullen diploma's gewenst worden, en ook kennis van eten en wijn.

Ik heb een poosje in een restaurantje gewerkt, leuk werk. En 2, 3 keer op een teras, verschrikkelijk echt dat doe ik nooit meer. God wat een loze gesprekken moet je dan voeren alsjeblieft zeg, houd je mond of zeg wat nuttigs maar begin niet over het patroontje van het kopje.. maar goed. Tis hard werken, maar 't verdient wel leuk..
Oud 27-07-2003, 18:19
*flowertjeuh*
*flowertjeuh* is offline
Citaat:
Bij ons hoeft dat niet.. Als mensen een bepaalde wijnsoort willen hebben dan wordt de bazin erbijgeroepen die weet er heel wat meer van dan ons.. je moet wel weten in wat voor glazen alles moet enzo.. maar dat leert erg snel..
Oud 28-07-2003, 17:58
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
*flowertjeuh* schreef op 27-07-2003 @ 19:19:
Bij ons hoeft dat niet.. Als mensen een bepaalde wijnsoort willen hebben dan wordt de bazin erbijgeroepen die weet er heel wat meer van dan ons.. je moet wel weten in wat voor glazen alles moet enzo.. maar dat leert erg snel..

ooh dat is dan wel handig zeg,...want het restaurant waar ik nu werk is niet echt mega chique ofzo,....maar tis toch zo dat je enig verstand van wijn moet hebben,
maja ik wil gewoon eigelijk alles weten over hoe het is om te werken in een restaurant,...dingen die gebeuren,..voordelen,...nadelen,
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 15:09
EtotheK
EtotheK is offline
Citaat:
nee hoor, alleen door de tijd heen leer je de wijn wel kennen die jullie schenken.
Oud 29-07-2003, 16:23
fib
fib is offline
beetje conditie is ook wel handig, je moet vaak ontzettend veel lopen.
Oud 30-07-2003, 22:06
Verwijderd
Het belangrijkste is (bij ons) dat je heeel snel en heeel alert moet zijn, en je moet jezelf op een goede manier presenteren.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 11:31
Optima
Optima is offline
ligt eraan

ik heb even bij een strandtent gewerkt en daar moet je dus vooral: stressbestendig zijn. Daarnaast moest je zo'n zware dienbladen dragen dat je pols wel even geoefend werd en je dus wel een beetje door de pijn heen kon bijten. Daarnaast moet je er tegen kunnen om van 12 tot 12 te werken en soms wel langer.

In een restaurant moet je vooral beleefd zijn en goed in de gaten hebben of mensen nog wat nodig hebben ( niets is irritanter dan een ober al honderd keer aanschieten en NOG je drankje niet krijgen).
Reageren

Regels voor berichten