Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2013, 13:48
Pyron
Pyron is offline
Hoi!

Ik had even een vraagje aangezien ik in grote twijfel zit. Ook mijn collega's hebben twijfel. Ik werk in een restaurant al bijna 2,5 jaar. Sinds 4 maanden ongeveer hebben we een andere eigenaar. Vroeger kreeg ik altijd een loonspecificatie en werd het loon overgemaakt via de rekening van het werk. Sinds de nieuwe eigenaar er is, krijgen we geen loonspecificatie meer en wordt het loon via zijn rekening overgemaakt. Ik heb ook nooit een contract ondertekend, maar wel een loonheffinsformulier ingevuld. Ik vind het vreemd dat het via zijn rekening komt en er geen loonstrookje meer is! Elke keer als ik er naar vraag word er raar overgedaan of wordt er gezegd dat het nog wel komt. Werk ik nu zwart of nog gewoon wit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2013, 14:27
Martiño
Martiño is offline
Het is in ieder geval onduidelijk ja.

Het contract is waarschijnlijk gewoon overgenomen door de nieuwe eigenaar, zo lang jij daar geen formeel bericht over hebt ontvangen hoef je je daar denk ik niet druk over te maken. Als een contract is verlopen en je werkgever heeft je niet aan het einde van de contractduur medegedeeld dat hij het contract niet wilde verlengen, is het automatisch verlengd.